önder deli 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Herkese selamlar. 97 otm. Mondeo ghia aracima çinden kumandalı anahtar getirttim. Anahtar tanitmak icin forumda yazdigi şekilde 4 defa kontak AC kapa yaparak din din sesini bekledim. Olmadi.. birseyi fark ettim anti patinaj düğmesinin isigi sabit yaniyor ve hic sönmüyor. Bir diğer konuda da Araci bilgisayara baglayamadigimi paylasmistim bende kutup basini söküp 10 saat sonra tekrar takip denedim sonuç hüsran bu ECU torpidonun arkasında büyük metal kutu mu? Değilse nerde?. Nasıl sokebilirim? Kullandigim Elimdeki anahtar kirmizi yedek bu anahtardan ötürü tanima moduna girmiyor olabilir mi? Birde yeni kumanda da gelen cip kömür benim anahtarimdaki ise cam bunlar birbirine uyum sağlar mi? Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Abi çiplerin farklılığı sorun arz etmiyor, forumdan Ercan arkadaş da aynı şeyle karşılaşmıştı ve kontak üzerinden gelen kömür çipi kodlamıştı. Şöyle bir durum var, anahtar kodlama moduna girebilmek için aracın orijinal 2 anahtarının da mevcut olması gerekiyor. Sizde tek bir anahtar varsa maalesef o modu açmanız mümkün olmayacak. Dolayısıyla bir oto anahtarcıdan yeni aldığınız çipe beyindeki immonun bilgileri kopyalanmalı. Uzaktan kumandayı tek anahtar vasıtasıyla da kodlayabilirsiniz onda bir problem yok. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Abi çiplerin farklılığı sorun arz etmiyor, forumdan Ercan arkadaş da aynı şeyle karşılaşmıştı ve kontak üzerinden gelen kömür çipi kodlamıştı. Şöyle bir durum var, anahtar kodlama moduna girebilmek için aracın orijinal 2 anahtarının da mevcut olması gerekiyor. Sizde tek bir anahtar varsa maalesef o modu açmanız mümkün olmayacak. Dolayısıyla bir oto anahtarcıdan yeni aldığınız çipe beyindeki immonun bilgileri kopyalanmalı. Uzaktan kumandayı tek anahtar vasıtasıyla da kodlayabilirsiniz onda bir problem yok. Sarp beyin açıklaması doğru. Anahtarı birkaç defa aç kapa yaptıktan sonra torpidodaki ışık direk yanacak ve orj. anahtar üzerinden tuşa basmanız gerekli.. Sizin elinizde bu şekilde bir anahtar olmadığı için mevcut durumda diğer anahtarı kodlayabilmeniz pek mümkün gözükmüyor. Uygun bir oto anahtarcıdan yardım alarak kolayca çözebilirsiniz. Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 Sarp beyin açıklaması doğru. Anahtarı birkaç defa aç kapa yaptıktan sonra torpidodaki ışık direk yanacak ve orj. anahtar üzerinden tuşa basmanız gerekli.. Sizin elinizde bu şekilde bir anahtar olmadığı için mevcut durumda diğer anahtarı kodlayabilmeniz pek mümkün gözükmüyor. Uygun bir oto anahtarcıdan yardım alarak kolayca çözebilirsiniz. Yani bu durumda kirmizi yedek ile sadece yeni kumandayi tanitmak mümkün değil mi? Çipler önemli değil araci orijinal kumanda ile kullanmak istiyorum... Birde bu ECU bilgisayara cevap vermiyor. Anahtar kodlama problemi de bunun ile alakali olabilir mi? Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Konu ile alakasız olacak ama kusura bakmayın.Anahtarı aldığınız yerin linkini alabilir miyim? Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 (düzenlendi) Yani bu durumda kirmizi yedek ile sadece yeni kumandayi tanitmak mümkün değil mi? Çipler önemli değil araci orijinal kumanda ile kullanmak istiyorum... Birde bu ECU bilgisayara cevap vermiyor. Anahtar kodlama problemi de bunun ile alakali olabilir mi? Elinizdeki anahtar orjinal çift butonlu olanlardan olsaydı mümkündü. Kodlama moduna girebilmek için kodlanmış bir anahtar üzerinden butona basılmalı. Sizin elinizde de bu tip bir anahtar mevcut olmadığını düşünüyorum. Bu durumda tek başına yardım almadan yapmanız mümkün değil. Anahtarı kodlarsanız, kumandanız uygunsa kapılarıda kumanda üzerinden açmanız mümkün olabilir. Sanrım aracınızda, ek olarak merkezi kilit sistemi bulunuyor. Orjinal merkezi kilit sistemini aktif hale getirip denemeniz daha faydalı olacaktır. 8 Ekim 2015 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 (düzenlendi) Önder bey, Mezitli Babil yolunda Mezitli sanayi sitesine dönüşte hemen sağda bir anahtarcı var orada işinizi hallettirebilirsiniz iyi bir anahtarcıdır. Benimde yedek anahtarım yok geçen sordum komple 120 TL dedi, bilginiz olsun.... Artı olarak ayın 17 sinde Mersin buluşmamız var, Buluşmalar ve etkinlikler konusunda mevcut konu müsait olursanız katılımınızı bekleriz 8 Ekim 2015 tarihinde Serhan Gürbüzol tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 Önder bey, Mezitli Babil yolunda Mezitli sanayi sitesine dönüşte hemen sağda bir anahtarcı var orada işinizi hallettirebilirsiniz iyi bir anahtarcıdır. Benimde yedek anahtarım yok geçen sordum komple 120 TL dedi, bilginiz olsun.... Artı olarak ayın 17 sinde Mersin buluşmamız var, Buluşmalar ve etkinlikler konusunda mevcut konu müsait olursanız katılımınızı bekleriz Tesekkur ederim Serhan bey; katilmaya gayret edeceğim. Anahtar konusunda öncelikli olarak kendim çözmeye calisacagim. Olmaz ise dediginiz yere ugrarim. Tekrar teşekkürler. Birde bu ECU canimi sikiyor sokup bakmak istiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Tesekkur ederim Serhan bey; katilmaya gayret edeceğim. Anahtar konusunda öncelikli olarak kendim çözmeye calisacagim. Olmaz ise dediginiz yere ugrarim. Tekrar teşekkürler. Birde bu ECU canimi sikiyor sokup bakmak istiyorum.Hayırlısı diyelim, kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Elinizdeki anahtar orjinal çift butonlu olanlardan olsaydı mümkündü. Kodlama moduna girebilmek için kodlanmış bir anahtar üzerinden butona basılmalı. Sizin elinizde de bu tip bir anahtar mevcut olmadığını düşünüyorum. Bu durumda tek başına yardım almadan yapmanız mümkün değil. Anahtarı kodlarsanız, kumandanız uygunsa kapılarıda kumanda üzerinden açmanız mümkün olabilir. Sanrım aracınızda, ek olarak merkezi kilit sistemi bulunuyor. Orjinal merkezi kilit sistemini aktif hale getirip denemeniz daha faydalı olacaktır. Kumanda kodlama modu için tek anahtar yeterli, kodlanacak kumandalar elde olacak sadece, orijinal kumandaya ihtiyaç yok. Sadece kontaktan kumanda kodlama moduna alınacak araç, işaret verdiği zaman kodlanacak olan kumandadan (bu yeni alınan da olabilir) bir tuşa basılacak o kadar. Bu arada bende sonradan fark ettim, eğer aracın orjinalinde uzaktan kumandalı merkezi kilit yoksa veya merkezi kilit sistemine müdahale eden ek bir merkezi kilit sistemi varsa orijinal kumandanın aracınızda çalışmaması muhtemel. Belki o ek sistemi takanlar orjinali deaktif etmişlerdir belki üzerine entegre etmişlerdir bilmiyorum. Bu konuda problem yaşayabilirsiniz. Tesekkur ederim Serhan bey; katilmaya gayret edeceğim. Anahtar konusunda öncelikli olarak kendim çözmeye calisacagim. Olmaz ise dediginiz yere ugrarim. Tekrar teşekkürler. Birde bu ECU canimi sikiyor sokup bakmak istiyorum. Ecu söküp bakma kısmı bana pek cazip gelmedi, aracınızın beyni serviste ve çıkmacılarda ne kadar önce onu öğrenirseniz, bence siz de vazgeçersiniz o kısma dokunmaktan Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 İlginize teşekkür ederim. harici alarm mevcut ancak tesisatını ben yeniledim hiç bir kısım deaktif edilmeden sadece: *akü *kontak *kapı switchleri *flaşör *fren müşürü ve cam modülüne paralel olacak şekilde bağlantı yaptım. ama aracımı sadece kumanda tanıma modu na alabilseydim ki bu hangi elekrtronik devreyi aktif hale getirecek acaba ECU mu? merkezi kilit mi? yoksa alarm modülü mü? buna göre de bir fikir yürütebilirdik. birde dikkatimi çeker bir konu anti patinaj ışığı kontağı açar açmaz direk yanıyor ve düşmeye bassam da dahi sönmüyor... Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 OBD bağlantısı ile hata kodu olup olmadığına baktınız mı abi? Daha önce uzaktan kumandalı merkezi kilit vardı yani araçta doğru mu anlıyorum? Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 (düzenlendi) Kumanda ve anahtar kodlama aşamalarını öğrendiğimiz kadarıyla buraya da yazalım, belki ihtiyacı olan olur.. Kumanda kodlama -Kapılar kapalı halde aracın içine oturun -5 saniye içerisinde anahtarınızı kontak üzerinde 3 kere acc pozisyonuna çevirip bırakın -Araç size işaret verecek, (kapıları kilitleyip bırakacak) -Bu aşamadan sonra kodlayacağınız kumanda üzerinden bir butona basın -kodlama başarılı olursa kapılar tekrar işaret verecek -kodlanacak başka kumanda varsa o kumandadan da butona basılacak, kapılar yine işaret verecek. Bu şekilde maksimum 8 kumanda kodlanabiliyor, kodlama bittiğinde kontağı kapatıp işlem sonlandırılır. Önemli not: kodlama sırasında eski kumandalar da kodlama sırasına dahil edilmeli, yoksa eskileri siliniyor. Anahtar (immobilizer) kodlama -Öncelikle ilk anahtarınızı kontağa takıp ACC pozisyonuna getirin ve sonra kontağı kapalı konuma getirip anahtarınızı çıkarın, -5 saniye içerisinde ikinci anahtarınızı takın ve anahtarı ON pozisyonuna çevirip tekrar kontağı kapatıp anahtarınızı çıkarın -(Eğer işe yararsa) kapı kilitleriniz size anahtar kodlamaya hazır olduğunuza dair işaret verecektir. -Bu durumda yine 5 saniye içerisinde yeni aldığınız anahtarınızı kontağa takarak ON pozisyonuna kadar çevirin. -Eğer kapı kilitleriniz 3 kere çevrim yaparsa 3. yeni anahtarınız da kodlanmış demektir. Önder bey siz de bu şekilde mi yaptınız kumanda kodlama denemenizi? 8 Ekim 2015 tarihinde Sarp D. Uygur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 OBD bağlantısı ile hata kodu olup olmadığına baktınız mı abi? Daha önce uzaktan kumandalı merkezi kilit vardı yani araçta doğru mu anlıyorum? OBD baglantisini iki farklı cihaz ile denedim olmadı. Akü voltajini okuyor ama ECU baglantisi saglamanadi diye hata veriyor.. Anahtar kodlamasini ise Çağlar Bayur abimin tarifi ile denedim. 4 defa AC konumu ve uyari sesinden sonra kumanda düğmesine basarak tantiliyor seklinde.. Çok denedim kutup basini sökerek bekledim ama olmadi.. Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Ecu bağlantısını araç çalışıyorken denediniz mi peki? Benim connectte araç çalışmadan ecu bağlantısı yapmıyordu. Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 çok türlü denedik ancak sonuca ulaşamadık. elimizdeki cihazların aracı desteklemediği ve usta bir elektrikçide yapacağımız konusunda tamirci ile anlaştık bir gün gidip bakacağız. ancak bu kadar sorun ve uyumsuzluk olunca haliyle acaba ECU mu diye düşündüm. 1. anahtar kodlamaya giremiyorum 2. anti patinaj yanık kalıyor. 3. bilgisayara bağlanmıyor 4. Çağlar bey'in tavsiye ettiği servis moduna da giremiyorum. bu durumda bana göre ECU ve bağlantısı şüphe altında.. bu arada iki tane anahtarcıdan fiyat aldım biri 100 tl ye yeni kumandanın çipini kodlayıp anahtar çekip araca tanımayı 100 tl ye yaparım dedi diğeri bu işlemlere 70 tl istedi. Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 Konu ile alakasız olacak ama kusura bakmayın.Anahtarı aldığınız yerin linkini alabilir miyim? aliexpress link ürün kalitesi vasatın üstünde (ben beğendim) öyle dandik durmuyor. orjinali ile kıyasladım. ama konuda da gördüğünüz gibi uyumu tartışmalı durumda. hatta anahtarcının bir tanesi uymayacağını söyledi.. ustalarımızın cevaplarına göre yapıp yapamayacağımız yada yaptıramayacağımız belli olacak. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Bir yetkili serviste IDS'e bağlatmayı deneyebilir misiniz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 biraz karışmış. elde tek kırmızı anahtar vardı ve uzaktan kumandalı içinde çip olan mı getirtildi? immo mu uzaktan kumanda mı tanıtılamadı? elde ki şu anki toplam anahtar sayısı kaç? Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 (düzenlendi) biraz karışmış. elde tek kırmızı anahtar vardı ve uzaktan kumandalı içinde çip olan mı getirtildi? immo mu uzaktan kumanda mı tanıtılamadı? elde ki şu anki toplam anahtar sayısı kaç? Evet abi tek kirmizi vardi. Sustali getirldi. İmmo tanitimini ayrıca anahtarcida yaptiracagim sustalinin kumanda devresini tanitamadim. Özet aciklama: Elimde aracin bir adet anahtari mevcut: kirmizi yedek.... Bununla Araci kullanıyorum. Harici alarm mevcut.. Ama devre dişi birakilmis bir fonksiyon yok paralel bagli.. Yeni kumanda satin aldim resimde görülen sustali model. Ucu çekilmemiş ve çipi kodlanmamis.bu kisim önemli değil. Önemli olan sustalinin kumanda devresini araca tanitmak. Sorun buradan sonra basliyor. Ve senin tavsiye ettiğin servis moda giremedim. edit: sanki eksik birşeyler var gibi... 8 Ekim 2015 tarihinde önder deli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 motor kaputu veya kapı switchini art arda 8-9 defa tetikleyin. alarm kornası bipliyormu? yani kpıyı hızlıca aç kapa aç kapa yapın.. Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 Saat 20:00 gibi deneyip sonucunu paylasacagim. 1 Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 Abi aracin bagaj dosemelerini soktum kesinlikle ne korna ne alarm.. Sadec e sol stopun a bultında bir adet kablo vardi. Ucuna ölçü aleti koyup diğer ucunu da şaseye bagladim bagaji dediğin gibi 5-10 kez AC kapa yaptim ama hic ölçüm alamadim. bagaj switchi saglamdi. Zira aydınlatma faal.. istediğin yerin fotosunu çekip yollayabilirim. nu araba bayagi bi eksik gibi geldi... Birde anti patinaj isigi direk yaniyor. Alakali olabilir mi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 güzel bir kurcalanmıi. muhtemelen merkezi kilit modlü (tropido araksındaki fotoda olan) arızalı. onu iptal edip kilitleme istemini dışardan çalıştırmışlar. kornayı sökmeleri çiğ lik dneebilir ayıp. olması gereken: 3 anahtar birden kodlanır .sistem gerekliliği biri master yani komple kırmız olan diğerleri de çipli siyah olan. kırmızı ve mavi anahtar vadır anlamı: 2 ayrı çip türü olması içinde. yani size gelen uzaktan kumandalı daki çipin türünü de bilmiyoruz. zaten en başta merkezi modül çalışıyor olmalı ki kodlama yapılsın !!! o kabloya akım gelmeli idi alarm kornası için. kapı açılıp kapanırken Yorum bağlantısı
önder deli 8 Ekim 2015 Yazar Paylaş 8 Ekim 2015 güzel bir kurcalanmıi. muhtemelen merkezi kilit modlü (tropido araksındaki fotoda olan) arızalı. onu iptal edip kilitleme istemini dışardan çalıştırmışlar. kornayı sökmeleri çiğ lik dneebilir ayıp. olması gereken: 3 anahtar birden kodlanır .sistem gerekliliği biri master yani komple kırmız olan diğerleri de çipli siyah olan. kırmızı ve mavi anahtar vadır anlamı: 2 ayrı çip türü olması içinde. yani size gelen uzaktan kumandalı daki çipin türünü de bilmiyoruz. zaten en başta merkezi modül çalışıyor olmalı ki kodlama yapılsın !!! o kabloya akım gelmeli idi alarm kornası için. kapı açılıp kapanırken Asagi inip harici alarmi devreden cikarip tesisatin saglamligini kontrol edeceğim. Bu arada merkezi kilit su an faal. Alarm devreden ciksa bile 4 kapi on kilitten kilitleniyor. Ama kontrol edip yazacagim. Gerekiyorsa komple orijinal haline getireceğim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts