İçeriğe Yönlendir

Ne Yaptın Volkswagen Emisyon Skandalı


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Konuya renoya sıçrayacak diyolaaaa  :p  oradanda kankisi mersoya  :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Renoda tek sıkıntı bg şişirmesi çıkacak bekliyorum

160 lık yalan oldu diyorsun yani :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Renoda tek sıkıntı bg şişirmesi çıkacak bekliyorum

Hyundai'de patladı bu olay seneler evvel. PS ile HP farkından mütevellit, rakamları şişirmişler :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

105 dci Megane ve kangoda eşek gibi, yıldızın kaputu altına girince işler değişti. Bendeki Kangoo ların 105 olduğuna ikna olamıyorum

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tam aksine, burada full'leri kelline fiyatına satılmazsa bende Sani değilim :D

zindankarası line çıkacakmış :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

105 dci Megane ve kangoda eşek gibi, yıldızın kaputu altına girince işler değişti. Bendeki Kangoo ların 105 olduğuna ikna olamıyorum

Yıldız'da nasıl bir etkisi var?

Onlarda 110'luk olmasın?

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Elde kalanları bi yere kakalamaları lazım sonuçta?

 

yılda 9 milyon araç satan firma bizde satılan 110,000 tane kakalanmış araç ile belini doğrultur diye hesap yapıyorsan çok iyi matematik bilmiyorsun sanırım :D Şu olaydan sonra Dünyadaki satışları % 10-15 azalsa o ceza bile onlara vız gelir.Olan seat ile skodada çalışan işçilere olur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

yılda 9 milyon araç satan firma bizde satılan 110,000 tane kakalanmış araç ile belini doğrultur diye hesap yapıyorsan çok iyi matematik bilmiyorsun sanırım :D Şu olaydan sonra Dünyadaki satışları % 10-15 azalsa o ceza bile onlara vız gelir.Olan seat ile skodada çalışan işçilere olur...

Belini dogrultur demedim ki? Zarardan kar edecekler. Hani derler ya, zararin neresinden donersen kardir diye ;)
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

105 dci Megane ve kangoda eşek gibi, yıldızın kaputu altına girince işler değişti. Bendeki Kangoo ların 105 olduğuna ikna olamıyorum

Şu  çizili kısmı  bu ihtiyara anlayacağı şekil de açarmısın.

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Bu adamlar emisyon dışı olan bütün araçları servis bülteni yayınlayıp servise çağırır, yeni yazılım geliştirip yüklerler araçların tamamı emisyon testinden geçer.

ABD ve diğer ülkelerde cezai şartları uygulayıp cezayı keserler, vag da paşa paşa cezayı öder konu kapanır.

 

Türkiye de ise hiç bir şey olmaz, şu anda ülkedeki bir çok dizelin katalitik konvertörü sökülmüş, dpf si iptal edilmiş, egr si devre dışı bırakılmış üstüne üstlük birde yazılım yüklemiş duman ata ata gezmiyor mu? muayeneye gidince de ok. almıyor mu? zaten biz bile bile kendimizi zehirliyoruz ayrıca vag bizi zehirlemiş çok mu :angry:

 

vag a ne olur derseniz biraz para, oldukça yüksek prestij kaybeder, 2 yıl sonrada kimse hatırlamaz.

+1907 :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yıldız'da nasıl bir etkisi var?

Onlarda 110'luk olmasın?

Citan 105 bg ilk seri. Sonra 90 bg devamı. Mercedes 105 bg hemen peşine 110. 5 bg ile bana 8 10 araba fark atması imkansız. Kağıt üzerinde kg bg oranı çok yakın.

Şu çizili kısmı bu ihtiyara anlayacağı şekil de açarmısın.

Abi telefon ile bakıyorum foruma. Nereyi işaret ettin göremiyorum
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Citan 105 bg ilk seri. Sonra 90 bg devamı. Mercedes 105 bg hemen peşine 110. 5 bg ile bana 8 10 araba fark atması imkansız. Kağıt üzerinde kg bg oranı çok yakın.

Abi telefon ile bakıyorum foruma. Nereyi işaret ettin göremiyorum

Şirketin lodgy'si 90hp ama neredeyse benim megane'la başbaşa. Bence şanzıman oranı derim.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Devir hız oranları çok yakın. Bizdeki 105 kesinlikle 105 değil.

Lodgy hafif kangodan. Ama çitanlar aynı. Birini bile yakalayamadım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Devir hız oranları çok yakın. Bizdeki 105 kesinlikle 105 değil.

Lodgy hafif kangodan. Ama çitanlar aynı. Birini bile yakalayamadım.

Bizi kandırıyorlar mı diyorsun? Bize de mi 90hp yoksa?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

VW yönetiminin emisyon yazılımını satan Bosch'un "test amaçlı olduğu ve yasalara aykırı olduğu" uyarılarını dinlemediği ortaya çıktı.

Avrupa’nın en büyük otomobil şirketlerinden Volkswagen'in (VW) yönetiminin, egzoz ölçümünde kullanılan yazılımın yasalara aykırı olduğunu uzun zamandır bildiği iddia edildi.

BELGE ORTAYA ÇIKTI!

"Bild am Sonntag" gazetesinin haberine göre, VW şirketindeki egzoz emisyon testinde araçlarda manipülasyon yapıldığına ilişkin yapılan incelemelerde önemli bir belgeye rastlandı.

BOSCH UYARMIŞ

Söz konusu yazılımı VW’ye satan Bosch şirketinin 2007 yılında gönderdiği yazıda, bu yazılımın test amaçlı olduğu, araçların normal kullanımı için öngörülmediği ifade edilerek, yazılımın kullanılmasının yasalara aykırı olduğunun bildirildiğine işaret edildi.

Sahte yazılımdan haberdar mıydı?

"Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung" gazetesinde yer alan habere göre de şirketin bir çalışanı yönetimi, 2011 yılında söz konusu yazılımın kullanılmasının yasalara aykırı olduğu yönünde uyardı.

Söz konusu çalışanın yazısının geçen cuma günü yapılan Denetleme Kurulu toplantısında gündeme geldiği kaydedildi.

ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA), 18 Eylül'de VW'nin ABD'de sattığı bazı dizel motorlu araçların, yanıltıcı bir yazılımla emisyon testlerinin maniple edilmesinden dolayı çevreyi, standartlardan 40 kat daha fazla kirlettiğini açıklamıştı. Söz konusu manipülasyondan yaklaşık 482 bin dizel aracın etkilendiğini bildiren EPA, VW hakkında para cezası ve ihtiyati tedbir kararı verilebileceğini duyurmuştu.

Skandalın ortaya çıkmasının ardından VW'nin Yönetim Kurulu Başkanı Martin Winterkorn görevinden istifa etmişti. Şirket dünya genelinde 11 milyon dizel motorlu aracın emisyon testi manipülasyonundan etkilendiğini ve zararı karşılamak için yaklaşık 6,5 milyar avroluk bütçe ayırdıklarını açıklamıştı. Almanya'da ise yaklaşık 2,8 milyon aracın bu konuda etkilendiği ifade edilmişti.

Alıntı:Haber7

Bosch yazılımı geliştiren şirket olarak gözüküyor, muhtemelen ortaya çıkma riskine karşılık yazışmalara ya da sözleşmelere "test amacı dışında kullanım yasalara aykırı" gibi ifadeler eklemişler. Adama sorarlar yasalara aykırı yazılım yapılır mı manyakmısınız? Bu pisliğin bir ucu Bosch'a da dayanırsa "İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim" sözü de tarihe karışacak. 

Şöyle idi:

Bosch: İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim

Volkswagen: Para kaybetmektense sahtekarlık yapmayı tercih ederim. 

 Yenisi: 

Allah Volkswagen'i de Bosch'u da davul etsin, boğuluyoruz! 

 

Bu arada bu işin maliyetinin 77 milyar dolar olabileceği söyleniyor ( http://www.drive.com.au/motor-news/the-men-that-cost-vw-77b-20150923-gjtn8z.html), bunun bile üzerinde olabilir (77 milyar dolar VW için iflas demek).

 

Firmanın kısa vadede tek çözümü fiyatları çok hızlı düşürmesidir, ancak bu bile çözüm olamayacak çünkü sıfır ekonomik karın altı iflastır (VW şu an sıfır ekonomik karda üretim yapıyor ve sürümden kazanıyor). Bunun otomobil piyasasına yansıması kısa vadede tüm firmaların fiyatları aşağı çekmek zorunda kalmaları olacaktır.  

Yorum bağlantısı

Dogus grubu AA'ya aciklama yapmis. Su anda durumu genel merkezle es zamanli izliyorlarmis. Gerci dogus'un yapacak birseyi yok ama dogus eger Turkiye'de bir yaptirim olacaksa musteriler gibi magdur durumda olacaktir. O da tum yatirimlarini marka gucune guvenerek yapiyor ve Turkiye'de bu markayi marka galine getirmek icin buyuk pazarlama basarisi gosterdiler.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Abi telefon ile bakıyorum foruma. Nereyi işaret ettin göremiyorum

"yıldızın kaputu altına girince işler değişti"

 

Bunu anlamadım

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Avrupada simdi de fabrika yakit tuketimi verileri konusulmaya baslandi. Ozellikle yeni arabalarin verilen degerden en az 2lt daha fazla yaktigi (normal trafikte, teste gore daha da fazla) bunun da yine co2 ve diger emisyonlarin artisi olarak geri dondugu konusulmaya baslandi

Yorum bağlantısı

1.6 Araclarin fiyatini zaten yari yariya kabul etmen gerek Hamza. 2.000 motorlari da 1/3. Senin 200.000tl'lik aracin vergisiz fiyati 70.000-90.000tl'dir. 30.000€ yani. Firma bu araclari zaten alinabilir fiyatlarla imal ediyor ve tum karlarini koydugunda dahi Avrupa'li bir ailenin alabilecegi fiyata veriyor. Bize de uzerine yuzde 10-15 ilqve maliyetle geliyor ama problem aracin uzerinden alinan vergilerle aracin fiyatinin sismesi. Yani vw aracini yari yariya dusuk fiyata verse bile uzerindeki vergi yukunden dolayi bir alt sinif fiyatindan degil, hyundai sonata'dan ucuza alirsin belki.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...