Volkan Dinçel 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 (düzenlendi) Bugün Focus 3 aracımla yaşadığım ilginç bir olayı paylaşmak istedim; S modunda sakin sakin giderken (sanırım vites s3 yada s4 de idi) , 270 derecelik bir viraja girdim sanırım hızım 40 yada 50 civarındaydı..Bu araba nasıl yol tutuyor diye bir an şeytan dürttü ve gaza yüklendim..Aracım sert bir şekilde arkasına bıraktı..kontra vererek topladım ama sınırlarımı zorladı refuju hissettim.. Aklıma gelen şey acaba Powershit S konumunda ESP TCS gibi sistemleri spor sürüş moduna göre mi ayarlıyor? aracın arkasının bu kadar kopmasına çok şaşırdım.. (Kopmasının asıl nedeni düşük devirde yüksek viteste sert bir virajda gaza yüklenmem oldu vitesin kaçta olduğunu bir anlık dalgınlıkla göz önünde bulunduramadım..Düz şanzımanın gözünü seveyim bence kontrol kesinlikle daha kolay..Çekerdim 2'ye yada 3'e bir damla kopmazdı Paylaşmak istedim.. Güvenli Sürüşler.. 1 Mart 2015 tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 Adrenalin iyidir, vücudu dinç tutar Hava kaç dereceydi bunu denediğinizde? Araçta yazlık lastikler mi mevcut? Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 ben 50 km hızla giderken ıslak zeminde 90 derecelik normal dönüş yaptım.Aynı sizin gibi dedim ne zaman kayacak o kişi benim de kulağıma fısıldadı ve yaptım sanırım 30 50 km hız arasında ya 1 ya da 2. vitesdeydim arkası kaymaya başladı.Düşük hız diye bakmayın.Önemli olan ağırlık noktası eğer ağırlık noktası ve momentum doğru şartlarda birleşirse tehlikeli olabilir.Geçmiş olsun.Belki siz gaza basıp bıraktıktan sonra arkası kaymış olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 1 Mart 2015 Yazar Paylaş 1 Mart 2015 Adrenalin iyidir, vücudu dinç tutar Hava kaç dereceydi bunu denediğinizde? Araçta yazlık lastikler mi mevcut? evet yazlık lastikler vardı ancak sıcaklık 14-15 derece civarındaydı.. ben 50 km hızla giderken ıslak zeminde 90 derecelik normal dönüş yaptım.Aynı sizin gibi dedim ne zaman kayacak o kişi benim de kulağıma fısıldadı ve yaptım sanırım 30 50 km hız arasında ya 1 ya da 2. vitesdeydim arkası kaymaya başladı.Düşük hız diye bakmayın.Önemli olan ağırlık noktası eğer ağırlık noktası ve momentum doğru şartlarda birleşirse tehlikeli olabilir.Geçmiş olsun.Belki siz gaza basıp bıraktıktan sonra arkası kaymış olabilir. eskilerden alışkanlık savrulduğumda anlık olarak gazı bırakıp frene dokunmadan ağırlık merkezini yerine getirmeye çalışırım..bu kadar düşük süratte arabanın tepkisi şaşırttı beni ama dedğim gibi sert bir virajda düşük devir yüksek vites ikilisi çok kötü bir kombinasyon..bir kez daha denicem uygun bir yol şartında bu sefer vitesi manuel olarak seçip 2.viteste aynı şekilde dönücem..eğer yine aynı tepkiyi verirse sahibinden.com yolu gözükür aracıma Yorum bağlantısı
Murat Dere 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 Bugün Focus 3 aracımla yaşadığım ilginç bir olayı paylaşmak istedim; S modunda sakin sakin giderken (sanırım vites s3 yada s4 de idi) , 270 derecelik bir viraja girdim sanırım hızım 40 yada 50 civarındaydı..Bu araba nasıl yol tutuyor diye bir an şeytan dürttü ve gaza yüklendim..Aracım sert bir şekilde arkasına bıraktı..kontra vererek topladım ama sınırlarımı zorladı refuju hissettim.. Aklıma gelen şey acaba Powershit S konumunda ESP TCS gibi sistemleri spor sürüş moduna göre mi ayarlıyor? aracın arkasının bu kadar kopmasına çok şaşırdım.. (Kopmasının asıl nedeni düşük devirde yüksek viteste sert bir virajda gaza yüklenmem oldu vitesin kaçta olduğunu bir anlık dalgınlıkla göz önünde bulunduramadım..Düz şanzımanın gözünü seveyim bence kontrol kesinlikle daha kolay..Çekerdim 2'ye yada 3'e bir damla kopmazdı Paylaşmak istedim.. Güvenli Sürüşler.. Volkan, geçmiş olsun da "Powershit" hoşuma gitti. Ben de taktırcam. 8 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 1 Mart 2015 Yazar Paylaş 1 Mart 2015 Volkan, geçmiş olsun da "Powershit" hoşuma gitti. Ben de taktırcam. aracın arkası koptuğunda şanzımana bu ismi verdim 1 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 1 Mart 2015 Yazar Paylaş 1 Mart 2015 Adrenalin deyince süper sahne..ardinal bir hormon dayağa olan isteği arttırıyor :D 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Volkan, geçmiş olsun da "Powershit" hoşuma gitti. Ben de taktırcam. Tam senlik sen trafikte kim bilir neler yaparsın. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Virajın neresinde gaza bastığınız çok önemli. Viraja girmeden gaza basıp viraja girerseniz araç çok rahat arkayı bırakır. Birde 40-50 nerdeyse U dönüş gibi harakette yüksek hız aslında. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Focusta alırken ford ne lastik koyuyor bilmiyorum. Ben alırken fiestalarda hankook ve Bridgestone vardı. Hankook yerine Bridgestone üzerinde olan fiestayı aldım. Her kavşakta yanlamaya başlayınca dedim bu böyle olmaz gittim Conti premium contact 5 aldım. Yanlarken ben değil arkamdan gelip beni izleyenler eğleniyordu. Arabanın en önemli yerlerinden biri lastik. Fiesta gibi güzel bir araba yapıyorsun ona Bridgestone B250 gibi iğrenç bir lastik takıyorsun. Arabanın tüm askı sistemi tasarımına hakaret resmen. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Virajin o kadar içindeyken ani yuklenmede aslında önden çekiş bir aracın kafadan kayması gerekir arkayi o kadar kolay kolay birakmamaliydi. Lastik basinclariniz ne durumda ? Yorum bağlantısı
Murat Dere 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Tam senlik sen trafikte kim bilir neler yaparsın. Kim bilir? 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Virajin o kadar içindeyken ani yuklenmede aslında önden çekiş bir aracın kafadan kayması gerekir arkayi o kadar kolay kolay birakmamaliydi. Lastik basinclariniz ne durumda ? Direksiyonda kontra gibi birşey yapmış olmalı o sırada yada arkasını koparcak şekilde kırmış. Taşıt dinamiğinde az döner karakterteristikli dizayn edilir arabalar. Yani önden kayar. Yorum bağlantısı
Erhan Karaman 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 focus 2,5 vardı bende mondeodan önce. benim de benzer denemelerim oluyordu ama arkasını hiç bıraktıramadım. illa kayacaksa kafadan kayıyordu. ama mondeonun arkasını bir kaç kez bıraktırdığım oldu Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 2 Mart 2015 Yazar Paylaş 2 Mart 2015 Virajın neresinde gaza bastığınız çok önemli. Viraja girmeden gaza basıp viraja girerseniz araç çok rahat arkayı bırakır. Birde 40-50 nerdeyse U dönüş gibi harakette yüksek hız aslında. daha önce hep iyi yol tutan arabalara sahip oldum.. Focus 2.5 da dahil..Evet katılıyorum yüksek hız ama araba çok sert sekilde arkasını bırakma hareketi beni çok şaşırttı.. Focusta alırken ford ne lastik koyuyor bilmiyorum. Ben alırken fiestalarda hankook ve Bridgestone vardı. Hankook yerine Bridgestone üzerinde olan fiestayı aldım. Her kavşakta yanlamaya başlayınca dedim bu böyle olmaz gittim Conti premium contact 5 aldım. Yanlarken ben değil arkamdan gelip beni izleyenler eğleniyordu. Arabanın en önemli yerlerinden biri lastik. Fiesta gibi güzel bir araba yapıyorsun ona Bridgestone B250 gibi iğrenç bir lastik takıyorsun. Arabanın tüm askı sistemi tasarımına hakaret resmen. Michelin Energy var üstünde..genel anlammda memnunum..daha öncede kullandığım bir lastik.. Virajin o kadar içindeyken ani yuklenmede aslında önden çekiş bir aracın kafadan kayması gerekir arkayi o kadar kolay kolay birakmamaliydi. Lastik basinclariniz ne durumda ? en son 1 ay önce lastik basınçlarımı kontrol etmiştim..ancak lastik bariz şekilde indiği zaman direksiyondan hissedebiliyorum..kaç psi basınçta şu an bilemiyorum.. Direksiyonda kontra gibi birşey yapmış olmalı o sırada yada arkasını koparcak şekilde kırmış. Taşıt dinamiğinde az döner karakterteristikli dizayn edilir arabalar. Yani önden kayar. evet biraz arkasını bırakmasını istedim sola doğru sert dönen bir virajda ani gaz verip sola kırdım..Arkadan gelen muhtemelen Focus arkadan itişlimiydi diye düşünmüştür Lastik basıncı bile etkendir bu işlerde.. evet lastikten şüphelendim bende..çok düşük değil basınçlar ama en kısa zamanda kontrol edicem.. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Dusukten ziyade yüksek olmasi etken olmuş olabilir. Çünkü önden çeker bi aracın arkasını cidden kolay kolay bırakmaması lazım hele gaza asilmisken direk kafadan kayar Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 2 Mart 2015 Yazar Paylaş 2 Mart 2015 Dusukten ziyade yüksek olmasi etken olmuş olabilir. Çünkü önden çeker bi aracın arkasını cidden kolay kolay bırakmaması lazım hele gaza asilmisken direk kafadan kayar ben arabanın arkasını kaydırma konusunda yetenekliyimdir bir arkadaşımın F30 kasa 320'si ile video çeksek youtube da fenomen olurduk ) Yorum bağlantısı
Recommended Posts