Gazi Kuşcu 22 Aralık 2015 Paylaş 22 Aralık 2015 merhaba arkadaşlar, siteye konuyu açmaya girmiştim, nasıl anlatırım diye düşünürken bu konuya rastladım, aynı sorunu daha bu sabah yaşadım. aracım kapalı otoparkta duruyor ve ortalama sıcaklık 15 derece civarı yani soğukla bir alakası yok sanırım. ayrıca aracım bazen trafik ışıklarına gelirken yavaşlayınca durmaya yakın birden stop ediyor. arkadaş direksiyon mafsalı kronik sorunu vardı e hadi kadı kızında da olur dedik bide bumu çıktı kronik olarak. acaba diyorum egr valfin de mi sorun var? akü lambasının yanması felan akü de mi bir problem var? kafamda deli sorular.... pejo formlarını da kurcalayacağım sonuçta aynı motor var onlarda bir sorun varmı yokmu bakıcam. bir sonuca ulaşırsam yazarım. Yorum bağlantısı
Gazi Kuşcu 23 Aralık 2015 Paylaş 23 Aralık 2015 (düzenlendi) arkadaşlar dünden beri araştırıyorum. sanırım bu olay fiestalar için kronik sorunlardan birisi. sıfır alınan araçta bile bu durumla karşılaşan olmuş 2011 yılında , maalesef bir çözümü yok gibi. ve olayın kahramanı yine otopark. edit. link paylaştım ama hata veriyor. 23 Aralık 2015 tarihinde Gazi Kuşcu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin KAYA 24 Aralık 2015 Paylaş 24 Aralık 2015 Kapalı otoparkla alakası yok kışın aracı sabah kullanıp park ettikten sonra 4-5 saat bekledikten sonra araç bunu yapıyor. Geneldede insanlar iş çıkışı çalıştırmaya çalışınca bu durum ortaya çıkıyor. Yabancı formlardan konuyu araştırıcam ama sıkıntı o kadar saçmaki ne diye araştıracağımı dahi bilmiyorum Yorum bağlantısı
Emre Usta 24 Aralık 2015 Paylaş 24 Aralık 2015 Sorun halen devam ediyor kisin geldigi belli oluyor Yorum bağlantısı
Gazi Kuşcu 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 arkadaşlar aracımı otoparka değilde dışarı bıraktım. önü yokuş aşağı gelecek şekilde ve sabah 8 derecede tık demeden çalıştı. garaj 15 derece ve orada bu sorunu yaptı yani soğukla alakası yok sanırım. belki çok soğuklarda sesli çalışır, ama şu durumun soğukla bi alakası yok. yakıt valfin de sıkıntı vardır diye tahmin ettim. denemek için tekrar garaja soktum aracı, sabah tık demeden çalıştı. yani valf ile de bir alakası yok gibi, bu sorun kafasına göre istediği zaman olan bir durum gibi saçma birşey. internette araştıramıyorum saçma bi durum anlatamıyorum yani. ama şöyle bir şey düşündüm ilk çalışmada yağ ve akü lambası yandığından yola çıkarak. acaba diyorum motor kendini korumak için yağlamayı tamamlamadan, devir saatini ve gaz pedalını devreye sokmuyor olabilir mi? ki zaten sonrasında normalden sesli çalışıyor , yağlama ile ilgili bir şey olabilir mi ? fikir üretelim arkadaşlar. iki gündür bir şey yok ama olmayacak anlamına da gelmiyor. olsa da neden olduğunu anlayalım içimiz rahatlasın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 öyle bir devreye alma çıkarma yok. sesli çalışma enjektörden yapar. yağlama mekanik ya vardır ya yoktur. vesile ile yağsız da çalıştırın o gürültüyü yapmaz. Yorum bağlantısı
Emre Usta 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 Simdi bende 0 derecede calistirdim yapmadi.Kafasina gore davraniyor araba.Acaba akuden kaynakli olabilir mi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 depodaki yakıt ve aracın durduğu yer arasında bağlantı oluyor mu marş lmada? rampa da mesela Yorum bağlantısı
Emre Usta 25 Aralık 2015 Paylaş 25 Aralık 2015 Duz yerde oluyor surekli arac ama acik alanda Yorum bağlantısı
BÜLENT KARADEMİR 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 Aynı problemi bende yaşıyorum, ve sıkıntının belli bir sebebi yok. Forumda yazan arkadaşımızın dediği gibi 5 - 6 saatlik beklemelerde ortaya çıkan bir durum bu, ayrıca bu süre ne kadar uzarsa çalışmada o kadar zorlanıyor. Ben bir kaç gün önce 20 saat kadar kullanmadım ve arabayı çalıştıramadım. akü bitti takviye ile uğraşarak yaklaşık 45 dk da çalıştırabildim. İlginç olan ise sabah çalışmada hiçbir sorun olmuyor, isterse 12 - 15 saat beklesin sabah teklemeden çalışıyor. Bence bu konuyu ford a şikayet olarak bildirmek, yada böyle bir şikayette bulunan var mı acaba Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 5 Ocak 2016 Paylaş 5 Ocak 2016 Yukarda yazmistik serviste yazılım guncellemesi yaptirdiniz mi? Ben bu sorunu hic yaşamadım gerçi ama 5 6 ay once serviste yazilim guncellemesi yaptırmıştım. Denemekte fayda var Yorum bağlantısı
Selim Güllü 17 Ocak 2016 Paylaş 17 Ocak 2016 Bende aracı alalı 5 ay oldu. Yaklaşık 1 buçuk aydır aynı problemle bende karşı karşıyayim. Yağını, yağ ve hava filtresini degistikten sonra başladı. Hep buna baglamistim fakat bu forumu okuduktan sonra anladım ki değilmiş. Bana önce gösterge denildi baktirdim bir şey çıkmadı. Enjektör denildi özel bir yerden baktirdim o da değil, beyin hiç değil, egr valfi dediler fakat onu da araştırdım stop etme, yolda kalma sorunu hiç olmadı ki egr valfi olsun. Şimdi tatilde servise götürüp yazılım güncellemesi yaptiracagim bakalım gelişmeleri paylaşırım. Sorun 15-16 derecenin altında başlıyor. Acaba Antalya civarında yaşayanlar böyle bir sorunla karsilasmismidir. Yorum bağlantısı
Selim Güllü 17 Ocak 2016 Paylaş 17 Ocak 2016 Bu sorun için herhangi bir çözüm bulan yok mu? Yorum bağlantısı
Emre Usta 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 Suan icin sorunun nedeni bulunamadi ara ara yapiyor. 1 Yorum bağlantısı
Selim Güllü 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 Emre usta siz yazılım güncellemesi yaptirdiniz mı acaba. Ya da yazılım güncellemesi yapıp da düzelme olan bir arkadaş. 2 Yorum bağlantısı
Emre Usta 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 Selim Güllü yazdı: Emre usta siz yazılım güncellemesi yaptirdiniz mı acaba. Ya da yazılım güncellemesi yapıp da düzelme olan bir arkadaş.Yazilim guncellemesi yaptirmadim ancak bunu sadece kisin yapiyor olmasi dusundurucu Yorum bağlantısı
Selim Güllü 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 ben önümüzdeki hafta içinde servisten randevu alıp arabayi götürmeyi düşünüyorum. Belki bilgisayar ve telefondaki gibi düşünülürse yazılım guncellenince sistem düzeliyor olabilir. Bir ihtimal belki düzelir. Yorum bağlantısı
Anıl Kuşaksız 22 Ocak 2016 Paylaş 22 Ocak 2016 Tarkan Mutcalı yazdı: Merhaba Arkadaşlar Benimde Başımda Şöyle Bir Sıkıntı Var Nedenini Anlamış Değilim... İstanbula İlk Kar Yağdığında 3-5 gün araç kar altında yattı ben geceleri gelip arabayi hep çalıştırdım. sorun şu araç çok geç çalışıyor yani ama sonunda calısıyor. aküden şüphelendim gittim varya akü aldım aracıma bu sabah denemek için gene gittim sabah saat 6 da hava derecesi 2 gene zor çalıştı yani anlamıyorum aküde değil... Bildiğim kadarıyla akü soğuk havalarda zayıflar, araba da soğukta zor çalışır. Her akşam arabayı çalıştırıp sürmeyince marş basmaktan dolayı akünün şarjından yemiş olabilirsiniz. Yani arabayı biraz sürmeniz lazım ki akü şarj olsun. Olduğu yerde çalıştırıp kapatmanın yararlı olacağını sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Türkoğlu 22 Ocak 2016 Paylaş 22 Ocak 2016 Merhaba, 2011 model 1.4 TDCI fiesta aracımda aynı problemi bu yıl yaşadım. Aracı 3 yıl önce 20,000 km de iken almıştım, şu an 83,000 km de. ilk iki kış sıkıntı yaşamadım ama bu kış araç geç çalışmaya başladı, 3.-4. hatta 5. uzun marşta çalışıyordu, devir saati kalkmıyor, akü lambası yanık vaziyette, 15-20 saniye araç kendine gelemiyor, gaz yemiyor ve yoğun beyaz duman atıyordu. Özel servise ustama götürdüm, ısıtma bujilerine bakalım dedi, bujilerin patladığını söyledi ve değiştirdik. ama sorun aynen devam etti ve 3 hafta sonra yine gittim,sıkıntının enjektörlerden olabileceği ihtimali üzerine, enjektörler söküldü ve enjektörcüye gitti. Yapılan kontrolde enjektörlerin bobinlerinin yandığı tespit edildi (bosch mu simens mi bilmiyorum) çıkan masraf: 1,200 (4 adet sıfır enjektör bobini) + 300 temizlik ve işçilik + 150 mekanik sökme takma işç. = 1,650 TL. Sonuç olarak,araç 2 gündür tek marşta çalışıyor, beyaz duman atmıyor, diğer sorunlarda yaşanmıyor. Tek fark tamir öncesi 5,5-5,8 lt. arası değişen ort. yakıt tüketiminin tamir sonrası 6,4-6,5 lt olması. usta normal dedi ama anlamış değilim.Aynı sorunu yaşayan arkadaşlara fikir verir diye düşünüyorum. Hayırlı akşamlar. Yorum bağlantısı
Ali Türkoğlu 25 Ocak 2016 Paylaş 25 Ocak 2016 Metin Taşcı yazdı: Ortalama uzun sure sifirlanmamis ve aracin akusu sokulduyse sifirlanmistir ve havalardan dolayi o degerler normal Ben 6+6 git gel kullaniyorum ortalama 7.2 Metin Bey, enjektör tamiri öncesindede havalar çok soğuktu ama ş.içi ortalama tüketim max. 5,8 oluyordu 6 yı görmüyordu bile. tamir geçen hafta yapıldı, havalar aynı gibi ama ortalama tüketim uçtu şu anda 7,5-8 arasına ulaştı. denemek için sıfırlama yaptım hergün ama enteresan şekilde artış oldu. acaba enjektörlerin tamirinde yada bakımında hata olabilir mi sizce? Yorum bağlantısı
Mustafa Ercan Turgay 26 Ocak 2016 Paylaş 26 Ocak 2016 5.8 gördüğünüz Değeri ne zaman sıfirladiginiza bakmak Lazım aslında. Hergun sıfırlayıp baktığımız takdirde cok kolay değer değişebiliyor, bende baya takılıyorum ortalama tüketime. Sıfırladiktan sonra en az 1 hafta kullanın ve öyle bakın derim Yorum bağlantısı
Emre Usta 29 Ocak 2016 Paylaş 29 Ocak 2016 Yakiti nerden aliyorsunuz.ben surekli shell nitro v power aliyorum. Yorum bağlantısı
Emre Usta 1 Şubat 2016 Paylaş 1 Şubat 2016 Tarkan Mutcalı yazdı: Merhabalar Emre Bey, Dediğim Gibi Araca Yazılım Attırdım Ford Gaziantepli Kardeşler Yenibosna Servisinde. Mehmet Usta Yardımcı Oldu Saolsun... Araçta Geç Çalışma veya Zor Çalışmama Durumu Kalmadı. Bu Arada Yazılımdan Daha Evvel Aküyü Vartayla Değiştirdim. Belki İşinize Yarar. Bende dediklerinizi yapayim bakalim duzelecek mi Yorum bağlantısı
Gazi Kuşcu 3 Şubat 2016 Paylaş 3 Şubat 2016 benim araç son iki depodur düzeldi. anlam veremedim ama shell den aldığım yakıtta başlamıştı bu durum . son iki depoyu bp ultimate ile doldurdum. şuanda tek marşta çalışıyor. ayrıca dikkatimi çeken bir diğer hususta. önceden setlerde yavaşladığımda arabayı 1.vitese atmak durumunda kalıyordum. motor titriyordu. bp'den yakıt aldım ilk sete geldiğimde şaşırdım kaldım 2 viteste çok rahat devam ediyor araç ve hala öyle. sanırım artık bp'den yakıt almaya devam edicem. Yorum bağlantısı
Gazi Kuşcu 12 Şubat 2016 Paylaş 12 Şubat 2016 aküden ziyade, benim tek düşüncem motor hava yapıyor ve havayı atmak için bu şekilde çalışıyor. bu sorun anlatıldığında mazot filtresinden diyenler bile var. yani mazotla alakalı bir durum gibi geliyor bana. mazot içinde çekvalfi azda olsa açık bırakacak bir pislik mazotun geri kaçmasına sebep olabilir. bu dediğim pislik ve çekvalfin açık kalmasını mikron bazında düşünürseniz mantıklı gelir. çünkü araç çalıştıktan sonra kısa mesafelerde bu sıkıntıyı yaratmıyor. ne zaman uzun süre çalışmadı yani mazotun geri kaçması için yeterli zamanı buldu o zaman bu sıkıntı yaşanıyor gibi. geçen gün araca bindim araç tek marşta çalışıyor ve stop ediyor. en az 10 kere denedim ve dediğim gibi mazot bu sefer çek valf nasıl açık kaldıysa geri kaçmış. mazot hortumunu yerinden çıkarttım alan dar olduğu için bir pipeti içine sokup çektim. pipete mazot gelince yerine taktım. sonuç tek marşta çalıştı. kaç yıldır bu sorunun neden kaynaklandığı bulunmuyorsa bence motor la alakalı değil. tek yol mazota kalıyor. keşke biri çıkıp deseki şu parçayı değişin böyle sorun kalmaz. ama sadece yorum yapabiliyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts