İçeriğe Yönlendir

Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı ?


Mustafa Korçak

Recommended Posts

Metin Akbal
Arif Aykın yazdı:

Tampona baya zarar verecek diye korkuyorum

 

Az dikkat et yeter birşey olmaz en fazla lipi değiştirirsin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Araba hızlandıkça tekerleklerin yere uyguladığı kuvvet azalıyor. Kapı içlerinde hızlı sürüş olacaksa lastik basınçlarının artırılması gibi bir uyarı vardır. 
 

Hem yere uygulanan kuvvet azalıyor hem basıncı artırıyoruz. Lastiğin sürtünme kuvveti de azalıyor. Tutunma azalıyor. Basıncı artırmanın sebebi sadede lastik sıcaklığının artmasını mı engellemektir? 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Evet yere temas eden alan ne kadar çoksa o kadar ısınma olur. Hızlı kullanıyor isen, zaten otobandasındır. Bu sebeple geniş tabana ihtiyaç yoktur. Sürtünme kuvvetinin azalması da aracın hızlı gitmesine yardımcı olur. Örneğin tırların rampa çıkarken dingilleri kaldırmasının sebebi sürtünmeyi azaltmak ve daha rahat gidebilmek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yuvarlanma direnci ,lastiğin dönerken kullandığı enerji, lastik basıncı ne kadar düşük olursa direnç o kadar artar. Bu direnç ayrıca lastiğin hamuruna ve yapısını da bağlı tabii. A, B etiketli lastikler örnek. Direnç ne kadar yüksek olursa oluşan ısı o kadar artar çünkü buradaki direnç ısıya dönüşür, bu yüzden düşük basınçlı lastik çok ısınır. Yüksek hız ve düşük basınç bu yüzden tehlikelidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? Mesela H (210km/h) endeksli lastik ile ne kadar süre 220 km/h ile gidilebilir? veya 210 km/h ile istenildiği kadar gidilebilir mi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? 

İkisi de etken. Hız endeksi biraz daha uç noktalar için etken. Sürekli otoyolda hızlı araç kullanların u, h veya t indeksli lastik alması da hata olur tabi

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Erdem Doğan yazdı:

Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? Mesela H (210km/h) endeksli lastik ile ne kadar süre 220 km/h ile gidilebilir? veya 210 km/h ile istenildiği kadar gidilebilir mi?

Aslında tüm gerekçeleri saymışsınız. Bu konu üzerinde epey araştırma yapmıştım.. Öncelikle aracın fabrika verisinde ne varsa o lastiği kullanmak gerekli. Bu noktada %3 sapmaya izin veriyor üreticiler. Örneğin 205 / 55 / 16 ebat lastiğime 205 / 60 / 16 takamam, %0.2 fazlam var. 215 55 16 takabilirim ama. Lastikler hareket halinde araba üzerinde ki tüm komponentlerden daha fazla strese giren parçalar. Özellikle lastiklerin en büyük düşmanları merkezkaç kuvveti. Sürat arttıkça genleşme isteği doğar lastikte kenarlara doğru açılmak ister. Önerilen endeksin üzerine çıkan ve yaşlı lastikler dışa doğru esneyip jant ile olan bütünlüğünü kaybedebiliyor, direkt yarılabiliyor, topa gelebiliyor çokça sebep var. İçeride ki basıncın olandan fazla olması da abartılmadığı sürece sıkıntı çıkarmaz ama bu da bir etken sayılabilir. Günün ilk saatlerinde soğukken hava fabrika verisinin 2 Psi altına vurulmalı zira sıcak asfaltta hareket halinde sürtünme ile beraber, kinetik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi ile teker tekrar şişiyor. Hız endeksinin yanında yük endeksine de dikkat etmek. Her zaman aracın azami yükünün üzerinde lastik seçilmesi gerek

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Çağrı Alaf yazdı:

Aslında tüm gerekçeleri saymışsınız. Bu konu üzerinde epey araştırma yapmıştım.. Öncelikle aracın fabrika verisinde ne varsa o lastiği kullanmak gerekli. Bu noktada %3 sapmaya izin veriyor üreticiler. Örneğin 205 / 55 / 16 ebat lastiğime 205 / 60 / 16 takamam, %0.2 fazlam var. 215 55 16 takabilirim ama. Lastikler hareket halinde araba üzerinde ki tüm komponentlerden daha fazla strese giren parçalar. Özellikle lastiklerin en büyük düşmanları merkezkaç kuvveti. Sürat arttıkça genleşme isteği doğar lastikte kenarlara doğru açılmak ister. Önerilen endeksin üzerine çıkan ve yaşlı lastikler dışa doğru esneyip jant ile olan bütünlüğünü kaybedebiliyor, direkt yarılabiliyor, topa gelebiliyor çokça sebep var. İçeride ki basıncın olandan fazla olması da abartılmadığı sürece sıkıntı çıkarmaz ama bu da bir etken sayılabilir. Günün ilk saatlerinde soğukken hava fabrika verisinin 2 Psi altına vurulmalı zira sıcak asfaltta hareket halinde sürtünme ile beraber, kinetik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi ile teker tekrar şişiyor. Hız endeksinin yanında yük endeksine de dikkat etmek. Her zaman aracın azami yükünün üzerinde lastik seçilmesi gerek

 

Güzel bilgiler 👍

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Hava 10 dereceyken 35psi civarı ayarlamıştım. Ön 1 psi yüksek ayarlamıştım. 
 

bugün hava 1 derece iken basınç durumları bu. 3-4 puan kadar düşmüş
 

50792-F1-D-C3-C6-4721-8-D53-8-E16169-CAE

 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Gökhan Çoşkun

sanırım 1 sene sonra konuyu hortlatıyorum :)

 

önler 205 55 16  

arkalar 225 50 16

araç mercedes clk  / 3 kişi - 2 valiz yolculuk

 

lastik basınçları kaç olmalı ? internette önler 35 arkalar 40 psi diyor fakat bana biraz fazla gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Depo kapağında veya kapı eşiğinde yazmıyor mu? Yük artınca basınç arttırılmalı ayrıca yüksek sürat yapılacaksa da hava düşük olmamalı.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Hava basıncı yüke göre düşük kalan lastik fazla ısınır ve bu patlama sebebi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Sabah lastik basınç göstergesi uyarı verdi. Baktım hepsi 2-3 psi düşmüş. Havalar soğudu birden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sinan Akgöl yazdı:

Selamlar, lastik basınç konusunda detaylı bilgiye sahip değilim, 225/55 R17 rft lastikler var araçta, genelde 2 kişi çoğunlukla tek kullanıyorum aracı, uzun yola çıkacağım doğru Psi olarak söylerseniz sevinirim teşekkürler.

Aracın kapı içindeki stiker bilgileri şöyle,

,61NAH6.jpg

Çevirmeyi de öğrenebilirsiniz 35 yapın

39 da olur az yakar. Yol tutuş iyileşir konfor azalır.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Yolları bozuk memlekette lastiğin havasını 1-2 psi fazla basmak yararlıdır diye düşünüyorum. Aksi halde ince yanaklı lastik balon yapıyor çukur ve yamalarda. Konfor kötüleşse de, biraz ödün vermek daha iyi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Celal Aydın yazdı:

Yolları bozuk memlekette lastiğin havasını 1-2 psi fazla basmak yararlıdır diye düşünüyorum. Aksi halde ince yanaklı lastik balon yapıyor çukur ve yamalarda. Konfor kötüleşse de, biraz ödün vermek daha iyi. 


taşlı yollarda yani taşların toprağa sertçe gömülü olduğu, taşın bir kısmının dışarıda olduğu yollarda (ham yol) basınç ne olmalı? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


taşlı yollarda yani taşların toprağa sertçe gömülü olduğu, taşın bir kısmının dışarıda olduğu yollarda (ham yol) basınç ne olmalı? 

 

mantığım patlama riski azalması için az havayı düşür diyor. Ama emin değilim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

mantığım patlama riski azalması için az havayı düşür diyor. Ama emin değilim. 


bazı taşlar sivri oluyor. 3 ay önce yeni lastiğimi kesti böyle bir yolda. Basınçlar normalden 3-4 psi fazlaydı

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Normali neysenonu basmak lazım, birde bu kadar üzerine düşmemek gerek. Kafa rahat eder.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selçuk Bakış yazdı:

Normali neysenonu basmak lazım, birde bu kadar üzerine düşmemek gerek. Kafa rahat eder.


e patladı ama

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e patladı ama

Denk gelmiştir, normali neyse o, toprağı asfaltı olmaz, bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

 

mantığım patlama riski azalması için az havayı düşür diyor. Ama emin değilim. 

Sattığım araba 205 55 16 ydı. Kışın 27 28 psi ile kullanıyordum. Lastik yıpranıyordu ama patlamadı hiç ki bizim yollar berbattır. 32 33 yaptığımda ön dğzenin çalışma sesi fena rabatsız ediyordu ve öyle kullansam sanırım 6 ayda bir salıncaktan z rota ne varsa ölürdü. 

Şimdiki 45 yanak 17 jant. Falkenin güçlendirilmiş yanaklı dedikleri modeli var üzerinde. 34 psi ile kullanıyorum yoksa jant vuruyor. Böyle bile vuruyor ama daha yaramadım. Uğraşıyoruz bakalım.

İnik lastik fena ısınıyor ama mesela balıkesire izmire vb gideceksem önce basıncı arttırıp çıkıyordum yola.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sattığım araba 205 55 16 ydı. Kışın 27 28 psi ile kullanıyordum. Lastik yıpranıyordu ama patlamadı hiç ki bizim yollar berbattır. 32 33 yaptığımda ön dğzenin çalışma sesi fena rabatsız ediyordu ve öyle kullansam sanırım 6 ayda bir salıncaktan z rota ne varsa ölürdü. 

Şimdiki 45 yanak 17 jant. Falkenin güçlendirilmiş yanaklı dedikleri modeli var üzerinde. 34 psi ile kullanıyorum yoksa jant vuruyor. Böyle bile vuruyor ama daha yaramadım. Uğraşıyoruz bakalım.

İnik lastik fena ısınıyor ama mesela balıkesire izmire vb gideceksem önce basıncı arttırıp çıkıyordum yola.


17 mi üfff ocak söndürür

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...