Misafir 9 Kasım 2015 Paylaş 9 Kasım 2015 Bu arabanın en kötü tarafı sunroof hangi akla hizmet tavanı kesmişler, ilk gördüğümde oem olmadığını anladım. Ama yaşına göre yapılacak ve yapılanlar muazzam olmuş, deyim yerindeyse dipcik gibi maşallah. Merak ettiğim bir konu bu yaşta araç o kadar parça söküyorsunuz kırılma vs olmuyor mu plastik aksamlarda ? Ben 98 escort'un göğüsü sökerken 2010da çıtır çıtır kırılmıştı tüm tırnaklar güneşten dolayı zayıflamış. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 9 Kasım 2015 Yazar Paylaş 9 Kasım 2015 Bu arabanın en kötü tarafı sunroof hangi akla hizmet tavanı kesmişler, ilk gördüğümde oem olmadığını anladım. Ama yaşına göre yapılacak ve yapılanlar muazzam olmuş, deyim yerindeyse dipcik gibi maşallah. Merak ettiğim bir konu bu yaşta araç o kadar parça söküyorsunuz kırılma vs olmuyor mu plastik aksamlarda ? Ben 98 escort'un göğüsü sökerken 2010da çıtır çıtır kırılmıştı tüm tırnaklar güneşten dolayı zayıflamış. işte fark bu ve benzer detaylarda gizli hocam. şu ana kadar kırılan bir tırnak vs. olmadı. zaten pek fazla tırnak vs. yok. genelde vida. sadece bir parçayı zoraki ters takmaya çalışırken bir tırnak kırıldı. o tırnak kırılınca da parçayı ters takmaya zorladığımı anladım ve geri yapıştırdım. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 artık bizim memlekete iyiden iyiye kış geldi. kar yağmadıysa bile soğuklar yüzünü gösterdi. haliyle çalışmalar zaruriyetten iç ortama taşındı. bu haftaki konumuz vites kolu körüğü; efsaneyi ilk aldığımda direksiyon ve vites kolu komik bir sedef ile kaplı vaziyetteydi. direksiyondaki sedefi çıkardığımda alttan temiz direksiyon çıkınca vites kolundan da ümitlenmiştim ama sedefin altından çıkan manzara pek hoşuma gitmedi. çünkü arabanın orijinal vites kolu üzerinde Mercedes logolu olan kısım sanırım düşmüş ve bu görüntü maskelenmek için sedef ile kaplanmış. birazcık aseton ve maket bıçağı lazım. sedef kaldırılınca çıkan görüntü. sanırım ve yanılmıyor isem fotodaki alüminyum parçanın üzerinde eskiden Mercedes logosu olmalıydı. tabi bu durum karşısında başladım zihni sinir projelerine. ilk olarak parçacıdan vites körüğü aldım. bir gece vites koluna takmadan arabanın içinde beklettim ve sabah yeni aldığım körüğü elime aldığımda manzaraya inanasım gelmedi ama gerçek şu ki yan sanayi körük bir gecelik mevsim soğuğunda dahi kütük gibi olmuştu. bu körükle kışın vites değiştirme imkanı olmadığına kanaat getirir getirmez hemen iade ettim. bunun üzerine geçen hafta buradaki neredeyse pek çok oto döşemeciyi dolaştım ve ne gerçek deriden ne de suni deriden uygun bir parça bulamadım. peki deri ceket diken imalathanelerden birinden deri alayım dedim. adı önemli değil adam akşam süpürüp çöpe atsa hesabını tutmayacağı 20*40 cm. ebadındaki deriye 65 lira isteyince hemen oradan da uzaklaştım. yeri gelmiş iken belirteyim, araba için 65 lira tamam belki büyük para sayılmaz ama karşılığı olmayan bir ücret de zoruma gider herkes gibi. çare bulmakta gecikmedim. kullanılmayan bayan çantası. ağaya beleş. çantayı güzelce açtım ve yeterli suni deriyi elde etmiş oldum. eski ve orijinal ama yırtık olan körüğü de keserek şablon olarak kullandım. hakkını teslim edeyim orijinal 26 yıllık körük halen yumuşaktı ama artık yırtıldığından içeri toz ve pislik kaçırıyordu. miadını doldurmuştu ama ölümü bile hayırlı oldu. şablonlardan suni deriye parçaları işaretledim. parçaları kestim ve toplu iğne marifetiyle terzi gibi teğel geçtim. parça hemen hemen istediğim ebatlara yaklaşmıştı. hanımın ellerine sağlık. dikiş makinesi olmadan elinde yaptığı değişik bir tür dikişle makine gibi dikti. şipşak. yarım saat sürmemiştir sanırım. birazdan gelirim inşallah. 6 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 vites körüğüne devam. sanayideki bir oto döşemeci "abi zaten deri bulsan bile olmaz, çünkü senin arabanın vites körüğü alttan damaklı ve tutucu parçaya oturuyor deriyle körük dikilse konsola nasıl takacaksın ki" demişti. zaten çok önemsememiştim. ben deriyi sorarken bile aklımda bu çözümü çoktan planlamıştım. evet doğru orijinal körük alttan damaklı ve tutucu parçaya geçiyor. tutucu parçada konsola geçiyor. ama derinin damağı yok maalesef. o vakit alttan körüğü tutan parçaya yeni dikilen körük bir şekilde sabitlenmeli. işte benim aklıma gelen çözüm. belki yapıştırıcı da düşünülebilirdi ama sağlam işi tercih ederim. parçayı çok zayıflatmadan kenarlarından birkaç delik daha açtım. masura ip ile de sağlamca deliklerden geçerek parçanın her bir kenarını ayrı ayrı diktim. damağa, mamağa gerek yok artık. parça hazır. henüz bitmedi. birazdan gelirim. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 vites kolunun logosuz üstten görünüşü. ayrıca yanda verniğin kalktığı bir yerde var. bu arabanın kusuru da çok. soldan idare eder. o eksik logo yerine alttan aydınlatmalı bir Mercedes yıldızı logosu yapmak için birkaç deneme yaptım. 50 kuruş büyük geldi. 1 lira daha da büyük oldu. 10 kuruş küçük oldu. yeminle söylüyorum ki 25 kuruşu dün akşam kimseden bulup ta deneyemedim. akşam baktım. delik tam 25 kuruşluk çapında. zaten logo kalkmış kalkmaya dedim ve emektar şarjlı matkap ile başladım delmeye. o tahtanın içinde epeyce bir metal varmış. sonunda tünelin iki ucu buluştu. üstteki deliği de havşa uçlu matkapla genişlettim. kablo geçirmek için arkadan da küçük bir delik açmak zorundaydım. fotoda görünmüyor ama alttan açtığım delik vida adımının üzerinde kalıyor. birazdan devam. 4 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 deliklerden kabloları geçirdim. üstten kabloyu kendi etrafında düğümledim. kabloları da uzattım şimdilik. çünkü nereden cereyan alacağımı bilmiyorum. kablo arkada kalacak şekilde kılıfı klipsledim. ve klisp uçları vinleksi yırtmasın diye bantla etrafını sardım. işte montaj öncesi soldan ve sağdan vites körüğünün görünümü bu akşam iş çıkışı deneme amaçlı yerine taktım. birazdan fotolarını eklerim inşallah. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Kasım 2015 Paylaş 13 Kasım 2015 Şimdi bu topuz zımparalanıp boyanıp yeniden verniklenmeyecek mi peki? bu akşam iş çıkışı deneme amaçlı yerine taktım. birazdan fotolarını eklerim inşallah. Bir de bu siz iseniz acil avatar güncellenmeli Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 Şimdi bu topuz zımparalanıp boyanıp yeniden verniklenmeyecek mi peki? Bir de bu siz iseniz acil avatar güncellenmeli topuz şimdilik deneme amaçlı duruyor. zımpara boya işini maunlarla birlikte yapmak niyetindeyim Sani. evet fotodaki kişi benim. avatar biraz eskimiş haklısın. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 bu akşam dünden yaptığım körüğü ve topuzu deneme amaçlı arabaya taktım. yerine tam oturması ve beni uğraştırmamasına sevindim. dün deneyemediğim 25 kuruşla yaptığım deneme. şimdilik bu konuda ekleyeceğim başka bir şey kalmadı. artık sıra sizde; o topuz alttan nasıl ve ne tür bir led ile aydınlatılmalı. topuzun üstüne yuvarlak kısma cam mı kestireyim, uygun türden bir plastik mi yapayım, Mercedes logosunu topuz üzerine koyacağım cam veya plastiğe nasıl geçireyim önerilerinizi bekliyorum. elimden geldiğince önerilerinizi dikkate alırım. hoşçakalın. tekrar görüşmek üzere. 2 Yorum bağlantısı
Misafir 13 Kasım 2015 Paylaş 13 Kasım 2015 Volvo poweshiftlerin alttan aydinaltmasi son derece basarili. Elle yapilabilir mi bilmiyorum. Ya da yeterli genislik varsa iki kat araaina logo da calisilabilir. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 Volvo poweshiftlerin alttan aydinaltmasi son derece basarili. Elle yapilabilir mi bilmiyorum. Ya da yeterli genislik varsa iki kat araaina logo da calisilabilir. Saygilarimla. iki kat arasına logodan ne kasdettiğinizi pek anlayamadım hocam. biraz daha detay alabilir miyim. ayrıca bu işi halledemezsem, baktım olmuyor forumun Murat Dere öğretmenimizin yaptığının daha basitini kopyalarım olur biter. ilham kaynağım olan çalışma. işte linki. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Kasım 2015 Paylaş 13 Kasım 2015 Camin icine isim yazilan masaustu isimlikleri dusunun onun gibi. 3 boyutlu olanlari da var. Viteste ışıkla beraber derinlik yaratabilir. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 13 Kasım 2015 Yazar Paylaş 13 Kasım 2015 Camin icine isim yazilan masaustu isimlikleri dusunun onun gibi. 3 boyutlu olanlari da var. Viteste ışıkla beraber derinlik yaratabilir. Saygilarimla. anladım hocam. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Kasım 2015 Paylaş 13 Kasım 2015 (düzenlendi) Abi yapılanlar yine 10 numara olmuş. Eline sağlık. Bu ışıklı logoyu bmwlerde gördüm. M ışıklı vites topuzu diye geçiyor. Mercedes te örneğini görmedim. Fotoğraf ekliyorum. Belki kafanda bir şekil oluşur. Tek led kullanmışlar belki bu işini görür gibi abi. Edit: Resimler alıntıdır. 13 Kasım 2015 tarihinde Gökhan Çelikk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 14 Kasım 2015 Paylaş 14 Kasım 2015 Bir hafta sonu buluşalım beyin fırtınası yapalım. Soğukta ne çıkarsa artık [emoji6] 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 15 Kasım 2015 Yazar Paylaş 15 Kasım 2015 Bir hafta sonu buluşalım beyin fırtınası yapalım. Soğukta ne çıkarsa artık [emoji6] havalar çok soğursa beyin fırtınası ile motordan bağımsız ısıtıcı bile yaparız abi. her daim hazırım inşallah. bugün sabahtan daha önceden bozduğum gösterge paneli arkasındaki sigortayı değiştirmek için göstergeyi sökmekle işe başladım. orta konsoldaki havalandırma düğmeleri ve cam açma vs. butonların aydınlatmalarının park konumundaki ve far açık konumdaki aydınlatmaları gösterge paneli üzerinden tamamlanıyor ve devrenin gösterge paneli arkasında bir adet sigortası mevcut. işte bu. zaten önceden kablolarını çektiğim ve hazırladığım arka ayak tabanını aydınlatacak sarı led şeritlerim. önce sol tarafı koltuğun arka alt kenarına içeriden yerleştirdim. sonra diğer tarafı. şimdilik vites kolu aydınlatması dışında aydınlatma işi ile ilgili aklımdaki tüm işleri tamamladım. ve bu işleri yaparken sigortasını attırdığım orta konsol, havalandırma menfez aydınlatmaları ve buton aydınlatmalarını vs. de hallettim. şimdilik sorun yok. fotoları her zaman cep telefonum ile çektiğimden belki tam gerçeği yansıtamıyor olabilirim. ancak bence aydınlatmalar tam kararında oldu gibi. bugünlük başka da bir işi yapmadım. pusu pozisyonunda beklemedeyim. 5 Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 15 Kasım 2015 Paylaş 15 Kasım 2015 Eline sağlık aydınlatmalar güzel olmuş vitesin son halinide merekla bekliyoruz... Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 16 Kasım 2015 Paylaş 16 Kasım 2015 Soğuk iyidir. Hücreleri yeniler adamı kendine getirir. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 21 Kasım 2015 Yazar Paylaş 21 Kasım 2015 ihtiyar efsaneye bir göz ameliyatı yapayım da gözleri iyice net görsün diye işe başladım. ancak ihtiyarın gözünde katarakttan başka ciddi görme bozuklukları da varmış anlaşılan. teşhis; kornea deformasyonu (far camları kirli) + katarakt (far tasları bitik ve mat) + son olarak şaşılık (farlar ayarsız). ihtiyara sordum " gözün mü kalbin mi? gözüm bu haliyle idare eder bir müddet, şu dizlerimin ve kalbimin sızısına bir derman bul ben razıyım bu kadar gördüğümle ben yolumu bulurum" deyince idare edecek kadarıyla sonlandırdım ameliyatı. bu şimdilik pansuman bir tedavi oldu kusuruma bakmayın. eksi bir derecede çıkardım ihtiyarın gözlerini. orijinal hella çıktı gözlerimiz. ben korneayı temizleyip takayım derken ihtiyarın sağ gözü meğer hiç görmezmiş. kataraktlı sağ göz. benden önce bir acemi ellemiş kesin. sol gözümüz maşallah şahin gözü gibi mübarek. kirli far camı ve 124ün gözünün gros anatomisi aha bu fırçaları bir ecnebi memleketinden sadece 1 euroya aldığım anı hatırlıyorum. yanımdaki arkadaşlar taaa buralara kadar geldikte alacak bunu mu buldun dedilerdi. nereden bileceklerdi ki o fırçalar birgün on numara iş yapacaklar. 3 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 21 Kasım 2015 Yazar Paylaş 21 Kasım 2015 ya çıkma bir fara bulup onun taslarını ihtiyara nakledecektim. yada orijinal far tası alıp tası değiştirecektim. başka bir alternatif yoktu kesin çözüm için. ancak farın kasasına da benden önce el değdiği için ve sis farı tasını bulmanın biraz zor olması yüzünden krom efektli sprey boya ile şimdilik bu iş böylece hallolmuş oldu. içime pek sinmedi ancak kendimi sizden daha iyi tanıdığım için bu far böyle kalmaz nasıl olsa diyerek devam edeyim fotolara. ne maskeleme yapmışım ama. gözlerini ihtiyara iade ettim ve narkozdan kaldırdım. birde şaşılığını aldırdım ustaya. şimdilik sonuç aşağıdaki şekilde oldu. uzun far. kısa far. sadece sisler açık. bu macera bu kadar. parçalarım elime gelince ciddi olmayan ama can sıkan romatizmal hastalıklarımızın tedavisine bakacağız inşallah. 4 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Kasım 2015 Paylaş 21 Kasım 2015 ellerine sağlık abi. ilgiyle takip ediyorum. Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 23 Kasım 2015 Paylaş 23 Kasım 2015 maşallah sizin gibi mercedes cerrahı zor bulunur. keşke izmirde olsaydınız her gün gelip neler yaptığınıza bizzat şahit olup yardım etmek isterdim. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 27 Kasım 2015 Yazar Paylaş 27 Kasım 2015 üzülsem mi sevinsem mi bilemiyorum. cuma namazından önce efsaneyi iş yerinden ev sahibi olmak için arabasını satan ama arabasız kalamayacak olan bir arkadaşım için hatırını kıramadım ve arkadaşıma sattım. efsaneden ayrılmak zorunda kaldığım için biraz içim buruk ama kıymetini bilen birine hizmet edecek olması ve benden daha çok bu arabaya ihtiyaç duyan arkadaşımın işinin görülmesi sebebiyle de sevindim. artık nasip kısmet, hayırlısı ile yılbaşına kadar 203 üme hayırlı bir kısmet çıkarsa ve Allah'ın izniyle bende şu ev bark işlerimi halledebilirsem tekrardan w124 veya w201 ile devam ederim inşallah.velhasıl efsane satıldığı için bu başlık şimdilik buraya kadarmış diyelim. 5 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2015 Paylaş 27 Kasım 2015 O zaman bölüm 1 sona erdi diyelim abi. 2. bölümle kısmetse devam edersiniz. Hayırlı olsun iki tarafa da. Allah gönlünüze göre versin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts