VOLKAN YAVUZALP 8 Eylül 2015 Paylaş 8 Eylül 2015 Herkese hayırlı günler öncelikle milletimizin başı sağolsun Şehitlerimize allahtan rahmet ailelerine başsağlığı diliyorum2007 fiesta 115 binde aracim var bundan 4 ay öncesine kadar herşey gayet iyi idi aracının yağ bakımını yaptırmaya her zaman gittiğim ustaya gittim değişimden bi kaç gün sonra araç ilk marsda çalışmadı 2. Marsda uzun kalınca çalıştı haliyle devam eden günlerde araç uzun sure (1 hafta ) park halinde kalınca ilk marsda çalışmamaya başladi1 mazot filtresinden olabilir dediler filtreyi değiştirdi2 arkadaşımın aynı model fiestasindan elcilikli mazot hortumunu birbiriyle degistik onunki çalıştı benimki gene calismadi (her iki araç 3-5 gün bekledikten sonra)3 enjektorlerde kaçak olmadığı tespit edildiŞamandıra geliş gidiş hortumları kontrol edildi problem yok artık ben de üstada yildik ama aracın sıkıntısını bulamadı araç uzun sure çalışmazsa ilk marsta almıyor bazen ilk marsta alıyor sonra geri istop ediyor ama 1-2 gün beklemeyle bisey olmuyor arabanin cekisinde dusme yok usta inat etti pompadan olup olmadığını anlamak için serumlama yapicam dedi sağolsun para da istemiyor ama sizlerden de yardım bekliyorum şimdiden sagolun Yorum bağlantısı
Serkan Toker 8 Eylül 2015 Paylaş 8 Eylül 2015 Şeffaf hortumları el pompasıyla birlikte komple değiştirin düzelir.. 1 Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 8 Eylül 2015 Yazar Paylaş 8 Eylül 2015 Onu başka aracinkiyle değiştirip bir hafta kadar bekledik ama yine de benim aracim ilk marsda çalışmadı benim aracından çıkan hortum setini taktığımız diger araç çalıştı sorun orda değil yani Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Eylül 2015 Paylaş 8 Eylül 2015 O zaman depodan gelen yakıt hattını kontrol edin bence, mazot filtreside sağlamsa bakman gereken yer orası, en kolaydan başlayarak kontrol ederek aramaya devam etmelisin... Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 8 Eylül 2015 Yazar Paylaş 8 Eylül 2015 depo dan gelen hortumlar bu gün kontrol edildi usta serumlama yaptım ( pompaya direk bagladım ) problem pompada olabilir dedi sorun pompadaysa bu aracın sıkıntı modu hiç değişmedi ilk marşta almadığında elcikle pompalayınca marş alıyordu 4-5 aydır aynı moddayız pompa arızası daha büyük sıkıntılar oluşturmazmıydı yolda bırakma vb gibi küçük yer olduğu için ustalar birleşti çözmeye çalışıyor kimiside pompadan olmaz demeye başladı servis zaten allaha emanet Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Eylül 2015 Paylaş 8 Eylül 2015 (düzenlendi) depo dan gelen hortumlar bu gün kontrol edildi usta serumlama yaptım ( pompaya direk bagladım ) problem pompada olabilir dedi sorun pompadaysa bu aracın sıkıntı modu hiç değişmedi ilk marşta almadığında elcikle pompalayınca marş alıyordu 4-5 aydır aynı moddayız pompa arızası daha büyük sıkıntılar oluşturmazmıydı yolda bırakma vb gibi küçük yer olduğu için ustalar birleşti çözmeye çalışıyor kimiside pompadan olmaz demeye başladı servis zaten allaha emanet gerçi depodan gelen yakıt hattında delik olsa bu şekilde stop etmez, yanlış yazdım, delik büyük değilse anlayamazsınız bile, uzun süre bekleme sonrası pompaladınız çalıştı ve bir daha beklemediği sürece sıkıntı yapmadımı acaba? eğer bekleme sonrası yaptıysa el pompası yada el pompasından enjektöre giden hatta sıkıntı vardır büyük ihtimal, değişip denedik demişsin bunuda eledik bu durumda, o zaman Çağlar beyin dediğine bakmak lazım gelebilir, pullarda kaçak varsa seste yapar diye biliyorum yalnız... 8 Eylül 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 8 Eylül 2015 Yazar Paylaş 8 Eylül 2015 ses ten kastınız tıs tıs sesiyse o ses yok koku vs de yok aracı örneğin şimdi çalıştırdım 2-3 gün beklese çalışmadan sıkıntısız çalışıyor süre 1 haftaya uzarsa ilk marşda zorlanıyor ozamanda elcikle pompalayıp çalıştırıyorum pompaya dokundurtmadan diğer ihtimalleri ortadan kaldırmak istiyorum olmadı enjektör pullarını kontrol ettireyim olmadı değiştirelim onları Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Eylül 2015 Paylaş 8 Eylül 2015 Hımmm, akünüz kaç yaşında peki? Pompaya el sürdürtme, ondan değil kanımca... Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 8 Eylül 2015 Yazar Paylaş 8 Eylül 2015 ali bey şöyle söylim bu sorun ilk başladığında kızdırma bujisinden diyende oldu aküden diyende aküm yaklaşık 2,5 senelik Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Eylül 2015 Paylaş 8 Eylül 2015 (düzenlendi) Aküne baktırdın değilmi, akü heran bozulabilen birşey çünki, kızdırma bujisi değildir, o zaman daha çok motor soğukken olmakla beraber sürekli sıkıntı çekerdin, bu da değil, aküde sağlamsa o zaman ne olabilir? Enjektör pullarımı acep, hele bir baktır, aklıma şuan başka şey gelmedi vallahi, gelirse yazarım artık 8 Eylül 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 8 Eylül 2015 Yazar Paylaş 8 Eylül 2015 çok teşekkür ederim yardımlarınız için aküden olabilir dediklerinde baktırmıştım sıkıntı yok demişlerdi yarın pullara baktırayım olmadı değiştirsinler durumdan tekrar bilgi vermeye çalışırım yardımlarınızı almak için Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Aracınızı onü aşağıda kalacak şekilde meyilli bir yere park edin ve öyle deneyin, eğer çalışmasında problem olmazsa büyük ihtimalle sorun yakıtın depoya geri kaçmasını engelleyecek bir valf ile çözülecektir. Bir de her zaman park ettiğiniz yerde bazen yapıyor, bazen yapmıyorsa depodaki yakıt seviyesi ile ilgili olabilir. Depo tam dolu olunca seviye yükseldiği için geri kaçma olmaz, bitmeye yakın bir seviyede ise daha kolay geri kaçacaktır. Her iki durumda da depo çıkışı ile mazot filtresi arasına konulacak bir valf arızayı çözecektir. İyi bir usta kolaylıkla halleder. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Arac çeyrek depo altına düşerse ve buna ek yokuş yukarı durdurursan pompa cekmeye bilir Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 Aracınızı onü aşağıda kalacak şekilde meyilli bir yere park edin ve öyle deneyin, eğer çalışmasında problem olmazsa büyük ihtimalle sorun yakıtın depoya geri kaçmasını engelleyecek bir valf ile çözülecektir. Bir de her zaman park ettiğiniz yerde bazen yapıyor, bazen yapmıyorsa depodaki yakıt seviyesi ile ilgili olabilir. Depo tam dolu olunca seviye yükseldiği için geri kaçma olmaz, bitmeye yakın bir seviyede ise daha kolay geri kaçacaktır. Her iki durumda da depo çıkışı ile mazot filtresi arasına konulacak bir valf arızayı çözecektir. İyi bir usta kolaylıkla halleder. Geçmiş olsun. onu da denemiştik yokuş aşşa yokuş yukarı hepsinde aynı durum oldu valf koymayı önermediler çekişten düşürür diye Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Aracı 1 gün beklettikten sonra 2-3 kere akü konumuna getirin kontağı, sonra marş basın. 1 kerede basıyorsa marşı pompa arızalı. Çağlar abi'nin dediği Fiesta'larda kroniktir zaten. İlk kontrol edilmesi gereken nokta aslında onlardı. Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 iyi akşamlar ve herkese yardımları için teşekkürler bugün yıllarca ford servisinde çalışmış bi abiyle tanıştım bir vesileyle arabayı anlattım yapılanları anlattım beraber sanayi ye aracın başına gittik bi kaç gündür arabamla ilgilenen ustaya sordu ona sen yapacagını yapmışssın araba kaç saattir park halinde dedi ( 1 gündür park halinde) marşa bastım çalıştı abi motoru diledi dikkatlice bana da dikkatli dinletti nasıl tarif etsem ...( tır tır tır ) gibi bi cılız bi ses bi kaç kez gaz verdik bıraktık bu ses motor ısınınca yada biraz haraket edince geçiyor mu dedi daha önce dikkat etmediğimi söyledim bindik biraz turladık dur dedi bir daha dinledi .. tekrar dinledik ses yoktu gerçekten SORUN POMPADA DEDİ POMPADAN HAVA GELİYOR BU SES DE ONUN SESİ dedi emin misin usta diye sordum öyle kendinden emindiki rize ilinde bi usta önerdi ona git düzelmez ise bütün masrafların benden dedi ustayı da yanımda aradı şaştım kaldım pompada karar kıldık gibi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 (düzenlendi) Volkan kardeş, arkadaşlar yazmış ama ben ufak bir düzeltme yapayım, bu araçta pompa güçlüdür, öyle hemen hava yapmaz sağlam çeker mazotu, eğimli duruştan etkilenmez (yakıt hattı sağlamsa), çeyrek depo altında kullandığında hava yapmaz, depo asla tam boşalmaz çünki, 43 lt. alamazsın, menzil 0 oldu ve kullandın araç stop etti diyelim, sistem hava yapmadı biliyormusun, vakvak pompaya gerek bile yok, bu durumda marşa basınca araç çalışmaz evet, 7dk. bekle ve tekrar dene, görüceksinki tek marşta çalışacaktır, ama bu son çalışması olabilir, içinde güvenlik amaçlı bırakılan son yakıtıda harcar ve zorlarsan pompayı kökten halledersin, kısaca bu arabada mazot bitip ilk stop ettiğinde istediğin kadar marşa bas, çalışmaz, bu esnada gidip mazot alıp koyarsan ve 7 dk. geçtiyse tek marşa ta çalışır ve devam edersin, koruma var bunda, benzinli gibi değildir anlayacağın, pompa boş çalışmaya karşı çok hassas olduğundan bunu eklemişler, herkes bilmez bunu, bilse zorlayıp pompayı hallederler, o yüzden yazmaz sağda solda Yolda mazot bitti ve stop etti, git mazot al ve koy, bas çalışır, yapmaman gereken, stop ettikten sonra marşa tekrar ve tekrar basmaman, her basışında süre sıfırlanır ve çalışmaz, depoya mazot koysanda çalışmayabilir, koruma moduna geçtiyse çalışmaz, ancak ilk stop ettiğinde zorlamaz mazot koyarsan seviyeyi gördüğü için çalışacaktır, ama zorlayıp marşa basarsan korumaya geçer, depoya mazot koysanda çalışmaz, sende hava yaptı diyip vakvakla uğraşırsın, sonra basınca çalışır ve hava aldım sanarsın, halbuki uğraşırken süre dolmuş araba normale dönmüştür, zaten vakvakı kullanmasanda çalışacaktır, sadece beklemen lazım, ahberin ola, bunuda herkes söylemez haaa Koruma modunda bekledin ve bastın çalıştı, biraz gittin ve tekrar stop etti, hiç boşa uğraşma, mazot ta koysan havada alsan çalışma ihtimali baya düşük olur, bu durumda Allah ne verdiyse modunda olacağından pompa büyük ihtimal nanay olmuştur, çekici çağır ve bekle Çağlar beyin dediği olabilir, tam bağ kuramadım olayla ama olabilir, bende herşeyi bilemem ya 9 Eylül 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 Volkan kardeş, arkadaşlar yazmış ama ben ufak bir düzeltme yapayım, bu araçta pompa güçlüdür, öyle hemen hava yapmaz sağlam çeker mazotu, eğimli duruştan etkilenmez (yakıt hattı sağlamsa), çeyrek depo altında kullandığında hava yapmaz, depo asla tam boşalmaz çünki, 43 lt. alamazsın, menzil 0 oldu ve kullandın araç stop etti diyelim, sistem hava yapmadı biliyormusun, vakvak pompaya gerek bile yok, bu durumda marşa basınca araç çalışmaz evet, 7dk. bekle ve tekrar dene, görüceksinki tek marşta çalışacaktır, ama bu son çalışması olabilir, içinde güvenlik amaçlı bırakılan son yakıtıda harcar ve zorlarsan pompayı kökten halledersin, kısaca bu arabada mazot bitip ilk stop ettiğinde istediğin kadar marşa bas, çalışmaz, bu esnada gidip mazot alıp koyarsan ve 7 dk. geçtiyse tek marşa ta çalışır ve devam edersin, koruma var bunda, benzinli gibi değildir anlayacağın, pompa boş çalışmaya karşı çok hassas olduğundan bunu eklemişler, herkes bilmez bunu, bilse zorlayıp pompayı hallederler, o yüzden yazmaz sağda solda Yolda mazot bitti ve stop etti, git mazot al ve koy, bas çalışır, yapmaman gereken, stop ettikten sonra marşa tekrar ve tekrar basmaman, her basışında süre sıfırlanır ve çalışmaz, depoya mazot koysanda çalışmayabilir, koruma moduna geçtiyse çalışmaz, ancak ilk stop ettiğinde zorlamaz mazot koyarsan seviyeyi gördüğü için çalışacaktır, ama zorlayıp marşa basarsan korumaya geçer, depoya mazot koysanda çalışmaz, sende hava yaptı diyip vakvakla uğraşırsın, sonra basınca çalışır ve hava aldım sanarsın, halbuki uğraşırken süre dolmuş araba normale dönmüştür, zaten vakvakı kullanmasanda çalışacaktır, sadece beklemen lazım, ahberin ola, bunuda herkes söylemez haaa Koruma modunda bekledin ve bastın çalıştı, biraz gittin ve tekrar stop etti, hiç boşa uğraşma, mazot ta koysan havada alsan çalışma ihtimali baya düşük olur, bu durumda Allah ne verdiyse modunda olacağından pompa büyük ihtimal nanay olmuştur, çekici çağır ve bekle Çağlar beyin dediği olabilir, tam bağ kuramadım olayla ama olabilir, bende herşeyi bilemem ya Volkan kardeş, arkadaşlar yazmış ama ben ufak bir düzeltme yapayım, bu araçta pompa güçlüdür, öyle hemen hava yapmaz sağlam çeker mazotu, eğimli duruştan etkilenmez (yakıt hattı sağlamsa), çeyrek depo altında kullandığında hava yapmaz, depo asla tam boşalmaz çünki, 43 lt. alamazsın, menzil 0 oldu ve kullandın araç stop etti diyelim, sistem hava yapmadı biliyormusun, vakvak pompaya gerek bile yok, bu durumda marşa basınca araç çalışmaz evet, 7dk. bekle ve tekrar dene, görüceksinki tek marşta çalışacaktır, ama bu son çalışması olabilir, içinde güvenlik amaçlı bırakılan son yakıtıda harcar ve zorlarsan pompayı kökten halledersin, kısaca bu arabada mazot bitip ilk stop ettiğinde istediğin kadar marşa bas, çalışmaz, bu esnada gidip mazot alıp koyarsan ve 7 dk. geçtiyse tek marşa ta çalışır ve devam edersin, koruma var bunda, benzinli gibi değildir anlayacağın, pompa boş çalışmaya karşı çok hassas olduğundan bunu eklemişler, herkes bilmez bunu, bilse zorlayıp pompayı hallederler, o yüzden yazmaz sağda solda Yolda mazot bitti ve stop etti, git mazot al ve koy, bas çalışır, yapmaman gereken, stop ettikten sonra marşa tekrar ve tekrar basmaman, her basışında süre sıfırlanır ve çalışmaz, depoya mazot koysanda çalışmayabilir, koruma moduna geçtiyse çalışmaz, ancak ilk stop ettiğinde zorlamaz mazot koyarsan seviyeyi gördüğü için çalışacaktır, ama zorlayıp marşa basarsan korumaya geçer, depoya mazot koysanda çalışmaz, sende hava yaptı diyip vakvakla uğraşırsın, sonra basınca çalışır ve hava aldım sanarsın, halbuki uğraşırken süre dolmuş araba normale dönmüştür, zaten vakvakı kullanmasanda çalışacaktır, sadece beklemen lazım, ahberin ola, bunuda herkes söylemez haaa Koruma modunda bekledin ve bastın çalıştı, biraz gittin ve tekrar stop etti, hiç boşa uğraşma, mazot ta koysan havada alsan çalışma ihtimali baya düşük olur, bu durumda Allah ne verdiyse modunda olacağından pompa büyük ihtimal nanay olmuştur, çekici çağır ve bekle Çağlar beyin dediği olabilir, tam bağ kuramadım olayla ama olabilir, bende herşeyi bilemem ya abi bu zamana kadar aracı çeyrek depo altında hiç sürmedim yukarıda yazdığım gibi bugün kü sürpriz abi pompa dedi düzelmezse masrafların bana ait dedi az bi zaman degil 4-5 aydır bu sorun çözülmedi ve hep aynı yerde sayıyoruz pompa bu kadar zamanda canıma okurdu diye düşünüyorum ayrıca yolda giderken istop etme tekleme olayını hiç yapmadı bu süre zarfında Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Pompa değişip olmadı masraf bana ait dediyse, değiş bakalım, ne olacak merak ettim. Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 Pompa değişip olmadı masraf bana ait dediyse, değiş bakalım, ne olacak merak ettim. pompa değişcek demedi ( tamiri kolay ve mümkün dedi arızası için tam bi usta dili kullandı anlayamadım ) pompayı sökmeden bile halledebilir dedi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 pompa değişcek demedi ( tamiri kolay ve mümkün dedi arızası için tam bi usta dili kullandı anlayamadım ) pompayı sökmeden bile halledebilir dedi öylemi dedi.... sen usta değiş ve pompa ve rail hattı üzerindeki sensörleri kontrol ettir bence... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 Eski tip pompalardan sanmıyordur inşallah.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Eylül 2015 Paylaş 9 Eylül 2015 (düzenlendi) Eski tip pompalardan sanmıyordur inşallah.. sendeki tırt, bu iyi gider demesin sakın 9 Eylül 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
VOLKAN YAVUZALP 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 artık kafayı yicem heralde ...rize de önerdiği ustada sabahtan getirirsen akşama teslim edebilirim durumuna göre bi gün kalır dedi yeni pompa demedi pompa fiyatı bu demedi Yorum bağlantısı
Recommended Posts