İçeriğe Yönlendir

Ne Yaptın Volkswagen Emisyon Skandalı


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Mahmut Sayar

Şunu söyleyim bu olay bir aşamadan sonra düşene tekme olayına dönüşecektir. Mesele otomobil, çevre, finans gibi konuların çok ötesinde ülkeler arası ilişkiler, orta doğu politikası gibi küresel al verlerin bir neticesi olabilir. 50-100 milyar avro gibi rakamlar ülkeleri krize sokar, firmaları perişan eder.

Türkiye olaya seçim sonrası müdahil olacaktır, şu an kullanıcı bazında yapılması gereken (şahsi görüşüm) orta vadede etkilenmesi muhtemel 2. el Volswagen araçlardan hazır piyasada yüksekken kurtulma yoluna gitmektir. Zaten şişirilmiş bir piyasası vardı önce bu normale iner, ardından gerileme dönemi başlayabilir.

Ben konuyu zevkle takip edenlerdenim. İki Vw araca sahip oldum, her ikisi de keyifli araçlardı, servis politikaları güzeldi ama hile cezasını bulmalı, markanın tarihten silinme pahasına ülkeler bu işe el atmalı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Aslında şu aşamada Seat ya da Skoda'yı Türkiye alsa yerli oto meselesi kısmen çözülür, kaç para bir Skoda? :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Bu olay tamamen vw nin sahtekarligi da simdi aklima birsey takildi. Simdi bu 2.0 tdi lar sanirim 140 beygir. Fordun da 2.0 i 140 beygir. Bu iki aracin havayi kirletme orani birbirinden farkli mi?

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

VW’nin rakipleri fırsatı kaçırmadı!

Skandal emisyon hilesiyle uğraşan VW'nin rakipleri fırsatı kaçırmadı. Grubun markalarından Audi'ye Honda ve Hyundai, Porsche'ye Aston Martin, Skoda'ya da Hintliler talip olduğunu açıkladı.

 

 

 vw ye forumca talip olmadık mı geçen gün, bizim adımızı da yazsınlar :D

Doğuş Oto'dan komedi gibi basın açıklaması.

 

http://binekarac.vw.com.tr/haberler.aspx?id=433

 

 

ahahahah sürüş güvenliğiyle alakalı zerre idda yokken sırf bu konudan bahsedip bilinçsiz cahil birçok kullanıcıyı kandırmayı düşünmüşler herhalde.

Tam bizim ülkeye, bulunduğumuz döneme yakışır bir açıklama.

 

 

Halbuki "Kapılarımız hala tok kapanıyor" demeleri içimize su serperdi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Wv skoda audi ve diger bu olaya alet olan arabalarin firmasi wv piyasadan silinmez bunu bi yazin kenara ama cok değişik bir sekilde kriz planlamasi ile piyasayi yine toz duman edicek wv grubunu seven birisi degilim ama kriz döneminde önceden hazirlanmis bir statu vardır ve bu yakinda piyasaya cikip uygulanacaktir. WV Batarsa alman piyasasida batar okadar yani

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Bunu anlamak çok kolay.Vw 1.6 tdi-2.0 tdi farketmez çalışırken arka tarafda bekleyin.Farkı görün.

Ben durdum denedim boğuyor resmen.

Siyah duman çıkmıyor ama çıksa bundan iyi

:i-ih: Şirkette kapalı otoparkta paydos anında yani10 dakika içinde, yaklaşık 40 adet audi ve jetta dizel marşa basar, rahatsız edecek gaz solumasına hiç bir zaman rast gelmedik. Bu demek değil ki kokmuyor onun için zehirlemez, zehirleme tamamen ayrı konu bence.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bunu anlamak çok kolay.Vw 1.6 tdi-2.0 tdi farketmez çalışırken arka tarafda bekleyin.Farkı görün.

Ben durdum denedim boğuyor resmen.

Siyah duman çıkmıyor ama çıksa bundan iyi

Nasıl farkedebiliyorsunuz? Insan burnu bunu ölçebilecek nitelikte mi?
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
(düzenlendi)

Ford forumun da, WW bu  kadar konuşulması normal değil gibime gelince acık araştırmayla sebebini buldum. WW ye bu komployu Ford sahipleri yapmışlar.

İşte "emisyonu nasıl az gösteririz" çalışmalarının kanıtı.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/263422-geleneksel-%C3%A7orlulu-ali-pa%C5%9Fa-medresesi-bulu%C5%9Fmalar%C4%B1/page-18?hl=nargile

Kesin yazılımı da Gebze de yaptırmışlardır. :biggrin:

 

Güzel capsler çıkardı da sadece keremi tanıyorum.

 

D9V1rl.jpg

tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Yazılım, araç durduğu zaman aktif oluyor, giderken deaktif oluyor. Kısaca dururken az salıyor, giderken çok.

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Aklıma Sabri Usta'nın şu mesajı gelip duruyor konu açıldığından beri :D :D

 

 
 

 

Evet abi boşuna beslemiyorlarmış :D :D

Len Anıl'ım Mühendisim vosvos hatası yüzünden bana'mı geydiriyon :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Ford forumun da, WW bu  kadar konuşulması normal değil gibime gelince acık araştırmayla sebebini buldum. WW ye bu komployu Ford sahipleri yapmışlar.

İşte "emisyonu nasıl az gösteririz" çalışmalarının kanıtı.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/263422-geleneksel-%C3%A7orlulu-ali-pa%C5%9Fa-medresesi-bulu%C5%9Fmalar%C4%B1/page-18?hl=nargile

Kesin yazılımı da Gebze de yaptırmışlardır. :biggrin:

 

Güzel capsler çıkardı da sadece keremi tanıyorum.

 

 

:sandalye: Eline sağlık abim de.. Keşke ifşa olmayaydık. :( Yapmış olduğumuz gizli toplantılar, nargile dumanı üzerindeki Co2 ve NOx ölçümleri vb..  :p   :D Oradaki arkadaşların hemen hemen hepsi kaldırır abi espirileri. Merak etme. Allah ne verdiyse..  ;)  :D

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Bu skandal umarım dizelin sonu olur, en azından binek araçlar için, belki elektrikli araçlar için de bir miladın başlangıcı olabilir.

Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Haberin kaynağı The Guardian ve haber sahte değil: http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show

 

VW grununa ancak benzer özellikli tüm arabalarda sahtekarlık vakasının çıkması (yazılım ile) ile kısmen kurtarabilir, aksi takdirde bu gidişat ile Audi'yi satmak zorunda kalacaktır. VW grubundaki 11 milyon aracın bazı sitelerde belirtildiği gibi 50 eur'luk bir masraf ile çözülme olasığılı ile yüzde sıfır, 50 eur için hiç kimse böyle bir risk almamıştır, mesele daha karmaşık. Toplam maliyet 77 milyar doların da üzerinde olacaktır ki bu Audi'nin satışını zorunlu kılıyor.  

 

Daha önce söylediğim ve bazı arkadaşların inanmadığı "fiyat düşürme" grubun kısa vadedeki tek çözümü. 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Haberin kaynağı The Guardian ve haber sahte değil: http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show

VW grununa ancak benzer özellikli tüm arabalarda sahtekarlık vakasının çıkması (yazılım ile) ile kısmen kurtarabilir, aksi takdirde bu gidişat ile Audi'yi satmak zorunda kalacaktır. VW grubundaki 11 milyon aracın bazı sitelerde belirtildiği gibi 50 eur'luk bir masraf ile çözülme olasığılı ile yüzde sıfır, 50 eur için hiç kimse böyle bir risk almamıştır, mesele daha karmaşık. Toplam maliyet 77 milyar doların da üzerinde olacaktır ki bu Audi'nin satışını zorunlu kılıyor.

Daha önce söylediğim ve bazı arkadaşların inanmadığı "fiyat düşürme" grubun kısa vadedeki tek çözümü.

50dolarlik maliyet dogru olabilir. Anladigim kadariyla eger adblue sistemi fabrikasyon asamasinda eklenseydi 50dolar gibi bir maliyeti olacakti ki bu 11milyon aracta cok yuksek bir fiyat. Misal ford focus trend modellerde ayak aydinlatma lambasi tum tesisat olmasina ragmen koyulmamistir. Maliyeti 50cent bile degildir. Ama milyon tane arac icin buyuk bir maliyet

Bu arada alman maliye bakani da ac gozlu olmamak sart diye aciklama yapmis

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Vw Avusturya'da indirimlere ve kampanyalara basladi. :)

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Vw Avusturya'da indirimlere ve kampanyalara basladi. :)

 

 

İyi oldu bu.Artık sıra beklemeden Vw araçlar alabilecez[emoji14]

Çünki yurt dışında azalan satışlarını bize yönlendireceklerdir.Highline passat kotası dolu idi.Belki açılır.

Yada bize yönlendirmezler.Zaten yok satıyor bollaştırıp suyunu çıkarmanın anlamı yok[emoji23]

Tam dediğim gibi, indirim ve kampanyalar yolda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

İyi oldu bu.Artık sıra beklemeden Vw araçlar alabilecez[emoji14]

Çünki yurt dışında azalan satışlarını bize yönlendireceklerdir.Highline passat kotası dolu idi.Belki açılır.

Yada bize yönlendirmezler.Zaten yok satıyor bollaştırıp suyunu çıkarmanın anlamı yok[emoji23]

 

Vw satışlarının çok çok büyük bir bölümü avrupadadır. Japon arabaları yada özellikle toyota gibi dünyanın dört bir tarafında vw göremezsiniz . Avrupa dışındaki en büyük pazarıda çindir ve araçlarını o ülkedeki fabrikalarında üretiyor. Azalan satışların bir kısmı değil birazcık kısmı dahi bize dönse kuyruk kalmayacağı gibi araç stoğu bile oluşabilir. doğuş'unda böyle bir işin içine gireceğini hiç sanmam.Adamlar senelerdir 1,6 dizelleri hakkettiğinin 10,000 tl üstünde + özürlü dsg'yide golfte 3,000 pasatta ise 7,000 tl üstünde satmaktadır. Fiyat indirmek sıra kaldırmak hele hele stok tutmak hiç alışkın olmadığı işler. Ancak kendini bilen aklı başında az sayıda insanımız alacağı varsa vazgeçer o kadar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

polodaki dsg farkı 5 bin tl golfte 10 bin tl şu an için insanın aklına ikisi farklı şanzıman mı geliyor ama değil sanırım :)

 

Farkları sadece motorun tork bandına göre yazılımları...Dsg7 polodan passata seatten skodaya kadar heryerde...1,0 ,1,2 1,4 yada 1,6 hatta 180 hp lik 1,8 lerde kullanılıyor. ve halada hatasız üretim değil. Ama alman förmülü bulmuş max.250 nm torkta sabitlemiş takmış hepsine ...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Merhaba arkadaşlar.

İster istemez kafama takılan bir soruyu da sorayım. 

"Bu olay Ford veya başka markalarda da olabilir mi?" Bizim araçların yazılımını da Bosch yapıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...