İçeriğe Yönlendir

Mk2 Mondeo Antifrizi Kırmızı Mı? Mavi Mi ?


Cemal Demirezen

Recommended Posts

Cemal Demirezen

Muhtemelen herkes kırmızı diyecektir bende öyle biliyorum, fakat internette biraz araştırma yaptığımda ESD-M97B-49A uygun diyor buna baktığımızda mavi antifriz çıkıyor. Mavi antifriz konulduğunda problem olur mu? Kırmızı antifrizi arabadan anlayan sohbet ettiğimiz herkes eski araca konulmaz eskimiş olan boru, hortum ve birleşme yerlerinden kaçak yapmasına sebep olur diyor.

Termostat gövdesini yeni değiştirmeme rağmen muhtemelen gövdenin motora birleştiği yerden kaçırıyor ve aklıma bu kırmızı antifriz meselesi geldi. 

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

Eğer baştan beri kırmızı konulduysa cevap: kırmızı. Fakat bir kez su veya mavi antifriz konulduysa kırmızı konulduğunda araç ve dolayısı ile tüm aksamları eskidiğinden bahsettiğin sorunlarla karşılaşman kuvvetle muhtemeldir, bu yüzden cevap: mavi. 

 

Not: Benim 94 Vectra'da %100 su vardı, boşaltıp mavi antifriz eklemiştik kaçırmadık yer kalmamıştı.

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Mondeo 2.0 gia yarım motor şanzıman derken su ile test yaptım sıkıntı yoktu iki hafta öncede 3.5lt kırmızı antifiriz koydum gerisi su şu ana kadar sıfır sıkıntı.

Aklıma gelmişken otomatik olan varsa aman radyatörünüz eski ise çok dikkat edin. Şanzımanda ondan soğuyor radyatörün sağında solu0noa kanalları var çatlak patlak varsa çooook sıkıntı.

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Fabrikası buna mavi mi koyuyor onu anlayamadım. Bunu bilen var mı? Mavi yada yeşil koyulduğunda da bir problem olacağını düşünmüyorum sadece kırmızıyı 5 yılda maviyi 1-2 yılda değiştirmeniz gerekir herhalde.

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Yetkili servis bu araçların sıfır olduğu zamanlarda mavi mi kullanıyordu ben bunu merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Vallaha ben internetin yalancısıyım ben kırmızı antifriz ile 5 30 yağ kullandım. Acaba kullanmasaymıydım yanlış mı yaptık.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Fabrikasyon ne konuldu bilmiyorum ama 2001 Mk2 Mondeo aracımın antifrizi kırmızı.  

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen
(düzenlendi)

Tüm Ford modelleri organik olmalı yani kırmızı.

 

Mehmet abi sizin yüklediğiniz bir el kitabı vardı onda da  ESD-M97B-49A içeriğini tavsiye ediyordu buda mavi antifriz olarak görünüyor kafama takıldı burada netlik kazandıralım dedim işin ehli kişiler tarafından.

İçinde ne varsa onla devam et,bozma kimyasını

Sattın kurtardın!!!

tarihinde Cemal Demirezen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Gecen hafta degistirdim arac antalyadan geldigi icin su vardi Tuncay usta mavi antifreeze ile degistirdi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tüm Ford modelleri organik olmalı yani kırmızı.

bendeki mavi napcez şimdi :p

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

bende mavi atmıştım iki sene önce şimdi berrak su halinde. acaba yine antifiriz eklemek gerekiyormu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bende mavi atmıştım iki sene önce şimdi berrak su halinde. acaba yine antifiriz eklemek gerekiyormu?

Derecesini ölçmelisiniz
Yorum bağlantısı
Ali ALBAYRAK 07

alüminyum aksamlı motor ve radyatörler için organik yapılı antifrizler kullanılır renklerin çok önemi olmadığını biliyorum kaçak tespitinde işi kolaylaştırıyor diye hatırlıyorum. İnorganik yapılı antifrizlerin ömrü daha kısa organik antfirizlere göre.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Selim Kılınç

Soğutucu Sistem Temizliği;

1-antifirizi boşaltacağın temiz bi leğen bulun

2-aracın kaputunu açın

3-aracın sol yanına birşey serin

4-leğeni alt uzanabileceğiniz alt kısma çekin

5-sol serdiğiniz bezin üzerine uzanın

6-altta ince boru var kelepçeyle tutturulmuş

7-kelepçeyi çıkarın yavaşça hortumu kendinize doğru çekin yavaşça leğeni altına alın çıkmaya yakın suyu boşaltın bu esnada radyatör yedek su haznesinin kapağını açın

8-boşaltma işLemi tamam değil mi?

9-radyatör yedek su haznesinin başına geçin 2 tane hortum var termostattan gelen hava dvridaimi hortumu ile birilikte 3 boru sökün

10- iki tane su deposunu tutan vida var onlarıda çıkartın tamamdır

11-yedek su deposunu motora doğru iterek yukarı çekin OK.

TEMİZLİĞİ; Eve götürün ketılda 2 litre su kaynatın, radyatör su haznesinin içine ucuz yağ çözücü ve çamaşır suyu az miktarda onu siz ayarlayın fazla koymayın sıcak suyu eklemeden önce kapağı kapatıp çalkalayın 5 dakika çaykala bekle sıcak suyu içine yavaş boşalt bu kadar lavaboya dök pisliğe bak. İstersen bir daha uygula.

Kolaygelsin.

Leğene boşalan suyu incelemeyi unutmayın ayrıca akıllı telefon ile burada lütfen resimleri paylaşın.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Onur Sayin

Antifiriz değiştirdiğimizde bu hava alma olayı diye bir söylenti var bu ne derece doğrudur. Sonuçta su tahliye oldukça önündeki havayı genleşme kabına kadar iter ve hava zaten otomatik çıkmaz mı

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Alişan YILMAZ

Kırmızı mı ? Mavi mi? Aklıma matrix geldi :)

Aracın içerisinde mavi veya hiç kullanılmamış ise kırmızı koyduğunuz zaman asit oranı artacağı için, borularda ve araç içinde sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Şahsen ben o yaşta bir araç için asit oranı daha az olan mavi antifriz tercih ederdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Alişan YILMAZ yazdı:

Şahsen ben o yaşta bir araç için asit oranı daha az olan mavi antifriz tercih ederdim. 

 

Mavi olan daha mı düşükmüş?

Teknik bir açıklama var mı bunun hakkında. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Mavi olan daha mı düşükmüş?

Teknik bir açıklama var mı bunun hakkında. 

aisidini bilmem ,ama kırımızı koydun mu zayıf yer varsa kabak çiçeği gibi açılıyor.

Yorum bağlantısı
Alişan YILMAZ
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Mavi olan daha mı düşükmüş?

Teknik bir açıklama var mı bunun hakkında. 

Abi eski mondeomda kırmızı koyunca borularda çatlama olmuştu, ustam bir siteden göstermişti değerlerini bakayım, şimdi sen sorunca tam emin olamadım :D

Çağlar Bayur yazdı:

aisidini bilmem ,ama kırımızı koydun mu zayıf yer varsa kabak çiçeği gibi açılıyor.

İşte bu yüzden asit yüksek olduğu için çağlar abi :D benim de radyatörü açmıştı hafif :D 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Alişan YILMAZ yazdı:

Kırmızı mı ? Mavi mi? Aklıma matrix geldi :)

Aracın içerisinde mavi veya hiç kullanılmamış ise kırmızı koyduğunuz zaman asit oranı artacağı için, borularda ve araç içinde sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Şahsen ben o yaşta bir araç için asit oranı daha az olan mavi antifriz tercih ederdim. 

kirmizi antifrizlerde aralarinda 4e ayrilir bu husus cok onemli. bizim mk3ler oat antifriz kullanir yani ilkel tam  organik  içerisinde silikat nitrit fosfat bulunmaz asil fabrika cikisi turuncu rengindedir. bu saydığım maddelerin asindirici etkisi vardir fakat bunlar koruma icindir ve gunumuzde vag grubu bunu sart kosuyor 2005 model sonrasi bloklari icin.  mk3 icin g12+  olmali  g11  g12++ g13 ve g13+ kesinlikle kullanilmamali mesela g12++ iceriginde silikat bulunur. g12+ olarak su anda febinin mor rengi olan kullanilabilir. su eklemesi yapilirken disarida homojen yari yariya karistirilip eklenmelidir. ve farkli antifriz degisimlerinde en az 3 kez saf su ile  (kesinlikle cesme suyu degil)  termostat acana kadar devir daim yapilir dokulmelidir( kalorifer sicak konumunda olmali )  2 bosaltmada bile eski antifrizin kalintilari icerisinde kalmaktadir. mk2 araclar ise inorganik antifriz kullanilmalidir eger korku varsa  ve soguk iklimde degilseniz orani %30 antifriz %70 su ile de baslayabilirsiniz  antifriz yogunlugunu dusurmek eski araclarda asinmasi olasi parcalarin omrunu uzatir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...