Emrah Altun 5 Ekim 2015 Paylaş 5 Ekim 2015 Satarken de pahalı satılır bir şey olmaz. Alması mesele işte Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 7 Ekim 2015 Paylaş 7 Ekim 2015 Şimdiden yeni gelecek araçlara ek aparat (adblue olsa gerek bu da) takılacak, fiyatlar bilmemkaçbin Euro artacak gibi bir haber dolaştırılıyor el altından. Dışarıda değer düşerken bizde artacak bu gidişle. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Türkiye 'den ilk dava. Haber sitesinin linki. Yorum bağlantısı
Atilla Cifter 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 (düzenlendi) Türkiye 'den ilk dava. Haber sitesinin linki. Bu konuda bizim yasalarımız malesef yetersiz. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'da ayıplı mal tanımı aşağıda. Doguş Otomotiv'in de açıklamasında okuyanların ne alaka dediği "Türkiye'de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz" açıklamasının sebebi de açılabilecek davalara karşı bir önlem gibi duruyor. Bu tür davalardan önce Çevre Bakanlığı'nın şu an trafikte olan ve satışı bekleyen araçları toplattırma kararı alması, diğer yandan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın söz konusu araçların ithalatının durdurulmasına ilişkin karar alması gerekiyor. Ayıplı mal davası açılır ise ithalatçı ilgili bakanlıkların bu kararların hiç birisinin almamış olmasını rahatlıkla gerekçe olarak sunacaktır. Ayrıca VW'nin EA189 motorların oluşturduğu NOx gazı sorununun öyle 50 dolarlık adblue ile çözülemeyeceği, VW'nin bu sahtekarlığı yapmasının asıl nedeninin belirli bir aşamaya gelen EA 189 motorlarının AR-GE harcaması nedeni ile ilgli olduğu söyleniyor. VW 11 milyon sandık motor değiştirmek zorunda kalacaktır (pardon 11 milyon eksi Türkiye'deki araç sayısı demek daha doğru). Bu skandal 2014 mayıs ayında ABD'de ilk kez ortaya çıktığında araçları geri çağırmış ancak anlaşıldığı üzere adblue falan takmamıştır (muhtemelen sadece yeni yazılım yüklenmiş). 50 dolarlık bir parça ile çözülse idi bu olayı o gün kapatmak için 11 milyon * 50 = 550 milyon usd'ye katlanmaz mıydı (ki sahtekarlık şeklinde ortaya çıkmamıştı)? Şimdi ayırdığı karşılık bile 7 milyar 300 milyon dolar. Ayıplı mal MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. (2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir. (3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur. 8 Ekim 2015 tarihinde Atilla Cifter tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 (düzenlendi) Ayipli mal olayina sonuna kadar katiliyorum ama acikcasi dunya genelinde piyasadaki araclarin toplatilmayacagini, kullanicilarin da kolay kolay tek kurus alamayacagini dusunuyorum. Lafta bir geri cagirma yapacaklar kimse de gitmeyecek. Cunku yazilimla beygirler dusecek. 50 dolarlik ad blue sistemi ise sadece fabrika asamasinda 50 dolardir. Sonradan takilmasi 2dklik is degil ve baska parcalarinda degismesi gerekeceginden dolayi 1 aracin maliyeti bugun 50 dolardan cok daha fazla. Vw ulkelerin kesmis oldugu cezalari odeyecek. He olurda devletler derse ki piyasadaki butun kusurlu araclar toplatilacak, kullanicilar araclarini kosullara bagli olarak vw ye iade edecek veya gerekli duzenlemeleri yaptiracak, yoksa kullaniciya da ceza keserim, o zaman isler degisir. Gercekten çevreyse dert, olmasi gereken bu. Bakalim kac tane ulke yapacak bunu Sadece bizim yasalarimiz kotu degil. Avrupada da durum pek ic acici degil ki zaten tartistigimiz konu avrupanin lokomotifi, kurallarin en iyi isledigi, denetlemelerin en sıkı oldugunu dusundugumuz Almanya devletinde gerceklesmis. 8 Ekim 2015 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Vw mevcut araçların yazılımnı öyle yada böyle güncelleyecek. Yüklü bir miktar ceza ödeyecek bunun karşılığında seat, skoda yada audi'yi elden çıkaracakki para girişi olsun. En büyük cezayı kullanıcılarından görecek belirli bir miktar satışları düşecek.2018 deki dünya birincisi olma hedefi hayal olacak. Ama neticede biraz ufalarak yoluna devam edip belki 2028 de dünya 1.cisi olmak üzere hedef yenileyebilrmi orasını benim cahil kafam erdiremez Benim gördüğüm kadarı ile dürüstlük ar namus gibi kavramlar insanoğlunun literatüründen çoktan çıkmış bile. Allah herkese akıl fikir versin bu kadar çok açgözlülüğün sonu hiç iyi değil 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ekim 2015 Paylaş 8 Ekim 2015 Vw mevcut araçların yazılımnı öyle yada böyle güncelleyecek. Yüklü bir miktar ceza ödeyecek bunun karşılığında seat, skoda yada audi'yi elden çıkaracakki para girişi olsun. En büyük cezayı kullanıcılarından görecek belirli bir miktar satışları düşecek.2018 deki dünya birincisi olma hedefi hayal olacak. Ama neticede biraz ufalarak yoluna devam edip belki 2028 de dünya 1.cisi olmak üzere hedef yenileyebilrmi orasını benim cahil kafam erdiremez Benim gördüğüm kadarı ile dürüstlük ar namus gibi kavramlar insanoğlunun literatüründen çoktan çıkmış bile. Allah herkese akıl fikir versin bu kadar çok açgözlülüğün sonu hiç iyi değil seat skoda audi diye marka mı var Vw çekilirse bunların imalatından Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 Ayıplı mal MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. Hocam, yazdıklarınıza katılmamak mümkün değil. Kanun önünde ne kadar da çıplak olduğumuzu bir kez daha görmüş bulunmaktayız. Hukukçu değilim lakin kalın olarak işaretlediğim kısımdan dava açılabileceğini düşünüyorum. Araç broşürlerindeki değerler ile vw nin değerleri tutmuyor. Şimdi yakıt değerleri de tutmuyor ona da dava açalım diye düşünen arkadaşlar olabilir, onun savunması * ile atl bigli şartlarının geçerli olduğu ortamlarda bu değerler denilebilir ama kesinlikle tarafların kararlaştırmış olduğu bu emisyon değerindeki bir aracı satın almadığınız için bu da bir ayıplı mal olmalı. Bilen birisi varsa açıklama yapar mı? Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 Bu davanın aslında emisyon olayı ile ilgisi yok, tüm araçlarda olan fabrika tüketim/CO2 verileri ile pratikteki tüketim farkı sebebiyle açmış davayı. NOx ile ilgili de Türkiye'de bir regülasyon olmadığı için bu kapsamda bir tazminat, iade vb. olacağını sanmıyorum. Bence "VW benim soluduğum havayı bile bile kirletti" diye dava açsa daha mantıklı olurdu. VW'nin yıllık karını bilen var mı? 2014 yılı geliri 244 milyar dolar olarak gözüküyor, bu cezalar sallar ama kolay kolay yıkamaz. Çağlar Abi'ye de katılıyorum, VW grup markaları birbiri ile çok iç içe geçmiş, teknoloji ortaklığı had safhada, bunları satarsa bu markalar yaşayamaz, ancak kağıt üstünde satışlar olabilir belki. 1 Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 O kadar olamaz şimdi internette bulduğum değerler 2015 ilk 3 ay karı 3.33 milyar euro 2014 cirosu 202 milyar euro( karı değil) 2010 karı 7.14 milyar euro 2011 karı 11.3 milyar euro Benim yazdığım gelir de ciro zaten, aynı rakama denk geliyor. Bu cezalar da muhtemelen yıllara yayılacaktır, bu yılı değil ancak gelecek yılı zararla kapatacaklardır. Zarar sebebiyle personel de çıkarırlar. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 Bu davanın aslında emisyon olayı ile ilgisi yok, tüm araçlarda olan fabrika tüketim/CO2 verileri ile pratikteki tüketim farkı sebebiyle açmış davayı. NOx ile ilgili de Türkiye'de bir regülasyon olmadığı için bu kapsamda bir tazminat, iade vb. olacağını sanmıyorum. Bence "VW benim soluduğum havayı bile bile kirletti" diye dava açsa daha mantıklı olurdu. VW'nin yıllık karını bilen var mı? 2014 yılı geliri 244 milyar dolar olarak gözüküyor, bu cezalar sallar ama kolay kolay yıkamaz. Çağlar Abi'ye de katılıyorum, VW grup markaları birbiri ile çok iç içe geçmiş, teknoloji ortaklığı had safhada, bunları satarsa bu markalar yaşayamaz, ancak kağıt üstünde satışlar olabilir belki. Nitelikli dolandırıcılıktan dava açılabilir. Bile bile yapılmış bir sahtekarlık. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 O kadar olamaz şimdi internette bulduğum değerler 2015 ilk 3 ay karı 3.33 milyar euro 2014 cirosu 202 milyar euro( karı değil) 2010 karı 7.14 milyar euro 2011 karı 11.3 milyar euro İlk başta gelirini kar olarak düşündüm dediğiniz gibi geliri 200 milyar euro civarı ancak net karı 12-13 milyar euro civarı Yılda %5 kar mı ediyorlaR? Hiç gerçekçi gelmedi. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 Sanayi üretiminde %5 normal karşılanan iyi bir kardır. Bu rakam çok yukarılarda ise 10-15 gibi ülkenin standartlarında yada devlet mekanızmasında bir sorun vardır. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 Yılda %5 kar mı ediyorlaR? Hiç gerçekçi gelmedi. Zarar eden de çok. Yorum bağlantısı
Atilla Cifter 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 Benim yazdığım gelir de ciro zaten, aynı rakama denk geliyor. Bu cezalar da muhtemelen yıllara yayılacaktır, bu yılı değil ancak gelecek yılı zararla kapatacaklardır. Zarar sebebiyle personel de çıkarırlar. Bir şirketin batıp batmayacağını ciro, yıllık kar ya da toplam aktifler belirlemiyor. VW AG'nin 2014 yılında cirosu 202 milyar eur, net karı 11 milyar eur , toplam aktifleri 351 milyar eur. Bu tür risklerde önemli olan sermaye erimesidir, VW'nin 2014 yılı sonunda sermayesi 90 milyar eur (bazı durumlarda şirketler nakit akımından dolayı da batar). Skaldal sonrası VW 7.3 milyar usd karşılık ayırmasına karşın toplam maliyetin 77 milyar usd (yaklaşık 68 milyar eur) olacağı söyleniyor. Sermaye erimesi 68/90=%76. Bu nedenle bu işten kurtulmak için Audi'yi satmasından başka çeresi yok gibi gözüküyor (belki Skoda ve diğerlerini de). Konselide bilanço http://markets.ft.com/research/Markets/Tearsheets/Financials?s=VOW3:GER&subview=BalanceSheet adresinde. 3 Yorum bağlantısı
Burak İşci 9 Ekim 2015 Paylaş 9 Ekim 2015 Volkswagen, geçtiğimiz ay ortaya çıkan skandalın ardından dizel Golf ve Jetta'lara makası vurdu! Volkswagen, geçtiğimiz ay ortaya çıkan dizel emisyonu skandalının yaralarını sarmaya çalışırken, firmanın 2016 model yılı seçenekleri arasında dizel motorlara sahip modeller bulunmayacak. Bu açıklama, Volkswagen Group of America Başkanı Michael Horn'un kongre önünde verdiği ifadede kurduğu "model yılı 2016 araçları için sertifika başvurularımızı geri çektik" cümlesi ile ortaya çıktı. Başvuruların geri çekilmiş olması da, TDI olarak tasarlanmış 2016 model yılı dizel araçların satışını engellemekte. Volkswagen, otoyollarda benzin ile çalışan araçlara göre gösterilen daha iyi ekonomi sayesinde TDI dizel araçları ile kendine pek çok hayran toplamayı başarmıştı. Ancak geçtiğimiz ay Volkswagen, emisyon testlerinde hile yaptığınıve testler sırasında kullanılan programın, normal sürüş sırasında kullanılandan daha farklı olduğunu kabul etti. Tahminlere göre araçların yollarda ortaya çıkardıkları emisyon, testlerdekine göre 40 kat daha kötü olabilmekteydi. Horn, ifadesi sırasında bu problemin 2.0 dizel motorların üç neslini etkilediğini belirtti. Bu motorlar, Golf ve Jetta gibi modellerde de kullanılmışlardı. Volkswagen, EPA sertifikasını alabilmiş olan 3.0 dizel motora sahip Touareg SUVmodelinin satışınaysa devam edecek. Volkswagen şimdiden TDI satışlarını durdurmuş durumda ve skandalın ortaya çıkmasının ardından firma, şu anda EPA ile ortak bir çalışma ortaya koyarak bir çözüm arayışında olduğunu söylemekte. Sorunun çözülmesinin ve firmanın sertifikalar için tekrar başvurmasının ardından 2016 model yılı araçlarının satışına başlanabilecek... Kaynak: http://www.chip.com.tr/haber/dizel-volkswagenlara-elveda-simdilik_58644.html Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Ekim 2015 Paylaş 10 Ekim 2015 Kâr oranının %5 olması milyar dolarlık satışlar mevzu olduğunda hicte az sayılmazAli Cihangiroğlu iPhone siz de buraya baya yazıyorsunuz [emoji4]Bu kadar marka peşinde gitmesek [emoji6] Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Ekim 2015 Paylaş 10 Ekim 2015 Mehmet hocam ne demek istediniz anlayamadımçok eleştirdiniz vw. Ali abi de ayfon [emoji6] Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Ekim 2015 Paylaş 10 Ekim 2015 Mehmet hocam mesajın geliş yoluna bakın.Eleştiri için değildi %5 kâr konusu.Az falan denildi de milyar € lük cirolarda az olmadığını söylemeye çalıştım.Eleştiri değildi o mesaj. Vw eleştirdiğim mesajlarım var tabi.Ama bu mesaj onlardan biri değil. Bu mesaj sadece alıntı olarak yaptım. Genel bazda yazdım. [emoji6] Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 10 Ekim 2015 Paylaş 10 Ekim 2015 Türkiye'de de emisyon değerlerine göre vergi alınsaydı konu kesinlikle daha ciddiye alınırdı. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 10 Ekim 2015 Paylaş 10 Ekim 2015 Pardon hocam.Mesaj üzerinden yürüyünce yanlış anladım. Doğru Vw eleştiriyorum.Ama geçen "Vw emisyon scandal" konusunda bir abi paylaşmıştı Otoparktan And ın yazısını.Anladım ki beni bu hale getiren Vw değil.Vw kullanıcilarının halleri.* * Bu söz tüm Vw kullanıcıları için değil.Ayrıca forumda yaşadığım olaylara baģlı değil. Bundan sonra kimsenin Vw sevgisine karışmayacağım.Bunun sebebi ise bakiyorum ben konuşunca kimse vazgeçmiyor.Biriside bana konuşunca benim bu Vw karşı oluşmuş antipatimde herhangi bir gerileme olmuyor ki daha fazla antipatimi ilerletmekten başka. Sonuç:isteyen istediğini alır.Bence ford mondeo en iyi d segment araçlardan biridir.Başkasına göre Vw passat d segmentindeki en iyi araçtır. -Vw en iyi araba; Eyvallah doğrudur -Ford en iyi arabadır;Kesinlikle Bakış açım böyle oldu.Yinede herkes bir gün forda bi şekilde binecek ve rakiplerinden bi eksiği olmadığını görecek. Saygılar.Herkese keyifli forumlar.Birisinin de bu konularda bilerek bilmeyerek kalbini kırdı isem özür dilerim.Araba bu gün gelir yarın gider.Dostluk baki kalır.Dost kazanalim.Araba değil. Bi de şey yapalım ya,çok da alıngan olmayalım kimsenin kalbini kırmamışsındır,sen de kırılma 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 10 Ekim 2015 Paylaş 10 Ekim 2015 Önder abi belki olmuştur babından söyleme gereģi hissettim.inşaAllah kırmamışımdır.Ama kırmışsam diye söyledim.Ben kimseye kırgın değilim. Üye olduğum zamandan beri her türlü manada faydalandığım bir forum burası.Yeri geldi kaza yapan arkadaşlarımizla üzüldük yeri geldi düğün yapan arkadaşlarımızla sevindik.Yeri geldi arabamızla ilgili sorunlarımizı paylaştık yeri geldi ummadıģımız sorunlarımıza çare bulduk. Demeyseki böyle küçük işlere takılıp forumdaki dostluğa gölge düşürmeyelim.Benim yolum böyle olacaktır. Hepimiz kardeşiz. Hepinizi seviyorum. Seviliyorsun Kardeşim[emoji2] Yorum bağlantısı
Recommended Posts