Burak Güngör 17 Mart 2015 Paylaş 17 Mart 2015 Rot Balans Servisimizde kullandığımız John Bean Markalı 3D Rot ayar cihazı en verimli ölçümü en hızlı şekilde almak için patenti sadece kendisinde bulunan 3 boyutlu görüntüleme ve ölçüm yapabilme teknolojisine sahiptir. Cihazımız araç üreticilerinin networklerine online olarak bağlanıp araç datalarını düzenli olarak günceller. Çapraz şase kaçıklığı ölçümlerini görerek rapor verir. Araçların şase yükseklikleri otomatik olarak cihaz tarafından ölçülür. Lastiklerin rotasyon gereksinimlerini bildiren lastik çap ölçümü ve tur sayısı ölçümü yapılabilir. Bazı araçlarda kaster, kamber ve rot ayarı yapmak için gerekli ayar noktalarına operatörün ulaşması oldukça güç olduğundan John Bean tarafından geliştirilmiş ve patenti sadece kendisinde olan lastiklerin sökülerek ayarların yapılmasına olanak sağlayan özel bir program mevcuttur. Rot Ayarı; Aracınızda takılı olan lastiklerin yön açılarının araç üreticilerinin belirlediği değerlere getirilmesi işlemine rot ayarı denir. Rot ayarlarının doğru olması direksiyon hakimiyeti ve lastik aşınmasının düzenli olabilmesi bakımından oldukça önemlidir. Rot ayarının bozuk olması virajlar da savrulmaya kadar varabilecek tehlikeler yaratabilir. Ayrıca rot ayarları bozuk olan bir araçta lastikler yola doğru temas etmeyeceğinden dolayı fren güvenliği de azalır. Toe açısı aracın hareket ettiği yöne doğru üstten bakıldığında lastiklerin ön kısımları ile arka kısımları arasındaki ölçü farkıdır. Toe açısının araç üreticilerinin belirlediği değerlerde olması lastiklerin zemine daha doğru basmasını sağlayacağı için aracın yol tutuşunu arttırır ve sarsıntıları azaltılır. Kamber açısı lastiklerin yer ile temas eden taban bölgesinin üst kısmına göre daha açık veya kapalı olmasıdır. Kaster açısı dingilin lastik düşey ekseni ile yaptığı açıdır. Balans ayarı; lastiklerin yatay ya da dikey eksene göre dengesiz yük dağılımının janta monte edilen kurşun yardımı ile dengelenmesidir. Balans ayarlarının bozukluğu direksiyonda titreşime sebep olur ve sürüş konforunuzu olumsuz etkileyerek aracın alt takım parçalarında boşluk oluşmasına neden olur. Balans ayarı iki aşamalı olarak yapılır. Birincisi aşamada statik balans ikincisinde ise dinamik balans işlemi yapılarak ayar tamamlanmış olur. Rot ayarlarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır? Düz yolda giderken direksiyonu bıraktığınızda araçta herhangi bir yöne doğru sapma oluyorsa, Viraja girildiğinde lastiklerden ötme sesi geliyorsa, Arka lastikler öndeki lastiklerin izini takip etmiyorsa, Direksiyon düz dururken lastikler tam karşıyı göstermiyorsa ve farklı bir açıda duruyorsa rot ayarları bozuk demektir. Balans ayarlarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır? Düşük ya da yüksek süratlerde direksiyonda bir titreme veya vuruntu hissediliyorsa balans ayarları bozulmuş demektir. kaynak : Lastikcim A.Ş. 2 Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı 17 Mart 2015 Paylaş 17 Mart 2015 Güzel bilgiler paylaşım için teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 17 Mart 2015 Paylaş 17 Mart 2015 gidilen yolun durumuna göre maximum 10 bin km'de rot balans ayarının yenilenmesini duymuştum,bunu deneyerek bozuk rot balans ve yenilenmiş ayar arasındaki farkı çok bariz hissetmemek elde değil... 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 17 Mart 2015 Paylaş 17 Mart 2015 Benim lastikler lassa ve önceki sahibi nisanda almış ve oldukça yeniler. Aldığımdan beri dün 2.kez balansa soktum, lastikçi lassa ve pirellide sert olmalarından dolayı balans tutmama sorunu olabiliyor. "lastik atlatma" yapıyor dedi, hakikaten cihaza taktığında sapmaları da gösterdi cihaz, sıfır lastik diye sevinirken balans masrafı çıktı 30 tl, 30 tl gidiyor haybeye 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts