Ünal Doğar 3 Ağustos 2015 Paylaş 3 Ağustos 2015 Zarar ettikleri için dünya devi şirketler Türkiye'de çalışmak için can atıyorlar.Eğer birgün piyasadan çekilirlerse zarar ettiklerine kanaat getiririm.Zarar eden şirket illaki vardır, sigorta şirketlerinin 2014 yılında karlarını yüzde yüzkırk artırdıklarını unutmayalım.Benim söylemek istediğim sigorta sektörü sadece araç sigortalarıyla kısıtlı değil, şirketler sonuçta kar ediyorlar, zarar edenler silinip gidiyor zaten. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ağustos 2015 Paylaş 3 Ağustos 2015 Zorunlu poliçeler ve özellikle trafik zarar. Yorum bağlantısı
Tevfik Özdemir 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 Yeni araba aldım 2005 laguna 610 lira cıktı sigorta, ev arkadasım 2005 getz aldı 750 lira çıktı diğer arkadaşımın 4 yıldır kazasız bindiği motosikletine ise 262 lira çıktı. Fiyatlar bencede yüksek biraz. Tabi işin içinde olan abilerimiz daha iyi bilirler Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 (düzenlendi) Zarar ettikleri için dünya devi şirketler Türkiye'de çalışmak için can atıyorlar.Eğer birgün piyasadan çekilirlerse zarar ettiklerine kanaat getiririm.Zarar eden şirket illaki vardır, sigorta şirketlerinin 2014 yılında karlarını yüzde yüzkırk artırdıklarını unutmayalım.Benim söylemek istediğim sigorta sektörü sadece araç sigortalarıyla kısıtlı değil, şirketler sonuçta kar ediyorlar, zarar edenler silinip gidiyor zaten. Ünal bey Aşağıda şirketeleri ocak -Mart 2015 kar zarar durumlarını veriyorum, bu konu ile ilgili daha fazla yorum yapmıyorum. Allianz Sigorta AŞ 69.443.108 Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi 23.526.972 Ziraat Sigorta AŞ 22.593.513 Eureko Sigorta AŞ 15.790.869 Zurich Sigorta AŞ 15.713.408 Sompo Japan Sigorta AŞ 10.537.285 HDI Sigorta AŞ 10.219.492 Ankara Anonim Türk Sigorta Şirketi 5.830.617 Halk Sigorta AŞ 4.487.502 Ergo Sigorta AŞ 3.362.809 Işık Sigorta AŞ 2.699.427 SBN Sigorta AŞ 2.093.835 Ege Sigorta AŞ 1.500.828 Türk P&I Sigorta AŞ -180.373 Ergo Emeklilik ve Hayat AŞ -268.023 Dubai Starr Sigorta AŞ -702.735 Orient Sigorta AŞ -1.036.626 Türk Nippon Sigorta AŞ -1.084.851 Mapfre Genel Sigorta AŞ -1.155.713 Demir Sigorta AŞ -2.001.736 SS Doğa Sigorta Kooperatifi -3.236.005 Neova Sigorta AŞ -3.457.712 SS Koru Sigorta Kooperatifi -3.995.606 AIG Sigorta AŞ -4.886.101 Ray Sigorta AŞ -6.463.670 Liberty Sigorta AŞ -6.862.865 Generali Sigorta AŞ -14.397.282 Aviva Sigorta AŞ -14.653.318 Groupama Sigorta AŞ -24.618.115 Hür Sigorta AŞ -30.231.186 Axa Sigorta AŞ -48.912.399 Güneş Sigorta AŞ -52.484.331 Aksigorta AŞ -138.749.688 4 Ağustos 2015 tarihinde Mahmut YURT tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 Kar zarar durumları şöyle oluyor; Örneğin 30-40 bin TL lik otomobillerde zarar edebilirler evet ama adamlar baraj sigortalıyor, liman sigortalıyor, karayolu inşaatı bina sigortalıyor. Bunlara zarar gelmezse dehşet kar elde edilebiliyor. Özelde, evet trafik sigortası tamamen zarar. Adamlar da "ya trafik sigortasından bu sene 100 lira zarar edebilirim" diyor. "Bunun için de bu sene 1.000 tane araç sigortalarım" diyor. 1.000 araç için fiyatlar düşük oluyor, 1.001. araç gidince trafik sigortası için 2.000 TL fiyat veriyor. Amaç zaten zarar kotasını doldurup, daha fazla trafik sigortasına bulaşmamak. Trafik sigortası kaleminde zarar ediliyordur. Doğrudur. Ama zibilyon tane sigortalanacak kalem var. Sağlık sigortası, nakliye sigortası, evcil hayvandan tutun da afedersiniz kalçalarını göğüslerini sigortalatan ünlüler bile vardı hatırlarsanız. Toplam sonuca vurduğunuzda sigortacılık da bankacılık gibi. Her zaman aşırı, dudak uçuklatıcı bu da neymiş dedirtici şekilde karlı bir sektör. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 Rasyolarımız açık. Tsb sitesinden ya da internetten araştırılabilir. Doğru bilinen yanlışlar; 1. Sigortalar büyük işlerden büyük kar yazarlar. Aksine en düşük karlılık bu ürünlerden gelir. Çünki bu tip sigortalarda şirketler, sigortalılarını mağdur etmemek için risklerini reasürans şirketlerine dağıtırlar. Yani asıl riski üstlenen reasür firmalar primin büyük kısmını alırlar. Bir neviaracılık komisyonu ile çalışılır. 2. Trafik sigortaları için fiyatlama serbestisi yoktur. Belirlediğiniz tarife, belirlenen dönem için hazinenin onayı olmadan değişmez. 3. Sigorta şirketleri zorunlu poliçeleri yasa çerçevesinde düzenlemele yükümlüdürler. Düzenlemediği tespit edildiğinde cezası çok ağırdır. Örneğin Doktor sorumluluk poliçeleri ilk çıktığında 2 sene önceki işlemler için açılacak davaları da kapsayacak şekilde yasa çıkarıldı. Sigorta şirketi için sigortalı olmayan döneme değil 2 yıl birgünlük poliçeyapmak bile hesaplanabilir bir risk değilken mecburen bu poliçeler düzenlendi. Sigorta şirketleri bu kaosu çok daha fazla adet poliçe keserek aşmayı öngördükleri için çok yüksek komisyon vererek bir de bu maliyetlerin altına girdiler. Eğer serbesti olsaydı çoğu firma bu branşta pazara girmezdi. 4. Türkiye sigortaürünü bakımından son derece kısır bir pazardır. Tarım hayvanları dışında(sigorta şirketleri burada devletin acentesidir) çok az şirket canlı hayvan sigortalar. 5. Uzuv sigortaları bizde yoktur. 6. Yabancı şirketlerin Türkiye pazarında yer almasının sebebi mevcut potansiyelin yüksek olması değil,öngörülen potansiyelin yüksek olmasıdır. Nüfusu bize yakın olan, geliri bizden 4 kat faza olan Almanyada kişi başı sigorta prim üretimi bizim yaklaşık 20 katımızdır. İşte yüksek zararlara ragmen şirketlerin pazarda kalma nedeni gün gelip bu pazarın gelir farkını realizeettiğimizde 5 kat büyüklüğe ulaşacak olmasıdır. 7. Sigorta şirketleri karı çok yüksektir. Bu da yanlış. Türkiye'deki sermaye yapıları nedeniyle bankaların çok gersindedir. Dünyada sigorta şirketleri fonlamaları yapabilmek için banka kurarken bizde sigorta şirketlerini bankalar ya da kooparatifler kurmuşlardır. Bugün yıl sonunda elde edilen teknik kar birçok bankanın 10-15 şubesine eşit karlardır ki, bugün aramızdan biri şirket kurmaya kalksa benzer fizibilite eline ulaşsa yatırımdan vazgeçer. 8. Sigorta şirketleri zararlarını öngörebilirler. Bu mümkün değildir. Sİgorta şirketleri olası prim üretimini tahsil edebilirler buna karşın hasarı tahmin edemeyeceklerinden senenin bitmesine 1 gün kala bile net karını öngöremezler. 9. Sigorta şirketlerinin yıllık karlılıkları dışardan bakana çokşey ifade etse de şirketin devamlılığı için birşey ifade etmez. Muallak hasarlar, geçmiş yıllara ait 3.şahıslara ait poliçeler için her an çıkabilecek mahkeme kararları yıllık açıklanan karılığı bir sonraki yıl zarara çevirebilir. 10. Unutmadan eğer Türkiye'de enflasyon biraz düştüyse, bunun nedeni bes sisteminde biriken primlerin Devletin borçlanma araçlarına çevrilip uzun dönemli fonlara sigorta şirketleri vasıtasıyla aktarılmasıdır. Elementer sigorta şirketleri BES şirketlerinin yasa gereğikurucusu olmaları dolayısıyla sene sonu kar açıklanırken, bu şirketlerden gelen temettüler de kara dahil olur. Yani elementer pazar karlılığının sadece kasko trafik kalemlerinden geldiğini düşünmek yanlıştır. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 Rasyolarımız açık. Tsb sitesinden ya da internetten araştırılabilir. Doğru bilinen yanlışlar; 1. Sigortalar büyük işlerden büyük kar yazarlar. Aksine en düşük karlılık bu ürünlerden gelir. Çünki bu tip sigortalarda şirketler, sigortalılarını mağdur etmemek için risklerini reasürans şirketlerine dağıtırlar. Yani asıl riski üstlenen reasür firmalar primin büyük kısmını alırlar. Bir neviaracılık komisyonu ile çalışılır. 2. Trafik sigortaları için fiyatlama serbestisi yoktur. Belirlediğiniz tarife, belirlenen dönem için hazinenin onayı olmadan değişmez. 3. Sigorta şirketleri zorunlu poliçeleri yasa çerçevesinde düzenlemele yükümlüdürler. Düzenlemediği tespit edildiğinde cezası çok ağırdır. Örneğin Doktor sorumluluk poliçeleri ilk çıktığında 2 sene önceki işlemler için açılacak davaları da kapsayacak şekilde yasa çıkarıldı. Sigorta şirketi için sigortalı olmayan döneme değil 2 yıl birgünlük poliçeyapmak bile hesaplanabilir bir risk değilken mecburen bu poliçeler düzenlendi. Sigorta şirketleri bu kaosu çok daha fazla adet poliçe keserek aşmayı öngördükleri için çok yüksek komisyon vererek bir de bu maliyetlerin altına girdiler. Eğer serbesti olsaydı çoğu firma bu branşta pazara girmezdi. 4. Türkiye sigortaürünü bakımından son derece kısır bir pazardır. Tarım hayvanları dışında(sigorta şirketleri burada devletin acentesidir) çok az şirket canlı hayvan sigortalar. 5. Uzuv sigortaları bizde yoktur. 6. Yabancı şirketlerin Türkiye pazarında yer almasının sebebi mevcut potansiyelin yüksek olması değil,öngörülen potansiyelin yüksek olmasıdır. Nüfusu bize yakın olan, geliri bizden 4 kat faza olan Almanyada kişi başı sigorta prim üretimi bizim yaklaşık 20 katımızdır. İşte yüksek zararlara ragmen şirketlerin pazarda kalma nedeni gün gelip bu pazarın gelir farkını realizeettiğimizde 5 kat büyüklüğe ulaşacak olmasıdır. 7. Sigorta şirketleri karı çok yüksektir. Bu da yanlış. Türkiye'deki sermaye yapıları nedeniyle bankaların çok gersindedir. Dünyada sigorta şirketleri fonlamaları yapabilmek için banka kurarken bizde sigorta şirketlerini bankalar ya da kooparatifler kurmuşlardır. Bugün yıl sonunda elde edilen teknik kar birçok bankanın 10-15 şubesine eşit karlardır ki, bugün aramızdan biri şirket kurmaya kalksa benzer fizibilite eline ulaşsa yatırımdan vazgeçer. 8. Sigorta şirketleri zararlarını öngörebilirler. Bu mümkün değildir. Sİgorta şirketleri olası prim üretimini tahsil edebilirler buna karşın hasarı tahmin edemeyeceklerinden senenin bitmesine 1 gün kala bile net karını öngöremezler. 9. Sigorta şirketlerinin yıllık karlılıkları dışardan bakana çokşey ifade etse de şirketin devamlılığı için birşey ifade etmez. Muallak hasarlar, geçmiş yıllara ait 3.şahıslara ait poliçeler için her an çıkabilecek mahkeme kararları yıllık açıklanan karılığı bir sonraki yıl zarara çevirebilir. 10. Unutmadan eğer Türkiye'de enflasyon biraz düştüyse, bunun nedeni bes sisteminde biriken primlerin Devletin borçlanma araçlarına çevrilip uzun dönemli fonlara sigorta şirketleri vasıtasıyla aktarılmasıdır. Elementer sigorta şirketleri BES şirketlerinin yasa gereğikurucusu olmaları dolayısıyla sene sonu kar açıklanırken, bu şirketlerden gelen temettüler de kara dahil olur. Yani elementer pazar karlılığının sadece kasko trafik kalemlerinden geldiğini düşünmek yanlıştır. Saygılarımla. Kalemine sağlık [emoji106] Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 (düzenlendi) Mantık çok basit insan zarar ettiği işi yapmaz.Çiftçi bile zarar ettiği ürünü bir kez daha ekmiyor.Elzem bir felaket olmadığı sürece sigorta işinde daima kasa kazanır.Sonuçta bu şirketler hayır kurumu değil.Bilançolar kötü olabilir ama ortada teknik kar var.Aşağıdaki haber konuyu çok iyi özetliyor aslında: http://sigortagundem.com/haber/sigorta-sirketleri-zarar-etmiyor/203324 4 Ağustos 2015 tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 Mantık çok basit insan zarar ettiği işi yapmaz.Çiftçi bile zarar ettiği ürünü bir kez daha ekmiyor.Elzem bir felaket olmadığı sürece sigorta işinde daima kasa kazanır.Sonuçta bu şirketler hayır kurumu değil.Bilançolar kötü olabilir ama ortada teknik kar var.Aşağıdaki haber konuyu çok iyi özetliyor aslında: http://sigortagundem.com/haber/sigorta-sirketleri-zarar-etmiyor/203324 2012 yilindan beri sigorta sektorunde cok sey degisti. Mulakati veren sirketinin zaten sektorde son siralarda olmasinin bir anlamda aciklamasini yapmaya calismis. Zaten gunes sigortanin hala daha kara gecememis. Guncel zarari da 2-3 mesaj yukarda. Bircok ayrintiya ragmen hala tek yonlu bakis acinizi degistiremedik. En azindan karli bir sektor oldugumuz hissiyati vermek de guzel. Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 Sonuç olarak zam kaçınılmaz.Bana göre zama kılıf aranıyor, sizin bakış açınıza da saygım var.Allah kimseye o poliçeleri kullandırmasın bize kazasız belasız, size de bol kazançlı günler dileğiyle. Yorum bağlantısı
Bedri Baki 4 Ağustos 2015 Paylaş 4 Ağustos 2015 Bu fiyatlar haziran ayından sonra mı arttı bu kadar. Ben en son nisan ayında 160 tl'ye yaptırmıştım poliçe mi. Hatta çoğu şirket 300-400 tl civarı fiyatlar verirken, ben güneş sigortadan 160 tl'ye yaptırmıştım. Ege sigorta 130 tl demişti ama güvenemedim. Seneye çok yüksek fiyattan yaptıracağız o zaman. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ağustos 2015 Paylaş 11 Ağustos 2015 ilk 6 ay zarar edenler bir bir fiyatını artırdı... Ak sigorta şu an hiç trafik kesemiyor diyebilirim... Axa büyük şehirleri iki katına çıkardı... Allianz karlılığı oranında fiyatlarını düşürdü.. Karlı görünen biri battı... Yorum bağlantısı
Recommended Posts