İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Camın Açılıp Kapanırken Gıcırdaması


Ahmet Nalbantoğlu

Recommended Posts

Ahmet Nalbantoğlu

Merhaba.. Yine Focus'un sinir bozunu bir sorunu ile karşı karşıyayım. 
 


 
Aracı aldığımdan beri bu sorun var. Ford servise gittim fitillere silikon gibi birşey sıktılar sesi tam gidermemesi yanında camı da her açıp kapadığımda rezil etti. Camı açıp kaparken çok rahatsız edici bir gıcırtı var. Araç sallandığında da cam tıkırtı yapıyor sallanıyor. Bir diğer Focus 2 sahibi arkadaşım da aynı sorunu yaşamakta. Çözümü nedir bu sesin?
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Bu focuslardaki kapi trim seslerinden ben de muzdaribim

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bu focuslardaki kapi trim seslerinden ben de muzdaribim

Kapı trimlerine sıcak silikon ile girişmek gerekiyor. Başka türlü olmuyor. Ses gelen yere sıcak silikonlu vuracaksın.

Bu cama çare bulamadım ama.

Yorum bağlantısı
Behram Doygun
(düzenlendi)

Bende de var tam kapandığı zaman sanki yukarıda daha alan varmış gibi gıcırtı yapıyor ama cam hareket etmiyor çünkü kapanmış oluyor. [emoji35]

tarihinde Behram Doygun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hami Erışık

Videodaki cam sedinin 2 tık fazladı benim c max da var. Çukurlarda aynı camdan düşecekmiş gibi sorun bendede var.Meger herkes müzdaripmiş,konu açılmasını bekliyormuşuz.

Yokmu bu sorunu forumda çözen arkadaş

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
(düzenlendi)

Sunu resimli anlatan biri ciksada kurtarsak bu dertten.

tarihinde ersin özkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Valla ben ses yapmasın diye haftada bir camın açılıp kapandığı cıtaların içlerini bezle siliyorum 3 4 gün rahat ediyorum sonra ama sürekli sürekli kafamı şişiriyor. [emoji31]

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Benim aracta ayni,s

sagda vardi solda yapmaya basladi.

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Forumda bu sorun olmayan yok gördüğüm kadarıyla, herkes benim konu açmamı mı bekliyormuş nedir... :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erol YILDIRIM

Evet çok hafif benim focustada var bu sorun. Sol ön cam kapanırken en üstte hafif gıcırtı tarzında ses yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik

Bu gıcırtıyı camı tutan metal bir parçanın ucundaki kauçuk aksam yapıyor.

 

Gıcırtıyı gidermenin yolu ise bu kauçuk aksamı tutan metal parçanın vidalarını iyice sıkmak yada hafifçe gevşetip arasına koşu bandı yağı sıkmaktır.

 

Yapılacak işler aslında basitir. Öncelikle kapı pandizotu sökülür. Kapı iç sacında kapının sağ ve sol kenarlarına yakın kapıyı dikeyde ortalayan seviyede 2 tane oval şekilli yapışkan bant vardır. Bu bantların altı da oval şekilli deliktir. Bu deliklerin amacı cam değişimi sırasında camı tutan salıncağın civatalarını sökmek için yer açmaktır.

Bantlar dikkatlice çıkartılır. Deliklerden içeriye bakılarak. Cam yukarı aşağı indirilir kaldırılır. somunları görürsünüz. O somunları sanırım 10 lokmayla sıkacaksınız. Bu somunların sıkıştırdığı kauçuk pabuca biraz da koşu bandı yağı sıkarsanız gıcırtıdan eser kalmıyor. 

 

Not: işe girişmeden evvel uzatmalı lokma tamınız hazır olsun. Yağ yerine sabun da kullanılabirlir. 

NOT2: Camı fazlaca indirip kaldırmayın. Onun yerine camı tap kaldırıp. delikten bakarak yavaş yavaş indirin.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bu gıcırtıyı camı tutan metal bir parçanın ucundaki kauçuk aksam yapıyor.

 

Gıcırtıyı gidermenin yolu ise bu kauçuk aksamı tutan metal parçanın vidalarını iyice sıkmak yada hafifçe gevşetip arasına koşu bandı yağı sıkmaktır.

 

Yapılacak işler aslında basitir. Öncelikle kapı pandizotu sökülür. Kapı iç sacında kapının sağ ve sol kenarlarına yakın kapıyı dikeyde ortalayan seviyede 2 tane oval şekilli yapışkan bant vardır. Bu bantların altı da oval şekilli deliktir. Bu deliklerin amacı cam değişimi sırasında camı tutan salıncağın civatalarını sökmek için yer açmaktır.

Bantlar dikkatlice çıkartılır. Deliklerden içeriye bakılarak. Cam yukarı aşağı indirilir kaldırılır. somunları görürsünüz. O somunları sanırım 10 lokmayla sıkacaksınız. Bu somunların sıkıştırdığı kauçuk pabuca biraz da koşu bandı yağı sıkarsanız gıcırtıdan eser kalmıyor. 

 

Not: işe girişmeden evvel uzatmalı lokma tamınız hazır olsun. Yağ yerine sabun da kullanılabirlir. 

NOT2: Camı fazlaca indirip kaldırmayın. Onun yerine camı tap kaldırıp. delikten bakarak yavaş yavaş indirin.

Deneyeceğim, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
(düzenlendi)

Deneyeceğim, teşekkürler.

Olumlu sonuc alırsanız resimli anlatabilir misiniz? :)

tarihinde ersin özkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Arkadaşlar benim önceki aracım focus da da vardı, çözümü çok basit :

Öncelikle kalın uçlu bir tornavidanın ucuna bir bez bağlayıp camın aşağı yukarı gittiği kanalları bir güzel temizleyin, ardından da bezin temiz tarafı ile ince bir yağa batırarak temizlediğiniz iç tarafa hafifce sürün (  Sprey yağlar var onlardan da kullanabilirsiniz ) ardından bir kaç kez camı indirip kaldırın sorun kalmayacaktır. Yanlız fitilin cama değen kısımlarına yağ değdirmeyin cam da leke yapar, kapı trimini de sökmeye gerek yok, kolay gelsin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
(düzenlendi)

Arkadaşlar benim önceki aracım focus da da vardı, çözümü çok basit :

Öncelikle kalın uçlu bir tornavidanın ucuna bir bez bağlayıp camın aşağı yukarı gittiği kanalları bir güzel temizleyin, ardından da bezin temiz tarafı ile ince bir yağa batırarak temizlediğiniz iç tarafa hafifce sürün ( Sprey yağlar var onlardan da kullanabilirsiniz ) ardından bir kaç kez camı indirip kaldırın sorun kalmayacaktır. Yanlız fitilin cama değen kısımlarına yağ değdirmeyin cam da leke yapar, kapı trimini de sökmeye gerek yok, kolay gelsin...

O kanalları nasıl temizleyeciz? Ben fazla anlamadım?doseme arkasında kalıyor ya ondan. tarihinde ersin özkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik

Arkadaşlar benim önceki aracım focus da da vardı, çözümü çok basit :

Öncelikle kalın uçlu bir tornavidanın ucuna bir bez bağlayıp camın aşağı yukarı gittiği kanalları bir güzel temizleyin, ardından da bezin temiz tarafı ile ince bir yağa batırarak temizlediğiniz iç tarafa hafifce sürün (  Sprey yağlar var onlardan da kullanabilirsiniz ) ardından bir kaç kez camı indirip kaldırın sorun kalmayacaktır. Yanlız fitilin cama değen kısımlarına yağ değdirmeyin cam da leke yapar, kapı trimini de sökmeye gerek yok, kolay gelsin...

 

Serhan Abinin dediği de mantıklı. Şöyle ki cam inerken yada çıkarken kanallar camı zorladığında(bu kanallar kir ve pis içinde) o lastiklerden ses geliyor. Kasma sesin şiddetini artırıyor. Oraları yağlamak sorunu çözebilir. Benim bahsettiğim yer bataklığın doğrudan kendisi. Fakat kapı döşü sökülecek. Bu da handikap.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Serhan Abinin dediği de mantıklı. Şöyle ki cam inerken yada çıkarken kanallar camı zorladığında(bu kanallar kir ve pis içinde) o lastiklerden ses geliyor. Kasma sesin şiddetini artırıyor. Oraları yağlamak sorunu çözebilir. Benim bahsettiğim yer bataklığın doğrudan kendisi. Fakat kapı döşü sökülecek. Bu da handikap.

Haklısın İbrahim ama genelde toz ve suyla muhattap olan yer görünen ve bahsettiğim kısım olunca kapı trimine gerek kalmıyor ama orası da dolmuşsa çare sökmek evet....

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Nalbantoğlu

Uğraşmaya üşendiğim ve kendime güvenemediğim için aracı 1 hafta önce bu sorunun çözümü için servise (Bandırma Ford Muslubaşlar) götürdüm. Sağolsunlar ilgilendiler. Focus2'nin cam mekanizması Focus1'den çok fakrlı. Telli sistemi bırakıp tamamen dişli sisteme geçmişler.

 

Kapı tamamen sökülüp parçalandı. Balata spreyi ile mekanizma güzelce temizlendi. Kauçuk aksam iyice temizlendikten sonra yağlandı. Mekanizma sıkı sıkı takıldı ve cam tutacakları da iyice sıkıldı. Gıcırtı ve tıkırtılar gitti. Tamir edildiği gibi yola çıktım. En ufak sorun çıkarmadı. Umarım bir daha sorun çıkarmaz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya87

Uğraşmaya üşendiğim ve kendime güvenemediğim için aracı 1 hafta önce bu sorunun çözümü için servise (Bandırma Ford Muslubaşlar) götürdüm. Sağolsunlar ilgilendiler. Focus2'nin cam mekanizması Focus1'den çok fakrlı. Telli sistemi bırakıp tamamen dişli sisteme geçmişler.

Kapı tamamen sökülüp parçalandı. Balata spreyi ile mekanizma güzelce temizlendi. Kauçuk aksam iyice temizlendikten sonra yağlandı. Mekanizma sıkı sıkı takıldı ve cam tutacakları da iyice sıkıldı. Gıcırtı ve tıkırtılar gitti. Tamir edildiği gibi yola çıktım. En ufak sorun çıkarmadı. Umarım bir daha sorun çıkarmaz.

Aynısı Nisan ayında başıma geldi. Tozdan kaynaklanıyor genelde. Ustaya gittim yarım saatte 2 kapıyı söküp temizleyip yağlayıp verdi. İşçilik 40 tl aldı. Focus larda kronik olduğunu söyledi. Fiiller eski ise daha çabuk kirlenir dedi. Bide kapıyı geri toplarken tırnaklara dikkat etmek gerekiyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Taha Şengül

Merhabalar konuyu hortlatmış gibi olacağım ama dün kendim kapı pandizotlarını sökerek ve kapı iç sacını da kısmen sökerek problemi giderdim. Kapı pandizotunu youtube da izlediğim bir videodan yardım alarak söktüm.

Video; Buradan ulaşabilirsiniz (3:50 deki civatayı neden söktü anlamadım. Bunu sökmeye gerek yok)

 

Videoda da görebileceğiniz üzere kapıyı tutan 2 adet cıvata var gerisi döşeme klipsi diye geçiyor. Pandizotu sökmek için ben parmaklarımı kullandım 🙂. Sizin elinizde boyaya zarar vermeyecek videodaki plastik manivela tarzında birşey varsa bununla da kastırabilirsiniz. Bir yer kırılacak diye endişe etmenize gerek yok :) tıkır tıkır sökülüyor. Söküm esnasında bazı klipsler döşemeyle gelmeyip kapıda kalıyor. Bunu nasıl yerinden çıkartıp olması gereken yere takacağınızı göstereceğim.

pEiZ6o.jpg

Yukarıdaki resimde 2 adet düz tornavida ve boyaya zarar vermemesi için altına bir bez parçası koyup kastırdığınız zaman klips yerinden çıkacaktır. 2. Resimde takılacağı yer mevcut. 3 resimde klips yerine takılıyor ve tam oturduğunda tık diye ses geliyor. Pul tarzında ince bir lastik kısım var burası kanala oturmayacak üstte kalacak. 3. Resimde detaylı inceleyebilirsiniz. Pandizotu söküp aparatlarını tam olarak kenara aldıktan sonra yukarıda ibrahim arkadaşımızın da dediği gibi yatayda 2 tane oval sünger mevcut bu süngerleri kaldırıp altındaki oval deliklerden cami tutan pabuçlara ulaşıyoruz. Camı aşağı yukarı yaparak bir kaç hamlede cıvataları görüyoruz zaten. Cıvatalar 10 Lokma. Aman dikkat vidaları gevşettikten sonra elimizi geri çekerken lokmayı benim gibi kapı içine düşürmeyin 😄. Burada cıvataları tam karşımıza getirdiğimizde, ben WD40 kullandım parmağımızla kauçuk parçaya hafif dokunduğumuzda camı bırakıyor sıkacağımız  yağ daha iyi içine işliyor. Sağ ve sol her iki tarafada yağ sıkma işlemini yaptıktan sonra wd40 'ın ucunun girdiği ve benim gördüğüm hareketli olan her yere wd40 i sıktım. Sonra vidaları sağlam şekilde sıkıp işlem tamamlanıyor.

 

Oldu ki kapı içine lokma düştü yada ters giden bir şey oldu kapı sacını sökmeniz gerekti. Bunun için; 2LjnrT.jpg

Kırmızı ile işaretlediğim 9 adet cıvata ve yeşil daire ile işaretlediğim 3 adet farklı bir perçin var. Bu perçinlerin tam ortasına bir tornavida ile vurduğumuz taktirde kapı içerisine düşüyor ve dışarıda kalan yerleri büzüştürdüğümüzde saç yerinden hareket ediyor. Sacı kendimize doğru çekebilmek için camın yarım dan biraz daha aşağıda olması gerekiyor. Yalnız bu pozisyonda camı çok fazla aşağı yukarı yapmamak gerekiyor çünkü cam bu seçsin üzerine takılı olan bir mekanizma ile hareket ettiriliyor. Yani cam bu saca bağlı. Cam yarımın biraz daha altındayken sacı kendimize doğru çekerek önce içeri düşen plastk perçinleri almamız gerek bunun için ufak bir ele ihtiyaç var :). Gerekli işlemleri hallettikten  sonra sacı yerine oturtup, 2 cıvata ile yerinden oynanamasını sağladıktan sonra(elle sıkmak yeterli), önce plastik perçinleri takmak gerekiyor. Plastk perçinleri dışarıdan tornavidayı komple söküp kastırma ile yerlerine oturtabiliriz. Yada şu camın vidalarını gevşettiğimiz yerden parmaklarımızlada yön verebiliriz. Perçinler yerine takıldıktan sonra aşağıdaki gibimjeWAZ.jpg

 

kapı içine düşürdüğümüz 3 tane plastik parçayı yine dışarıdan içeriye doğru bastırdığımızda yerine oturduğunu göreceksiniz. Sonrasında vidaları sağlam şekilde sıkıp kapatabiliriz. 

 

Not: Kendi aracımda kapı sacını esneterek Wd40 sıktım. Wd40 'ın ulaşmadığı yer kalmadı :) ama yukarıda anlattığım deliklerden de ulaşılabiliyor. kendi aracım Focus 2007 Ghia. Şöför kapısında da aynı işlemi yaptım. Şöför kapısının tek sıkıntısı, sıkıntı da denmez de; 4 kapının kontrol mekanizması orada olduğu için cami yukarı aşağı yapacağım vakit kabloyu sök tak yapmam gerekti. 

 

Bu işlemler yapıldıktan sonra, camın tek tıkla açılıp tek tıkla kapanması iptal olabiliyor. Kumandadan cam açılıp kapanmıyor gibi sıkıntılar çıkabiliyor, bununda çözümü mevcut, yarı kontak yaparak camın otomatik yapılacağı yön kapatma yada açma neyse 10-12 saniye basılı tutarak bıraktığımızda kontağı aç kapa yaptığımızda  tekrar hafızaya alıyor.

 

Yardımcı olabildimse ne mutlu bana herkese kolay gele 😊 takıldığı yer olan olursa yardımcı olabilirim.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz

Bunu aldim ve klips sökmenin ne kadar rahat olduğunu gördüm . 10 klipsten 5 tanesini kırıyordum eskiden. Tavsiye ederim.2a1d164408632a63df71884962d2e197.jpg

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...