İçeriğe Yönlendir

2005 Clio Dizel 86.000 Bakım Ne Tutar


Erol Güven

Recommended Posts

Ersen Tapan

Pahalı olmuş ya. Mazot filtrenizi ne zaman değiştiniz en son? 40bin km ya da 2 sene çünkü.

Mazot filtresinin 40.000 olduğuna eminmisin sani ? Ben 20.000 de değişiyorum

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Mazot filtresinin 40.000 olduğuna eminmisin sani ? Ben 20.000 de değişiyorum

Ersen Abi, çok erken değiştiriyorsun. Güvendiğin bir istasyondanda yakıtını alıyorsan, 3 hatta 4 bakım sonra bile değiştirsen olur. 70.000km değiştirilmemiş fiesta 1.4tdci mazot filtresinin içini açtık meraktan tertemiz çıkmıştı örneğin tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mazot filtresinin 40.000 olduğuna eminmisin sani ? Ben 20.000 de değişiyorum

2 bakımda bir abi.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

2 bakımda bir abi.

Bakım 10.000 de bir :)

Ersen Abi, çok erken değiştiriyorsun. Güvendiğin bir istasyondanda yakıtını alıyorsan, 3 hatta 4 bakım sonra bile değiştirsen olur. 70.000km değiştirilmemiş fiesta 1.4tdci mazot filtresinin içini açtık meraktan tertemiz çıkmıştı örneğin

Fiesta benzinli benim. Clionun mazot filtresini 20.000 de değişiyorum. Öyle diyorsan 30.000 yapayım bari.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Araç 10 yaşında, triger gerekmez deseler de değişmenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Erol Güven

Abiler mazot filitresi 72.00 km değişmiş şu anda arac 86.00 km değiştirmeye gerek varmı yokda bir sonraki bakımdamı değiştirilim .

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Bakım 10.000 de bir :)

Fiesta benzinli benim. Clionun mazot filtresini 20.000 de değişiyorum. Öyle diyorsan 30.000 yapayım bari.

Abi zaten firmaların bakım periyotlarını anlamış değilim. Bana kalırsa, makinelerdeki gibi çalışma saati üzerinden bakım gerektiğine inanıyorum. Örneğin fransadaki bir clio, 20.000 saat çalışma ile 10.000km yaparsa, İstanbuldaki bir clio 3 katı belki daha fazla çalışma saati ile, bu km. yi yapmakta...

Ya da başka bir açıyla bakarsak, 2006 model 1.6 tdci focus bakım aralığı 10.000km 2008 sonrası 15.000km. 2011 sonrası, 20.000km bakım aralıkları ama yakıt filtresi, hava filtresi, yağ filtresi hep aynı.. Motor çalışma prensibi aynı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bakım 10.000 de bir :)

Fiesta benzinli benim. Clionun mazot filtresini 20.000 de değişiyorum. Öyle diyorsan 30.000 yapayım bari.

 

Ben 40bin'de bir değişiyorum. Bi kere aldığımda değiştim, daha da elleşmedim.

 

Abiler mazot filitresi 72.00 km değişmiş şu anda arac 86.00 km değiştirmeye gerek varmı yokda bir sonraki bakımdamı değiştirilim .

 

Daha gerek yok. Bir sonraki bakımda derim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Güven

Peki triger 12.06.2010 yılında değişmiş şimdi 2015 yılındayız bu nedenle değiştirmemize gerek varmı servis elbette değişecek diyor ama kararsız kaldım .

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Abi zaten firmaların bakım periyotlarını anlamış değilim. Bana kalırsa, makinelerdeki gibi çalışma saati üzerinden bakım gerektiğine inanıyorum. Örneğin fransadaki bir clio, 20.000 saat çalışma ile 10.000km yaparsa, İstanbuldaki bir clio 3 katı belki daha fazla çalışma saati ile, bu km. yi yapmakta...

Ya da başka bir açıyla bakarsak, 2006 model 1.6 tdci focus bakım aralığı 10.000km 2008 sonrası 15.000km. 2011 sonrası, 20.000km bakım aralıkları ama yakıt filtresi, hava filtresi, yağ filtresi hep aynı.. Motor çalışma prensibi aynı.

Çoğu ticari kaygılar. Kişi kendi belirlemeli bakım aralıklarını kullanım alışkanlığına göre. Sürekli şehir dışı kullananla hep şehir içi kullanan farklı. 

Bende triger'e taktım kafayı yıl dolalı çok oldu ama km yi bekliyorum. Bakalım nasıl çıkacak kayış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Peki triger 12.06.2010 yılında değişmiş şimdi 2015 yılındayız bu nedenle değiştirmemize gerek varmı servis elbette değişecek diyor ama kararsız kaldım .

4 sene ya da 60bin km. Değiştirmeniz gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Ben 40bin'de bir değişiyorum. Bi kere aldığımda değiştim, daha da elleşmedim.

 

 

 

 

Clionun farklıdır filtresi belki ?

Yorum bağlantısı
Erol Güven

O zaman serviste sadece triger değiştirmekte fayda var maliyet olarak indirimli 550 tl yi buluyor devir daim dahil değil ihtiyac halinde deyişecek . Normal bakım ise dışarıda mazot filitresini değiştirmeden yaptırayım diyorum sizce nasıl taktik .

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Clionun farklıdır filtresi belki ?

 

Farklı da olsa, mantık aynı?

 

O zaman serviste sadece triger değiştirmekte fayda var maliyet olarak indirimli 550 tl yi buluyor devir daim dahil değil ihtiyac halinde deyişecek . Normal bakım ise dışarıda mazot filitresini değiştirmeden yaptırayım diyorum sizce nasıl taktik .

 

Renault'ta yetkili serviste rakamlar gayet uygun. 100-200tl'de kaçmak için bence dışarıya yönelmeyin bakımlarda. Hem satarken direkt tercih sebebi oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Güven

En azından bakım olmasa bile triger değişimi için bi kayıt olacaktır bu da yeter.

Yorum bağlantısı
Erol Güven

Arkadaşlar yağ değişim zamanı geldi dışarıda yaptırmaya karar verdim 5/40 dizel hangi marka almamı önerirsiniz taleplerinize göre internetden sipariş vermeyi düşünüyorum belki daha uygun olur.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar yağ değişim zamanı geldi dışarıda yaptırmaya karar verdim 5/40 dizel hangi marka almamı önerirsiniz taleplerinize göre internetden sipariş vermeyi düşünüyorum belki daha uygun olur.

Erol bey tek konudan devam edelim.

Renault'un tavsiyesi ELF. Dilerseniz Castrol Magnatec olabilir. Renault'un istediği değerleri karşılıyor mu, onu kontrol etmek lazım tabi.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erol Güven

Arkadaşlar nihayet trigeri değiştirdim tüm parcalar reno mais olarak orjinal değişimleri yapıldı yaklaşık 3 saat sürdü yapılanlar

 

Triger seti komple

Devir daim pompası

V Kayışı

V Kayışı rulmanı

Sağ ve sol viraj demir uc lastikleri

Motor Takozu

3 Lt Antiviriz

 

işçilik 150 yedek parca 420 toplam maliyet 570 sizce nasıl

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Arkadaşlar nihayet trigeri değiştirdim tüm parcalar reno mais olarak orjinal değişimleri yapıldı yaklaşık 3 saat sürdü yapılanlar

 

Triger seti komple

Devir daim pompası

V Kayışı

V Kayışı rulmanı

Sağ ve sol viraj demir uc lastikleri

Motor Takozu

3 Lt Antiviriz

 

işçilik 150 yedek parca 420 toplam maliyet 570 sizce nasıl

Audi de bu rakam 2500 tl bence gayet uygun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nevzat YÜKSEL

Arkadaşlar nihayet trigeri değiştirdim tüm parcalar reno mais olarak orjinal değişimleri yapıldı yaklaşık 3 saat sürdü yapılanlar

 

Triger seti komple

Devir daim pompası

V Kayışı

V Kayışı rulmanı

Sağ ve sol viraj demir uc lastikleri

Motor Takozu

3 Lt Antiviriz

 

işçilik 150 yedek parca 420 toplam maliyet 570 sizce nasıl

makul bir fiyat içiniz rahat olsun.

Yorum bağlantısı
Osman Ozturk

  Focus için 350,00 tl işçilik dahil fiyat söyledi benim usta,devir daim dahil mi bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Erol Güven

Devir daim kraf alman markası verdı usta ben her zaman bunu takıyorum sorun teşkil etmez dedi fiyatı 65.00 lira dedi kabul etmedim mais olacak dedim usta baya ısrar etti takalım diye ben olmaz mais takalım dedim fiyatı ise 135.00 tl onu takdırdım her zaman orjinal elbette iyidir .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

İşçilik normal parçaları da uygun aldığınızı düşünüyorsanız sorun yok..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...