İsmail Oğuz Şeker 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 Arkadaşlar iyi günler. 2014 Ocak çıkışlı aracıma LPG dönüşümü düşünüyorum ama bir önceki aracımı yine böyle bir LPG dönüşümü sonrası peşpeşe gelen hüsranlar yüzünden sattım ve bu aracımı sıfır almıştım. Aracım malumunuz 1.4 titanium. Forumda fikirleri olan arkadaşlar mutlaka olacaktır. Araca uyum performans kaybı vs gibi konularda birebir dönüşüm yapmış olan arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var. Teşekkür ederim şimdiden. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 Senede yaptığınız km ile amorti durumunu iyi değerlendirin. Eğer iyi bir montaj yapılmazsa sıkıntı her araçta yaşarsınız. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 (düzenlendi) Merhaba. Ben de sizin gibi çokça araçta hüsranlar yaşamıştım. En büyük hüsranım ise 2000cc Duratec motora sahip Mondeo'mda yaşadığım bir türlü arıza ikaz lambasının söndürülememesi ve 40-50bin kilometre sonra subapların erimesi gerçeği ile karşılaşmam oldu. Motoru son derece dayanıklı olan Mondeo bile yanlış montaj ve düzgün karışım ayarı tutturulamaması sonucu zarar görmüştü. Araştırmalarım sonucu LPG kitlerinin araçlara zarar vermesinin sebebinin düzgün montaj yapılmaması ve karışım ayarının tutturulmaması olduğunu gördüm. Bunun için öncelikle ustanızın işi bilmesi gerekiyor. Bazı markalarda enjektör nozulları oluyor, boyutları hep yanlış takılıyor. İkinci olarak ta LPG kitinin kaliteli olması gerekiyor. Özellikle enjektörlerin. Çünkü enjektörlerin iyi olmaması aracın silindirlerine eşit miktarda yakıt püskürtülememesine, yüksek devirlerde ise enjektörlerin yetişemeyip yakıtın manifoldda kalmasına, sonuç olarak da motorun zarar görmesine sebep oluyor. Şu anda benzinli Focus sahibiyim. Aracı aldığımda tüm montaj bayilerini gezdim. Öncelikli sorunuz arıza lambası konusunda olsun. LPG kiti aracın arıza ikaz lambasını yakmaz. O lambanın yanması motorda birşeylerin ters gittiğini gösteriyor; fakir veya zengin karışım söz konusu olduğunu gösteriyor. Montaj konusunda da manifold deldirmek pek canımı sıkan bir hadiseydi. Yanlış delinmesinden ziyade, çapak konusunda şüphelerim vardı. BRC bayisine gittiğimde, arıza ikaz lambasının kesinlikle yanmayacağını söylediler. Bu konuda garanti verdiler. BRC'nin enjektörleri Atiker ve diğer markalarda kullanılan Valtek tipi enjektörlerden çok daha kaliteli ve hızlı bir enjektör. Düşük devir olsun yüksek devir olsun LPG kiti hiç aciz duruma düşmüyor, aracın performansını düşürmüyor. Fakir/zengin karışıma mahal vermiyor. Montaj kısmına gelince BRC'nin Ford araçlar için pipo seçeneği var. Manifold delinmeden, benzin enjektörlerinin girdiği yere pipo şeklinde bir çoklayıcı takarak manifold delmeden gazın da en ideal noktadan püskürtülmesi sağlanıyor. Aracıma bu şekilde montaj yaptırdım. Böylece ne yanlış delinmesi, ne çapak ne de düzgün enjeksiyon riski olmamış oldu. Zaten düzgün montaj ve düzgün karışım ayarlarıyla LPG motor için oldukça sağlıklı bir yakıttır. Kurum bırakmaz, temiz bir yakıttır. Motoru ve egsoz sistemini temizler. Motor yağınız daha temiz kalır. Tek yapmanız gereken yağ değişim aralığını 10bin KM'de bir yapmanız, ve kaliteli yağ kullanmanız (iyi bir marka ve tam sentetik). Bunun sebebi de motora LPG biliyorsunuz ki sıvıdan gaza geçmesi için ısıtılarak püskürtülüyor, bu da motorda silindir içi yanma ısısının bir miktar artışına sebep oluyor, aynı zamanda yanması sonucu motorumuzda daha fazla su buharı söz konusu. Bu iki durum yağımızın yağlama özelliğini daha erken bozan bir sebep. Ancak dediğim gibi aralığı 10bin KM'de bir yaparsanız önlem olarak bu konuda da hiçbir sıkıntı olmaz. Kuru yakıt lafı mantıksız, bilim dışı safsatadan ibarettir. Benzin zaten yağlayıcı özelliği olmayan çözücü bir maddedir. Motorunuza LPG dönüşümünün zararı olmaz, aksine motorunuz tertemiz çalışır.. Sonuç olarak, aracımı 20bin kilometredir LPG li kullanıyorum. En ufak sorun yok. Bir kere bile arıza ikaz lambası yanmadı. Performans ve çekişinde hiç fark yok. Yağ eksiltmiyor, her şey yolunda. Size de tavsiyem BRC taktırmanız yönünde olacak. Saygılarımla. 26 Haziran 2015 tarihinde Ahmet Nalbantoğlu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 Merhaba. Ben de sizin gibi çokça araçta hüsranlar yaşamıştım. En büyük hüsranım ise 2000cc Duratec motora sahip Mondeo'mda yaşadığım bir türlü arıza ikaz lambasının söndürülememesi ve 40-50bin kilometre sonra subapların erimesi gerçeği ile karşılaşmam oldu. Motoru son derece dayanıklı olan Mondeo bile yanlış montaj ve düzgün karışım ayarı tutturulamaması sonucu zarar görmüştü. Araştırmalarım sonucu LPG kitlerinin araçlara zarar vermesinin sebebinin düzgün montaj yapılmaması ve karışım ayarının tutturulmaması olduğunu gördüm. Bunun için öncelikle ustanızın işi bilmesi gerekiyor. Bazı markalarda enjektör nozulları oluyor, boyutları hep yanlış takılıyor. İkinci olarak ta LPG kitinin kaliteli olması gerekiyor. Özellikle enjektörlerin. Çünkü enjektörlerin iyi olmaması aracın silindirlerine eşit miktarda yakıt püskürtülememesine, yüksek devirlerde ise enjektörlerin yetişemeyip yakıtın manifoldda kalmasına, sonuç olarak da motorun zarar görmesine sebep oluyor. Şu anda benzinli Focus sahibiyim. Aracı aldığımda tüm montaj bayilerini gezdim. Öncelikli sorunuz arıza lambası konusunda olsun. LPG kiti aracın arıza ikaz lambasını yakmaz. O lambanın yanması motorda birşeylerin ters gittiğini gösteriyor; fakir veya zengin karışım söz konusu olduğunu gösteriyor. Montaj konusunda da manifold deldirmek pek canımı sıkan bir hadiseydi. Yanlış delinmesinden ziyade, çapak konusunda şüphelerim vardı. BRC bayisine gittiğimde, arıza ikaz lambasının kesinlikle yanmayacağını söylediler. Bu konuda garanti verdiler. BRC'nin enjektörleri Atiker ve diğer markalarda kullanılan Valtek tipi enjektörlerden çok daha kaliteli ve hızlı bir enjektör. Düşük devir olsun yüksek devir olsun LPG kiti hiç aciz duruma düşmüyor, aracın performansını düşürmüyor. Fakir/zengin karışıma mahal vermiyor. Montaj kısmına gelince BRC'nin Ford araçlar için pipo seçeneği var. Manifold delinmeden, benzin enjektörlerinin girdiği yere pipo şeklinde bir çoklayıcı takarak manifold delmeden gazın da en ideal noktadan püskürtülmesi sağlanıyor. Aracıma bu şekilde montaj yaptırdım. Böylece ne yanlış delinmesi, ne çapak ne de düzgün enjeksiyon riski olmamış oldu. Sonuç olarak, aracımı 20bin kilometredir LPG li kullanıyorum. En ufak sorun yok. Bir kere bile arıza ikaz lambası yanmadı. Performans ve çekişinde hiç fark yok. Yağ eksiltmiyor, her şey yolunda. Size de tavsiyem BRC taktırmanız yönünde olacak. Saygılarımla. Hangi bayiye taktırdınız ? Yorum bağlantısı
İsmail Oğuz Şeker 26 Haziran 2015 Yazar Paylaş 26 Haziran 2015 Ahmet Bey, çok açıklayıcı bir bilgi olmuş. Bayi ismi rica edebilir miyiz? Gerçekten lpgye ısınırsam aracımdan daha çok zevk alacağım inşallah. Şöyle güzel güzel korkmadan gezmek istiyorum. BRC my 11 kiti diyorlar. Ama dediğiniz gibi en önemlisi tabii ki de montaj. Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 Lpg daha yuksek isi ile çalıştığı icin subap erimesi oluyor . 3500 devir ustu belirlo oranda benzin atimida ayarlanirsa subap erimesi en aza indirilebilir Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 2010 fiesta 1,4 tit. ov sahibiyim aracı aldığımda üzerinde brc marka lpg vardı çok ama çok memnunum. Bence yakıt olarak çok az yakıyor. ş.dışı 16 ş.içi 21 krş civarı. Performans olarak klima kapalı ise gayet güzel. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 Ahmet Bey, çok açıklayıcı bir bilgi olmuş. Bayi ismi rica edebilir miyiz? Gerçekten lpgye ısınırsam aracımdan daha çok zevk alacağım inşallah. Şöyle güzel güzel korkmadan gezmek istiyorum. BRC my 11 kiti diyorlar. Ama dediğiniz gibi en önemlisi tabii ki de montaj. Ağzınız yanmış bir kere, çok yol yapmıyorsanız böyle kullanın bence. Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 benim önceki aracımda (focus) brc lpg li idi. hem performans süperdi hemde bir kez bile sorundan dolayı servise uğramadım. kesinlikle iyi bir ustayla brc taktırın derim. Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 Hangi bayiye taktırdınız ? Ahmet Bey, çok açıklayıcı bir bilgi olmuş. Bayi ismi rica edebilir miyiz? Gerçekten lpgye ısınırsam aracımdan daha çok zevk alacağım inşallah. Şöyle güzel güzel korkmadan gezmek istiyorum. BRC my 11 kiti diyorlar. Ama dediğiniz gibi en önemlisi tabii ki de montaj. Benim de aracımda BRC MY11 bulunmakta. Bursa Nira Mühendislik; Yalova yolunda Peugeot Nilkar'ın yanında hemen. Oldukça temiz ve düzenli bir ortam, ustaları olsun sahipleri olsun son derece ilgili, bilgili ve kibar insanlar. Hatta hatta Niyazi Bey'in 1.6 Titanium Mondeo'su var, 100bin KM'dir BRC MY11 pipolu kit ile kullanmış kendi aracımı montaj için götürdüğümde muhabbet etmiştik, tabii ben şaşırmıştım aracı incelemiştik, gerçekten de en ufak sorunu yoktu motorun. Yani dediğim gibi düzgün işçilik, doğru karışım oranları ve kaliteli bir kitin birleşiminin sonucu sorunsuz oluyor. Şunu da hazır buradayken belirteyim; şart değil ancak montaj yaptırdıktan sonra aracınızın bujilerini Platin-Iridium LPG bujileri ile de değiştirirseniz motorda daha verimli yanma gerçekleşeceği için düşük devirlerde bile hiç boğulmayan, benzini aratmayan bir LPGli aracınız olur. Tecrübeyle sabit. Bu bujilerin fiyatı biraz yüksek, ancak standart ekonomi bujilerine oranla 2-3 kat daha uzun ömürlüler. ( Değişim aralığı : 30bin KM ) Yine aynı paraya geliyor. Ancak dediğim gibi şart değil. Lpg daha yuksek isi ile çalıştığı icin subap erimesi oluyor . 3500 devir ustu belirlo oranda benzin atimida ayarlanirsa subap erimesi en aza indirilebilir Otomatik olarak VSR sistemini açıyorlar. 3500 devir üstünde hep benzin püskürtmüyor bu arada, gaz pedalına tam yüklenerek gittiğinizde bir süre sonra püskürtme durumu söz konusu. 3500 devir üzerinde cruise control açıkken araç tam gaz yüklenmeyeceği için benzin püskürtülmesine gerek kalmaz. VSR benzin takviyesini duruma göre ayarlıyor. Mantıklı olan da bu zaten. 1 Yorum bağlantısı
Özgen Acar 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 ikinci el aldığım eski aracımda 1.4 fiesta titanium idi ,en dandik atiker lpg vardı ama ona rağmen ne bir perfomans kaybı ne de arıza lambası yakmıştı,sanırım işçilik de çok önemli Yorum bağlantısı
Emrah Altun 26 Haziran 2015 Paylaş 26 Haziran 2015 Bende 142bin de BRC my11 kit taktırmıştım. Pipolu montaj. Şu an 174bindeyim tık demedi maşallah. Takan usta çok önemli. İlk LPG li aracım benzini aramıyorum. Yorum bağlantısı
İsmail Oğuz Şeker 27 Haziran 2015 Yazar Paylaş 27 Haziran 2015 Herkes my 11 brc diyorsa vardır bir hikmeti. Elbet işçilik çok önemli faktör. Araştıralım bakalım. Gaziantep'te bu konuda kimse en iyi ona yaptıralım. Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 27 Haziran 2015 Paylaş 27 Haziran 2015 Obdli kitlerin yakit oranini kendi ayarladigini zengin veya fakir karisima düşmediğini bununla birlikte ariza ışığı yakmadığıni soylemislerdi sanirim brc my11 de obdli bir kit Yorum bağlantısı
Salih Temel 27 Haziran 2015 Paylaş 27 Haziran 2015 Ben de yeni taktırdım lpgyi bi tedirginlik başta illaki oluyor ama şimdi gayet memnunum http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/272429-fiesta-2011-14-brc-lpg-montaj%C4%B1/ linkten inceleyebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Murat Akbulut 28 Haziran 2015 Paylaş 28 Haziran 2015 Sa bende fiesta titanium otomatik 2012 var landirenzino lpg takılı çok aşırı memnunum ford garantisini veriyo üçel de takıldı 150.000 km ye kadar garanti veriyo w opel ve ford tescilli olarak kullanıyo Yorum bağlantısı
İsmail Oğuz Şeker 29 Haziran 2015 Yazar Paylaş 29 Haziran 2015 Acaba forumda Gaziantepli bir arkadaş okuyorsa bu konuyu, brc taktırmak için kimi seçmeliyim? Yorum bağlantısı
İsmail Oğuz Şeker 3 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2015 (düzenlendi) LPG dönüşümü için karar verdim. Çorumda bir firma var baya meşhur bilmiyorum reklama girer mi girmez mi o yüzden yazmadım. Bütün forumlarda kusursuz işçilik müşteri memnuniyeti bu firmadan bahsediliyor. Ben de kendilerini aradım görüştük sağolsunlar çok yardımcı oldular. Uzak ama sorunsuz işçilik için bence değer. 3 Temmuz 2015 tarihinde İsmail Oğuz Şeker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts