Mahmut Şahin 24 Ekim 2015 Yazar Paylaş 24 Ekim 2015 Çok imreniyorum valla, çok büyük emek var. Keşke bir tane de ben bulsam böyle uğraşsam üzerinde Ellerinize sağlık.. çokta imrenme. paso yorgunluk. paso meşguliyet. gecem gündüzüm kalmadı. işten çıkar çıkmaz ver elini arabaya. artık pek çalışamıyorum da. hava erken kararıyor ve soğuk. kapalı bir yerim de yok. ama başladım bir sefer sonu gelecek inşallah. Araba toplanmadan seni ziyaret etmek farz oldu Abi. farzı ayın ise yerine başkasının gelmesi seni bu farzdan muaf etmez hocam. her vakit beklerim tabi. yarın da arabanın başındayım. pardon içindeyim bu aralar. 3 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 25 Ekim 2015 Paylaş 25 Ekim 2015 Ben bugün çalışıyorum maalesef Abicim, hafta içi 5ten sonra müsait olur gelirim inşallah. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 25 Ekim 2015 Yazar Paylaş 25 Ekim 2015 inanın bugün sabah saat 7 de iş başı yaptım taa akşam ezanı okunana kadar çalıştım. bugün tek başıma değildim. hafta sonu olması hasebiyle konu komşu, abim, kardeşim vs. derken ekip bir iki kez devri daim ettiler. ama ben her daim işin başındaydım ve çok yoruldum gerçekten. amma bugün değdi kardeşim. gün sonunda ne yorgunluk kaldı ne başka bir şey. pamuk gibi oldum valla. stresli anlarımız da oldu ama işin sonunda çok rahatladık. komşulardan vs. den de araba ile uğraşınca ve sonunda başta yapamayız denilen bir şeyi yapınca sonuçta insanlar mutlu oluyorlar. bu yüzden kafam rahat en azından bana yardım edenler iş sonunda yorgun ama mutlu ve kendilerine olan güvenleri artmış vaziyette ayrılıyorlar. neyse işte fotolar. sabahtan arabanın başına geldiğimde dünden arabanın son hali dünden kalıplarına göre kesip hazır hale getirdiğim iki tarafı ziftli kaplama malzemesini pürmüzle eriterek tabandaki yerlerine yapıştırmaya başladım. sağ ön tarafın kaplanması tamam. malzeme artında sağ orta tabana da en azından vibrasyon frekansı saca göre farklı olsun diyerek kaplamadan yapıştırdım. sol orta taban sürücü tarafı tabanını da kapladım kaplama işi bitti nihayetinde. devam edecek inşallah. 5 Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ekim 2015 Paylaş 25 Ekim 2015 Konuyu arabayı aldığınız amca ile de paylaşın derim neler söyleyecek merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 25 Ekim 2015 Yazar Paylaş 25 Ekim 2015 bugün yapılan işlere devam ediyoruz. kaplama işi bitince önceden temizlemiş olduğum sol ayak tabanına giden havalandırma menfezinin borularını taktım. sol tarafta sonradan geçirilen zannettiğim ama aslında sol arka stop farına giden kabloları ve park sensörü kablosunu, hoparlör kablolarını kablo kanalı içine aldım. sürücü tarafı tabanındaki kablo kanalının temizlenmiş halinin montajını yaptım. yolcu tarafı ayak dayama kısmının sacını yerine taktım. sac tüm sekmanlarını sıktığım halde ufaktan tıkırtı yapacak gibi olunca hemen altına laminat şiltesi ile takviye yaptım ve inceden de olsa sesi kestim. sacın üstüne gelen plastik ayak dayama ön tabanını yerleştirmeden önce parçanın altına bütünüyle şilte koydum ve taktım. geçtim arka pandizot kısmına. hemen pandizotu yerleştirmeden önce eski emektar hacı ladamdan kalma bir yüzü ziftli bir yüzü keçeli kaplamayı çıplak sacın üzerine ölçüsünde alıştırıp geçirdim. temizlenmiş ve kurumuş pandizota hoparlörleri geçirdikten sonra montajını yaptım. pandizotun altında aslında arabanın ayrıca orijinal takviye süngerleri ve camın içinde küçük bir fitil vs. de var ama o aşamanın fotolarını çekmemişim. tabi arka direklerin ve emniyet kemeri askılarının montajı da tamamlandı. merak etmeyin görünen herşeyi ben yazmayı unutuyor olsam bile temizlemeyi unutmuyorum Allah'a şükür. sonrasında fotolarda da görüldüğü gibi arabanın arka izolatörünün altına da ne olur ne olmaz diyerek şilte yerleştirdim ve hanımın makinede yıkamış olduğu izolatörü şiltenin üzerine taktım. birazdan devam inşallah. valla şimdi dikkatimi çekti arka izolatörü ters yüzü ile takmışım. yarın hemen değiştireyim inşallah. izolatörün siyah ve naylon olan yüzü üste gelecekti. yeniden koltuk sırtlığını sökmek gerekecek. 4 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 25 Ekim 2015 Yazar Paylaş 25 Ekim 2015 işte bugünün en sevindirici ama bir o kadar da stresli işine sıra geldi. arabanın vites kolu boşta iken kol sağa sola rahat çalışmıyordu ve yürürken de birden ikiye, boştan bire ve geri vitese girerken vites kolu kendini kastırıyordu. arabayı aslında bu kadar detaylı sökmeme sebep aklımda hep duran şu orta konsolu bir elime alıyım da vites mafsalına bir el atıvereyim düşüncesiydi. bu durum çok canımı sıkmıyordu ancak direksiyonu pamuk gibi olan bir arabanın vites kolunun gerçekten kol gibi olması sürüş konforunu düşürüyordu. bu konuda şunu sık bunu yağla neviinden tavsiyede bulunan Erkam kardeşime peşinen teşekkür ediyorum. zaten bugünkü ekibe iş sonu elbet teşekkürlerimi sunmuştum. tabi yine işe çalışma bölgesini temizleyerek başladım. orta konsol altının vs. tozlu kirli hali. kabloların toparlanmış ve civarın temizlenmiş hali. inad eden mafsala balata spreyi uygulaması. ancak bu aşamadan sonra işler daha da bir sarpa sardı. artık çözülen kirler bir yerlere mi takıldı neyse araba üç ve dörtten başka vitese girmez oldu. işin stresli kısmı şu ki; mafsal alttan şanzıman halatlarına bağlı ve araba lifte kalkmadan şanzıman halatlarını üstten mafsaldan çıkarsam bile üstten geri takamazdım. bu şekilde birkaç kez önceki günlerde uğraşmıştım zaten. bugün halatları vs. tutan ve mafsalı da kaportaya bağlayan vidaları çıkarmadığım halde balata spreyi ile temizlediğim halde uğraşırken araba bir daha asla üçüncü ve dördüncü vitesten başkasına geçmez oldu. oysaki arabayı sökmeden evvel bir hafta kullanmıştım ve tüm viteslere giriyordu ama boşta kol takılıyordu sadece. sonuç bu duruma varınca ulen oldu olmaya şu mafsalı kaportadan ayırmadan kendi içinde açabilir miyiz derken, sonunda mafsalın milini çıkardık. ve mil çıkınca hemen mekanizmayı kafada kurdum hamdolsun. mafsalın bağlı olduğu milin içinde üç tane bilezik gibi bir parça var. ve her biri şanzımanın dikey yönlü iki vites kademesi için. yani mil en sağdaki bileziğe geçince (kolu sola çekince dayanma noktasından mil altta sağa gidiyor.) birinci ve ikinci vitesten biri seçilebiliyor. kol ortaya alınınca ise mili yandan tutan bir yay bileziksiz bir alana itiyor. diğer bilezik ise solda olan (fotoda görünmüyor üç ve dördü seçiyor.) diğerinin geri vites olduğunu demeye hacet yok zaten. gerekli yerler önce birkaç kez balata spreyi ile temizlendi, sonra en detayına varana kadar yağlandı. ve yeniden takıldı. sonuçta arabayı park yerinde birkaç manevra ile ileri geri denedim. yerinde dururken de diğer vites geçişlerini vs de denedim. şükür vites kolu artık bana kol gibi dikilmiyor. yumuşacık oldu namussuz. iyi diklendi ama aldım havasını. 5 Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ekim 2015 Paylaş 25 Ekim 2015 şükür vites kolu artık bana kol gibi dikilmiyor. yumuşacık oldu namussuz. iyi diklendi ama aldım havasını. :D Kolay gelsin abi, ağzım açık takipteyim. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 27 Ekim 2015 Yazar Paylaş 27 Ekim 2015 ana hatları ile arabanın büyük işleri hallolunca artık toplamaya başladım sayılır. arada ufak tefek detaylara yer vermeye başladım. ufakta olsa yılların tozu vardı. ancak benim kirden yana beklentim sanki daha pis çıkar şeklindeydi ama umduğumdan temiz çıktı. yine de sağını solunu, ampüllerini vs. çıkarıp temizledim. şu an göstergeyi pıt pıt eden naylona sardım sarmaladım. bir kutunun içine koydum. iyiliksever bir forum arkadaşım iç aydınlatmalarını vs. led ile yenileyip gönderecek inşallah. bu aralar havya ile pek aram yok. 5 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 27 Ekim 2015 Paylaş 27 Ekim 2015 Elinize saglik. Allah kazasiz belasiz kullanmayi nasip etsin. Gelişmeleri ilgiyle takip ediyorum. Helal olsun, bravo.. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 28 Ekim 2015 Yazar Paylaş 28 Ekim 2015 bugün saat 14:00 gibi işe başladım. ve yine hava kararana kadar çalışmalara devam ettim. vites mafsalını tamir etmek için sökmek zorunda kaldığım orta konsolu her zamanki gibi abimin ve bir de komşumun yardımıyla yerine taktım şükür. yalnız orta konsolun takılması ile ilgili küçük bir detayı tecrübe ettim. siz olursa sökerseniz bu kısma dikkat edin yoksa benim gibi söküp tekrar takmak zorunda kalırsınız. bu detayı fotoları eklerken izah etmeye çalışacağım inşallah. o şekilde daha net anlaşılacağını umut etiyorum. unutmadan söyleyeyim geçen günlerde bahsettiğim arka koltuk izolatörünü düzletmek için koltukları yeniden söktüm, pandizotun alt takviyesini güçlendirdim ve izolatörü doğru pozisyonda yenide taktım. aceleden foto almamışım. yarın foto çekerim inşallah. konsolu takmak için önce orta taban halısını yerleştirmemiz lazım. bunu yapmadan da halıyı itiş tıkış sokabiliriz ama bize yakışmaz. bu sebeple önce halı. ayak havalandırma menfezlerini halıya geçiriyoruz ve ardından menfezi el yordamı ile tabandaki menfez borusuna takıp vidalıyoruz. bu şekilde geçici olsa da halı yerinde sabit duruyor. konsolu yerine koymadan önce torpido altına, pedal üstüne ve koltuk altlarına gelecek şekilde yeni kablo tesisatı çekip uçlarını boş bıraktım. (plan bu kısımlara led aydınlatma). kabloları vs. düzenleyip orta konsolu yerine sokmaya başladım. konsolu göğüse bağlayan iki ana 10 metrik somun var. biri solda ve diğeri de bir sonraki resimde görüldüğü üzere sağda. konsolu dengeleyip vidaları sıktım. ama sol somunu sıkmak zor oldu. yer dar. fotoda havalandırma ünitesini ve üst konsol tuşlarının geçtiği parça görünüyor. (dikkat tuşların geçtiği parça konsol takılmadan takılmalı yoksa benim gibi tekrar söküp takarsınız.) bu yanlış olan montaj. fotoda görünen parça konsol dışarda iken alttan tırnaklarına geçirilmeli. fotosu yok ama bu yüzden konsolu söküp yeniden taktım. buraya dikkat. havalandırma ünitesi ve konsol tuşlarını konsola taktım. maunlarda takıldı tabi bu sırada bir çayda içtik hamdolsun. kırmızılı olan benim, mavili abim. gösterge camının cilalanmış ve temizlenmiş hali. (www.mbclubtr.com erkam adaş tarafından yapıldı) göstergenin led aydınlatmaya çevrilmiş hali. (www.mbclubtr.com erkam adaş tarafından yapıldı) yarın işe devam edeceğiz inşallah. bu gecelik bu kadar. 9 Yorum bağlantısı
Misafir 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 maşallah ben kendime arabasiyle fazla ilgilenen biri derdim önününüzde saygi ile eğiliyorum Yorum bağlantısı
Misafir 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 Ellerinize sağlık maşallah. İnşallah sonuca sağ salim ulaşırsınız... Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 29 Ekim 2015 Yazar Paylaş 29 Ekim 2015 bugün epeyce yol aldık şükürler olsun. çalışma başlama saati 08:16 iş bitimi 15:40. sağ dikey halıyı taktım. halının bir ucu yapışkanından sıyrılmış halde. halı yapıştırıldı. sol dikey halıyı da taktım. orta konsol butonlarının taban plastiği orta konsol tuşlarının takılmadan önceki hali. orta konsol takılmış halde konsolu tutan aslında küllük cıvataları ve arkadaki bir cıvata ile maunları sabitleyen cıvata konsolu tutan en son vida. konsolun kuyruğu diyelim. devam edecek inşallah. 6 Yorum bağlantısı
Çağdaş Başlılar 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 Hocam ilgi ile takibe devam ediyorum. Bu arada pedallar gozume takildi sanirim onlarada bir el atarsiniz Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 29 Ekim 2015 Yazar Paylaş 29 Ekim 2015 Hocam ilgi ile takibe devam ediyorum. Bu arada pedallar gozume takildi sanirim onlarada bir el atarsiniz hallederiz hocam merak etme. vakit olsun yeterki. dediğin iş sadece zamana bakar. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 29 Ekim 2015 Yazar Paylaş 29 Ekim 2015 bugünden devam. orta havalandırma menfezini takmaya başladım. ortadaki vida epeyce uğraştırdı namussuz. ancak hata yaptığımı anlamam uzun sürmedi. bu fotodaki montaj hatalı. öncelikle menfezin dış yüzü takılıp parça bütün halinde takılıyor. (sökerken elim değmediğinden sırayı takip edememiştim.) uğraştırdı ama sonunda taktım. torpido gerisinin pis hali. elimiz değmişken temizleyelim. kapak bir yana gitsin başlasın şenlik. torpido içi ve takılması tamam. arka koltuk emniyet kemerleri vs. tamam. taban halısını bir kez daha süpürdük. arkadan öne doğru işler yoluna girmeye başladı şükür devam edecek inşallah. 5 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 29 Ekim 2015 Yazar Paylaş 29 Ekim 2015 yine bugünün işlerinden. arka koltuğun altını da takınca abim bir test etti. geçer not aldık gibi. sağ orta direk kaplaması geçirildi. ve emniyet kemerleri takıldı. tabi sol tarafta tamam. nihayet sağ taraf taban arkadan öne tamamen tamam. sol taraf pedal üst kaplaması da tamam. fotodaki o bir tırnağı fark ettim ve düzelttim. sol tarafın küçük halısı da tamam. ayak yaslama bölümünün yan duvarı altına giriyor. sol taraf ayak dayama, yan halı ve nihayetinde sol taraf taban da tamam. bir kez daha süpürme işleri. sonradan iş olmasın diye koltukların altına birer kablo çekmeyi de ihmal etmedim. sağdaki zaten elektrikli koltuğun kablosu devam edecek. ayrıca bugün işleri kontrol etmek için Hamza ve Selçuk arkadaşlarımız da teşrif buyurdular. artık bir acı kahve de içtik hayırlısı ile. hoş sohbet için teşekkürler. tabi bu arada Ertan abimiz de evde doğrama işleri olduğu için katılamamış. artık evde ne doğruyorsa bugünlük tamam. 8 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 ayrıca bugün işleri kontrol etmek için Hamza ve Selçuk arkadaşlarımız da teşrif buyurdular. artık bir acı kahve de içtik hayırlısı ile. hoş sohbet için teşekkürler. tabi bu arada Ertan abimiz de evde doğrama işleri olduğu için katılamamış. artık evde ne doğruyorsa bugünlük tamam. Abicim elinize emeğinize sağlık, kesene bereket, kahvemizi içtik 40 yıl borçlu kaldık şimdi [emoji2] makine benle yaşıt nerdeyse, benden diri duruyor. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 Şahane Heyecanla okudum vallahi, müthiş keyif aldım Yorum bağlantısı
Çağdaş Başlılar 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 Masallah ellerinize emeginize saglik, motor yuruyen de revizyona girecekmi? Yorum bağlantısı
Misafir 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 10 numara 5 yıldız olmuş.müthiş.elinize emeğinize sağlık. Yorum bağlantısı
Semih Usluer 29 Ekim 2015 Paylaş 29 Ekim 2015 Sonucu merakla bekliyorum.. Tebrikler.. Yanlız aracın parçalarındaki renk uyumuna tonlara bakarmısınız!! Harika... Yorum bağlantısı
Recommended Posts