İsa Köse 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Forumda epeyce eskiyim. 8 yıldır 2004 model benzinli Focus 1.6 Comfort kullanıyordum. 15 gün önce sattım. Pazartesi günü de 2012 model C-Max 1.6 Trend X (125 bg) aracımı aldım. Focus'u aldığım zaman Lpg taktırma konusunda kararsız kalıp hep ötelemiştim. Sonra diye diye 8 yıl 65000 km Lpg'siz kullanıp satmış oldum. Bu sefer de aynı ikilemde kalmamak için fikirlerinize ihtiyacım var. Bir aksilik olmazsa Allah'ın izniyle en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorum. LPG kiti taktırmalı mıyım? Hangi marka ve kiti önerirsiniz? Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 ben olsam taktırmam. bu kadar az km için uğraştığıma değmez. 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 8 yilda 65000 km, 5 yilda duz hesap 40000 km eder. Benzin 5 lira lpg 2.5 lira olsun, araciniz benzinde ortalama 7 lt tuketse, lpgde % 20-25 fazla 8.5-9.5 lt duz hesap 10 lt tuketsin. 100 km 7 lt benzin 10 lt lpg 40000 km 2800 lt benzin 4000 lt lpg tuketir. 2800 lt benzin 5 liradan 14000 tl 4000 lt lpg 2.5 liradan 10000 tl ckar cepten. 2000 liraya lpg kiti takilsa 12000 tl eder. Bu rakamlara gore degmez gibi... 1 Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Eğer bu kadar az km yapılacaksa benzinin keyfini sürmek en iyisi. Satarken de daha rahat satılır... 2 Yorum bağlantısı
Alparslan Coban 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 bence çok km yapacak olsanız da değmez çıkaracağı sorun edeceği karı geçiyor 1 Yorum bağlantısı
İsa Köse 4 Mart 2015 Yazar Paylaş 4 Mart 2015 Aslında bu sefer daha fazla yol yapacağım gibime geliyor. C-Max'in konforu başkaymış gerçekten. Uzun yol istiyor insan. Bir de çocuğum bu yıl okuluna servisle gidiyor. Seneye bu yolu (git-gel 20 km) birlikte gitmeyi planlıyorum. Yıllık katettiğim mesafe, ayda 400-500 km.den yılda 5000 km daha da artar. Toplamda yılda 12-13.000 km olur gibi. Diğer taraftan dediğiniz gibi problem çıkarmasından çekinmem ve aracın Kasım 2015'e kadar garantisinin devam etmesi beni yine kararsızlığa itiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Hocam güzel bir marka ve en önemliside işçiliği iyi olan bir ustaya taktırırsanız herhangi bir problem yaşamazsınız. Diğer aracım 1.4 benzinli symboldü. Prins lpg taktırmıştım baya methedilen bir ustaya 3 yılda 60000 km kullandım filtre değişikliğinden başka birşey için gitmedim lpgciye gayet güzel çalışıyordu. Bu aracımda 35.000 km dir lpgli bir sorun yok. Yakıt fiyatına göre hesabınızı yapın dişe dokunur bir kar elde edecekseniz taktırın. 1-2 bin lira için değmez ama 6-7 bin karınız olacaksa taktırın 1 Yorum bağlantısı
İsa Köse 4 Mart 2015 Yazar Paylaş 4 Mart 2015 Recep Selim Kaya yazdı: 8 yilda 65000 km, 5 yilda duz hesap 40000 km eder. Benzin 5 lira lpg 2.5 lira olsun, araciniz benzinde ortalama 7 lt tuketse, lpgde % 20-25 fazla 8.5-9.5 lt duz hesap 10 lt tuketsin. 100 km 7 lt benzin 10 lt lpg 40000 km 2800 lt benzin 4000 lt lpg tuketir. 2800 lt benzin 5 liradan 14000 tl 4000 lt lpg 2.5 liradan 10000 tl ckar cepten. 2000 liraya lpg kiti takilsa 12000 tl eder. Bu rakamlara gore degmez gibi... 2 günde edindiğim izlenime göre ortalama 8 lt. yakar gibi geldi. Araç büyük ve ağır cidden. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Ertan Alptekin yazdı: Eğer bu kadar az km yapılacaksa benzinin keyfini sürmek en iyisi. Satarken de daha rahat satılır... Lpg li arac tercih sebebi bence ülkemizde. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 İsa bey bence taktırın kafanız rahat olsun keyifle gönlünüzce binersiniz. Benzinli heleki atmosferik araçlar maalesef iyi yakıyolar birde C-Max Focusa göre daha fazla yakacaktır çünkü aynı motor var ama daha ağır. 1 Yorum bağlantısı
İsa Köse 4 Mart 2015 Yazar Paylaş 4 Mart 2015 Hakan Gürsu yazdı: İsa bey bence taktırın kafanız rahat olsun keyifle gönlünüzce binersiniz. Benzinli heleki atmosferik araçlar maalesef iyi yakıyolar birde C-Max Focusa göre daha fazla yakacaktır çünkü aynı motor var ama daha ağır. Focus 100 bg idi C-Max ise 125 bg. Ağırlık da benzer oranda. Fazla kiloları için 25 beygirlik artış yapmışlar sanırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Lpg taktırın, yılda benzinle kullandığınızla aynı parayı ödersiniz. Çünkü daha çok gezersiniz 1 Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 5 Mart 2015 Paylaş 5 Mart 2015 Necati Öner yazdı: Lpg li arac tercih sebebi bence ülkemizde. LPG'siz araç ikinci elde bana göre daha tercih sebebidir. Nedeni ise: örneğin 50 bin km LPG ile yol yapmış bir araç yerine LPG ile yol yapmamış bir araç bana göre çok daha rahat satılır. LPG'li araç değil LPG tercih ediliyor ülkemizde. Yani insanlar daha çok alıp kendileri taktırmak isterler bana göre. En azından ben ve benim çevremdeki çoğu kişi böyle düşünüyor... İsa Köse yazdı: Aslında bu sefer daha fazla yol yapacağım gibime geliyor. C-Max'in konforu başkaymış gerçekten. Uzun yol istiyor insan. Bir de çocuğum bu yıl okuluna servisle gidiyor. Seneye bu yolu (git-gel 20 km) birlikte gitmeyi planlıyorum. Yıllık katettiğim mesafe, ayda 400-500 km.den yılda 5000 km daha da artar. Toplamda yılda 12-13.000 km olur gibi. Diğer taraftan dediğiniz gibi problem çıkarmasından çekinmem ve aracın Kasım 2015'e kadar garantisinin devam etmesi beni yine kararsızlığa itiyor. Eğer km artacaksa hemen taktırın. İnşallah hiç sıkıntı yaşamazsınız... 2 Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 5 Mart 2015 Paylaş 5 Mart 2015 125 HP motorda orta vadde sorunlar olabiliyordu, piston eritme gibi. Bence yaptığınız km'ye göre matematiksel olarak da değmez. 1 Yorum bağlantısı
Bertan Çeviren 5 Mart 2015 Paylaş 5 Mart 2015 Ford araca bu kadar beygir gücüne bir de bu kadar az kilometre yapılmasına bence girmeyin LPG işine. 50bin kmden sonra illaki subap yakacaktır sonra gitti motor. rektefiye işlemleri az kilometre yaptığınız sürece benzin idealdir. Hayırlı olsun yeni aracınız. 1 Yorum bağlantısı
İsa Köse 5 Mart 2015 Yazar Paylaş 5 Mart 2015 Subap yakması kesin midir yani? Yeni sistem Lpg kitleri de mi aynı? C-Max benzinli aracı olup da Lpg taktıranlar yorum ve deneyimlerinizi paylaşır mısınız? Yorum bağlantısı
Misafir 8 Mart 2015 Paylaş 8 Mart 2015 Bence değmez. Benzinli 100 luk Trend C-Max'ı her yıl ortalama 20.000 km sürmüş ve 5 yıl(105.000 km) LPG li kullanan biri olarak yazıyorum. Aracım aldığımda 32.000 km idi. Bütçem dizel c-max a yettiği halde, isteyerek ve severek ve temiz düşünce benzinli c-max alıp LPG taktırmıştım(Dizelin çok gürültülü olacağını düşünmüştüm, yanılmışım). Şimdiki aklım olsa LPG ye yanaşmazdım bile. Bana beş kuruş yarar sağlamadığı gibi stresi de cabası... Km başına kazancınız ortalama 120-130 kuruş olsa(Ki LPG de de benzin yakacağınızı hesap ederseniz en fazla bu rakamlara takamül eder diye düşünüyorum. Benzin 5, LPG 2,5 TL olsun),yıllık 20.000 km binseniz, aylık cebinizden çıkan ekstra para 100 TL civarı olur. LPG kit parası vs.. gibi şeyleri hesaba katmadan durum böyle. Mis gibi 125 bg lik aracınız var. O motor o kasaya yeterde artar bile. İlle LPG diyorsanız gidin toyota falan alın, japonlara LPG daha iyi oturuyor diye biliyorum. Belki benim şanssızlığımdır. LPG ciler hemen avukat kesilmeyin. Arkadaş sormuş, bende fikrimi beyan ettim. Yorum bağlantısı
Bertan Çeviren 11 Mart 2015 Paylaş 11 Mart 2015 Bülent Tarakçı yazdı: Bence değmez. Benzinli 100 luk Trend C-Max'ı her yıl ortalama 20.000 km sürmüş ve 5 yıl(105.000 km) LPG li kullanan biri olarak yazıyorum. Aracım aldığımda 32.000 km idi. Bütçem dizel c-max a yettiği halde, isteyerek ve severek ve temiz düşünce benzinli c-max alıp LPG taktırmıştım(Dizelin çok gürültülü olacağını düşünmüştüm, yanılmışım). Şimdiki aklım olsa LPG ye yanaşmazdım bile. Bana beş kuruş yarar sağlamadığı gibi stresi de cabası... Km başına kazancınız ortalama 120-130 kuruş olsa(Ki LPG de de benzin yakacağınızı hesap ederseniz en fazla bu rakamlara takamül eder diye düşünüyorum. Benzin 5, LPG 2,5 TL olsun),yıllık 20.000 km binseniz, aylık cebinizden çıkan ekstra para 100 TL civarı olur. LPG kit parası vs.. gibi şeyleri hesaba katmadan durum böyle. Mis gibi 125 bg lik aracınız var. O motor o kasaya yeterde artar bile. İlle LPG diyorsanız gidin toyota falan alın, japonlara LPG daha iyi oturuyor diye biliyorum. Belki benim şanssızlığımdır. LPG ciler hemen avukat kesilmeyin. Arkadaş sormuş, bende fikrimi beyan ettim. Yazılanlara kesinlikle katılıyorum. Ford'un er ya da geç subap yakacağına garanti veririm 50bin-75bin km arası. Yapacağınız kârı olduğu gibi subap vb masrafını toplu olarak vereceksiniz sonra benim gibi arabadan soğuyacaksınız. Yılda 15bin Maximum 20bin yapacaksınız bence hiiiiiç bulamayınca lpg'ye aylık 150lira fazla para verin kafanıza rahat olsun. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 12 Mart 2015 Paylaş 12 Mart 2015 Burası bir ford forumu ve subap yakma olayını pek duymuyoruz. Konu lpg olunca her araba da subap olayı çıkıyor. Cruze ve Note içinde aynı şeyi söylemişlerdi. Burda aslında mantık konfor mu ekonomi mi olması lazım. Tanıdığım çoğu insan ekonomi diyor. Ben az bindiğim için ecoboost aldım. LPG düşünmüyorum. Çok binsem kesinlikle düşünürüm. Ama LPG li aracın sorunları da yok değil. Kapalı alan riski, gaz kaçırma riski vb... Bence karar tamamen size ait. Yoksa herkesin düşüncesi farklı. Bekara karı boşamak kolay gibimsi bişey yani Yorum bağlantısı
Önder Görsen 16 Haziran 2016 Paylaş 16 Haziran 2016 Sevgili Arkadaşlar, 2014 Cmax Trend benzin ile yaklaşık 4,5 ay içinde 5.500-km (%80'i şehir içi) yaptım. Ben de lpg taktırmayı düşünüyordum hatta Atiker Gold için bir firmayla anlaştım. Ama yapılan yorumlar ışığında benzinli kullanmak daha mantıklı gibi geliyor. Yardım ve yorumlarınızı bekler, saygılar sunarım. Yorum bağlantısı
İsa Köse 16 Haziran 2016 Yazar Paylaş 16 Haziran 2016 Önder Görsen yazdı: Sevgili Arkadaşlar, 2014 Cmax Trend benzin ile yaklaşık 4,5 ay içinde 5.500-km (%80'i şehir içi) yaptım. Ben de lpg taktırmayı düşünüyordum hatta Atiker Gold için bir firmayla anlaştım. Ama yapılan yorumlar ışığında benzinli kullanmak daha mantıklı gibi geliyor. Yardım ve yorumlarınızı bekler, saygılar sunarım. Tüketiminiz ne durumda? Ben taktırmadım. Taktırırsam da atiker gold olsun diyordum. Şimdilik çok dert değil yakıt. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 16 Haziran 2016 Paylaş 16 Haziran 2016 Bende bir süre bindikten sonra 2012 focus aracıma lpg taktırdım. iyi ki taktırmışım dedim aynı yolu daha ucuza gidiyorsunuz ve lpg ucuz olduğu için daha çok geziyorsunuz. ben prins tercih ettim ve çok şükür herhangi bir sorunla karşılaşmadım. sübap sorunları aracın motorunun çok ısınmasıyla alakalı. yani benzin yandığında ortaya çıkan sıcaklıkla lpg yandığında ortaya çıkan sıcaklık karşılaştırıldığında lpg daha fazla sıcaklık çıkartıyor. bu sıcaklıkta sübaplara zarar verebilir. ben ne yapıyorum peki, aracı yüksek devirlerde uzun süreli kullanmıyorum. yüksek devire çıkacaksam benzine alıyorum. eğer iyi bir usta bulabilirseniz prins kit sizi sorunsuz bir şekilde götürecektir 1 Yorum bağlantısı
İsa Köse 16 Haziran 2016 Yazar Paylaş 16 Haziran 2016 Ben 3000 devirin üzerine hiç çıkmam desem yalan olmaz. O halde düşük devirde sorun olmayacaksa taktırmak iyi olabilir. Yazın rahat rahat gezerim. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 16 Haziran 2016 Paylaş 16 Haziran 2016 İsa Köse yazdı: Ben 3000 devirin üzerine hiç çıkmam desem yalan olmaz. O halde düşük devirde sorun olmayacaksa taktırmak iyi olabilir. Yazın rahat rahat gezerim. 3000bin devirde araç 110-120km arasında oluyor hem radara girmezsiniz hemde motoru üzmezsiniz hemde yakıt tasarrufu sağlarsınız Yorum bağlantısı
İsa Köse 23 Aralık 2016 Yazar Paylaş 23 Aralık 2016 Benzin zamlarının suyu çıkınca LPG konusu yine gündeme geldi. Yarın lpg montajı yapanlara bir ugrayayim diyorum. Bakalım ikna edebilecekler mi? Bursa'da kime gitmeliyim? Atiker gold olabilir mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts