İçeriğe Yönlendir

Lastik Neden Böyle Olur


Emrah Altun

Recommended Posts

Emrah Altun

Arkadaslar su an rot balanscidayim. Sag arka lastigi soktugumuzde su manzara ile karsilastik. Sebebi ne olabilir. Neden boyle dengesiz asinma var. ff06bce7defcd71d6c73d1eb98313543.jpg

1b050382d289f91d6724c1f74b7f44ef.jpg

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Diğer lastiklerede bakın onlarda da yeme varmı eğer yoksa o lastiğin bağlı olduğu ekipman komple kontrol edilmeli yay kırılmış olabilir denge kolu eğilmiş olabilir alttan bir darbe alıp taşıyıcı sistem yörüngesinden oynamış olabilir vs..., sonuç olarak bir dengesizlikten kaynaklı durum.

Veya Bir gennç aynı tarafa uzun süre 0 çizmiş olabilir(bu da bir ihtimal)

tarihinde Erol Eser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Z rotu degistirdik. Rot-balansci ayar yaptim dedi. Bu lastik yaza kadar beni idare eder mi sizce

Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli

Lastik yeri çöp. Şİmdiden kendinize lastik bakın. Bence de rot ayarlarınızın bozuk olmasından dolayı öyle aşınmış 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Şu olayada baktırın, rot etkilidir ama kontrolde düzgün çıkarsa sebeb rot değil, budur. (Camber açısı)

camber.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İdare etmez.. acil çöpe atmalısın... En fazla lastikçiye kadar, 40 ile git... 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Şu olayada baktırın, rot etkilidir ama kontrolde düzgün çıkarsa sebeb budur.

 

Ali abinin dediği gibi sadece rot ayarı değil Camber ayarına baktırın, veya salıncak vs ne varsa baktırın eğilmiş,kırılmış olabilir.

Lastiği hayatta kullanmazdım maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Basri Karadağ

Bugün bizim araba otobanda dikkat ettim hep sola çekti rot ayarı mı bozuk bizim lastiklerde böle olur mu ?

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bugün bizim araba otobanda dikkat ettim hep sola çekti rot ayarı mı bozuk bizim lastiklerde böle olur mu ?

Rot ayarı bozuk olabilir, baktırmakta fayda var. Otobanda da olsa düz ve sağa sola eğimsiz bir yerde denemek lazım.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

O zaman yeni lstik şart bana arkadaşlar. Şu soruyu sorayım;

 

3 lastiğim eski 1 lastiğim nispeten daha yeni. Şimdi aynı model lastik alsam. Nispeten yeni lastiği ve sıfır lastiği öne taksam, kalan diğer daha eski iki lastiği arkaya taksam nasıl olur? Bütçe zaten sıkıştı bu ay. Yoksa az daha sık 4 tane takım mı al dersiniz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

O zaman yeni lstik şart bana arkadaşlar. Şu soruyu sorayım;

 

3 lastiğim eski 1 lastiğim nispeten daha yeni. Şimdi aynı model lastik alsam. Nispeten yeni lastiği ve sıfır lastiği öne taksam, kalan diğer daha eski iki lastiği arkaya taksam nasıl olur? Bütçe zaten sıkıştı bu ay. Yoksa az daha sık 4 tane takım mı al dersiniz?

Takım lastik iyidir ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

resimdeki arka lastik mi? aşınana yer iç tarafta kalan yer mi=

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Caglar abi sag arka lastik oldugunu soylemis arkadasimiz.

Herhalde ic kisimdir dis kisim olsa rot balansci oncesinde farkederdi heralde arkadasimiz.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Rot bukadar net bir şekilde tek taraf aşındırmaz.   Kambere bakılmalı. 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Kamberdenmiş arkadaşlar. Zaten arada gözüme yamuk görünüyordu ama bana öyle geliyor diyordum. Ama yamukmuş. Şimdi yeni lastik bakıyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kamberdenmiş arkadaşlar. Zaten arada gözüme yamuk görünüyordu ama bana öyle geliyor diyordum. Ama yamukmuş. Şimdi yeni lastik bakıyorum.

Demiştim demek nede güzel oluyormuş beee :D  :rolleyes:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Demiştim demek nede güzel oluyormuş beee :D  :rolleyes:

 

Abi hala emin değilim ama. Su terazisiyle ölçsem doğru sonuç alır mıyım?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Abi hala emin değilim ama. Su terazisiyle ölçsem doğru sonuç alır mıyım?

Sen işi bilen bir rot-balansçıya götür, özellikle buna baksın, rot ayarına bakıp tamam derse kaç oradan, rot ayarı tam olsun sonra cambere baksın, rot ayarına bakarken kriko falan vurduysa (bazen yaparlar) krikodan indikten sonra kambere bakılmaz haberin ola, arabayı bir kaç metre ileri geri sür sonra tekrar baksın...  

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Demiştim demek nede güzel oluyormuş beee :D  :rolleyes:

Ali abinin dediği gibi demek te güzelmiş :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO)

O zaman yeni lstik şart bana arkadaşlar. Şu soruyu sorayım;

 

3 lastiğim eski 1 lastiğim nispeten daha yeni. Şimdi aynı model lastik alsam. Nispeten yeni lastiği ve sıfır lastiği öne taksam, kalan diğer daha eski iki lastiği arkaya taksam nasıl olur? Bütçe zaten sıkıştı bu ay. Yoksa az daha sık 4 tane takım mı al dersiniz?

 

Aynı dingil üzerine takacağınız lastiklerin aralarındaki aşınma farkının 5mm.'yi geçmemesi gerekmektedir. Yani sıfır lastikle yeni lastiği bu koşula uyuyorlarsa eğer, arkaya takmalısınız. Aracınızın arkasını kontrol etmek, her zaman için önünü kontrol etmekten daha zordur (aracınızın çekişi nereden olursa olsun).

Yeni lastiğinizi aldıktan sonra aracınızın balans ve rot ayarını yaptırmayı unutmayın. Geçmiş olsun!

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Arkadaşlar, bu vesile ile  arabaya binmeden önce arabanın etrafını dolaşıp, lastikleri her türlü kontrol etmekte fayda vardır diyebilirmiyiz.  Allah korusun acil bir şakilde bu lastklerle uzun yola gitmek gerekseydi (hem de aci olduğu için hızlı bir şekilde) sonuç her türlü hoş olmazdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...