Hüseyin Demir 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Arkadaşlar Merhaba Aracım 2002 trend otm. Benzin+LPG Son zamanlarda hantallaşma hissediyordum (Normalde bizim araçların zaten olduğu hantallık değil daha bi fazla) Ustamın yanına gittim, Araç boşta iken gaza basınca (Zaten 4000 'i geçmiyor ya) devir 4000 e gelince egzozda beyaz duman çıktığını gördük. Subap kapağını açıp motor yenileme dükkanı olan bi ustayı çağırdık. Kontrolünü yaptıktan sonra subaplar uzamış değişecek dedi. Neyse motor indi yeni subaplar, subap gaydı, subap lastiği vs geldikten sonra üst kapak işlenip subaplar alıştırıldı. Bu arada motor sökülünce Emme manifold kelebeklerinin de bozuk olduğunu gördük. Kelebekler aşınmış, bir tanesi kırık (eksik parça var) ve merkezleme pimi boşluk yapıyordu, Neyse Emme manifoldu da aldık 0 olarak Motoru toparladık: Sentesi kompresyonu ölçüldü herşey gayet normal, LPG tesisatını da bağlattık ama aynı hantallık halaa devam ediyor. Düz yolda 4000 devire gelince sanki bişeyler kesiliyormuş gibi araba teklemeye başlıyor. 3. viteste 100 ü geçemiyor araç. Bu arada önceden de ilk çalışma da zor çalışıyordu (Hem benzin hemde direk LPG de çalıştırınca) hala aynı sorun devam ediyor. Denediklerimizi yazıyorum şimdi. 1. Bilgisayara bağlandı : yaklaşık 12-13 kalem arıza vardı hepsi resetlendi. 2. Bujileri değiştirdik (ORjinal motorcraft) 3. Buji kabloları (Made in USA yazılı bi yan sanayi buldum) 4. Bobin değiştirerek denedik olmadı. 5. Katalizör ve egzoz kontrol ettik: normal 6.Şanzıman vites geçişleri normal, rampa yerde kaydırma felan yok. 7.Göstergelerde herhangi bir arıza uyarısı yok. Bu arada MK3 lerde vites boşta iken devirin 4000 i geçmemesini sağlayan sistem nedir? Bu komut direk beyinden mi geliyor? Yeni bu devir kesici boşta iken nasıl 4000 devire gelinde kesiyorsa araç hareket halinde de aynısını yapıyor gibi geliyor bana Başka aklımıza birşey gelmiyor beynimiz durdu resmen. Araba ölü eşek gibi gitmiyor Allah gitmiyor. Hem benzinde Hemde LPG de durum aynı. Umarım aynı sorun başına gelen vardır ve çözmüştür, Allah rızası için bana da bi akıl verin a dostlar Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 Benzinde de aynı problem var mı? Evet hem benzin hemde LPG de durum aynı malesef Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 O 12-13 kalem arıza neydi? Bu arıza kodları için ne yapıldı? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Boşta 4000 devirde kesme normal. Şanzuman koruma Amaçlı. Buji buji kablosu serviste değiştirilmesini tavsiye ederim. 4000 devirden sonra kesme varsa akla Ateşleme geliyor. Manifoltu niye tamamen değiştirdiniz. Bahsettiğiniz Parçalar tek tek satılıyordu. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Ateşleme sorunu gibi duruyor. Bobin ve buji kablosu başka sağlıklı bir araçta çalışan ile denenmeli bence. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 oksijen sensorune bide eksoz sistemine komple sokulerek bakılırsa daha iyi kat tıkanmıs olabilir Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 O 12-13 kalem arıza neydi? Bu arıza kodları için ne yapıldı? 1. ve 2. silindir düşük voltaj vs. kapı kilit elk. kaçağı vs. yakıt pompası düşük voltaj iç ısı termostat bunun gibi şeyler. Bilgisayarda hepsi resetlendi şu an arıza yok gözüküyor. Boşta 4000 devirde kesme normal. Şanzuman koruma Amaçlı. Buji buji kablosu serviste değiştirilmesini tavsiye ederim. 4000 devirden sonra kesme varsa akla Ateşleme geliyor. Manifoltu niye tamamen değiştirdiniz. Bahsettiğiniz Parçalar tek tek satılıyordu. 4 adet kelebek + kelebeği tutan pimin 2 tane burcu var + kelebek contaları toplam 650 TL ye geliyordu. Komple 0 manifold 900 TL bulunca atladım. + Eski manifoldta kelebekleri tutan pimin yuvası da aşınmış , boşluk yapıyordu Ateşleme sorunu gibi duruyor. Bobin ve buji kablosu başka sağlıklı bir araçta çalışan ile denenmeli bence. 0 parçalarla denedik yine olmadı oksijen sensorune bide eksoz sistemine komple sokulerek bakılırsa daha iyi kat tıkanmıs olabilir Oksijen sensörünün bozuk olması gözle görülerek anlaşılır mı? KAT temiz bişey yok orda 1 Yorum bağlantısı
Alper Doğan 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Oksijen sensörü birincisi katalizörün önünde ikincisi orta susturucunu arkasında yer alıyor onlar arızalı olsa tahminimce arıza lambası yakması lazım 4 adet kelebek 4 adet conta 200 liraya aldım hüseyin bey otosandan siparişle geliyor dün aldım Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Motor onarıldı. Kompresyon basınçları bellimi? Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir 10 Eylül 2015 Yazar Paylaş 10 Eylül 2015 Motor onarıldı. Kompresyon basınçları bellimi? Evet ustam ölçtürdü 11 diye bir değer söyledi yanlış hatırlamıyorsam, normal dedi. Ayrıca yapıldıktan sonra egzozdan hava harici hiç birşey çıkmıyor gayet temiz oldu mekanik olarak Ama sanırım o 4000 d/dk. kesici olayı arabayı kasıyor. Hareket halinde iken 4000 devirde başlıyor haz kesmeye. Sanki redline yapmışım gibi muamele yapıyor. Benim merak ettiğim o 4000 devirde kesme olayını motor Beyini mi yoksa başka bir elektronik ünite mi o emri veriyor ve devir kesiyor. Şahsi fikrim o devir kesme işini bulsak oradan hareket ederiz gibi geliyor.(Yani yazılım veya sensör temizliği değişimi vs.) Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir 10 Eylül 2015 Yazar Paylaş 10 Eylül 2015 Oksijen sensörü birincisi katalizörün önünde ikincisi orta susturucunu arkasında yer alıyor onlar arızalı olsa tahminimce arıza lambası yakması lazım 4 adet kelebek 4 adet conta 200 liraya aldım hüseyin bey otosandan siparişle geliyor dün aldım İstanbul gibi herşeyin bol olduğu bir yerde yaşasam bu arabayı komple sıfırlar yıllarca gönül rahatlığı ile binerdim. Ama maalesef Batman gibi sanayisi kısıtlı bir yerde yaşayınca insan mecburen aradığı bilgi ve yedek parçaları int. yoluyla kendim halletmeye çalışıyorum. Sırf bu yüzden motorumu satmıştım 2 yıl önce (ZZR1100) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Eylül 2015 Paylaş 10 Eylül 2015 kapağa girişilmiş ancak 2.el alınmış sonuç ta dğeişmemeiş. egr ye bakan olmadı mı hiç? Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir 10 Eylül 2015 Yazar Paylaş 10 Eylül 2015 kapağa girişilmiş ancak 2.el alınmış sonuç ta dğeişmemeiş. egr ye bakan olmadı mı hiç? Kapak derken üst kapak mı (yani silindir kapağı) Kapak değişmedi kendi kapağını kullandık. Egr normai gibi gözüküyordu ama araya sac koyup egr yi iptal mi etsek??? yazılım olarak bişey yapmak gerekir mi ya da arıza verir mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Eylül 2015 Paylaş 10 Eylül 2015 manifoldmuş pardon. mk3 te egr iptal etmeyin Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir 11 Eylül 2015 Yazar Paylaş 11 Eylül 2015 manifoldmuş pardon. mk3 te egr iptal etmeyin Manifold 0 alındı. Hala araştırmaya devam bakalım ne olacak sonumuz Yorum bağlantısı
Kadir Şekerli 28 Kasım 2015 Paylaş 28 Kasım 2015 Manifold 0 alındı. Hala araştırmaya devam bakalım ne olacak sonumuz ustad aracım 2003 trend manuel ve aracı ılk sahıbınden 2008 yılında almıstım huyunu suyunu bılıyorum.. aracımı gecen yıl USTA dıye bır kasaba teslım etmısım farkına vardıgımda 5500 lıra sadece motor ıcın gıtmıstı.sımdı soruna gelelım.aracı sozum ona bıttı dıyerek verdı yola cıktım sankı aracın arkasından bırsey tutuyor ortalama 6 yıldır bındıgım bır arac bu sekılde olması fazlasıyla garıbıme gıttı cunku aracım boyle degıldı neyse yolda ufak bır rampa geldı arac essek olsa gene ıyı 5 4 3 2 derken vıtesı 1 ve arac 5 km hızla rampa cıkmaya basladı gerı donup sorunu soledım bujının bırının patladıgını soyle degısıtırıp aynen gerı yoluma dondum aynı yerde aracta hıc bır fark yol az oncekı soledıgım hersey tekerur ettı .tekrar ustanın yanına dondum neymıs egzos tıkalıymıs degıstırın dedım aracı bırakıp ayrıldım 3 gun gectı bızım aractan ses yok en son aradIM ARACI aldım tabıkı sorunda en ufak degısılık yok SONRA MANIFOLTA SARDILAR 3 5 GUNDE O TANTANASI DERKEN (sonradan yaklasık 1 yıl sonra egzosun hala orjınal oldugunu ogrendım ama ben parasını verdım) aracı gerı bıraktım rabbım sabrımı sınıyor dıyerek ayrıldım 3gun sonra USTA BOZUNTUSU ARACI BASKA USTYA GONDERMIS DIGER USTA 200 LIRA ISTIYORMUS NEYSE SORDUM BENIM USTAMA NE YAPMISLAR NEDEN 200 LIRA ISTIYOR DIYE OYLEMIYOR DEDI CIKTI SONRA ARACI ARKDASIM ALMAI ICIN GONDERDIM CAKTIRMDAN SORMUS ARACA SENTE AYARI YAPILMIS VE UZERINDEN 4 FARKLI MARKAYA AIT FARKLI BUJI CIKMIS ONLARI DEGISITIR AYARINI YAPMIS SONRA ARACIMI ALDIM ARAC FIRTINA SORUN YOK..AMA MOTORU DUZGUN YAPMADI ICIN ARACTA SUANDA SUBAP SESI INANILMAZ BOYUTLARDA EN SON YAKICAM KURTULUCAM.. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 28 Kasım 2015 Paylaş 28 Kasım 2015 ustad aracım 2003 trend manuel ve aracı ılk sahıbınden 2008 yılında almıstım huyunu suyunu bılıyorum.. aracımı gecen yıl USTA dıye bır kasaba teslım etmısım farkına vardıgımda 5500 lıra sadece motor ıcın gıtmıstı.sımdı soruna gelelım.aracı sozum ona bıttı dıyerek verdı yola cıktım sankı aracın arkasından bırsey tutuyor ortalama 6 yıldır bındıgım bır arac bu sekılde olması fazlasıyla garıbıme gıttı cunku aracım boyle degıldı neyse yolda ufak bır rampa geldı arac essek olsa gene ıyı 5 4 3 2 derken vıtesı 1 ve arac 5 km hızla rampa cıkmaya basladı gerı donup sorunu soledım bujının bırının patladıgını soyle degısıtırıp aynen gerı yoluma dondum aynı yerde aracta hıc bır fark yol az oncekı soledıgım hersey tekerur ettı .tekrar ustanın yanına dondum neymıs egzos tıkalıymıs degıstırın dedım aracı bırakıp ayrıldım 3 gun gectı bızım aractan ses yok en son aradIM ARACI aldım tabıkı sorunda en ufak degısılık yok SONRA MANIFOLTA SARDILAR 3 5 GUNDE O TANTANASI DERKEN (sonradan yaklasık 1 yıl sonra egzosun hala orjınal oldugunu ogrendım ama ben parasını verdım) aracı gerı bıraktım rabbım sabrımı sınıyor dıyerek ayrıldım 3gun sonra USTA BOZUNTUSU ARACI BASKA USTYA GONDERMIS DIGER USTA 200 LIRA ISTIYORMUS NEYSE SORDUM BENIM USTAMA NE YAPMISLAR NEDEN 200 LIRA ISTIYOR DIYE OYLEMIYOR DEDI CIKTI SONRA ARACI ARKDASIM ALMAI ICIN GONDERDIM CAKTIRMDAN SORMUS ARACA SENTE AYARI YAPILMIS VE UZERINDEN 4 FARKLI MARKAYA AIT FARKLI BUJI CIKMIS ONLARI DEGISITIR AYARINI YAPMIS SONRA ARACIMI ALDIM ARAC FIRTINA SORUN YOK..AMA MOTORU DUZGUN YAPMADI ICIN ARACTA SUANDA SUBAP SESI INANILMAZ BOYUTLARDA EN SON YAKICAM KURTULUCAM..Sübap ayarı yaptırın da öyle satın. Sanırım 50 liraya yapan çıkar.Diğer arkadaşa gelince. Aküyü de ölçtürün. Elektrikle ilgili her şeyi hallettikten sonra beyne yönelin derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 2 Aralık 2015 Paylaş 2 Aralık 2015 Sübap ayarı yaptırın da öyle satın. Sanırım 50 liraya yapan çıkar. Diğer arkadaşa gelince. Aküyü de ölçtürün. Elektrikle ilgili her şeyi hallettikten sonra beyne yönelin derim. Subap ayarı için üst kapak açılıyor sanırım. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 2 Aralık 2015 Paylaş 2 Aralık 2015 Subap ayarı için üst kapak açılıyor sanırım. Evet Mehmet abi. Benim 206 için para bile almadığı olmuştu bir ustamın. 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Korhan Coskun 3 Aralık 2015 Paylaş 3 Aralık 2015 egzantrik devir sensorune baktınızmı? Yorum bağlantısı
Çetin İvgen 27 Ağustos 2016 Paylaş 27 Ağustos 2016 biri subap ayarı der gıldır gıcık arabaların subap ayarı gibi. Bu arabalarda subap ayarı yok. subap işine girerseniz yarı rektefeye girmiş demek oluyor. Herkes bir şey söylemiş. Hocam sorunu çözdünüzmü bilmiyorum ama bende de aynı sorun vardı. Tesadüf aldığım adamı aradım. Krank sensörü var arabanın altında onun kablosuna ek yapmışlar yenilerken, onda temassızlık varmış sizinkide muhtemelen krank sensörü arızası. Yakıtı Motora krank sensörü vasıtası ile gönderiyor. okumayıncada gaz yemiyor. bu sorunu yaşayanlara bilgi olur eski bir konu.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts