Misafir 29 Haziran 2015 Paylaş 29 Haziran 2015 Arkadaşlar merhaba. Aracım 2011 Fiesta Dizel. Yaklaşık 1 ay önce çok nadir olmak üzere araç çalışır vaziyettte dururken devir dalgalanması görüyordum. 1000 devire çıkıp iniyordu. fakat çok nadirdi. bir gün arabayla yarım saat işimi halledip eve dönünce fanın çalıştığını ve devir dalgalanması olduğunu gördüm. o günden sonra sık sık tekrar etmeye başladı. devir 1000 e kadar çıkıp iniyor. aynı anda fanı çalıştırıyor ve tekleme oluyor. araç güçsüzleşiyor. kaldırması zorlaştı aracı resmen. yetkili servise gittim kontrol ettiler ve sorun olmadığını söylediler. araç böylemi gidicek dedim evet normali bu. dpf sistemi böyle yapıyor dediler. bir kaç ustaya danıştım. aracı devirsiz kullanıp kullanmadığımı sordu. devirsiz kullanıyorum aracı. biraz devirli basmamı söyledi ve partekül temizleyici koydurdum bir tane. daha sonra azalmaya başladı fakat ara ara tekrar yapıyor bunu. yani son bir haftadır devirli kullanıyorum. boş yolda sık sık bağırtıyorum arabayı. arada sırada kötü bir koku alıyorum. acaba bu temizlendiğine mi işarettir. bugun aracın beyaz duman attığını farkettim. bu neye işarettir. ayrıca forumu baya inceledim güzel açıklamalar olmuş. içim rahatlatan yazılar okudum. bunun yanında aklıma soru işaretleri de takıldı. dpf sıvısıyla ilgili. aracın dpf sıvısı bitmiş olabilir mi. bu sıvı bitmişse eğer tekrar doldurmazsam ne gibi bir zararı olur. doldurmalımıyım yani. ayrıca doldurmadan da temizleyebilir miyim dpf yi yüksek devirde kullanarak. son 15 gündür çok takıntılı hale geldim bu duruma. görüş ve önerilerinizi bekliyorum. okuyan yorum yapan herkese teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Haziran 2015 Paylaş 29 Haziran 2015 Fan sesini duyup, devirin oynadığını hissettiğiniz an kendinizi vurun otoyola, 3bin'den aşağı düşmeyin 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 29 Haziran 2015 Paylaş 29 Haziran 2015 400- 500 km de bir; uzun yolda 20 dk 2000 üstü sürün... Yorum bağlantısı
Misafir 29 Haziran 2015 Paylaş 29 Haziran 2015 Araç normalken bassam 3 bine etkisi olmaz mı. Fan sesi çıkıp devir dalgalanması olunca mı devirli kullanmak gerek. Birde beyaz dumanı bugün farkettim. Ve sanki bugün daha bir yüksek dalgalandı devir. Beyaz dumanın çıkması neye işarettir. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Haziran 2015 Paylaş 29 Haziran 2015 Oradaki artıkları yakıyor. Duman normaldir. Yorum bağlantısı
Misafir 29 Haziran 2015 Paylaş 29 Haziran 2015 Arkadaşlar 15-20dk otobanda yüksek devirde 2500-3000 civarında bastım fakat hala devam ediyor sorun. Eve geldin devam etti sonra kendiliğinden durdu. Tekrar çalıştırıp yola çıksam yine yapacak. Neden atmıyor pisliği. Bu dpf sıvısıyla ilgili olabilir mi Yorum bağlantısı
Misafir 30 Haziran 2015 Paylaş 30 Haziran 2015 konuyla ilgili bilgisi olanları bekliyorum Yorum bağlantısı
Misafir 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 Ek olarak bugün yağ yülseldigini farkettim. Forumda okudugum kadariyla yakit yafa karismis. Ustama goturdum. Dpf icin olan saglam yagdan koydu. Diger yag eskimis dedi. 3bin km once degismisti yag fakat dandik yagdi sanirim dusuk devirdr kullandigim icin boyle olmus. Bilgisayara baglayip rejenerasyonu yariya kadar yapti. Suanda bir sorun yok. Gecmezse dpf temizlenecek. Onerisi olanlardan alabilirim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 Ek olarak bugün yağ yülseldigini farkettim. Forumda okudugum kadariyla yakit yafa karismis. Ustama goturdum. Dpf icin olan saglam yagdan koydu. Diger yag eskimis dedi. 3bin km once degismisti yag fakat dandik yagdi sanirim dusuk devirdr kullandigim icin boyle olmus. Bilgisayara baglayip rejenerasyonu yariya kadar yapti. Suanda bir sorun yok. Gecmezse dpf temizlenecek. Onerisi olanlardan alabilirim Yağa yakıt karışmamalı. Su karışır genelde? Yakıt yağa inene kadar yanar? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 karışır. dpf de rejenerasyon sürecinde. piston lar egzos zamnına geçtiğinde yakıt püküsrütlüyor bunu sıyıracaks egman yok silindir çeğerinden kartere iniyor. hatta kritik seviyeye yükselirse karterde, havalandırma borusundan yağı meen turbo.... turbo prop jet motoru gibi sonsuz devire çıkıyor :seytan. sonrasında....... bol atraksiyon 1 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 karışır. dpf de rejenerasyon sürecinde. piston lar egzos zamnına geçtiğinde yakıt püküsrütlüyor bunu sıyıracaks egman yok silindir çeğerinden kartere iniyor. hatta kritik seviyeye yükselirse karterde, havalandırma borusundan yağı meen turbo.... turbo prop jet motoru gibi sonsuz devire çıkıyor :seytan. sonrasında....... bol atraksiyonBugün yağı değiştirdim. Usta yuksek devirde kullanmaya devam et dedi. Bilgisayara baglado biraz calistirdi. Sizcr ne yapmaliyim. Yuksek devirde kullanip kurum yakma islemine devam etmelimiyin. Yagi bugun degistirdim dpf destekli yag koydurdum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 1. dpf detekli yağ kavramı biraz yanlışl olmuş. dpf li araca konan yağlar zaten bellidir bunun dışındakilerde kül oluşumu fazla olur sakıncası o 2. rejenerasyonda devir yükselir fan açar nispeten çekiş düşer tüketim artar. 3. ids e bağlatıp dpf nin doluluğuna baktırmalı bunun derecesine göre işlem yapmalı 4. depo katkılarının en işe yarayanı kül oluşumunu zalatıp süreyi uzatır o kadar temilzemez. 5. dpf temizleme yöntemi 1. ids e bağaltıp manuel olarak rejenerasyon başlatmak 2. dpf yi söktürüp dışarda temizletmek fordun servislerine zorunlu siperişle verdiği makineler belgeli temizleme yapmaz. 2 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 1. dpf detekli yağ kavramı biraz yanlışl olmuş. dpf li araca konan yağlar zaten bellidir bunun dışındakilerde kül oluşumu fazla olur sakıncası o 2. rejenerasyonda devir yükselir fan açar nispeten çekiş düşer tüketim artar. 3. ids e bağlatıp dpf nin doluluğuna baktırmalı bunun derecesine göre işlem yapmalı 4. depo katkılarının en işe yarayanı kül oluşumunu zalatıp süreyi uzatır o kadar temilzemez. 5. dpf temizleme yöntemi 1. ids e bağaltıp manuel olarak rejenerasyon başlatmak 2. dpf yi söktürüp dışarda temizletmek fordun servislerine zorunlu siperişle verdiği makineler belgeli temizleme yapmaz. Bugun makinaya bagladi arac kendini 1500 devirde yaklasik 15 dk calistirdi. Daha sonra durdurdu usta. Aracta dpf isigi yanmiyor. Aracta dpf isigi meevcut fakat seyir halindeyken yanmiyor. Motor yagi degisim isigi yandi. Usta dusuk devirde kullandigindan yakit yagavkarismis dedi. Degistirdik yagi. Simdi yuksek devirde araci bir sure kullanmam araca ve yaga zarar verir mi. Egrr bir daha yaparsa tekrar rejenerasyon yapariz dedi usta. Kurum yakmanin yaga zarari olurmu.tekrar yakit yaga karisirmi acaba. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 karetere yakıt inmesi dpf yanma sürecinni normal sonucu. aşırı inmesi rejenerasyonun başarısız olup sık sık yapmaya çaışması. başka bir yetkili serviste ids e bağlatıp dpf dolulupğuna baktırın. özel servis ids leri bakamayabilir Yorum bağlantısı
Misafir 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 karetere yakıt inmesi dpf yanma sürecinni normal sonucu. aşırı inmesi rejenerasyonun başarısız olup sık sık yapmaya çaışması. başka bir yetkili serviste ids e bağlatıp dpf dolulupğuna baktırın. özel servis ids leri bakamayabilir Peki tekrarlamazsa devir dalgalanmasi ve teklemeyi dpf baktirmaya gerek varmi. Cunku suanda sorun yok yapmiyor.Tekrarladigindami baktirayim. Son olarak araci bir sure daha devirli kullanmamai onerirmisiniz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 devirli kullanmak rejenerasyon başladıktan sonra yapılması gereken ki kitapçıkta da yazar. şu an geçici olarak kurumu yakmış ancak dpf nin durumuna baktırın derim. zamanında müdahele ile masraf 10 ise zamanı geçerse 50 olan bir parça Yorum bağlantısı
Misafir 1 Temmuz 2015 Paylaş 1 Temmuz 2015 devirli kullanmak rejenerasyon başladıktan sonra yapılması gereken ki kitapçıkta da yazar. şu an geçici olarak kurumu yakmış ancak dpf nin durumuna baktırın derim. zamanında müdahele ile masraf 10 ise zamanı geçerse 50 olan bir parça anladım peki teşekkür ederim. tekrardan araç devir yükseltir fan açar çekişten düşerse direk dpf söktürüp temizleteceğim. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Temmuz 2015 Paylaş 2 Temmuz 2015 bugun dpf yi söktürüp temizlettim. ardıkdan bilgisayara bağlayıp rejenerasyonuda yapıldı. fakat sanki hala ufak ufak devir oynuyormuş gibime geliyor. ne yapmam gerektiği hakkında önerisi olan varmı. yetkili servis aracın normalinin böyle olduğunu söylüyor. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 11 Kasım 2015 Paylaş 11 Kasım 2015 Dpf sökülecek abi ne olursa olsun. O güzelce temizlenecek.İlaç takviyeleri yol testleri vs. sorunsuz sürüş. Kendiniz yakmaya çalışmayın. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 11 Kasım 2015 Paylaş 11 Kasım 2015 3000 devir 3.vites 10 dk. kadar yetiyor. biraz bağırıyor ama olsun, sonrasında kafan rahat ediyor. daha iyisini yaptım, anlık değil kökten çözüm; dpf yi iptal ettiriyorsun, hayatından çıkartıyorsun:=) Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 11 Kasım 2015 Paylaş 11 Kasım 2015 (düzenlendi) Kes kurtul[emoji1] . Yazılimla iptal yapıp yerinede dpf ye benzer şekilde susturucu takıp muayenedende gećiliyormuş.1 temizlik parasına kökten çözüm. yazılımla iptal oluyor, bizde rejenerasyonu yakıtla yaptığı için yazılımla hiç gereksinim duymayacak şekilde ayarlanıyor.. dpf kısmınn olduğu ekzos parçası sökülüp içi yanı dpf filitresi parçalanarak boşaltılıyor sonra geri takılıyor, orjinali bozulmuyor.. yakıtla temizleme olduğu için tam temizleyemezse mazotu kartele indiriyor ve yağı bozuyor zamanla da yatak döküyor sonra da 16 bin verip motor yaptırıyorsun... ağır bir imtihan... 11 Kasım 2015 tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 12 Kasım 2015 Paylaş 12 Kasım 2015 dpf sıvı tip mi, kuru tip mi? sıvı olduğunu sanmıyorum, ama kontrol ettirmekte fayda var. 3000 devir 3.vites 10 dk. kadar yetiyor. biraz bağırıyor ama olsun, sonrasında kafan rahat ediyor. Salim bey, profilinizden anladığım kadarıyla konuya vakıfsınız. araç kuru tip dpf li ise temizleme işlemi b.sayara bağlanarak rejenerasyon ile yapılmıyor mu? tabi bi de yağ değişimi öncesi carbon clean-motor yağ sistem temizliği yapılması lazım değilmiydi? O Katalizör sökülecek illa.Bakkal ekmeği günlük nasıl satıyorsa günlük yapıyorum bende DPF.Sökülecek makinada temizlenecek ilaçlar şampuanlar vs.Sonra yol testi güzelce bi sıkıştır ıds ile statik onarımıda yaptınmı birşey kalmaz. 1 Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 13 Kasım 2015 Paylaş 13 Kasım 2015 bilgilendirme için teşekkür ederim. konu dışı olacak ama aklıma takılan bir soru daha var, cevaplarsanız sevinirim. bazı arkadaşlar fren hidroliğinin 2 senede bir değiştirilmesi gerektiği yönünde düşünceleri ve yorumları var. bu konuda sizin düşünceniz nedir? Değiştirmede elbetteki fayda var.Son olarak değişim periyodu nedir bilmiyorum biraz kitapçık karıştırmak lazım.2 yılda bir değiştirin çok maaliyetli bir işlem değil zaten Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2015 Paylaş 16 Kasım 2015 O Katalizör sökülecek illa.Bakkal ekmeği günlük nasıl satıyorsa günlük yapıyorum bende DPF.Sökülecek makinada temizlenecek ilaçlar şampuanlar vs.Sonra yol testi güzelce bi sıkıştır ıds ile statik onarımıda yaptınmı birşey kalmaz. kaç derecede yakılıyor içindeki kül? Yorum bağlantısı
Recommended Posts