Mehmet Kayralı 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 Selamlar, Forumda sigorta işiyle uğraşan arkadaşlara bir sorum olacak. Yakın bir arkadaşım kaza yaptı ve araç pert oldu. 2012 vw golf 1.4 (122 bg) trendline pulse ( jant,sis farı,spor koltuk ve dokunmatik ekran) paketli. Fakat kaskosunda sadece trendline yazıyor. Aracın rayiç bedeli 52.000 civarlarında. Türk Sig. Bir. deki kasko bedeli ise 47.850 ( boş trendline için ) Servis 60.000 TL masraf olduğunu expertize bildirmiş durumda. Şu anda expertizden tazminat için bilgi bekliyor. Bu arada tanıdık bir sigorta brokerı, aracı bu haliyle 49.000 Tl ye satın almak istiyor. Böyle bir uygulama mümkün müdür ? Yorum bağlantısı
Alparslan Özaslan 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 arkadaşım bende 13 subatta fluence ile kaza yaptım ve araç perte çıktı.kasko bedeli 34,600 TL piyasa değeri 35-38000 arasıydı.hasar bedeli 17500 tl oldu.sigortaya perte çıkarmı dediğimde 32,000 tl yi alırsanız pert yoksa yaptıracağız dediler biraz artırım talebinde bulundum.ama malesef 32000 tl ye razı oldum.bütün işlemleri bitirdim biri telefon etti bana aracı 32500 tl ye alayım.sen satın al bana devret dedi.kabul etmedim.500 tl için bitmiş işlemi iptal edemem dedim. ve 4 gün içinde tutar ödendi. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 Selamlar, Forumda sigorta işiyle uğraşan arkadaşlara bir sorum olacak. Yakın bir arkadaşım kaza yaptı ve araç pert oldu. 2012 vw golf 1.4 (122 bg) trendline pulse ( jant,sis farı,spor koltuk ve dokunmatik ekran) paketli. Fakat kaskosunda sadece trendline yazıyor. Aracın rayiç bedeli 52.000 civarlarında. Türk Sig. Bir. deki kasko bedeli ise 47.850 ( boş trendline için ) Servis 60.000 TL masraf olduğunu expertize bildirmiş durumda. Şu anda expertizden tazminat için bilgi bekliyor. Bu arada tanıdık bir sigorta brokerı, aracı bu haliyle 49.000 Tl ye satın almak istiyor. Böyle bir uygulama mümkün müdür ? Ekstraları kaskoya keşke işletseydiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Kayralı 25 Mart 2015 Yazar Paylaş 25 Mart 2015 Fabrika çıkışı olduğu için hiç aklına gelmemiş arkadaşın Benim anlamadığım iş teklif aşamasına kadar gelmiş, bu aracı nasıl satın alacak, bu araçtan nasıl kar edecekleri ? Yorum bağlantısı
Misafir 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 (düzenlendi) Selamlar, Forumda sigorta işiyle uğraşan arkadaşlara bir sorum olacak. Yakın bir arkadaşım kaza yaptı ve araç pert oldu. 2012 vw golf 1.4 (122 bg) trendline pulse ( jant,sis farı,spor koltuk ve dokunmatik ekran) paketli. Fakat kaskosunda sadece trendline yazıyor. Aracın rayiç bedeli 52.000 civarlarında. Türk Sig. Bir. deki kasko bedeli ise 47.850 ( boş trendline için ) Servis 60.000 TL masraf olduğunu expertize bildirmiş durumda. Şu anda expertizden tazminat için bilgi bekliyor. Bu arada tanıdık bir sigorta brokerı, aracı bu haliyle 49.000 Tl ye satın almak istiyor. Böyle bir uygulama mümkün müdür ? Geçmiş olsun, Araç bu rakamlara göre pert olarak değerlendirilecek. Aracın trend için piyasa rayiç değeri belirlenecek ve aracın satılması gündeme gelecek. Son paragrafı anlamadım. Aracı hasarlı halde 49.000TL'ye almak istemiyorlardır herhalde. Aracın pertini sigortadan kendiniz alıp, satabilirsiniz. Sigorta size piyasa "değeri-pert bedeli" kadar nakit ödeme yapar. Bu şekilde aracı satabilirsiniz. Ya da aracı anlaşmalı olarak yaptırmanız lazım. Bu şekilde bir ilşlemde, aracın çekildiği ya da başka bir servis, şirketin ödeyeceği "piyasa değeri-pert" değerinden daha cazip bir fiyata tamir edeceğine dair talepte bulunacak. Sizin de onayınızla araç perte ayrılmadan size tamir parası ödenecek. Aracın tamirini yapacak servis de hurda olarak aldığı rakama karşılık size bir bedel ödeyecek. Bunların yapılabilirliği sigorta şirketinin idari kararıdır. Aracı tamir veya pert kararı şirketçe belirlenecek. Sizin sigorta brokerı aracı sigortadan kendisinin alamayacağını biliyordur. Saygılarımla. 25 Mart 2015 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 Fabrika çıkışı olduğu için hiç aklına gelmemiş arkadaşın Benim anlamadığım iş teklif aşamasına kadar gelmiş, bu aracı nasıl satın alacak, bu araçtan nasıl kar edecekleri ? çok basit aracı alıp alayıp pulayıp iki parça değişen ve temizlik boyalıdır diye satacaklar Yorum bağlantısı
Yasir Baş 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/269267-yalan-dolan-yanl%C4%B1%C5%9F-ilan/ Bu konudaki gibi olabilir kar etme mevzusu. İnşallah değildir tabi Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 Benim bildiğim kadarıyla araç trend geçsede üstündeki opsiyonlar fabrika da takıldığı ve size ö şekilde bayiden satıldığı için o opsiyonlarıda fiyata eklemesi lazım. Sizin ayrıyetten kaskoya işletmenize gerek olmaması lazım diye bir bilgi almıştım zamanında sigortacımdan? 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 (düzenlendi) Aracın ederini neye göre belli ediyorlar ki ? Aracın Türk.Sigortalar birliğinde 2010 Focus 4K Titanium 1.6 TDCI ederi 47.594TL diyor. Araçta 2 parça boya var mesela.KM 100bin de filan. bunu kasko şirketi pazarlık usulümü söylüyor şu kadar para veririz diye ? yada biz tamiri yaparız hasar kayıtlı binersiniz arabaya mı diyor ? Süreç böylemi ? 25 Mart 2015 tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 Aracın ederi 2.el piyasa değerine göre belirleniyor ama herzaman sigorta şirketleri sizin aracınızın ederinden daha az bir rakam öneriyorlar malesef.Dikkat ederseniz artık kasko poliçelerinin üzerinde de araç fiyatı yazmıyor. Yorum bağlantısı
Yasir Baş 26 Mart 2015 Paylaş 26 Mart 2015 Aracın ederini neye göre belli ediyorlar ki ? Aracın Türk.Sigortalar birliğinde 2010 Focus 4K Titanium 1.6 TDCI ederi 47.594TL diyor. Araçta 2 parça boya var mesela.KM 100bin de filan. bunu kasko şirketi pazarlık usulümü söylüyor şu kadar para veririz diye ? yada biz tamiri yaparız hasar kayıtlı binersiniz arabaya mı diyor ? Süreç böylemi ? Şuan forumda da konusu var arkadaş arabası ile kaza yapınca önce arabanın piyasasına baktılar internetten vs sonra hasar tespiti yaptırdılar, 10bin tl hasar çıktı kasko şirketi arabayı yaptırıp vereceğiz pert durumu yok dedi. Arkadaş ısrar etti 18bin veririz dediler. Arkadaş 21bin istiyordu. En son eksper arabayı 14.500e satacağız size de 6500 tl vereceğiz dedi. Zar zor oda Bu konudan bizim ders çıkardığımız ve dikkat edilmesi gereken şey kasko poliçesinin özelliği bir mavi bir laciver kasko var sanırım. Bizim arkadaşın poliçesi anlaşmalı özel servise arabayı götürmek zorunda olduğu kasko poliçesindendi. Bence bu değil de yetkili servise de götürebileceğiniz poliçeden yaptırmalısınız. Çünkü özel servis sonuçta kasko şirketine yakın olabilir. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Mart 2015 Paylaş 26 Mart 2015 Aracın ederini neye göre belli ediyorlar ki ? Aracın Türk.Sigortalar birliğinde 2010 Focus 4K Titanium 1.6 TDCI ederi 47.594TL diyor. Araçta 2 parça boya var mesela.KM 100bin de filan. bunu kasko şirketi pazarlık usulümü söylüyor şu kadar para veririz diye ? yada biz tamiri yaparız hasar kayıtlı binersiniz arabaya mı diyor ? Süreç böylemi ? Aracin tamir masrafina bakilip; aracin piyasa degerinden kazali haline verilen meblagin cikartildigindaki fark daha buyuk olacaksa tamirine, düsuk olacaksa perte ayrilmasina karar verilen bir surec.Aracin yukardaki asamada perti icin once on arastirma yapilir. Bu arastirmayi eksper yapar. Bu bir ihale degildir. Pertine verilen tutarlarin en yuksegi baz alinir ve eksper yine buna gore bu sefer aracin ikinci el rayicini bayiler, yetkili galeriler, internet ginmbi farkli yerlerde 5-8 adet arasinda toplayarak ortalama bedele ulasir. Bu asamada pert mantikli geliyorsa arac perte cikarilir ve kapali zarf usulu ile arac ihaleye cikar. Pert islemlerine yetkili kilinan firmalar tekliflerini verirler. Sigortaliya da mutabakat icin araca odenecek tazminat miktari onerilir. Eger anlasma saglanamzsa aracin fiyatinda dosya kapanmaz. Anlasma saglanirsa prosedurler tamamlanir. Arac en yuksek fiyati veren pertciye satilir. Satilma asamasinda arac uzerinde rehin, haciz varsa islem kalir. Bunlarin arac sahibi tarafindan aracin uzerinden kaldirmasi gerekir. (Kredi varsa banka rehni kredi odemeden kapatmaz. Eger bizim pertin ustune odeyecegimiz tutar kredi borcunu karsilarsa bankanin muvaffakati ile borc kapatilir, sonrasinda pert bedeli arac sahibine odenir.) Bu islemler sonucunda aracin ustune pert kaydinislenir. Arac trafikten cekilir. Arac onarimdan sonra tekrar yeni bir trafige cikis tarihi alarak yeni ruhsati ile kullanilir. Eger arac sahibi kendisine odenecek tazminati begenmezse ; pertcilerle ya da tamirhanelerle goruserek anlasmali pert dedigimiz yola basvurabilir. Bu su sekilde olur. Sigortali aracina yukarda bahsettigimiz; sigorta sirketinin aracin rayic degeri ile perti arasinda kalan tutarsan daha az bir tamir masrafi ile teklif alir. Sigorta sirketi sigortalinin daha sonra hicbir hak talep etmeyecegine dair bir yazi ile aracin belirlenen tamir masrafini sigortaliya gecer. Bu hasar miktarini tramere isler. Kazali araci elinde olan sigortali aslinda tamir ettirmeyecegi haaarli aracini tamir meblagi teklif eden pert firmasina satar. Genelde burada pert icin teklif edilen rakamdan cok daha yuksegi teklif edilir. Sigortali tamir masrafina ilaveten hasarli sattigi rakami alir. Bu yol genelde sigortali icin daha karlidir ancak her arac bu sekilde islem gormez, aracin kazali halini alan firmanin kar edebilecegi bir arac olmasi lazim. Bu araclarda pert kaydi olmaz. Hasar kaydi gozukur. Tamiri yapildiktan sonra pert isi yapanlar araci hasar kayitli olarak satarlar. Boylece sigorta sirketi daha az maliyetle, sigortali daha fazla hasar tazminatiyla, bu arada pert isi yapan da perte gore daha karli olacagi tartisilir ama kazancli bir alisveris yaparak perte gore cok daha rahat satacagi hasar kayitli bir araciyla daha mutlu olur. Kisaca surec boyle isliyor. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts