Çağlar Bayur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 arabayı görmedim ama.. bir sistem çalışıyorsa ellemeyin derim.... Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Ben de orjinal kumanda, siyah kumandasız anahtar ve kırmızı kumandasız anahtar olmasına rağmen çiden geln kömür çipi bir türlü tanıtamadım. Her yolu denedim kitapçıktaki ama nafile. Kumandayı tanıtıp bagaj açma dahil kullanıyorum ama çipi tanıtamadım. Ben de siyah kumandasız anahtarın çipini sökerek çinden gelene biraz tadilatla yerleştirdim. Birkaç aydır bu şekilde kullanıyorum. Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 Harici Alarm sisteme direk paralel bagli.. Yani kesme biçme yok ana modülü cikarsam bile orijinal sistem calisiyor. 25 numaralı merkezi kilit sigortasini cikarinca ancak tek kapi calisyor. Yoksa harici alarm olmadan tek basina 4 kapinin sistemi faal.. Ben de orjinal kumanda, siyah kumandasız anahtar ve kırmızı kumandasız anahtar olmasına rağmen çiden geln kömür çipi bir türlü tanıtamadım. Her yolu denedim kitapçıktaki ama nafile. Kumandayı tanıtıp bagaj açma dahil kullanıyorum ama çipi tanıtamadım. Ben de siyah kumandasız anahtarın çipini sökerek çinden gelene biraz tadilatla yerleştirdim. Birkaç aydır bu şekilde kullanıyorum.Bir anahtarci bu gun sizin soruna değindi.. Komur cip uzak kalir dedi... Anladigim kadari ile kömür cip te olur ama montaj yeri antene uzak... Bu duruma yakin zamanda tes edip döneceğim. Harici Alarm sisteme direk paralel bagli.. Yani kesme biçme yok ana modülü cikarsam bile orijinal sistem calisiyor. 25 numaralı merkezi kilit sigortasini cikarinca ancak tek kapi calisyor. Yoksa harici alarm olmadan tek basina 4 kapinin sistemi faal.. Bir anahtarci bu gun sizin soruna değindi.. Komur cip uzak kalir dedi... Anladigim kadari ile kömür cip te olur ama montaj yeri antene uzak... Bu duruma yakin zamanda tes edip döneceğim. Bu şekilde merkezi kilit aracin orijinal sistemi faal Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 Bu orijinal alarm modülü.. Sokulu iken merkezi kilit calisiyor... Bu harici alarm.. Buda Sokulu iken merkezi kilit cslisiyor... Hangisi merkezi modülü daha cozemedim.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 93bg orjinl olan. o iptal edilip alttaki aksesuar alarmı takılmış Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 93bg orjinl olan. o iptal edilip alttaki aksesuar alarmı takılmışHalen iptal edilmediği kanaatindeyim zira tesisatta kesik kablo yok.... Ve cam modülü dişinda başka ek modül bulamadim araçta.. Parçalama ya devam... Birde bu alarm modülü elektriğini 25 numaralı sigorta sagliyor. Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 bütün kontrollerim sonucu arabamda harici alarm+cam modülü dışında bir harici eklenti bulamadım. bunlarında kablolarının tümünü kontrol ederek bu modüllerin arabaya serimi paralel mi bağlandıklarını tespit ettim. bu harici modüller hiç bir devre kesilerek bağlanmamış.yani paralel bu da hiç bir sistemin iptal edilmediği ve bloke edilmediği anlamına geliyor bana göre. en son paylaştığım fotodaki orijinal alarm devresi ile harici bütün modüller sökülse bile bütün kapıları kontrol eden bir merkezi kilit ünitesi olduğu kanısındayım. orijinal olsa gerek çünkü sigorta kutusundaki merkezi kilit sigortasını sökünce devreden çıkıyor. bu durumda aracımı kumanda proglama konumuna alamamadaki sorun devam ediyor. programlama konuma girereken immo ışığı bizim için önemli ise bu durumda (kullanım klavuzunda yazanlara bakarsak) anahtarı ikinci konuma getirdiğimde immo ışığı aracı çalıştırana dek sabit yanıyor ve tiz bir ses ile bip bip ediyor (araçta benzin olmadığını uyarıyor. bir ara bu sebepten pompayı sökmeye çalıştım beceremedim ama soket kablolarının kesilmiş olduğunu ve renk uyumu olmadan rasgele bağlanmış olduğunu gördüm.). El kitabı diyor ki: "eğer ışık bir dakika sürekli yanarsa ve sonra düzensiz aralıklar ile yanıp söner ise sistemde bir hata var demektir. sistemi en kısa zamanda bir ford servisine gösterin" bu durumda öncelik pompa tesisatı ve kablolarının diye aklımdan geçiriyorum çünkü aracın kontağını takar takmaz immo ışığı sabit yanıyor ve bip bip ötüyor.(akustik ses değil yol bilgisayarının sesi..) bütün aklımdakiler ve gözlemlerim bu kadar.. zahmet edip okuyanlara teşekkürler. baş harfi Çağlar abi.. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 (düzenlendi) bütün kontrollerim sonucu arabamda harici alarm+cam modülü dışında bir harici eklenti bulamadım. bunlarında kablolarının tümünü kontrol ederek bu modüllerin arabaya serimi paralel mi bağlandıklarını tespit ettim. bu harici modüller hiç bir devre kesilerek bağlanmamış.yani paralel bu da hiç bir sistemin iptal edilmediği ve bloke edilmediği anlamına geliyor bana göre. en son paylaştığım fotodaki orijinal alarm devresi ile harici bütün modüller sökülse bile bütün kapıları kontrol eden bir merkezi kilit ünitesi olduğu kanısındayım. orijinal olsa gerek çünkü sigorta kutusundaki merkezi kilit sigortasını sökünce devreden çıkıyor. bu durumda aracımı kumanda proglama konumuna alamamadaki sorun devam ediyor. programlama konuma girereken immo ışığı bizim için önemli ise bu durumda (kullanım klavuzunda yazanlara bakarsak) anahtarı ikinci konuma getirdiğimde immo ışığı aracı çalıştırana dek sabit yanıyor ve tiz bir ses ile bip bip ediyor (araçta benzin olmadığını uyarıyor. bir ara bu sebepten pompayı sökmeye çalıştım beceremedim ama soket kablolarının kesilmiş olduğunu ve renk uyumu olmadan rasgele bağlanmış olduğunu gördüm.). El kitabı diyor ki: "eğer ışık bir dakika sürekli yanarsa ve sonra düzensiz aralıklar ile yanıp söner ise sistemde bir hata var demektir. sistemi en kısa zamanda bir ford servisine gösterin" bu durumda öncelik pompa tesisatı ve kablolarının diye aklımdan geçiriyorum çünkü aracın kontağını takar takmaz immo ışığı sabit yanıyor ve bip bip ötüyor.(akustik ses değil yol bilgisayarının sesi..) bütün aklımdakiler ve gözlemlerim bu kadar.. zahmet edip okuyanlara teşekkürler. baş harfi Çağlar abi.. Bence 70-100 tl verip kurtulun bütün bu işlerden.. Elinizde, sisteme tanımlı butonlu bir anahtar olmadan, sonuca ulaşmanız zor gibi gözüküyor. Takılan harici alarm sisteme paralel bağlanmış olsada, orjinal yapıya geri besleme yaparak zarar vermiş olabilir. Bu yaştaki bir aracın elektrik tesisatı ile sürekli oynanması hiç hoş değil. 9 Ekim 2015 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
önder deli 9 Ekim 2015 Yazar Paylaş 9 Ekim 2015 aracı ilk aldığımda akü yanındaki sigorta kutusunda 9 numaralı 20 amperlik büyük kontak sigortası atmış ama içindeki tel kopmamış bunu da bulamamışlar ve içerideki sigorta kutusunun yanından rast gele bir elektrik bulup dışarıdan sigorta bağlayıp sistemi bypass etmişler. kalorifer motorunun da sigorta giriş yeri erimiş bunu da bu bu bypassın üzerden beslemişler.. bu durumda aracın kliması ve teybi açık iken camları kaldırınca bypass ettikleri sigorta atıyor ve yolda kalıyorum. (50-60km hız ile giderken otm. vites aracım elektrik kesiyor.. çok korkunçtu) yarım saatlik uğraşın sonunda bu atan sigortayı bulup yola devam ediyorum sonrasında üç haftalık araştırma inceleme deve şemaları derken (hatta sigorta kutusunun 5 katmanını da parça parça söküyorum.) bypass işlemini iptal edip sağlam gözüken 9 numaralı sigortayı yerinden çıkarıp yanındaki ile yer değiştiriyorum ve sistemler aktif oluyor.. hemen sanayiiden yenisini alıp yerine takıyorum ve aracın oynanmış elektrik tesisatını şemalarda olduğu gibi orijinal haline getirip kapatıyorum. şu an aracımın cam modülü harici alarmı tüm fonksiyonları ile faal ve çok memnunum. zira bütün yanlış bağlantıları ben düzelttim. araç çalıştıktan 15 sn sonra frene ilk basmamda kapıları kilitliyor. kontağı kapattığımda kapılarımın tümü otomatik açılıyor. kapıları kilitlediğim de camlarım otomatik olarak kalkıyor. bağajımı kumandadan açabiliyorum. ancak anahtar artı kumanda çirkin duruyor. birde orijinalin yerini hiçbir şey tutmaz.. aracımda eksik çok.. bilgisayar bağlantısına ECU cevap vermiyor. sol bağaj içi alarm korna yok kontağı açar açmaz yol bilgisayarı bip bip ötüyor sözde benzin bitmiş gösterge panelindeki ibre de yarım depo gözüküyor. ama yol bilgisayarı bu benzini görmüyor. herhalde çift ibreli şamandıra kullanmamışlar. immo ışığı aracı çalıştırana kadar yanık kalıyor. buradan sonrası yeni bulgular: forumdan bu konuda alarm iptali için kaput siviç inin sökülmesi gerektiği yazıyor. e benim aracımda bu siviç zaten yok alarm korna da yok bu da servis moduna girememeyi açıklıyor. ama kumanda tanıtma sorunu bu siviç ile alakalı olabilir mi? bunu da bu akşam anlayacağız. 1 Yorum bağlantısı
önder deli 13 Ekim 2015 Yazar Paylaş 13 Ekim 2015 İki anahtarci ve iki ayri ustaya goturdum anahtarlar ve araç imi ancak israrla bu aracin kumanda sinin rf olmadigini kizil ötesi olduğunu ve hatta bir ustamin ayni araçtan olduğunu 1 saat beklersem aracin gelecgini ve orijinal anahtarı gorebilecegimi söyledi.. Bende program moduna giremedigimi bilgisayara bağlanması gerektiğini söyledim. Kendi de programlamaya giremedi ve bilgisayar a baglayamayacagini söyledi iki oto elektrikciye daha gittim onlarda cihazlarinin desteklemedegini söyleyerek gönderdiler. Rica etsem benim 97 Ghia mondim RF mi IR mi ? ( kizil ötesi) Bu da aracimin kapi kolu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2015 Paylaş 15 Ekim 2015 kızıl ötesi. sizdeki gem modülü düzgün çalışmadkça hiçbirini yapamazsınız. bu tip kumandayı casio saat vardı onda da kodlandırm tv uzaktan kumanda mantığı 2 Yorum bağlantısı
önder deli 16 Ekim 2015 Yazar Paylaş 16 Ekim 2015 Olmadi cozemdim. Tcs motor kablolari resimdeki gibi soyulup birbirine girmişti kabloyu yenileyip makaronladim ancak tcs isigi bir turlu sonmedi. Bu bir... ECU unetisini sokmeyi basardim. Soketleri tertemiz. Geri yerine taktim. İkinci sorun aksesuar alarmi sokup cikardim. Ayni anda Aracin orijinal Gem modülü olan 93BG (üst resimdeki) alarmini da cikardim... Bu modüller olmadan kapilari kapatip şoför tarafından manüel kapilari kilitledim. Ve tüm kapilar kilitlendi... Harici bir merkezi kilit modülü olduğundan eminim ama bulamadim. Orijinalde merkezi kilit modülü alarmdan ayri ise ugrasmayayim ama yok Araci sadece gem modülü kilitler derseniz o sonradan takma modülü de bulup sokecegim. Ve Araci daha bilgisayara okutamadim. ECU baglantisi saglanamadi uyarisi devam etmekte... Son olarak ta Çağlar abimin dediği gibi orijan kumandam kizil ötesi ise çinden getirttigim kumanda boşa oldu... Bunu da başka bir alanda değerlendirelim. Teşekkürler herkese.. Bu bir son değil daha yeni basliyorum. Devam edecek.... 2 Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 16 Ekim 2015 Paylaş 16 Ekim 2015 Bu bir son değil daha yeni basliyorum. Devam edecek.... Heheh aga süpersin Bunca uğraştın ama daha yeni başlıyoruz diyorsun, Allah hevesinin kırılmasına izin vermesin Bu arada aklıma 2 şey geldi aracın beynine bağlanamama problemi ile ilgili, (Bluetooth üzerinden obd aparatına bağlanabiliyorsunuz ve problem burdan sonra başlıyor.) 1.si obd çipinin versiyonunun 2.1 olduğunu gördüm, forumda diğer konularda 2.1 çipi yanlış hatırlamıyorsam Ford Ka üzerinde çalışmadığı ve 1.5 versiyonlu çipe sahip obd cihazlarının çalıştığı yazıyordu. Bu da bağlantı protokolleri arasında v2.1 de kaldırılan bir seçenekten dolayıydı sanırım. 2.si obd cihazın araca bağlanması için gereken protokolü otomatik olarak seçtiğini fark ettim. Araştırıp sizin araçların hangi protokolde hangi baud ile çalıştığını falan öğrenip manuel olarak ayarlayıp deneseniz belki sonuç değişebilir. 1 Yorum bağlantısı
önder deli 16 Ekim 2015 Yazar Paylaş 16 Ekim 2015 Heheh aga süpersin Bunca uğraştın ama daha yeni başlıyoruz diyorsun, Allah hevesinin kırılmasına izin vermesin Bu arada aklıma 2 şey geldi aracın beynine bağlanamama problemi ile ilgili, (Bluetooth üzerinden obd aparatına bağlanabiliyorsunuz ve problem burdan sonra başlıyor.) 1.si obd çipinin versiyonunun 2.1 olduğunu gördüm, forumda diğer konularda 2.1 çipi yanlış hatırlamıyorsam Ford Ka üzerinde çalışmadığı ve 1.5 versiyonlu çipe sahip obd cihazlarının çalıştığı yazıyordu. Bu da bağlantı protokolleri arasında v2.1 de kaldırılan bir seçenekten dolayıydı sanırım. 2.si obd cihazın araca bağlanması için gereken protokolü otomatik olarak seçtiğini fark ettim. Araştırıp sizin araçların hangi protokolde hangi baud ile çalıştığını falan öğrenip manuel olarak ayarlayıp deneseniz belki sonuç değişebilir. Yazdiklarinizi deneyecegim. Teşekkürler... Yorum bağlantısı
önder deli 17 Ekim 2015 Yazar Paylaş 17 Ekim 2015 EN SONUNDA aracımı bilgisayara bağlayabilen bir oto elektrikçi çıktı. onlarca hatayı incelemeden sildi.. ama buna rağmen oksijen sensörü hatası dahil birkaç hata daha vardı bunları konuşurken silme tuşuna bastı. dahası anahtar ile ilgili birkaç hata daha saydı. sonrasında araç çalışır haldeyken sadece traction control motor potansiyometer diye bir hata kodu dışında hata kalmadı onu silemedi zannedersem aracı ilk aldığımda soyulmuş kabloları yenilerken potansiyometre kablosunun sırasını ters bağlamış olabilirim. vaktim olmadığı için resmini çekip teşekkür edip ayrıldım. birkaç gün sonra tekrar gitmemi ve oluşabilecek hata kodlarını gözden geçirebileceğimizi söyleyerek beni uğurladı.. belki piskolojik ama aracımın gaz pedalına tepkisi çok değişti. ataklaştı. bu durumda elm 327 v2.1 cihazının aracımı kapsamadağını da öğrendik. yılmak yok Sarp beyin dediği gibi bir tane de v1.5 alıp deneyeceğim. bu işleri kendim yapacağım. teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 17 Ekim 2015 Paylaş 17 Ekim 2015 (düzenlendi) EN SONUNDA aracımı bilgisayara bağlayabilen bir oto elektrikçi çıktı. onlarca hatayı incelemeden sildi.. ama buna rağmen oksijen sensörü hatası dahil birkaç hata daha vardı bunları konuşurken silme tuşuna bastı. dahası anahtar ile ilgili birkaç hata daha saydı. sonrasında araç çalışır haldeyken sadece traction control motor potansiyometer diye bir hata kodu dışında hata kalmadı onu silemedi zannedersem aracı ilk aldığımda soyulmuş kabloları yenilerken potansiyometre kablosunun sırasını ters bağlamış olabilirim. vaktim olmadığı için resmini çekip teşekkür edip ayrıldım. birkaç gün sonra tekrar gitmemi ve oluşabilecek hata kodlarını gözden geçirebileceğimizi söyleyerek beni uğurladı.. belki piskolojik ama aracımın gaz pedalına tepkisi çok değişti. ataklaştı. bu durumda elm 327 v2.1 cihazının aracımı kapsamadağını da öğrendik. yılmak yok Sarp beyin dediği gibi bir tane de v1.5 alıp deneyeceğim. bu işleri kendim yapacağım. teşekkürler. Önder bey, Aracınızın başarılı odb bağlantısı elm 327 v1.5 cihazlamı yapıldı? Baglantı yapılan cihaz, bluetooth versiyonmu? kablo bağlantılımı? 17 Ekim 2015 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
önder deli 17 Ekim 2015 Yazar Paylaş 17 Ekim 2015 Önder bey, Aracınızın başarılı odb bağlantısı elm 327 v1.5 cihazlamı yapıldı? Baglantı yapılan cihaz, bluetooth versiyonmu? kablo bağlantılımı? ortasında ekran olan Laptop kadar bir makina ile baglandilar... Ben illada kendim baglanacagim diye elm v1.5 almaya niyetliyim. Bendeki v2.1 elm. Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN 24 Ekim 2015 Paylaş 24 Ekim 2015 Kumandayı aracınıza tanıtabildiniz mi? Şu aralar benimde kumanda sorunum var biraz çözümünü sizden almak isterim. Yorum bağlantısı
önder deli 24 Ekim 2015 Yazar Paylaş 24 Ekim 2015 benim kapılarda GÖZ varmış. infrared kumanda imiş (orjinal anahtarım yok. yedek ile kullanıyorum.) bende nasılsa 97 kesin RF dir diye aldım ama uyduramadım. hatta sizin yaşadığınız sorunu yaşadım aracım anahtar tanıma moduna bile girmedi. bende anahtar mevzundan vazgeçerek siteden Murat Gök arkadaşımıza sattım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts