Turkay Enez 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Ben de sabah 33*33 yaptım... işlem tamam, öğlen boşluğunda 33*33 ps yaptırdım. aracın kapısındaki plakada ne yazıyorsa onu uygula Mehmet hoca. 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Benim Mondeo'nun lastik ebadı da sizin aracınızınkiyle aynıydı. Depo kapağında boş ön 34 arka 30 tam dolu ön 36 arka 42 yazıyordu. Yorum bağlantısı
Ali Eren 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Benim Mondeo'nun lastik ebadı da sizin aracınızınkiyle aynıydı. Depo kapağında boş ön 34 arka 30 tam dolu ön 36 arka 42 yazıyordu. Rıdvan abi sizin mondeo'nun ağırlığı ne kadardı? Yorum bağlantısı
Ercan Çakır 9 Şubat 2012 Paylaş 9 Şubat 2012 bende normal yükte 33-33 kullanıyorum , çok yüklediğimde ve şehirler arası yolculuklarda arkaları maksimum 36 yapıyordum , korkuyordum 41 yapmaya , helede yazın yarılır , başına bir hal gelir , malum hız yüksek oluyor. şehirler arası yolculuklarda.. ama çok yüklendiğinde yapmak gerektiğinide öğrendik.. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 9 Şubat 2012 Paylaş 9 Şubat 2012 Rıdvan abi sizin mondeo'nun ağırlığı ne kadardı? Yanlış hatırlamıyorsam ruhsatta 1.470 kg civarında yazıyordu 1 Yorum bağlantısı
Erhan Karaman 9 Şubat 2012 Paylaş 9 Şubat 2012 lastiklere havanın gereksiz fazla basılması yol tutuş,konfor vs. yanında şehir içi kullanımda çukurlar, kasisler yüzünden ön takımın da çok çabuk dağılmasına neden oluyor ki bu da rot balanstı rot başıydı gibi bakımlar gerektiriyor,masraf açıyor. Yorum bağlantısı
Ercan Çakır 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 dün kapının kenarındaki değere baktım 2,4 bar yazıyordu 4 lastiği birden 34 yaptım ve bu halde 100km'ye yakın yol yaptım, izlenimlerim ; konfor düştü ufak çukurlar daha fazla hissediliyor (ses için yorum yapamayacağım müzik sesinden aklıma gelmedi) , yol tutuşu arttı , yakıt ise düştü.. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 benimde 33-33 yazıyor ama o anda 4-5 kişi sağa sola gidince olmuyor. biraz konfor düşüyor ama 34-34 daha iyi oldu. Yorum bağlantısı
Ali Eren 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 benimde 33-33 yazıyor ama o anda 4-5 kişi sağa sola gidince olmuyor. biraz konfor düşüyor ama 34-34 daha iyi oldu. 34 bence de gayet iyi. Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Benim araç: 2005 Tdci sedan, Lastikler 205/55/16 91v, Boş ağırlık 1270 kg, Boş ağırlıkta ön 33, arka 33, Tam yükte ön 35, arka 41 diyor. turkay abime katılıyorum tamda ben onun yazdıklarını yazacaktım. Genelde 35-41 i uzun yolda kullanıyorum.Yakıt yönünden hiç hesaplamadım. Yorum bağlantısı
Sezgin Engüdar 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 merakımı mazur görün yakıta lastik havası ne alakası olabilirki Yorum bağlantısı
Sezgin Engüdar 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 lastik çapının değişimi sonucunda yol bilgisayarında tura göre yakıt hesap yaptığından (yol bilgisayarının çapın değiştiğini bilemeyeceği için) zahiri bir değişim olur ma bilinen 100 km mesefedeki yakıtın değişmemesi gerekiyor diye düşünüyorum biraz karışık oldu herhalde anlaşılmıştır umarım Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 merakımı mazur görün yakıta lastik havası ne alakası olabilirki lastik havası az olursa lastik yere daha fazla basar. oluşan fazla sürtünme direncini yenmek için daha fazla gaza basarsınız 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 lastik çapının değişimi sonucunda yol bilgisayarında tura göre yakıt hesap yaptığından (yol bilgisayarının çapın değiştiğini bilemeyeceği için) zahiri bir değişim olur ma bilinen 100 km mesefedeki yakıtın değişmemesi gerekiyor diye düşünüyorum biraz karışık oldu herhalde anlaşılmıştır umarım lastik çapı değişimi konusuna nasıl geldik anlamadım ama şöyle izah edeyim: lastik çapı küçültülünce lastik aynı turu attığı halde daha az yol gider. yani mesela, 16 jant ile 100 metre gitmek için 79 tur atarken, 15 jant ile 100 m gitmek için 83 tur atması gerekir. küçük jantta normal janta göre aldığı yolda azalma olur, sizde aynı yolu almak için daha fazla tur çevirirsiniz. yani daha fazla yakıt... 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Konfor 32 ideal 33 tasarruf 34 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 merhaba mehmet hocam...yukarda epey konuştuk ama ben yinede yazayım. kapı içi fabrika değeri:ş.içi 33-33... ben yakıt konusunda titizim birde anlık gelişmelere karşı(pat diye anlık 4-5 kişi ilçeye gidiyoruz mesela) 34-34 kullanırım. ama şehir dışı tam yük ve yolcu ise kapı içi fabrika değeri ön 35 arka 41... ama ş.dışı yolcu sayısı ve yük daha az ise göreceli olarak arkaya daha az basın derim. Konfor 32 ideal 33 tasarruf 34 kardeşim seni tanıdığım günden beri diyorum, seninle benim mesleğimiz yanlış... biz senle ford da meeendiz olacaktık Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Samsundaki serviste ilerleme şansımız olmazdı...Adamlar komik ya...şanzıman hakkında bilgileri yok ,parça hakkında bilgileri zayıf,modeller hakkında donanımlı değiller.daha bir sürü şey...servise gittiğimde çok eğleniyorum... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Samsundaki serviste ilerleme şansımız olmazdı...Adamlar komik ya...şanzıman hakkında bilgileri yok ,parça hakkında bilgileri zayıf,modeller hakkında donanımlı değiller.daha bir sürü şey...servise gittiğimde çok eğleniyorum... maalesef...adamlar koca ford servisi işletiyorlar ama, bir çok konuda bizden daha tın tın lar Yorum bağlantısı
Ramazan Boran 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar 2012 Connect aldım lastik basınçları ön arka ne kadar hava basılacak kesin bir rakamlar söyleyin değişik değişik rakmalar çıkıyor ortaya.Kapıda ki etikette yazıyor ama arkalar tam yük boş kaç aydınlatın arkadaşlar 25 Şubat 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi gornet=Connect Yorum bağlantısı
özhan Özkan 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 Aracınızın şöför kapısını açtığınızda karşıda siyah etikette lastik ebadı,maksimum hızı ve lastik basınçları kaç olması gerektiği yazıyor... 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 Arkadaşlar kafamı kurcaladığı için paylaşımlarınızı bekliyorum.1 55 / 70 / 13 lastik için ka kullanım kılavuzunda lastik basıncını eğer 3 kişi normal yüklü ise araç Ön lastikler için 34 psı Arka lastikler için 26 psı Değerini veriyor ön lastikle arka lastik arasında ki basınç aralığı yüksek geldi şayet bugüne kadar ben Ön lastik 30 Arka lastik 32 psı uygulamıştım Fikrim değişecek se paylaşımlarınızla desteklemek istiyorum Teşekkürler Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 KA'nın motoru ağır diye hatırlıyorum. Bu sebeple kılavuzdaki basınçları uygulamıştım hep. Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 KA'nın motoru ağır diye hatırlıyorum. Bu sebeple kılavuzdaki basınçları uygulamıştım hep. bende öyle yapim bari nede olsa fabrika değeri, vardır bildikleri ama korkum araca 32 psı vurunca çok sert oluyordu lastik 34 de ne olur bilmiyorum ama kılavuz doğruyu söyler katılmak lazım herşey az yakıt için en önemlisi olması gerektiği gibi Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 (düzenlendi) Serhat Bey, aracın motoru ve en azından sürücü önde olduğundan, ön lastiklerin basıncını daha yüksek tutmalısınız. Arka taraf yüklü olmadığı zamanlarda süspansiyonun yumuşak olması açısından biraz daha düşük basınçlı (26-30 psi arası) ayarlanabilir, yüklü ise biraz daha yüksek basınçı (28-32 psi arası) ayarlanabilir. Ben lastik hava basınçlarının ezbere yapılmasından çok, aracın özellikleri ve sürücünün kullanış tarzına göre değişiklik gösterdiğini ve bunların göz önünde bulundurularak ayarlanması gerektiğini düşünüyorum. Söylediklerimi ne kadar dikkate alırsınız bilmem ama lastik havalarını gerek yarışlarda gerek günlük hayatta otomobile ve sürüş tarzıma göre ayarlıyorum. Zeminin durumuna göre de hava basınçlarını ayarlamak gerekir ama o biraz kafa karıştırabilir. 10 Mart 2012 tarihinde Mehmet Can Çimir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts