Ozan Şimşek 24 Ekim 2015 Paylaş 24 Ekim 2015 Arkadaşlar merhaba, Forumumuz içerisindeki sorun ve çözümler bölümlerimizi iyice inceledim ancak benim konum biraz daha farklı. Aslında 2 farklı problemim var diyebiliriz. 1. Problem Araç Drive (D) 'da ve Reverse ® ' de iken hafif titreme yapıyor. Şanzıman takozu mu motor takozu mu yoksa başka bir şey mi anlayamadım. 2. Problem Aracı 2 hafta önce servise bırakmıştım ve trigeri değişti, 80.000 bakımı yapıldı. Ancak ne hikmetse bu servis sonrası araç çalışırken rolanti problemi yaşamaya başladı. Devir 1000 Rpm ve 500 Rpm arası gidip geliyor. Bazen bu problem ilk kalkışlarda az da olsa ileri geri sallantıya bile sebep oluyor. Bu sebeple tekrardan servisin yapıldığı yere gittim ve aracın beynine format atıldı. Ama gene düzelmedi. Aracım bu arada tüplü. 2010 montaj tarihi ancak düzenli bakımları yapılıyor. Kaz gibi de tekrardan kendimi yoldurmak istemiyorum. Bu nedenle sizlere danışmak istedim.Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler, Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 24 Ekim 2015 Paylaş 24 Ekim 2015 Merhaba. 1 - Sorun nasıl tam olarak açıklarmısınız. D ve R'de iken durur vaziyette frene basarken titreme yapıyorsa doğal, yine de bir takozlar kontrol edilebilir. Bir de şanzıman yağını değiştirdiniz mi, yağın rengi, durumu nasıl? 80.000km'de değişmesi gerekiyor otomatik şanzıman yağının. 2- Bu sorun çeşitli sebeplerden kaynaklanabilir ancak triger değişiminden sonra olduğunu söylüyorsanız direk aklıma gelen subap/sente ayarının triger değişimi sırasında kaçması oldu. Aracınız otomatik vites, düz zetec motor var ilginç, genelde bu tarz sorunlar değişken subap zamanlamalı (ti-vct) araçlarda yaşanıyor. Düz motorlarda daha kolay işlem triger değişimi. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ekim 2015 Paylaş 24 Ekim 2015 1- Kesin bir teşhis yok. Sadece Lpg de yapıyorsa Lpg filtreleri ve ayarına bakılmalı. Benzinde de yapıyorsa, İlk etapta bujiler değişecek. Sonra düzelmez ise subap piston, kulak vb ne varsa kontrol.. 2- Boğaz kelebeği mi ne var. Onu bi temizletin derim. Yorum bağlantısı
Ozan Şimşek 24 Ekim 2015 Yazar Paylaş 24 Ekim 2015 Merhaba. 1 - Sorun nasıl tam olarak açıklarmısınız. D ve R'de iken durur vaziyette frene basarken titreme yapıyorsa doğal, yine de bir takozlar kontrol edilebilir. Bir de şanzıman yağını değiştirdiniz mi, yağın rengi, durumu nasıl? 80.000km'de değişmesi gerekiyor otomatik şanzıman yağının. 2- Bu sorun çeşitli sebeplerden kaynaklanabilir ancak triger değişiminden sonra olduğunu söylüyorsanız direk aklıma gelen subap/sente ayarının triger değişimi sırasında kaçması oldu. Aracınız otomatik vites, düz zetec motor var ilginç, genelde bu tarz sorunlar değişken subap zamanlamalı (ti-vct) araçlarda yaşanıyor. Düz motorlarda daha kolay işlem triger değişimi. Merhaba, cevabınız ve açıklamalarınız için teşekkürler. D ve R'de iken durur vaziyette hafif titreme yapıyor. sürüş esnasında bir problem yok ve ya gözükmüyor. Şanzıman yağı 80.000'de değişmedi bildiğim kadarıyla. Çünkü sorduğumda gerek yok denmişti. Bu nedenle yağın rengini bilmiyorum. Aracım 100 HP (74 KW) olan motor. Ti-vct değil. Ancak dediklerinizi not aldım, pztesi ustaya söyleyeceğim. 1- Kesin bir teşhis yok. Sadece Lpg de yapıyorsa Lpg filtreleri ve ayarına bakılmalı. Benzinde de yapıyorsa, İlk etapta bujiler değişecek. Sonra düzelmez ise subap piston, kulak vb ne varsa kontrol.. 2- Boğaz kelebeği mi ne var. Onu bi temizletin derim. Merhaba, cevabınız ve açıklamalarınız için teşekkürler, Bujilerim 72.000'de iridyum olarak değişmişti. Bu nedenle 80.000 bakımında bujiler değişmedi. Subaplar ve piston ile alakalı bir sorun olduğunu sanmıyorum, vurma yok ve oralardan gelebilen bir ses de yok. Yorum bağlantısı
Turhan Onat 24 Ekim 2015 Paylaş 24 Ekim 2015 Focus 2006 otomatik LPG li aracımda yaşadığım sorunlardan biridir. Ben subap yenileyerek problemi çözmüştüm. Yorum bağlantısı
Ozan Şimşek 25 Ekim 2015 Yazar Paylaş 25 Ekim 2015 Focus 2006 otomatik LPG li aracımda yaşadığım sorunlardan biridir. Ben subap yenileyerek problemi çözmüştüm. Turhan Abi, korkutma beni korkuturum seni Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 25 Ekim 2015 Paylaş 25 Ekim 2015 Merhaba, cevabınız ve açıklamalarınız için teşekkürler. D ve R'de iken durur vaziyette hafif titreme yapıyor. sürüş esnasında bir problem yok ve ya gözükmüyor. Şanzıman yağı 80.000'de değişmedi bildiğim kadarıyla. Çünkü sorduğumda gerek yok denmişti. Bu nedenle yağın rengini bilmiyorum. Aracım 100 HP (74 KW) olan motor. Ti-vct değil. Ancak dediklerinizi not aldım, pztesi ustaya söyleyeceğim. Merhaba, cevabınız ve açıklamalarınız için teşekkürler, Bujilerim 72.000'de iridyum olarak değişmişti. Bu nedenle 80.000 bakımında bujiler değişmedi. Subaplar ve piston ile alakalı bir sorun olduğunu sanmıyorum, vurma yok ve oralardan gelebilen bir ses de yok. Durur vaziyette yaşanan titreme normaldir. Ustanız "bu yağlar ömürlük, gerek yok yağın durumu iyi" dese de değiştirin. Hiçbir yağ veya madde ömürlük değildir, işlevinin kaybeder... Ben Focus1 otomatik kullanmaktaydım, aynı sizin motorunuza ve şanzımanınıza sahip, eski sahibi 80bin KM'de şanzıman yağını kaliteli bir yağla titizlikle değiştirmişti ve gerçekten çok farkediliyordu. Aynı şekilde yağı değişmeyen otomatik araçlara bindiğimde anlıyordum. Aracın sağlığı için önemli. Otomatik şanzıman yağı değişecek. Buji konusunda LPG'li kullandığınız için iridyum buji takarak doğru bir iş yapmışsınız. Subaplarda erime/uzama olsa vuruntu yapmaz zaten, rolantide dengesizlik ve yüksek hızlarda boşa atıldığında motorun stop etmesi gibi durumlar söz konusu olur. Triger değişiminden sonra oldu dediğiniz için dediğim gibi subap ayarının kaçık olması üzerinde durulacak. Bu kilometredeki bir araçta subap erimesi veya boğaz kelebeğini kirlenmesi gibi bir durum da zannetmiyorum. Hatta hatta mümkünse boğaz kelebeğinizi söktürmeyin, adaptasyon sıkıntıları yaşarsınız, şu an yaşadığınız sıkıntının aynısı. Focus 2006 otomatik LPG li aracımda yaşadığım sorunlardan biridir. Ben subap yenileyerek problemi çözmüştüm. Benim de ilk aklıma gelen LPG'li kullanımda karışım ayarının bozukluğundan kaynaklanan subap erimesi/uzaması durumu geldi ancak triger değiştikten sonra yaşadığını söyleyince subap ayarının kaçık olması aklıma geldi. Kaç kmdir LPG'li kullanıyorsunuz, kit ne ve arıza ikaz lambası yanıyor mu? Eğer 60-70 bin kmdir arıza ikaz lambası yanık şekilde geziyorsanız o zaman Turhan bey'in dediği olabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ekim 2015 Paylaş 25 Ekim 2015 önce triger kontrol derim. sente ayarının kaçıklığı bunların hepsini yapar Yorum bağlantısı
Ozan Şimşek 25 Ekim 2015 Yazar Paylaş 25 Ekim 2015 Durur vaziyette yaşanan titreme normaldir. Ustanız "bu yağlar ömürlük, gerek yok yağın durumu iyi" dese de değiştirin. Hiçbir yağ veya madde ömürlük değildir, işlevinin kaybeder... Ben Focus1 otomatik kullanmaktaydım, aynı sizin motorunuza ve şanzımanınıza sahip, eski sahibi 80bin KM'de şanzıman yağını kaliteli bir yağla titizlikle değiştirmişti ve gerçekten çok farkediliyordu. Aynı şekilde yağı değişmeyen otomatik araçlara bindiğimde anlıyordum. Aracın sağlığı için önemli. Otomatik şanzıman yağı değişecek. Buji konusunda LPG'li kullandığınız için iridyum buji takarak doğru bir iş yapmışsınız. Subaplarda erime/uzama olsa vuruntu yapmaz zaten, rolantide dengesizlik ve yüksek hızlarda boşa atıldığında motorun stop etmesi gibi durumlar söz konusu olur. Triger değişiminden sonra oldu dediğiniz için dediğim gibi subap ayarının kaçık olması üzerinde durulacak. Bu kilometredeki bir araçta subap erimesi veya boğaz kelebeğini kirlenmesi gibi bir durum da zannetmiyorum. Hatta hatta mümkünse boğaz kelebeğinizi söktürmeyin, adaptasyon sıkıntıları yaşarsınız, şu an yaşadığınız sıkıntının aynısı. Benim de ilk aklıma gelen LPG'li kullanımda karışım ayarının bozukluğundan kaynaklanan subap erimesi/uzaması durumu geldi ancak triger değiştikten sonra yaşadığını söyleyince subap ayarının kaçık olması aklıma geldi. Kaç kmdir LPG'li kullanıyorsunuz, kit ne ve arıza ikaz lambası yanıyor mu? Eğer 60-70 bin kmdir arıza ikaz lambası yanık şekilde geziyorsanız o zaman Turhan bey'in dediği olabilir. Merhabalar, yorumunuzu özenle okudum, teşekkürler. Aracım 18.000 km'den beri tüplü, 2010 yılı sonu montaj olmuş. Hiçbir şekilde arıza ışığı yakmıyor, bugüne kadar da yanmadı. Tüpün markası OMVL. 65.000 km boyuna araç tüplü kullanılıyor ancak zorlanan ve hor kullanılan bir araç değil. 5 yılda 65.000 km yol yapıldı sadece. Yarın Subap / sente ayarına baktıracağım, tekrardan triger setinin kontrol edilmesini isteyeceğim. Bujilerin de kontrolünü isteyeceğim. Yorum bağlantısı
Mehmet Karabatak 30 Aralık 2015 Paylaş 30 Aralık 2015 sonuç ne oldu merak ettim... bende de tıtanıum x otomatik var. iş bilmeyen ustaya denk gelmekten maddi manevi üzülüyor insan , arabadan soğutuyorlar insanı... Yorum bağlantısı
Misafir 31 Aralık 2015 Paylaş 31 Aralık 2015 önce triger kontrol derim. sente ayarının kaçıklığı bunların hepsini yapar Otokoç Eskişehir sıfır arabam olsa nerdeyse rutin bakım için bile götürmeyeceğim, triger sente ayarını yetkili servis de yapamayacak ise kim yapacak ? Bu iş ya ço zor, ya da işi bilen usta serviste yok. Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Ozan Şimşek yazdı: Merhabalar, yorumunuzu özenle okudum, teşekkürler. Aracım 18.000 km'den beri tüplü, 2010 yılı sonu montaj olmuş. Hiçbir şekilde arıza ışığı yakmıyor, bugüne kadar da yanmadı. Tüpün markası OMVL. 65.000 km boyuna araç tüplü kullanılıyor ancak zorlanan ve hor kullanılan bir araç değil. 5 yılda 65.000 km yol yapıldı sadece. Yarın Subap / sente ayarına baktıracağım, tekrardan triger setinin kontrol edilmesini isteyeceğim. Bujilerin de kontrolünü isteyeceğim. Mehmet Karabatak yazdı: sonuç ne oldu merak ettim... bende de tıtanıum x otomatik var. iş bilmeyen ustaya denk gelmekten maddi manevi üzülüyor insan , arabadan soğutuyorlar insanı... Sonuç ne oldu gerçekten. Ben de şu an yaşıyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts