Serhat Çitak 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 Serhat Bey, aracın motoru ve en azından sürücü önde olduğundan, ön lastiklerin basıncını daha yüksek tutmalısınız. Arka taraf yüklü olmadığı zamanlarda süspansiyonun yumuşak olması açısından biraz daha düşük basınçlı (26-30 psi arası) ayarlanabilir, yüklü ise biraz daha yüksek basınçı (28-32 psi arası) ayarlanabilir. Ben lastik hava basınçlarının ezbere yapılmasından çok, aracın özellikleri ve sürücünün kullanış tarzına göre değişiklik gösterdiğini ve bunların göz önünde bulundurularak ayarlanması gerektiğini düşünüyorum. Söylediklerimi ne kadar dikkate alırsınız bilmem ama lastik havalarını gerek yarışlarda gerek günlük hayatta otomobile ve sürüş tarzıma göre ayarlıyorum. Zeminin durumuna göre de hava basınçlarını ayarlamak gerekir ama o biraz kafa karıştırabilir. Söylediklerinizi elbette dikkate alacağım genelde 2 kişi önde oluyor araçta aklımdan geçen psı de ön 32 arka 28 Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 Lastik ebadı ve marka/modeline göre değişir. Lastiğin yanak kısımlarının sertliğine göre değişiklik gösterebilir. Ama ilk etapta 32-28 deneyin, sürüş sırasında rahatsızlık duyarsanız arttırır/azaltırsınız. Teorik olarak 32-28 uygun görünüyor sizin otomobiliniz için Lastik havası basit gibi görünür ama aracın yakıtını, frenajını, stabilitesini, ve hızlanmasını etkiler. Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 Lastik ebadı ve marka/modeline göre değişir. Lastiğin yanak kısımlarının sertliğine göre değişiklik gösterebilir. Ama ilk etapta 32-28 deneyin, sürüş sırasında rahatsızlık duyarsanız arttırır/azaltırsınız. Teorik olarak 32-28 uygun görünüyor sizin otomobiliniz için Lastik havası basit gibi görünür ama aracın yakıtını, frenajını, stabilitesini, ve hızlanmasını etkiler. lastik kodunun 155/70/13 değilde 175/70/13 R olduğunu farkettim bu durumda yine ön 32 arka 28 iyi olur heralde 1 Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy 29 Nisan 2012 Paylaş 29 Nisan 2012 ben bu hava basıncı işinden birşey anlamış değilim.. geçen lastikleri 31 psi hava bastım.. ben hava basarken 2011 model bir corsa geldi 29'a ayarladı.. focus 2010-11 bilmiyorum 29'a ayarladı.. ya arkadaş ben mi küçücük arabaya 31psi hava basıyorum herkes neden 29psi hava basıyor.. anlamadım.. Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt 29 Nisan 2012 Paylaş 29 Nisan 2012 lastikçiler genelde 32 yaparlar. Herkes her araba aynı sanki. Ben yeni bir araba alınca fabrika verilerine göre ayarlatırım. Sonra kendi sürüşüme uygunu bulmak için 2 2 basıncı arttırır azaltır denerim. Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan 29 Nisan 2012 Paylaş 29 Nisan 2012 Benim lastikler 195 60 15 good year efficen grip.Kapı yanında bu lastiklere 31 hava yazıyor.Ben de 4 lastikte 32 de.Acaba kaça ayarlamalıyım. Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 29 Nisan 2012 Paylaş 29 Nisan 2012 Ön arka 30 ps basıyorum.Arkaların düşük olmasını hiç denemedim.deneyip görmek lazım. Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç 29 Nisan 2012 Paylaş 29 Nisan 2012 lastik hava basıncını 33-35 psi arası kullanabilirsiniz Yorum bağlantısı
Cenk Yıldız 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 arkadaşlar 195/45/16 için ön 33psi, arka 29psi normal yük için fabrika ayarları Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Lastik havalarıyla ilgili tablo şöför tarafında kapının içinde etiket olarak bulunmaktadır.. Yük durumunuza göre bakıp lastik basıncınızı ayarlayabilirsiniz.. Bence Türkiye'de satılan araçlarda bu bilgiye gerek yok. Zaten herkes kafasına göre takılıyor Yorum bağlantısı
Ali Eren 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 Benim lastikler 195 60 15 good year efficen grip.Kapı yanında bu lastiklere 31 hava yazıyor.Ben de 4 lastikte 32 de.Acaba kaça ayarlamalıyım. Cihangir Hocam kapıda yazan basınç değerleri bence gayet ideal. Sadece 1 psi fazla basman yeterli bence. Fiesta varken bende normal yük ve fazla yük durumlarının hepsinde kapıda değerlere uygun kullandım. Sürüş açısından kesinlikle o değerler uygun. Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya 1 Mayıs 2012 Paylaş 1 Mayıs 2012 195/65/15 opet de hep 30 psi basıyorum 4 lastiğe de benzinliklerde 2 psi fazla(lastikçi de 34 çıktı) o yüzden 30 psi Yorum bağlantısı
Emre Köksal 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Ben Nisan başında nitrojen basıyorum 32 ön 30 arka....çoğu zaman kalabalık biniyoruz arabaya:) bi daha hiç bakmıyorum çünkü kasım asyına kadar lastik basınçlarım değişmiyor:) ama kışın nitrojen pek iyi değil...evim çamlıcada yokuşta ve lastik soğuk hava soğuk yerler kaygan buzlu yada karlı...o zaman kaydırak gibim kayıyorum hafif eğimde.. kışın normal hava iyidir...lastik içerisindeki hava çabuk ısınır mukavemet artar:P yazın da nitrojen lastiğin çok ısınmamaısnı sağladığından performansı daha cok veriyor diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Mayıs 2012 Paylaş 3 Mayıs 2012 Bence Türkiye'de satılan araçlarda bu bilgiye gerek yok. Zaten herkes kafasına göre takılıyor Abi kafamıza göre takılmasak bile..Benzinliğe gidiyoruz 30 basıyoruz sonra başka bir benzinlikte bakıyoruz farklı gösteriyor..Her istasyon zaten kafasına göre takılıyor Biz takılmışız çok değil yani.. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Mayıs 2012 Paylaş 3 Mayıs 2012 (düzenlendi) Abi kafamıza göre takılmasak bile..Benzinliğe gidiyoruz 30 basıyoruz sonra başka bir benzinlikte bakıyoruz farklı gösteriyor..Her istasyon zaten kafasına göre takılıyor Biz takılmışız çok değil yani.. 12-13 sene önce 10 tl'ye lastik basıncı ölçen alet aldım arabamda bulunduruyorum. Ölçümü onun ile yapıyorum nerde olursa olsun. İstasyon hava basma makinası bulundurur ama kalibrasyon yaptırmazsa tabiiki farklı hava basarlar. (sıfır C-max 60,000 tl) şu anda 30,000 tl lık arabamda 800 tl lik lastik kullanıyorum. 10 tl ile de bunların sağlıklı hareket etmesini sağlamak bence hiç zor bir şey değil Kim ne basarsa bassın araç gider neticede... Lastiklere ne kadar hava basılacağı bilgisi araçların kapılarında üretici firma tarafından verilmiştir. Dünyadaki en iyi servis uzmanı yada Dünyanın en iyi lastik tamircisi yada Rahmetli Babam rüyamda lastiklerine şöyle hava basacaksın dese nafiledir. Kapı direğinde ne yazıyorsa odur. Bizim millet olarak okumaya ve okuduklarımızın doğruluğunada şüphe ile yaklaşan bir yapımız var. 250 tl verip doktora gideriz 50 tl verip ilaç alırız,sonrada 15 yaşında bir eczacı kalfasının kutuya yazdığı şekilde ilaçlarımızı alırız. Kimse reçeteye yada ilaç prospektüsüne bakarak eczacı doğrumu yazmış kontrol etmez.Gençtir kafası karışıktır yanlış yazabilir neden olmasın. Doğrusu prospektüs reçete ve kutu üstünü kontrol etmektir. 3 Mayıs 2012 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 1 Haziran 2012 Paylaş 1 Haziran 2012 32 ps idealdir bizim eski fiat scudo nunki daha azdı her gün inerdi havası lastikdeki hava az olduğu için lastiğin jantla arası açılırdı hava kaçırırdı Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 Ben f2 kasa araç aldığımda gittim lastik havalarını 33-33 yaptım ancak aslında önleri 34-arkaları 33 yapmak daha mantıklı gibi.Motor neticede önde.Ağırlık orada..Ben hep önleri arkaya göre 1-2 psi fazla yapmışımdır.Zararını da görmedim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 ancak aslında önleri 34-arkaları 33 yapmak daha mantıklı gibi.Motor neticede önde.Ağırlık orada..Ben hep önleri arkaya göre 1-2 psi fazla yapmışımdır.Zararını da görmedim. Bu mantık yanlış Ayhan.. Hareket halinde ağırlık dengesi değişiyor.. Sen kullanma kılavuzuna uy... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 Bu mantık yanlış Ayhan.. Hareket halinde ağırlık dengesi değişiyor.. Sen kullanma kılavuzuna uy... katılıyorum, kılavuz ve araçtaki uyarıları hafife almamak gerekir düşüncesindeyim... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 Bu mantık yanlış Ayhan.. Hareket halinde ağırlık dengesi değişiyor.. Sen kullanma kılavuzuna uy... O zaman bırakalım dağınık kalsın.Ona bakarsan klavuz da 1-3 kişi diyor.Ben 3 kişi tanıyorum ki toplam ağırlıkları 140 kg.. Başka bir 3 kişi tanıyorum ki toplam ağırlıkları 205 kg Fabrika verileri bence yetersiz. mesela ağırlık 1200-1400 arası ise şu psi 1400-1600 ise şu psi değerleri olmalı gibi sınıflandırılmalı. katılıyorum, kılavuz ve araçtaki uyarıları hafife almamak gerekir düşüncesindeyim... Klavuz klavuza benzemiyor ki Önce onları daha mantıklı ve anlaşılır yapsınlar.Bavul var fotoğrafta yüklü ise şunu yapın diyor kendince ama ne kadar yük etikette belli değil.Bavul var bavul var... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 O zaman bırakalım dağınık kalsın.Ona bakarsan klavuz da 1-3 kişi diyor.Ben 3 kişi tanıyorum ki toplam ağırlıkları 140 kg.. Başka bir 3 kişi tanıyorum ki toplam ağırlıkları 205 kg Fabrika verileri bence yetersiz. mesela ağırlık 1200-1400 arası ise şu psi 1400-1600 ise şu psi değerleri olmalı gibi sınıflandırılmalı. Klavuz klavuza benzemiyor ki Önce onları daha mantıklı ve anlaşılır yapsınlar.Bavul var fotoğrafta yüklü ise şunu yapın diyor kendince ama ne kadar yük etikette belli değil.Bavul var bavul var... ortalamaları almak gerekir, mesela asansörlerde insan ağırlığını 80 kg olarak alır. zaten burada kuyumcu terazisi ile tartın demiyor, tabiki 4 tane ilköğretim 1.sınıf öğrencisi ile yola giderkende 5 kişiyiz demeyin canıııım...inisiyatif kullanın 4 çocuğu 2 kişi sayın hesap ederken... bir bavulda yerinden kalkmıyorsa onu iki bavul sayın... yaklaşık hesap yaparsanız, sonuçta en fazla 1-1,5 hava hata yaparsınız. zaten o kadarcık hata, derin bir kasise girince hava kaçıran siboptanda oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 Bizim inisiyatifimize kalmışsa iş o iş yaş..İstanbullular ön arka 34 izmirliler 35 er bassın Karşıyaka 35.5 basabilir 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts