İçeriğe Yönlendir

2.0 Motor Atmosferik En Performanslı Araç ?


Alparslan Ayyıldız

Recommended Posts

Alparslan Ayyıldız

Hangisinden daha çok zevk alıyorsunuz ? Niçin ?

 

Örneğin ben atmosferiklerden daha çok zevk alıyorum. Uzun süre turboyu düşünmeden dipgaz gidebiliyorum tam araba kafayı kaldırmışken devir bitmiyor. Stop ederken çalıştırırken turboyu düşünmüyorum gaza basar basmaz turbo devreye girsin diye beklemiyorum Allah ne verdiyse gidiyor. Tek sorun rampalarda dizel gibi 2800-3000 devir ile şahlanarak çıkmıyor sadece olduğu hızda sabit gidiyor. Ama vites düşürülmesi durumunda (genelde 2 vites birden) dizel felan aratmıyor :)

 

Ancak sırf o ivme ve rampalar için bile turbo dizel almaya değer diyenler var. 110luk connectten inip 147lik avensise hantal dedirtecek kadar kötü bişey bu tork :)

Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

M

 

kompresörlü bir şeyler bi sürün derim.

Yıldız gibi mi ?

Yorum bağlantısı
Alparslan Ayyıldız

kompresörlü bir şeyler bi sürün derim.

onu katmadım zaten çünkü o zaten bir harika. 3 ay e200komp. avantgarde kullandım 496binde olmasından ötürü 500bini bende görmesini istemedim sattım. onu katmadım o bambaşka harika bi dünya.

Yorum bağlantısı

yüksek hacimli turbo benzinli :) 1.6 turbo benzinlilerde dediğiniz gibi artık turbo gecikmesi neredeyse kalmadı gibi, tabi daha üstleri de var 2.0 , 2.5 turbo benzinlileri onları saymıyorum zaten :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Turbo besleme olunca illa ki dizel mi olması lazım? Torbo beslemeli benzinli motorlar da var ve ideal tork-devir grafiğini yakalıyorlar.

Yorum bağlantısı
Alparslan Ayyıldız

ben bizim connect te de dip gaz gidiyom :D kötüyse yapmayım bida :unsure2:  :unsure2:

15-20 dk süresince içinde en ufak tereddüt olmadan gidebilir misin ?

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Ben yarım saat süre ile tam gitmenin turboya zarar vereceğini düşünmüyorum. Turbo sabit hızla 130 km gibi gitseniz bile sürekli çalışıyor zaten. Kaldı ki yarım saat sürekli tam gaz gidecek yol ben görmedim, en azından Türkiyede.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alparslan Ayyıldız

Lpgli kompressor ister kadran kapat ister 15 krş yak

15 kuruş ? :nea::i-ih:

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Her türlü turbo atmosferikler artık çöp

Öhhö öhööm  :spiteful:  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

arabası 2.0 toyota olan birisi başka türlü yazamaz.  

 

turbo araçların varoluşunun sebebi düşük hacimde yüksek güç elde etmektir. tabi normal kullanımda yakıt avantajı da getirir.

Bunlar lazımsa elbette turbo alınır.

 

herşeyden önce 2.0 motorların vergisi baştan zaten en ucuz arabaya 40 bin lira ek maliyet getiriyor. seven alsın.  2.0 turbo olsa daha iyidir. Bkz: subaru forester turbo.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Tekin

15-20 dk süresince içinde en ufak tereddüt olmadan gidebilir misin ?

Turbo dediğimiz zaten araç ile aynı anda calışmıyor mu.. ben bizim connect de 190 ile giderken de turbo çalışıyor 120 ile giderken de.. tabikide 15 20 dk gidilecek yol yok zaten arabaya da kıyamadıgımdan en fazla 140 gidiyorum sabit.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Turboyu yormak mormak gibi kavramlar izafidir. Bu duygular araçları sonradan turboya çevirmek gibi durumlarda yarış arabalarında vb anlamlı olabilir. orada bile olmaz.  tüm araçlar dibine kadar zorlandığında süpap ayarları kayar, aşırı ısınma gösterir, manifoldlar kızarır, katalitik zorlanır motor aşırı ısınır vs vs.  Turbo olsun olmasın. 

 

Turbo motoru 200 HP yaptıysa tasarımcı, 200HP için süpap koyar, manifold koyar, turbo koyar, zamanlamasını ona göre yapar.

 

 

Yeni nesil araçlar çok sensörlü ve nazik. Ama bir o kadar da dayanıklı ve tolerans kayması göstermez. Eski tofaş araçlarla iki üç kez hız yap arabanın ayarı değişir. ama tamiri ucuz yolda kendin de tamir edebilirsin vs vs. 

 

 

Sonuç olarak 132 km yi geçmeyin. öyle bir niyetiniz varsa toyota GT 86 gibi, BMW Z4 gibi özel araçları alın. (ikinci el de olsa) trafiğe kapalı istanbul park pist günlerine gidin. (bugün vardı).

 

Bugün ayrıca istanbul park otopark bölümü (vatandaş drift) de çok şenlikliydi. hava da iyiydi.


YArış araçları uzun ömürlü değildir. Arabanızı hem yarış aracı gibi kullanıp hem de uzun ömürden bahsetmek abestir.

 

 

1 yaşında bir GT 86 ile sıfır bir mondeo 1.6 tdci aynı fiyat. atraksiyonsa merak, GT86.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Guest Aykut Can

yüksek hacimli turbo benzinli :) 1.6 turbo benzinlilerde dediğiniz gibi artık turbo gecikmesi neredeyse kalmadı gibi, tabi daha üstleri de var 2.0 , 2.5 turbo benzinlileri onları saymıyorum zaten :)

1.2 tsi & dsg bile bu kadar tahrik ediciyse 1.6 turbo benzin bir aracı düşünemiyorum.

 

:D

Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

Buradan sorabilirim diye bu konu ile paralel 2 sorum var.

1- Aynı aracın, mesela forester in, turbo ve atmosferikleri arasında yakıt farkı nedir? Kullanım şekli her ikisinde de 2000-2500 devir civarı.

2- Bir araca lpg uygulanıp uygulanmayacağını etkileyen faktörler arasında turbo var mıdır?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sen kimsin ya :)


Buradan sorabilirim diye bu konu ile paralel 2 sorum var.

1- Aynı aracın, mesela forester in, turbo ve atmosferikleri arasında yakıt farkı nedir? Kullanım şekli her ikisinde de 2000-2500 devir civarı.

2- Bir araca lpg uygulanıp uygulanmayacağını etkileyen faktörler arasında turbo var mıdır?

Teşekkürler.

 

1- aynı hacimdeki iki araç arasında turbo daha çok yakar. aynı HP deki iki araç arasında ise turbo az yakar.

2- vardır. manifold ısısı yüksek olduğu için turbonun yükü artmaktadır. Daha çok ayarsızlık nedeniyle olur. ya da aşırı sıkıştırma.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tuğlayı şahinin pedalına koy oda uçar gider, pist gerçek sürücü gerçek arabayı çıkarıyor ortaya

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yerine göre broadway bile keyiflidir.

El freni çekince popoyu kaldırıp indirir.

Çok benzinli atmosferik araba kullandım.

Şimdi dizel turbo kullanıyorum.

Bana göre Dizel turbo daha keyifli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Yerine göre broadway bile keyiflidir.

El freni çekince popoyu kaldırıp indirir.

Çok benzinli atmosferik araba kullandım.

Şimdi dizel turbo kullanıyorum.

Bana göre Dizel turbo daha keyifli.

Nevşehir'e geldiğimde vakit olmadı abi sana atmosferik 3200 V6 kullandıracaktım, Eskişehir'e geldiğinde görürsün turbo dizeli :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Nevşehir'e geldiğimde vakit olmadı abi sana atmosferik 3200 V6 kullandıracaktım, Eskişehir'e geldiğinde görürsün turbo dizeli :)

mtv öderken yanında omasın ama bıyıkları beyazlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...