İçeriğe Yönlendir

Mercedes w203 C320 Yaptıklarım Bakım/onarım/modifiye


Furkan Avcı

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

yazılımı bende gördüm  bakım yaparken km sayacını sıfırladıydık, eğer o ise cihazın çinlisi yok mudur acaba :D

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Pejonunki alet 250 TL yazılımı bedavaydı. Bu 3, star diagnosis 4 var kablosuz bağlanıyor o 4.500 TL civarı.

 

Parası iyi de işlevi de iyi :) Sıkışma algılaması neden pasifmiş ki  :unsure2:

Bilmiyorum ama varsayılanı kapalı görünüyordu yazılımda.

 

yazılımı bende gördüm  bakım yaparken km sayacını sıfırladıydık, eğer o ise cihazın çinlisi yok mudur acaba 

Bakım sıfırlaması göstergedeki butondan yapılıyor benim araçta.

Çinden gelen varda oda 1500-2000 TL civarına geliyor. Nasıl güveneceksin :(

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

en son girilen bakım kmsi vs o cihazla görülüyor sıfırlamayıda ordan yapıyolar bizde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

O kadar para verince km bile düşürür bu alet  :fiuw:

Km^'yi düşürmeye izin vereceğini sanmıyorum çünkü yazılım mercedes'in yazılımı sadece kırılmış çalışıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Az önce StarDiagnosis'de iletişim hatası gösterdiği Güneş Sensörünü söktüm.

Yine usta diye geçinen ve işçiliği beş para etmez birisi zamanında açmış bu sensörü ama zahmet edip soketleri yerine tam oturtmamış, malum burası suyun girdiği bir bölüm hal böyle olunca aradaki boşluk zamanla nemlenmiş sanırım buda temassızlığa sebep oluyordu. Ustacık birde açarkan mandal yerinede kırmış yerine slikon sıkmış.

Kontak sprey ile güzelce temizleyip, düzgünce yerine oturacak şekilde soketleri geri taktım.

 

c320_gunes1.jpg

 

c320_gunes2.jpg

 

c320_gunes3.jpg

 

 

Ayrıca stepne için bende olmayan (lastik patlasa yollarda kalmıştık, gerçi kaskomuz var ama) kısa bijonlardan aldım. Bu bijonlar teneke jantlı stepneyi kullanacağım zaman gerekli, yoksa uzun bijon teneke jant ile arka tekerdeki el freni tertibatına sürtüyor.

Ayrıca kapı döşemeleri ve muhtelif yerler için yedek klipslerden aldım.

c320_bijonklips.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Sensör ne işe yarıyor?

  

Güneş sesörü ne la, bu mersedesçilerin başka işi yok mu? :)

Bu sensör teknik dökümanda yazdığına göre; hem farların otomatik yanmasında hemde klimanın kontrol biriminde kullanılıyor. Klima iç havalandırma fanının hızında bile burdan gelen değerin etkisi varmış.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Tatil Sonrası az önce garajda yağ değişimini yaptım, tabiki yağ filtresi de değişti.
Mobil tam sentetik New Life 0w-40 yağından 8 litrecik yağ doldurduk.
15000 olan bakımı 13.000 e çektim.

 

Güvenlik önlemleri en öncelikli işlemlerimiz.

c320_bakim10.jpg

 

Yağ filtresini aldığım kayış tipi sökücü ile söküyoruz, gerisi alt korumayı çıkar tapayı boşalt şeklinde olduğu için kayda alınmadı.

c320_bakim11.jpg

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bugünde sol farı; içindeki mercekleri sökmek ve farın içeriden kirlenip kirlenmediğini anlamak için sökeyim dedim.

Maalesef tampon sökülmeden far ünitesi yerinden çıkmıyor, çünkü fara, bir tarafındaki ucunda tamponun oturacağı bir aparat vidalanmış.

 

Kolay çalışmak için tekerleği söktüm, sis lambasının takıldığı yerdeki davlumbaz uzantısını söküp çıkardım.

c320_solfar1.jpg

 

Çamurluk ile tamponu bağlayan gavurcada bracket diye geçen bizde ise ne dendiğini tam bilmediği parçayı sökmeye uğraşıyorum.

c320_solfar2.jpg

 

c320_solfar3.jpg

 

Bahsettiğim far ile tamponu bağlayan parçayı söküp farı serbest hale getiriyorum.

c320_solfar4.jpg

 

Farı tutan üstte ve altta birer tane daha vidayı sökünce far boşa çıkıyor.

c320_solfar5.jpg

 

c320_solfar6.jpg

 

c320_solfar7.jpg

 

Buradan sonrasınde ellerim kirlendiği ve Özkan yanımdan ayrıldığı için fotoğraf çekemedim.

Far camını fara sabitleyen 4 tane klips var metalden, bunları açtıktan sonra hafif hafif kanıttırarak far camını çıkardım, mercek kısmı tertemiz görünüyordu, Oktay abimle konuştuğumuz gibi merceğin marka ve tipini belirledim.

BOSCH Bi-Xenon mercek kiti var.

Ama far camı içten ince bir toz tabakası olmuştu, onu sildim.

Dıştan ise kötü derecede birçok kılcal çiziğe ve ufakça lekelere sahip maalesef. Ve sararmış görünüyor.

Farı geri topladım, ve monte ettim. Mehmet (ÖZYÜREK) abimdende destek aldım.

Sonra farın içi buğu olunca tırstım, Oktay abi ile konuştuk far açılınca birkaç gün buğu normaldir diyince rahatladım.

Akşam akşam derdimi dinledi,

Oktay (TOKER) abime ve Emmiye burdan teşekkür, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bende farı söküp altındaki far yıkama motorunu kontrol edecem de bi türlü sökmeye cesarat edemedim :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

bende farı söküp altındaki far yıkama motorunu kontrol edecem de bi türlü sökmeye cesarat edemedim :p

Sen benim Karamürsel'e gelmemi bekliyorsun gibime geliyor :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bugünde sol farı; içindeki mercekleri sökmek ve farın içeriden kirlenip kirlenmediğini anlamak için sökeyim dedim.

Maalesef tampon sökülmeden far ünitesi yerinden çıkmıyor, çünkü fara, bir tarafındaki ucunda tamponun oturacağı bir aparat vidalanmış.

 

Kolay çalışmak için tekerleği söktüm, sis lambasının takıldığı yerdeki davlumbaz uzantısını söküp çıkardım.

 

 

Çamurluk ile tamponu bağlayan gavurcada bracket diye geçen bizde ise ne dendiğini tam bilmediği parçayı sökmeye uğraşıyorum.

 

 

Bahsettiğim far ile tamponu bağlayan parçayı söküp farı serbest hale getiriyorum.

 

 

Farı tutan üstte ve altta birer tane daha vidayı sökünce far boşa çıkıyor.

 

 

 

 

 

 

Buradan sonrasınde ellerim kirlendiği ve Özkan yanımdan ayrıldığı için fotoğraf çekemedim.

Far camını fara sabitleyen 4 tane klips var metalden, bunları açtıktan sonra hafif hafif kanıttırarak far camını çıkardım, mercek kısmı tertemiz görünüyordu, Oktay abimle konuştuğumuz gibi merceğin marka ve tipini belirledim.

BOSCH Bi-Xenon mercek kiti var.

Ama far camı içten ince bir toz tabakası olmuştu, onu sildim.

Dıştan ise kötü derecede birçok kılcal çiziğe ve ufakça lekelere sahip maalesef. Ve sararmış görünüyor.

Farı geri topladım, ve monte ettim. Mehmet (ÖZYÜREK) abimdende destek aldım.

Sonra farın içi buğu olunca tırstım, Oktay abi ile konuştuk far açılınca birkaç gün buğu normaldir diyince rahatladım.

Akşam akşam derdimi dinledi,

Oktay (TOKER) abime ve Emmiye burdan teşekkür, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Mersocu Furkan Usta diye tükkan açma zamanın geldi artık :)

 

Bu arada terlikle çalışma, çömelince terlik bükülüp yırtılıyor yada üstteki kayış kopuyor, çok terlik pert ettimde oradan biliyorum  :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Mersocu Furkan Usta diye tükkan açma zamanın geldi artık :)

 

Bu arada terlikle çalışma, çömelince terlik bükülüp yırtılıyor yada üstteki kayış kopuyor, çok terlik pert ettimde oradan biliyorum  :D

:D :D aklıma yazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Zımparalı far temizleme olayını Oktay abi önermedi, bende Pasta yaptım ve plastX ile cilaladım, sarı rengi açıldı en azından.

Sarardıkça bu şekilde işlem yapacağım artık napalım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Zımparalı far temizleme olayını Oktay abi önermedi, bende Pasta yaptım ve plastX ile cilaladım, sarı rengi açıldı en azından.

Sarardıkça bu şekilde işlem yapacağım artık napalım.

210 uma su esliginde 600,800,1000,2000 grid zimpara + meguiars m105 + meguiars m205 uygulamistim. Sonuc gayet iyi olmustu. Forumda konusuda vardi ama simdi bulamadim malesef.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

210 uma su esliginde 600,800,1000,2000 grid zimpara + meguiars m105 + meguiars m205 uygulamistim. Sonuc gayet iyi olmustu. Forumda konusuda vardi ama simdi bulamadim malesef.

Oktay abi en fazla 2 ay sonra tekrar sararır diyince girişmedim abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Oktay abi en fazla 2 ay sonra tekrar sararır diyince girişmedim abi.

Bende sikinti olmamisti. Ama garanti veremem. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...