Umeyr Sadık Turan 28 Kasım 2011 Paylaş 28 Kasım 2011 kışın tekerlerin havası biraz daha indirilir diye biliyorum ve denedim gördüm de yani kışın biraz daha az olursa teker yere daha çok basıyor ve patinaj çekmiyor ve daha yumuşak oluyor araba benim önler yaz kış 32 psi arkaya da yük atmadığım için biraz tuhaf gelecek ama 28-29 psi kış için bu şekilde kullanıyorum ve araç baya yumuşuyor zararı da şu herhalde tekerlerin biraz inik olması ömrünü kısaltıyor ama yine de 28-29 psi benim için güzel yük atanlar için baya düşük bi rakam saygılarımla... Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 28 Kasım 2011 Paylaş 28 Kasım 2011 Lastiklerin düşük basınçta olmaları doğru değil. Lastik basıncı azken daha fazla şekil değiştirdiği için taban kısmında enerjinin daha fazla kısmı şekil değişimine gidecek. Lastiğin içini birim yay gibi ele alırsak her uzalıp kısalmak enerjinin ısıya dönüşmesine neden olacak. Bu da lastiğin ömrünü azaltıcaktır. Ayrıca yol tutuşunda azalmaya neden olma ihtimali de var. Üreticilerin verdiği değerlerin altına çıkmak pek doğru değil. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Arkadaşlar imzamda aracımın özellikleri yazıyor. lastikler 205x55x16 91 V michelin primacy hp. araç 1450 kg. kapı içinde 3 kişi az bagaj(ş.içi) 33-33 diyor. 5 kişi tam bagaj(ş.dışı) ön 35, arka 41 diyor... bu direktiflere uyayım mı? birisi diyorki 41 çok fazla olur. birisi diyorki fabrika ar-ge ye milyonlarca euro verip araştırıp ona göre yazıyor, onlardan iyi mi bileceksin. lastikçiye soruyorsun ayrı telden çalıyor. klasik lastikçilere pek güvenmiyorum (teknik çalışanları tenzih ederim) daha lastik havasının soğuk basılacağını bilmeyen lastikçi var. ş.içi 33-33 kullandım. konfor çok iyiydi. ancak lastiklerin duruşu ve direksiyon ağırlığına göre biraz az geldi. 35-35 yaptım, yakıt tüketimi gözlenir şekilde azaldı, direksiyon rahatladı, lastikler kasislerde biraz vuruyor, yol sesi azıcık arttı, birde çevre yolunda 120 km ile giderken biraz zıplayıp yol tutuşunuda olumsuz (gezme) etkiledi. ama kullanılmaz değil yani...benim sıkıntım şu: ş.içi 33-33 basıp giderim ama. birden spontane bir şey gelişiyor, 50-60 km lik ilçeye, bölünmüş yoldan 110 km hız ile 4-5 kişi gidebiliyoruz. o zamanda zaten lastik sıcak olduğu için havayla oynayamazsın. ya da öyle 100 km yol için zırt pırt hava değiştirilmez, bununlada kimse uğraşmaz. ben diyorum ki hem konfor bozulmasın, hemde spontane durumlara uyum için: 1- ş. içi 35-35 iyi midir? ya da ne olmalı? (kapı içi rakama mı döneyim) 2- ş. dışı ön 35, arka 41 (tam yük) iyi midir? ya da ne olmalı? özellikle 1450 kg 109 luk focus kullananlar, konu hakkında deneyim ya da bilgisi olanlar... mesela Emmi ve Çağlar bey gibi engin deneyimleri olan arkadaşların ilgisini bekliyorum haddim olmayarak... umarım doğru yere açmışımdır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Tatile gitmedikçe, kapıda ne yazıyorsa onu basın, yükleceksek de 41 e kadar yolu var. Emmi, basınç denince lpg anlar, havadan anlamaz O 3 Yorum bağlantısı
Ali Eren 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Ruhan Hocam, kesinlikle bu değerler doğru. Çünkü yapılan birçok test sonucu bu değerlere karar verilmiştir. Ben de daha önce Fiestamda lastik basınç değerlerine şaşırmıştım. Hatta bununla ilgili forumda konu bile açmıştım. Genel kanı verielen değerlere +1 psi fazla vurulması yönünde. Fiesta'da verielen değerleri yüklü ve yüksüz olarak deneme şansım oldu ve kesinlikle doğru veriler olduğunu düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 daha geçen günlerde 2 kez 2 ayrı lastikçiye sordum. 32 -32 de ısrarlılar. hava basıncını arttırmanın yol tutuşa olumsuz etkilerini bahane ediyorlar. bende kararsızım. sadık bey mümkünatı yoktur ben yapmam. 1450 kg arabayı 32-32 yaparsam kasise girince lastik janta kadar gelir ve yarılır. direksiyon ağırlaşır, tüketim artar, araç yola yapışır kalır...1100-1200 kg araçları yapıyorlar 32... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 daha geçen günlerde 2 kez 2 ayrı lastikçiye sordum. 32 -32 de ısrarlılar. hava basıncını arttırmanın yol tutuşa olumsuz etkilerini bahane ediyorlar. bende kararsızım. söz konusu lastikçilerin Ar-ge bütçeleri ne imiş geçen yıl 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 söz konusu lastikçilerin Ar-ge bütçeleri ne imiş geçen yıl bir maşrapa mazot Yorum bağlantısı
Ali Eren 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 41 hava basarsak da araba zıplayarak gitmez mi peki. nasıl olacak bu iş? net bir rakamı yok mu bunun? Sadık abi 41 basmak için çok fazla yüklü olmak lazım. Ben bir defa fiesta'ya 3 kişi ve haddinden fazla yükle kitapçığa göre önlere 36 arkalara 41 bastım. Araba normale döndü. Normalde önler 31 arkalar 28 kullanıyordum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 1450kg focus tdci var mı benim bildiğim yok, Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 1450kg focus tdci var mı benim bildiğim yok, benimki öyle Yorum bağlantısı
Ali Eren 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 1450kg focus tdci var mı benim bildiğim yok, benim de 1435 kg 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 (düzenlendi) katılmıyorum, benim aracım bu tabloda yok zaten. benim aracım bu tablo düzenlendikten sonra çıktı. tabloya bir bakın bakalım 109 luk collection var mı? bu tablo euro 4 motorlar herhalde 6 Şubat 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Eren 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 nerede yazıyor 1435 kg Ali'ciğim.ruhsattaysa itibar etme. seninkisi benzinli benimkisi dizel. arasında kg farkı olması lazım. senin hesaba göre benim arabadan ağır seninkisi. bakınız teknik detaylar Abi benim araba da dizel. 109ps yani 1357 kg'mi? Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 titaniumun,colectiondan daha ağır olması gerekmiyormu? Birde ruhsat mı doğrudur, yoksa internetteki verilen ağırlık değerlerimi? çünkü verilen değerler baz modeller için .Örneğin trend donanımın ağırlığı bir modelde 1000 kg olabilir ama üzerinde 30 tane donanım olan bir modelin ağırlığı daha fazla olması gerekmezmi?Ayrıca ruhsatta herşey doğru gördüğüm kadarıyla ağırlık neden yanlış? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 (düzenlendi) euro4 motorla-euro5 motor farkı var. birde dpf farkı var.(diesel particular filter) ruhsatlara iyi bakın mca yazıyor mu? benim ki nisan üretimi, mayıs trafik çıkışlı. ayrıca da internet sitelerinin hassas bir şekilde güncellendiğini sanmayın. sadık beyin araçta esp+tcs var onun ağırlığıda değiştiriyor 6 Şubat 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 sadık kardeş, zaten fordun euro 5 motora geçmesinin nedenide bu...Avrupa birliği 2012 den itibaren km de salınan karbonun dahada azaltılmasını istedi. ve araçlara dpf eklendi daha neler değişti tam bilemiyorumancak bu yeni araçlara euro5 normu adı verildi. hangi aydan itibaren çıktı bilemiyorum ancak, 2010 larda dpf yok. zaten collection 109 luk hiç yok. ancak euro 5 ile birlikte collection 109 çıktı. yalnız hemen şunu belirteyim sizi yanıltmasın. euro5 euro4 ten daha hantal bir araç. dpf nin ağırlığı yetiyor zaten. her iki aracıda peşpeşe alıp satan arkadaşım var. teyit ettim. samsun birmottanda teyit ettim. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 benimki öyle BEnim aracım 2006 focus 109 tdci ruhsatta 1245kg yazıyor ben çeyrek deponun yarısı ile boş iken kantara soktum 1320kg geldi. DPF dediğiniz ürünün ağırlığı 10kg anca vardır belkide yoktur aynı şekilde kat. da bu ağırlıkta bilginiz olsun. Euro4 ile euro5 arasında başka nasıl bir fark var acaba ? Ağırlık yapacak ben bilmiyorum keşfeden var ise öğrenmek isterim. tdci 109 veya 90ps fark etmez 1450kg olmasını mümkün görmüyorum. İsterse üzerinde ESP-TCS-EPC-XDS olsun. ESP beyni veya sensörleri 3-5kg diyelim. Keşke aracınızı kantara çıkartabilme ihtimaliniz olsa yada istanbul'a gelirseniz burada biz çıkartsak 2010 model 109 ps titanium araçta da dpf var, örnek Alper Uzun'un araç geçen hafta chipledik Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 titaniumun,colectiondan daha ağır olması gerekmiyormu? Birde ruhsat mı doğrudur, yoksa internetteki verilen ağırlık değerlerimi? çünkü verilen değerler baz modeller için .Örneğin trend donanımın ağırlığı bir modelde 1000 kg olabilir ama üzerinde 30 tane donanım olan bir modelin ağırlığı daha fazla olması gerekmezmi?Ayrıca ruhsatta herşey doğru gördüğüm kadarıyla ağırlık neden yanlış? trend donanımın ağırlığını yazdığını nerden çıkarattın abi Ruhsatta doğru yazmıyor ya bir çok şey, benim şase no hatalı idi, fatih abinin 2000 model arabası 1991 görünüyordu , alinin 200ps arabası 200kw olarak yazılı idi vb... bir çok şey Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 benim fiesta da 1.4lt. olarak geçiyor ruhsatta, yani 180 Ps olmaması için hiçbir neden yok ileride Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 trend donanımın ağırlığını yazdığını nerden çıkarattın abi Ruhsatta doğru yazmıyor ya bir çok şey, benim şase no hatalı idi, fatih abinin 2000 model arabası 1991 görünüyordu , alinin 200ps arabası 200kw olarak yazılı idi vb... bir çok şey Ok anladım, ozaman en güzeli bi kantara çıkmak lazım, Ben arabayı alırken, satış temsilcisi, ruhsatı açtı yazılanlarla tek tek (motor şasi, no, ıvır zıvır) karşılaştırdı, ok ledik .tabi bir tek ağırlığı ok lemedik bi ara bakmak lazım ama ağırlıkla elleşmeden kapıda ki basınca göre hava bassak olmazmı, eloğlu düşünmüştür herhalde? hiç birisi sizin doğrunuz değildir. çünkü her modelin kendi arasında da farklı paketleri var. 3-5-15 kg farkları çok önemsemeyin. Ben önemsemiyorum zaten ama donanım farkının 3-5 kg den fazla olabileceğini düşünüyorum .Yada bunu denemek lazım Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 benim fiesta da 1.4lt. olarak geçiyor ruhsatta, yani 180 Ps olmaması için hiçbir neden yok ileride hani şu 2.vites ta rampaları çıkamayan 1100cc olan lakin bunun yanı sıra kar canavarı olan mı Ecoboost bile olabilir abi senin araba Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Ok anladım, ozaman en güzeli bi kantara çıkmak lazım, Ben arabayı alırken, satış temsilcisi, ruhsatı açtı yazılanlarla tek tek (motor şasi, no, ıvır zıvır) karşılaştırdı, ok ledik .tabi bir tek ağırlığı ok lemedik bi ara bakmak lazım ama ağırlıkla elleşmeden kapıda ki basınca göre hava bassak olmazmı, eloğlu düşünmüştür herhalde? Ben önemsemiyorum zaten ama donanım farkının 3-5 kg den fazla olabileceğini düşünüyorum .Yada bunu denemek lazım tabiki de kapıdaki ağırlığa ve yük durumuna göre basmak gerekli. Ne zaman olması gerekenden fazla patinaja kalsam bakıyorum 33 den 29 veya 28 lere inmiş ön havalar focusta Şu yazlıkları yakayım yakacam bu ug7 leri Senin arabayı kantara çıkartalım abi Anahtar kişi forumdan sevdiğimiz bir abimiz Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Litfen 98 Nm tork var makinada Şöför olana yeterde artar bile bisikletten hallice tabiki de kapıdaki ağırlığa ve yük durumuna göre basmak gerekli. Ne zaman olması gerekenden fazla patinaja kalsam bakıyorum 33 den 29 veya 28 lere inmiş ön havalar focusta Şu yazlıkları yakayım yakacam bu ug7 leri Senin arabayı kantara çıkartalım abi Anahtar kişi forumdan sevdiğimiz bir abimiz Olabilir tabi, kantar ordan chip evet; comfort-collection ve titaniumlar ve bunlarda kendi aralarında donanım ve aksesuar farklarından dolayı kg cinsinden farklıdır. Peki Focuslar niçin bu kadar ağırlar? asıl bunu tartışmak lazım... Heni yeni arabalar eskilerden daha sağlam ama çok daha hafifti Yorum bağlantısı
Recommended Posts