İçeriğe Yönlendir

2000 Devire Kadar Araç Neden Tekler...


Ahmet Hacıoğlu

Recommended Posts

Ahmet Hacıoğlu

mehmet hocam haklısınız . aslında lpg başlı başına bir sıkıntı. subap ayarı çok önemli. subap erimesi lpg li araçların kaçınılmaz sonu. ama bunu en uzak zamana itmek tamamen başarılı bir işçilik. arabada hiç bir problem yok çok şükür. yağ değişimine girecek araba önümüzdeki ay. maşşallah hiç eksiltme yok.rölanti dalgalanması çok hafif vardı. o da kalmamış. şu an için tek sıkıntı dijital km sayacının ışığı yanmıyor. ampulu mu patladı ne oldu :)

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Ahmet kardeş sen sıkıntılardan kurtulmuşun darisi bizim basimiza insallah bu egr valfi tam olarak nerde acaba sokulmesi kolaymidir

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
(düzenlendi)

Geçmiş olsun. İnşallah tekrar sorun yaşamazsınz.Benim merak ettiğim bu egr 'nin iç yapısında ne var nasıl temizleniyor ne kullanıyorsunuz?

tarihinde Muharrem Ersin Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

hocam uzun bi iş değil. ben nasıl yapıldığını görmedim. arkadaşım hallettirdi. yarım saatte temizlenip test edilmiş araç. aynı sorunu yaşıyorsanız bence temizlettirin. 30 lira gibi bir maaliyeti var. tekrarlaması muhtemel :) en yakın zamanda benzin pompası ve filtresini de değiştircem . işim garanti olsun.

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Ahmet kardeş parası problem değil burda bunları anlatıp anlayacak usta yok sıkıntı orda 

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

rahmi bey gerçekten haklısınız usta bulmak zor iş. şu an izmitte arabamı gösterebileceğim bir usta yok. o yüzden istanbulda gezdi araba iki hafta. arabayı görünce gözünde dolar işareti çıkan ustaları artık ayırt edebiliyorum. mondeo küçük ufak tefek sıkıntıları dışında gerçekten sorunsuz araba. özellikle motro ve yürüyen aksam konusunda. maalesef kurcalayıp arabadan soğutuyorlar. üç beş önemli değil aslında . araba sağlığına kavuşsun yeter. herkesiz sıkıntısı tedavi sonrası tedavinin gösterdiği yan etkiler :)

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Ahmet kardeş ustalara arabayi gosteriyorum bütün sikintilar lpg den kaynaklaniyor başka bildikleri bir halt yok beceriksizliklerinin örtmenin bir yoluda bu

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

başımdan geçen bi olayı anlatayım. arabayı aldık iyi hoş güzel. bir ay sonra akılsızlık gaz bitince ucuz gördüğüm ilk yere girdim. bilmediğim yer olduğu için 20 tl lik gaz aldım araba 10 dakika sonra teklemeye silkelemeye başladı.kocaelide herkesin gösterdiği sözde iyi bir lpg ciye gittim bakıyolar ediyolar. problem yok diyorlar ama ne hikmetse araba hala tekliyor. yok şarj dinamasu yok benzin pompası yok benzin enjektörleri arabayıo ford ustasına götür dediler. oysaki bunların alakası yok gazla . çünkü araba benzinde teklemiyor. araba bakımlı olmasına rağmen götürdüm. usta baktı etti sordu. arabanın benzinli aksamında hiçbirşey yok . bi çok parçası yeni dedi. bir kaç lpgciye daha götürdüm onlarda suçu benzin aksamına attılar. neyse benzinde kullandım arabayı bir hafta sonra memlekete gittim. ordan kayseride bi ustaya götürdüm. direk motoru açınca. bu ses normal değil dedi.lpg enjektörlerini kontrol etti. ben ustaya bişey demeden muhtemelen kötü gazdan eskiyen enjektörler iyice gitmiş ve üç tanesi çalışmıyor dedi. iyisinden taktırdım. o gündür bu gündür ne tekleme ne silkeleme ! ulan dedim bu kadar basit bir iş için gitmediğim usta kalmadı. Allah a havale ettim gösterdiğim diğer ustaları. herkes alışmış makinaya bağlamaya sözde ayar yapmaya. ustalık ölmüş rafa kaldırmışlar. şu an yaşadığım şehirde. arabayı gösterebileceğim bir tane usta bulamadım adam gibi. o yüzden istanbulda fordda çalışan mühendis arkadaşıma bırakıyorum. o yapılması gerekeni bilip ona göre müdahele ettiriyor. ben sadece bir hafta arbasız kalıyorum. :) ama kafa rahat.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Sizle dün görüştükten sonra bu gün işe gitmeden direk sanai ye gittim iki tene ford özel servise gösterdim birisi bunda egr valf yok dedi diğeri yok dedi sonra yandaki bir arkadaş bu kasalarda egr var diye bildi sonra sizin arabada lpg varmı dedi başladı anlatmaya bütün problemler bundan demeye bende dayanamadım beceriksizliğinizi bununla örtmeye çalışıyorsunuz dedim ve çıktım bilmiyorum ne yapacağım büyük ihtimalle istanbul a götüreceğim herhalde Ahmet bey sizin bu istanbulda ki arkadaşın yeri tam olarak nerde avrupa yakasında mı . Ahmet kardeş sizin memleket neresi kayseri mi yoksa

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

kırşehirliyim hocam ben. izmitte çalışıyorum. kayseride tartarin bayine götürmüştüm. ama egr temizliği istanbulda yapıldı. maalesef anlamıyor ustayım diye geçinenler. en güzeli yetkili servise gitmek lazım ama saçma sapan fiyat çıkardıkları için yaklaşmak mümkün değil. istanbulda arabayı gösterdiğimiz servisi ben size mesaj olarak atayım.

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Memnun oldum bende kayseriliyim hemşeri sayılırız teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

aynen rahmi bey :) maalesef ben memleketimdeki ustalardan da memnun değildim. ama kayserideki bazı ustalar çok iyi yapıyorlar işini . üşenmeden giderdim hep

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Tam soracaktım hangi ustaya gittiniz diye tartarinmiş. Başka varsa onları da öğrenmek isterim  :D  Kayseriliyim ve oto deva haricinde sanayide iyi tanınan bir usta bilmiyorum..

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Benzer bi durum bende var şu an.

1- Sabahları ve araç 7-8 saat bekledikten sonraki ilk çalıştırmamda ilk 5 saniye bayılacakmış gibi oluyor. bu süre zarfında gaz yemiyor.

2- Soğuk motorda benzin ile daha gaza geçmeden 2500 devire kadar sanki gaz yemiyor 2500 devirden sonra bir anda ivmeleniyor.

3- Özellikle soğuk motorda ve 1, 2 ve 3. viteste ayağımı gazdan çekince ani gaz kesiyor ve yığılıyor. Sert bir şekilde.

4- Araç seyir halindeyken (hızı 7km/h den yüksek) vitesi boşa attığımda normalde motor devri 1200 olmalıyken kimi zaman 750 lerde kimi zamansa normal olarak 1200 lerde oluyor.

5- Geri vitese taktığımda gaz vermeden ayağımı hafif debriyajdan kaldırmışsam araba stop edecekmiş gibi oluyor. İleri viteslerde böyle değil.

 

3. maddede olanlar sadece LPG de iken oluyor araç benzinde giderken daha yumuşak kullanım sunuyor. LPG de sert bir kullanım sunuyor. Motor ısındıktan sonra LPG de bir nebze olsun yumuşama oluyor sertlik gidiyor ama benzindeki gibi değil.

 

1. maddedeki sorunu test etmek için bu gün arabayı benzinde kullandıktan sonra benzinde stop ettim. bakalım sabaha ne olacak?

 

Bu arada arabanın boğaz kelebeğinin alt tarafına doğru(gaz telinin ordan) EGR sanırım orada. Bi sarı plastik topuz gibi bişey var onun üstüne geçen bir kafa var. o bazen çıkmış oluyor ve zaman zaman yerine takıyorum. Eğer EGR zannettiğim şey o ise...

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

Tam soracaktım hangi ustaya gittiniz diye tartarinmiş. Başka varsa onları da öğrenmek isterim  :D  Kayseriliyim ve oto deva haricinde sanayide iyi tanınan bir usta bilmiy

ben gerçekten memnun kaldım. :) önceki aracım honda accorddu onun değişmez ustası honda metin namı diyar :D sonuçta kırşehirde izmitte yararlanamadığım hizmetleri burda gördüm :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

Benzer bi durum bende var şu an.

1- Sabahları ve araç 7-8 saat bekledikten sonraki ilk çalıştırmamda ilk 5 saniye bayılacakmış gibi oluyor. bu süre zarfında gaz yemiyor.

2- Soğuk motorda benzin ile daha gaza geçmeden 2500 devire kadar sanki gaz yemiyor 2500 devirden sonra bir anda ivmeleniyor.

3- Özellikle soğuk motorda ve 1, 2 ve 3. viteste ayağımı gazdan çekince ani gaz kesiyor ve yığılıyor. Sert bir şekilde.

4- Araç seyir halindeyken (hızı 7km/h den yüksek) vitesi boşa attığımda normalde motor devri 1200 olmalıyken kimi zaman 750 lerde kimi zamansa normal olarak 1200 lerde oluyor.

5- Geri vitese taktığımda gaz vermeden ayağımı hafif debriyajdan kaldırmışsam araba stop edecekmiş gibi oluyor. İleri viteslerde böyle değil.

 

3. maddede olanlar sadece LPG de iken oluyor araç benzinde giderken daha yumuşak kullanım sunuyor. LPG de sert bir kullanım sunuyor. Motor ısındıktan sonra LPG de bir nebze olsun yumuşama oluyor sertlik gidiyor ama benzindeki gibi değil.

 

1. maddedeki sorunu test etmek için bu gün arabayı benzinde kullandıktan sonra benzinde stop ettim. bakalım sabaha ne olacak?

 

Bu arada arabanın boğaz kelebeğinin alt tarafına doğru(gaz telinin ordan) EGR sanırım orada. Bi sarı plastik topuz gibi bişey var onun üstüne geçen bir kafa var. o bazen çıkmış oluyor ve zaman zaman yerine takıyorum. Eğer EGR zannettiğim şey o ise...

irfan hocam 3. maddeyi ben benzinde yaşadım ciddi şekilde . ama egr temizliğinden sonra kalmadı.   1. madde sn olayı değil ama ilk çalıştırmada bayılma kararsızlık vardı. oda şu an görünmüyor. lpg nin arabanın kimyasını bozduğu bir gerçek. havalar sıcakken lpg de bir sertlik yaşamıyorum ama bu sabah bayağı soguk ve gerçekten sertti ısınana kadar. o yüzden normal olduğunu düşünüyorum. egr nin yerini görmedim.

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

ya şu egr valfi nin tam yerine bilen yokmudur açıkta bir tarafta ise kendimiz sökelim irfan kardeş o ola bilir internetten biraz araştırdım

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu
(düzenlendi)

:D Şu çocukların TEOG sınavı bi geçsin ben biliyom yapacağımı sağını solunu kurcalayıp bulacam o EGR yi... O EGR buraya gelecek...

tarihinde İrfan Aşcıoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

.2.0 benzinlide siz sökemezsiniz. bayağı içerde motor üst tarfaını yarısı sökülüyor nerede ise

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

.2.0 benzinlide siz sökemezsiniz. bayağı içerde motor üst tarfaını yarısı sökülüyor nerede ise

Çağlar abi bi önceki sayfada resim üzerinde işaretlenen şey mi dir o EGR

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran

.2.0 benzinlide siz sökemezsiniz. bayağı içerde motor üst tarfaını yarısı sökülüyor nerede ise

Çağlar abi mk2 ve mk3 için de aynımı olay. Bu konuda Ertan bey nasıl söküldüğüne ait bilgiler vermiş.Zor gelmedi bana ama. Mk3 de mi zor acaba?

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Cuma günü arıza koduna baktığımda missfire-ateşleme hatası vermişti. Bende elimdeki önceden kullandığım kullanılmış LPG bujilerini bir taktırayım dedim.

Taktırırken yine buji yuvalarında yağ vardı. kompresör ve basınçlı havayla yağları dışarı püskürttük. Motorun üzerindeki yağları da balata spreyi sıkarak temizledik. 

Bu işlemler sonucunda sabahları o 3-5 saniyelik titremeler ve sarsıntı gitti. Gaz pedalından ayağımı çektiğim deki ani tepkiler biraz yumuşadı. 

 

Usta bu buji yuvalarındaki yağın tekleme yaptırabileceğini söyledi ama ? Bilmiyorum. Var mı bilginiz bu yönde?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Cuma günü arıza koduna baktığımda missfire-ateşleme hatası vermişti. Bende elimdeki önceden kullandığım kullanılmış LPG bujilerini bir taktırayım dedim.

Taktırırken yine buji yuvalarında yağ vardı. kompresör ve basınçlı havayla yağları dışarı püskürttük. Motorun üzerindeki yağları da balata spreyi sıkarak temizledik.

Bu işlemler sonucunda sabahları o 3-5 saniyelik titremeler ve sarsıntı gitti. Gaz pedalından ayağımı çektiğim deki ani tepkiler biraz yumuşadı.

Usta bu buji yuvalarındaki yağın tekleme yaptırabileceğini söyledi ama ? Bilmiyorum. Var mı bilginiz bu yönde?

Subap Kapağı contasından bujilerin oraya yağ kaçırıyor. Subap Kapağı contası 40-50 TL birşey. Usta da 30-40 birşey alıyor. Daha önce değiştirdim. Basit iş.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...