İçeriğe Yönlendir

Hacettepe'nin Ürettiği Yerli, Spor, Elektrikli Otomobil "evt S1"


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Mehmet Kaya
Link verip geçmedik, doya doya bakın diye albüm oluşturduk çünkü bu gurur hepimizin! Emeği geçen herkesi tebrik ederiz. EVT S1 hakkında basına yansıyan bilgiler ise şöyle:

Hacettepe Üniversitesi'nin sır gibi sakladığı, üretim aşamasında hiçbir şekilde görüntülenemeyen hatta bilgi dahi verilmeyen yüzde yüz Türk tasarımı elektrikli otomobil "EVT S1"i ilk kez Sabah Ankara görüntüledi. Spor görünümü ve deneme sürüşlerindeki performansı ile göz dolduran EVT S1'e şimdiye kadar yapılan elektrikli otomobiller arasında seri üretime en uygun araç gözüyle bakılıyor. 3 yıllık büyük bir çalışmanın eseri olan otomobil satışa sunulduğunda 50 bin dolar civarında fiyatı olacak.

Hacettepe, Teknokent bünyesinde tamamen yerli imkânlarla, yerli tasarımla ve yerli mühendislerle Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilini üretti. Elektrikli otomobilin tasarımından bitimine kadar Teknokent mühendislerinden ve Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden oluşan bir ekip görev aldı.

Şasisi dayanıklı ve çok işlevli olması için yüksek mukavemetli alüminyum alaşımlı olan arabanın gövdesi ise lifli polimer, karbon fiber ve glass fiber malzemeleri ile güçlendirilmiş şekilde üretildi. EVT S1 aerodinamik gövde tasarımı ve olağanüstü düşük ağırlığı sayesinde benzerlerine göre oldukça az elektrik tüketiyor. EVT S1 90km/saat sabit hızda 100km'de sadece 10 kW saat enerjiye ihtiyaç duyuyor. Böylece şarj verimi de hesaba katıldığında, standart elektrik tarifesi (31 krş/kW saat) ile km'de tüketim yaklaşık olarak 4 kuruş oluyor.

EVT S1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180'e sınırlanan araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor. Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kW saat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbul- Ankara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.

Aracın parçalarının büyük kısmı Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği laboratuvarında, Ostim ve İvedik organize sanayi bölgelerinde üretildi. EVT S1, Türkiye'ye Amerika'dan 150 bin dolara satılan elektrikli otomobil ile benzer özellikler taşıyor. Görücüye çıktıktan sonra seri üretim onay belgesi alarak seri üretimi bekleyecek otomobile yatırımcıların ilgisinin de yoğun olacağı düşünülüyor. Belge alındıktan sonra ilk etapta bin adet üretilip piyasaya sürülecek. Spor elektrikli arabanın, makam ve dört kapılı aile modelleri üzerinde çalışan mucit ekibin 1,5 ay içinde elektrikli otomobilin ikincisini tamamlamak için gizlilik içinde çalışıyor.

 

12109193_10152981570175771_8476788358266

 

12107274_10152981570185771_3386589812868

 

12105991_10152981570170771_9058142327447

 

12112361_10152981570415771_7183824995524

 

12111986_10152981570425771_7556267355647

 

11148315_10152981570480771_3020676257959

 

 


Kaynak: Hacettepe Red Deers

  • Beğen 24
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

gizleyecek ne var ki? herşey belli zaten. fikri haklarını korumaya da zaten başvurmuş olması lazım. böyle tek araç yapmak mesele değil. Bunu satmak önemli.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Hey maşallah. Güvenlik ne durumdadır acaba... Görünen o ki hava yastığı yok galiba veya sonradan eklenecek.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Babayiğit bu bence gayetde güzel olmuş. kendine has çakma değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

karoser cok derli toplu duruyo seri üretime geçilse satar kesin 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Hey gidi üniversitem be, otomotiv bölümünün önündeki atıl klasiklerle az oynamadık zamanında, bölümden kimseyi görmezdim, meğer içeride çalışıyormuş veletler :p:D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Maşallah hem de 41 kere maşallah. Allah beyin gücümüz mühendislerimize zeval vermesin. :nazar:  :nazar:  :bravo:  :bravo:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir

herşey çok güzel olmuş ama Şu Kuş serisi araçlara takılan direksiyonu kullanmamış olsalardı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hey gidi üniversitem be, otomotiv bölümünün önündeki atıl klasiklerle az oynamadık zamanında, bölümden kimseyi görmezdim, meğer içeride çalışıyormuş veletler :p:D

Kaç mezunusun ve hangi bölüm ?
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Beğendim , çok güzel olmuş . Biraz daha makyaj alırsa avrupa spor araçlardan neredeyse farkı kalmaz  :nazar:  :nazar:  :nazar:  

Yorum bağlantısı
Gazi Kuşcu

maşallah, emeği geçen herkesin eline sağlık. inşallah ileride daha güzellerini daha iyilerini üretiriz. motor verileri , frenler ve menzil gayet başarılı. 

 

ama, bu araç seri üretilse satar mı? bence satmaz. çünkü aracın içine baktığınızda sanki eski bir aracı almışsınız ve restore etmişsiniz havası var. dediğim gibi bu bir başlangıç şuan emekleme aşamasındayız. fakat niye süper sport bir araba karoseri? her yerli üretim diye sunulan araçta süper sport havası var.şu çocukların bindiği akülü arabaların büyütülmüş hali gibi bir durum var ortada. yani emekleme aşamasındayız ama koşmaya çabalıyoruz.

 

nacizane fikrim budur arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

:bravo:  :bravo:  :bravo:  araç mühtiş güzel görünüyor inş. devamı gelir.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

güzel olmuş.sakın projeyi küçümsediğim sanılmasın  fekat bu ilk yerli elektrikli araba değil.bu şimdilik bir proje.bunun gibi en az 10 tane yapıldı ve reklamı yapıldı bugüne kadar. içine bakarsanız zaten bunun seri üretim için olmadığı içinden belli.ama nedir,başlangıçtır,basamaktır,yapanlara helal olsundur.bu projede çalışanlar yarın bir otomobil fabrikasında,yeni veya yerli bir otomobil için çok faydalı olabilirler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Helal olsun. Cok güzel araba. Bu konsept binlerce satmaz belki ama bir cok seyi ögrenmisler, tecrübe etmisler belli ki... Bu arac tamamlandiktan sonra kesinlikle ailelere uygun arabalarda üreteceklerdir, hatta su anda calisiyorlardir belkide:) 

Bir seyler degisiyor sanirim. Ülkemize hayirli olsun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Yapanaların eline,cebine,yüreğine sağlık.Kendileri için son derece tecrübe kazandıran bir çalışma olduğu tartışılmaz.Umarım bu tecrübelerini ilerde faydalı şekilde kullanırlar.Lisansını alıp üretim aşaması için çaba gösterirler.

 

Bu tip çalışmalarda neden hep spor tarz üzerinde yapılır bunu hiç çözemedim.

 

4 lü düğmesi fena çirkin durmuş.Nasılsa hava yastığı olmayacak hurdacılardan spor tip Bmw direksiyonu alınıp takılsa idi iç görünüme acayip katkısı olurdu. :good1:

 

 Deri kısımlar ve direksiyon kaplaması oldukça güzel olmuş.Dış görünüde dahil klasik tarz çizgileri fena değil.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Yerli araba dediğin böyle olur işte helal olsun, cadillac çakması arabayı öve öve biteremeyen bakan bey görmesin bunu bozulur vallahi  ;)

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Allah ülkemizin dış ülkelere muhtaç olmayacak bir hale gelmesini nasip etsin inşallah:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Okan Tansel

maşallah, emeği geçen herkesin eline sağlık.çok beğendim biliyoruz proto tip lakin herşeyi bizim olacağına göre gençlerimizin daha çok çalışacak iç havalandırmalar, kapı kolları ve bir çok ürün Fiat ürünleri kullanılmış tabikide  bunlarla kalacağını düşünmüyorum amacın önce güven sağlamlık ,ve verimliği ön planda çalışılıyor sanırım inşallah en küçük civatasına kadar yerli üretim bir ürün çıkarki hepimiz sahip çıkalım :nazar: 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Kaz tüyü yastık opsiyon listesinde

ben de senden bahsedecektim.sende yok mu böyle piroce.motoru sorun olmaz sanırım sana.

Yorum bağlantısı
Misafir

Yerli araba dediğin böyle olur işte helal olsun, cadillac çakması arabayı öve öve biteremeyen bakan bey görmesin bunu bozulur vallahi  ;)

Bence bu Cadillac modeli kasayı ülkemize sahiplendirildiği için yani satın alındığı için bozulmaz. ;)

Bu elektirikli aracı yapan değerli arkadaşlarımızı bu tür arge ve ya üretim aşamalarında bünyesine katmamaya çalışılırsa bozulması gerekir. :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...