Ceyhun Savaseri 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Degerli fctr uyeleri yeni subatin basinda aldigim 06 ghia hb aracimin bakimlarini yaptirdim 27 subatda istanbuldan ankaraya gidicektim fakat 26 sinda mazot filtresinj degistirmeyi unuttugumu farkedince daha once musterisi oldugim tamirhaneye gidip rica ettim bi usta da bana yardimci olmak icin ise basladi kaputu acip mazot filresini degistirdikten sonra bana marsa basmami calistirmami soyledi bende araci calistirdim ufak ufak gaz vermemi soyledi sonra arac kendi kendine devir yukseltince kaputta acik ustanin manuel olarak gaz verdigini dusundum ardinda bembeyaz duman atiyoe devir saati sona dayanmis bi sekilde ustada saskinlikla bana birbirimize bakakaldik hemen stop ettim fakat araba 30 40sn kadar kendiliginden calisti daha deneyimli olan ozel servis elemanlarindan birileri hemen alel acele aracin yanina gelip araba Ambeleye kalkti motor yedi turbo yag basti bozuldu enjektorler isedi dedi beynimden vurulmusa dondum sinirden araca benzin dokup yakmayi dusunmeye basladim ogün gecesi dahil zindam gibi gecti ertesi gun ellerinde cikma enjektor oldugunu onu takip deneme yapmak icin anlastik sabah onlar gelmeden kapisinda beklemeye basladim intercooleri yag ile doldurdugu icin usta su ile yikadi ve cikma enjektorlerle degisim yapti yaga mazot karistigi icin yag degisimide yapildi aracin marsina basilarak calistirdik motor biraz yag yakti fakat ardindan duzgun calismaya basladi tabi ben korka korkada olsa arabayi evimin onune kadar getirdim SIMDI SIZ BILGILI DEGERLI FORUM UYELERIN SORUYORUM NE YAPMALIYIM ???? Yorum bağlantısı
Okan Tekin 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Ambeleye kalktı demek bildiğim kadarıyla ; kontrolsüz şekilde (kullanıcıdan bağımsız olarak) devir yükselmesidir...Turbo yağ bastı... Bu ciddi bir durum olsa gerek. Turbonun içinde yağ değil hava olur. Ama bir şekilde oraya yağ girdiyse ve turbo bunu hava girişinden silindire gönderirse sıkıntı. (Ki öyle olmuş sanırım) Mazot hava ile sıkıştırılarak yakılır ve oluşan patlama pistonu geri iter... Hava yerine yağ geldiyse turbodan , düzgün ateşleme olmayacaktır ve senkronizasyon bozulacaktır... (Bu arada sağlam bir turbo ustası bulun kesinlikle... Sakın bunu ihmal etmeyin)Enjektör işemesinin neden olduğunu tam olarak bilmiyorum ama sonuçlarını biliyorum... Enjektörlerinizi değiştirmeniz gerekir böyle bir durumda (sanırım yakıttaki yabancı maddeler yüzünden tıkanan enjektörün oluşan basınç ile birden açılması ve açılırken de bir kısmını tahrip etmesinden oluyor... ) Allahtan usta "Piston aşağı indi" dememiş. Bi o kalmış zaten...Yalnız o turboya nasıl yağ girdi halen kafamda oluşturamadım... Çok garip vesselam... 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 geçmiş olsun ,ilk kez duyuyorum böyle bir deyim. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Çok geçmiş olsun, gerçekten büyük talihsizlik. Yorum bağlantısı
Yasin Gökcan 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Motor egzozdan çıkarak aracı terk etmiş Size de geçmiş olsun bu arada. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Diğer konunuza yazmıştım buraya da yazayım.. Usta filtre değişimi sonrası hava filtresi girişinden balata spreyi falan sıktı mı gördünüz mü ? 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Konunuz burada Ceyhun bey. Bir daha açmanıza gerek yok. Yorum bağlantısı
Ceyhun Savaseri 2 Mart 2015 Yazar Paylaş 2 Mart 2015 cok tesekkurler arkadaslar 0 turbo ve enjektor takimi alip tekrar deneme yapmayi dusunuyorum oda olmazsa sandik motor yada mevcut motorun tamiri insallah duzelir. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Ceyhun bey, bu konuda iyi kötü bir şeyler yazıp çiziyoruz.. Neden başka bir konu açtınız ? Yorum bağlantısı
Ceyhun Savaseri 2 Mart 2015 Yazar Paylaş 2 Mart 2015 kusuruma bakmayin cep telefonundan girdigim icin 2 defa yeni konu ac butonuna basmisim anroidin azizligi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 kusuruma bakmayin cep telefonundan girdigim icin 2 defa yeni konu ac butonuna basmisim anroidin azizligi Problem yok.. 1 Yorum bağlantısı
Ceyhun Savaseri 2 Mart 2015 Yazar Paylaş 2 Mart 2015 Durum şöyle miydi? evet ama 40sn kadar surdu sani bey Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Turbo bitmiş muhtemelen. Çağlar bey'i bekleyin, onun bir müşterisine de olmuştu diye hatırlıyorum. No Name'e götürün, nokta atışı masrafınızı söylesinler derim. 1 Yorum bağlantısı
Hasen Kara 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Birkaç gün önce Ankara siteler de gördüm ambeleyi. İlk defa şahit oldum zor bir durum Allah korusun. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Ceyhun Savaseri 2 Mart 2015 Yazar Paylaş 2 Mart 2015 Turbo bitmiş muhtemelen. Çağlar bey'i bekleyin, onun bir müşterisine de olmuştu diye hatırlıyorum. No Name'e götürün, nokta atışı masrafınızı söylesinler derim. Sani bey Nonameden Osman Usta ile gorustum hafta icerisinde randevulasip yanlarina goturecegim insallah size ve uye arkadaslara cok tesekkurler sagolun varolun onerilerinizi esirgemeyin lutfen (arabayi kullanmiyorum) Ambeleye kalktı demek bildiğim kadarıyla ; kontrolsüz şekilde (kullanıcıdan bağımsız olarak) devir yükselmesidir... Turbo yağ bastı... Bu ciddi bir durum olsa gerek. Turbonun içinde yağ değil hava olur. Ama bir şekilde oraya yağ girdiyse ve turbo bunu hava girişinden silindire gönderirse sıkıntı. (Ki öyle olmuş sanırım) Mazot hava ile sıkıştırılarak yakılır ve oluşan patlama pistonu geri iter... Hava yerine yağ geldiyse turbodan , düzgün ateşleme olmayacaktır ve senkronizasyon bozulacaktır... (Bu arada sağlam bir turbo ustası bulun kesinlikle... Sakın bunu ihmal etmeyin) Enjektör işemesinin neden olduğunu tam olarak bilmiyorum ama sonuçlarını biliyorum... Enjektörlerinizi değiştirmeniz gerekir böyle bir durumda (sanırım yakıttaki yabancı maddeler yüzünden tıkanan enjektörün oluşan basınç ile birden açılması ve açılırken de bir kısmını tahrip etmesinden oluyor... ) Allahtan usta "Piston aşağı indi" dememiş. Bi o kalmış zaten... Yalnız o turboya nasıl yağ girdi halen kafamda oluşturamadım... Çok garip vesselam... Ustadim degerli cevabin icin cok tesekkurler bilgiler cok degerli kendimi iyiki ankara yolunda boyle bisey olmadi sadece arabaya zarar geldi sagligimiza diyip avutuyorum ama malda canin yongasi cok uzuluyorum... 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Para ile hallolamayacak şeylere üzülün. Bunlar önemsiz. Sizin yerinizde olsam kaskonuz var ise aracı çektirirdim. Yorum bağlantısı
Salih Temel 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 geçmiş olsun inşallah en az masraf ile aracınızı yaptırabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Fatih Ozen 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Aslında hep milli sermayeden gidiyor bunlar birilerinin hatasıyla paralar yurt dısına ucup gidiyor.Valla uzuldum Allah kolaylık versin.Bu durumlar aklıma geldiğinde gaza azar azar basıyorum ...korkumdan Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Geçmiş olsun, motor tam gaz yaptığında nasıl stop edebiliriz, bunun kolay yolu nedir? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Geçmiş olsun, motor tam gaz yaptığında nasıl stop edebiliriz, bunun kolay yolu nedir? Yanlış hatırlamıyorsam kontak kapamak çözüm değil. Yakıt akışını da kesmek olmuyordu galiba. Karterden yağ çekiyordu diye hatırlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Geçmiş olsun, motor tam gaz yaptığında nasıl stop edebiliriz, bunun kolay yolu nedir? 5. vitese tak frene bas tamamdır Hava girişi kesilebilirse o da olabilir. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts