Cemal Demirezen 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Muhtemelen herkes kırmızı diyecektir bende öyle biliyorum, fakat internette biraz araştırma yaptığımda ESD-M97B-49A uygun diyor buna baktığımızda mavi antifriz çıkıyor. Mavi antifriz konulduğunda problem olur mu? Kırmızı antifrizi arabadan anlayan sohbet ettiğimiz herkes eski araca konulmaz eskimiş olan boru, hortum ve birleşme yerlerinden kaçak yapmasına sebep olur diyor. Termostat gövdesini yeni değiştirmeme rağmen muhtemelen gövdenin motora birleştiği yerden kaçırıyor ve aklıma bu kırmızı antifriz meselesi geldi. Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Eğer baştan beri kırmızı konulduysa cevap: kırmızı. Fakat bir kez su veya mavi antifriz konulduysa kırmızı konulduğunda araç ve dolayısı ile tüm aksamları eskidiğinden bahsettiğin sorunlarla karşılaşman kuvvetle muhtemeldir, bu yüzden cevap: mavi. Not: Benim 94 Vectra'da %100 su vardı, boşaltıp mavi antifriz eklemiştik kaçırmadık yer kalmamıştı. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Mondeo 2.0 gia yarım motor şanzıman derken su ile test yaptım sıkıntı yoktu iki hafta öncede 3.5lt kırmızı antifiriz koydum gerisi su şu ana kadar sıfır sıkıntı. Aklıma gelmişken otomatik olan varsa aman radyatörünüz eski ise çok dikkat edin. Şanzımanda ondan soğuyor radyatörün sağında solu0noa kanalları var çatlak patlak varsa çooook sıkıntı. Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 6 Kasım 2015 Yazar Paylaş 6 Kasım 2015 Fabrikası buna mavi mi koyuyor onu anlayamadım. Bunu bilen var mı? Mavi yada yeşil koyulduğunda da bir problem olacağını düşünmüyorum sadece kırmızıyı 5 yılda maviyi 1-2 yılda değiştirmeniz gerekir herhalde. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Kırmızı organik fabrikasyon yağ ise 5x30 Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 6 Kasım 2015 Yazar Paylaş 6 Kasım 2015 Yetkili servis bu araçların sıfır olduğu zamanlarda mavi mi kullanıyordu ben bunu merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Vallaha ben internetin yalancısıyım ben kırmızı antifriz ile 5 30 yağ kullandım. Acaba kullanmasaymıydım yanlış mı yaptık. Yorum bağlantısı
Necat Ertan 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Fabrikasyon ne konuldu bilmiyorum ama 2001 Mk2 Mondeo aracımın antifrizi kırmızı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Tüm Ford modelleri organik olmalı yani kırmızı. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 İçinde ne varsa onla devam et,bozma kimyasını Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 7 Kasım 2015 Yazar Paylaş 7 Kasım 2015 (düzenlendi) Tüm Ford modelleri organik olmalı yani kırmızı. Mehmet abi sizin yüklediğiniz bir el kitabı vardı onda da ESD-M97B-49A içeriğini tavsiye ediyordu buda mavi antifriz olarak görünüyor kafama takıldı burada netlik kazandıralım dedim işin ehli kişiler tarafından. İçinde ne varsa onla devam et,bozma kimyasını Sattın kurtardın!!! 7 Kasım 2015 tarihinde Cemal Demirezen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 7 Kasım 2015 Paylaş 7 Kasım 2015 Gecen hafta degistirdim arac antalyadan geldigi icin su vardi Tuncay usta mavi antifreeze ile degistirdi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Kasım 2015 Paylaş 7 Kasım 2015 Tüm Ford modelleri organik olmalı yani kırmızı. bendeki mavi napcez şimdi Yorum bağlantısı
İlhan Kol 7 Kasım 2015 Paylaş 7 Kasım 2015 bende mavi atmıştım iki sene önce şimdi berrak su halinde. acaba yine antifiriz eklemek gerekiyormu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Kasım 2015 Paylaş 7 Kasım 2015 bende mavi atmıştım iki sene önce şimdi berrak su halinde. acaba yine antifiriz eklemek gerekiyormu?Derecesini ölçmelisiniz Yorum bağlantısı
Ali ALBAYRAK 07 15 Kasım 2015 Paylaş 15 Kasım 2015 alüminyum aksamlı motor ve radyatörler için organik yapılı antifrizler kullanılır renklerin çok önemi olmadığını biliyorum kaçak tespitinde işi kolaylaştırıyor diye hatırlıyorum. İnorganik yapılı antifrizlerin ömrü daha kısa organik antfirizlere göre. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 25 Mart 2016 Paylaş 25 Mart 2016 Soğutucu Sistem Temizliği; 1-antifirizi boşaltacağın temiz bi leğen bulun 2-aracın kaputunu açın 3-aracın sol yanına birşey serin 4-leğeni alt uzanabileceğiniz alt kısma çekin 5-sol serdiğiniz bezin üzerine uzanın 6-altta ince boru var kelepçeyle tutturulmuş 7-kelepçeyi çıkarın yavaşça hortumu kendinize doğru çekin yavaşça leğeni altına alın çıkmaya yakın suyu boşaltın bu esnada radyatör yedek su haznesinin kapağını açın 8-boşaltma işLemi tamam değil mi? 9-radyatör yedek su haznesinin başına geçin 2 tane hortum var termostattan gelen hava dvridaimi hortumu ile birilikte 3 boru sökün 10- iki tane su deposunu tutan vida var onlarıda çıkartın tamamdır 11-yedek su deposunu motora doğru iterek yukarı çekin OK. TEMİZLİĞİ; Eve götürün ketılda 2 litre su kaynatın, radyatör su haznesinin içine ucuz yağ çözücü ve çamaşır suyu az miktarda onu siz ayarlayın fazla koymayın sıcak suyu eklemeden önce kapağı kapatıp çalkalayın 5 dakika çaykala bekle sıcak suyu içine yavaş boşalt bu kadar lavaboya dök pisliğe bak. İstersen bir daha uygula. Kolaygelsin. Leğene boşalan suyu incelemeyi unutmayın ayrıca akıllı telefon ile burada lütfen resimleri paylaşın. Yorum bağlantısı
Onur Sayin 16 Ekim 2020 Paylaş 16 Ekim 2020 Antifiriz değiştirdiğimizde bu hava alma olayı diye bir söylenti var bu ne derece doğrudur. Sonuçta su tahliye oldukça önündeki havayı genleşme kabına kadar iter ve hava zaten otomatik çıkmaz mı Yorum bağlantısı
Alişan YILMAZ 28 Ekim 2020 Paylaş 28 Ekim 2020 Kırmızı mı ? Mavi mi? Aklıma matrix geldi Aracın içerisinde mavi veya hiç kullanılmamış ise kırmızı koyduğunuz zaman asit oranı artacağı için, borularda ve araç içinde sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Şahsen ben o yaşta bir araç için asit oranı daha az olan mavi antifriz tercih ederdim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ekim 2020 Paylaş 28 Ekim 2020 Alişan YILMAZ yazdı: Şahsen ben o yaşta bir araç için asit oranı daha az olan mavi antifriz tercih ederdim. Mavi olan daha mı düşükmüş? Teknik bir açıklama var mı bunun hakkında. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2020 Paylaş 28 Ekim 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Mavi olan daha mı düşükmüş? Teknik bir açıklama var mı bunun hakkında. aisidini bilmem ,ama kırımızı koydun mu zayıf yer varsa kabak çiçeği gibi açılıyor. Yorum bağlantısı
Alişan YILMAZ 28 Ekim 2020 Paylaş 28 Ekim 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Mavi olan daha mı düşükmüş? Teknik bir açıklama var mı bunun hakkında. Abi eski mondeomda kırmızı koyunca borularda çatlama olmuştu, ustam bir siteden göstermişti değerlerini bakayım, şimdi sen sorunca tam emin olamadım Çağlar Bayur yazdı: aisidini bilmem ,ama kırımızı koydun mu zayıf yer varsa kabak çiçeği gibi açılıyor. İşte bu yüzden asit yüksek olduğu için çağlar abi benim de radyatörü açmıştı hafif 1 Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 31 Ekim 2020 Paylaş 31 Ekim 2020 Alişan YILMAZ yazdı: Kırmızı mı ? Mavi mi? Aklıma matrix geldi Aracın içerisinde mavi veya hiç kullanılmamış ise kırmızı koyduğunuz zaman asit oranı artacağı için, borularda ve araç içinde sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Şahsen ben o yaşta bir araç için asit oranı daha az olan mavi antifriz tercih ederdim. kirmizi antifrizlerde aralarinda 4e ayrilir bu husus cok onemli. bizim mk3ler oat antifriz kullanir yani ilkel tam organik içerisinde silikat nitrit fosfat bulunmaz asil fabrika cikisi turuncu rengindedir. bu saydığım maddelerin asindirici etkisi vardir fakat bunlar koruma icindir ve gunumuzde vag grubu bunu sart kosuyor 2005 model sonrasi bloklari icin. mk3 icin g12+ olmali g11 g12++ g13 ve g13+ kesinlikle kullanilmamali mesela g12++ iceriginde silikat bulunur. g12+ olarak su anda febinin mor rengi olan kullanilabilir. su eklemesi yapilirken disarida homojen yari yariya karistirilip eklenmelidir. ve farkli antifriz degisimlerinde en az 3 kez saf su ile (kesinlikle cesme suyu degil) termostat acana kadar devir daim yapilir dokulmelidir( kalorifer sicak konumunda olmali ) 2 bosaltmada bile eski antifrizin kalintilari icerisinde kalmaktadir. mk2 araclar ise inorganik antifriz kullanilmalidir eger korku varsa ve soguk iklimde degilseniz orani %30 antifriz %70 su ile de baslayabilirsiniz antifriz yogunlugunu dusurmek eski araclarda asinmasi olasi parcalarin omrunu uzatir 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts