İçeriğe Yönlendir

Cruze Kontroldeyken Yokuşta Hızın Düşmesi


serhat öztürk

Recommended Posts

serhat öztürk

Merhabalar,

1.25 2014 trend x benzinli aracim var.cruze kontroldeyken yokuşta hızı düşuyor. Örneğin 90km/s hıza ayarladigimda 5. Viteste 60km/s hıza kadar düşüyor. Öyle çok fazla eğimi olan bir yerde değil aslında.

Normal mi bu kadar devirden dusmesi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Normal. Olması gereken o.

Ama 90 iken rampayı gördüyseniz 4. Vitese alsanız belki düşmez.

Düşmemesi lazım bence.

Peki o devirde o araç o rampayı normalde bile 5 le 90 la çıkamayacaksa.

Çünkü Hız sabitleme ani hızlanma yapmaz. Yani bir anda gaza yüklenmez. Araç dizel Değil bu arada Hakan. Dizel turbodan dolayı toparlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Normal. Olması gereken o.

Ama 90 iken rampayı gördüyseniz 4. Vitese alsanız belki düşmez.

Çok denedim Focus'ta asla düşmüyor,sadece yokuş aşşağı inerken hızlanıyor.

Yorum bağlantısı
Emre Ünal2

Serhat bey çok dik yokuşlarda düşebilir, benim aracımda da dik yokuşlarda düşüyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Çok denedim Focus'ta asla düşmüyor,sadece yokuş aşşağı inerken hızlanıyor.

Cevap verdim ama geç kaldım. Senin araç dizel 1.6. Bu araç 1.25 benzinli.
Yorum bağlantısı

Peki o devirde o araç o rampayı normalde bile 5 le 90 la çıkamayacaksa.

Çünkü Hız sabitleme ani hızlanma yapmaz. Yani bir anda gaza yüklenmez. Araç dizel Değil bu arada Hakan. Dizel turbodan dolayı toparlar.

Bu olabilir bak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu olabilir bak.

Benzinli araçla uzun yol yapmayalı baya olmuş [emoji4]. Hele birde rampa ise benzinli ile Hız kestin mi bittin.
Yorum bağlantısı
Umut Değişmen

Motor gucsuz oldugu icin dusmesi normal. Tdci dusmez

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Cevap verdim ama geç kaldım. Senin araç dizel 1.6. Bu araç 1.25 benzinli.

 

Benzinli araçlar için çok dik yokuşlarda düşmesi gayet normal. Benim Focus bile düşüyor. ( Bende aslında düşmüyor otomatik olduğu için vites küçültüyor. Manuele alıp  son viteste yokuşa girersem düşüyor ).

 

Problem yok. Bunu önlemenin yolu yokuşlara 90 km/h ile değil 100-110 km saat ile girerseniz sorun kalmıyor. Hız artırma tuşu ile 2-3 tık-tık yeter :)

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Atmosferik ve kucuk hacimli motorda olasi birsey , 1.2 clio ile bayir yukari cc aktif 90 ile giriyordum bayira 65 e kadar dusuyodu 5.vites :) ayrica sunuda soyliyim bayir yukari cc kullanmak.yakit tuketiminizi arttiracaktir , aksine 4. Vites tatli devirde tirmanirsaniz daha az yaktirirsiniz , alet hizi korumaya calisacagi icin asiri yuklenme yapiyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat DEMİRHAN

Yokuşlarda araç otamatik değilse cruze contrelden bence çıkılmalı.Motor devirsiz kalıyor her şartta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Normal. Olması gereken o.

Ama 90 iken rampayı gördüyseniz 4. Vitese alsanız belki düşmez.

Peki o devirde o araç o rampayı normalde bile 5 le 90 la çıkamayacaksa.

Çünkü Hız sabitleme ani hızlanma yapmaz. Yani bir anda gaza yüklenmez. Araç dizel Değil bu arada Hakan. Dizel turbodan dolayı toparlar.

 

Bencede cevap bu.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yokuş aşağı hızlanmaz, ayarlı hızda yakıt kalır ama eğim fazla ise kompresyon yeterli gelmeyip hızlanır. Araç otomatik ise vites küçültüp hızı muhafaza etmeye çalışır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

yokuşa gelmeden önce hızlandırın.

eğer araç devirsiz ise her araç düşer.

belki dizel daha iyi gidebilir ama dediğim gibi devir önemli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Zaten fazla da yakar. Bu durumda 4 ile çıkmak daha ekonomik olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cüneyt Demir

hız sabitleyici özelliği için yokuşlarda ve yokuş aşağı inişlerde kullanmayınız uyarısı var(araç kitapçığında)

Ben hep kapatırım inişlerde ve çıkışlarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ozturk

 Gayet normal.Aracı ilk aldığımda bir süre denedim,bir rampaya 4.vites 90 km hızla girerseniz,mesafeye ve eğime orantılı olarak 75 km hıza kadar düşüyor.5.vites ise daha da sıkıcı.Velhasıl ben bu cc olayını sevmedim ve kullanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Çok denedim Focus'ta asla düşmüyor,sadece yokuş aşşağı inerken hızlanıyor.

aynen  :yes:  :yes:  :yes:

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Benim tdci fiesta da yaşamışlığım var hatta dik olduğunu bildiğim bir rampaya 110 ile sabitleyip girdim. Uzun bir rampaydı epey merak ettim ne olacak diye. Hız düştü düştü 70-80 km civarı kendiliğinden devreden çıktı hatta hız sabitleyici. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Kasap

Çok normal bir durum ben 2.0 mondeoda bile çok dik yokuşlarda cc ile giderken 5-10 km kayıp yaşıyordum. 1,25 motorla çok normal. Ayrıca o yokuşu cc ile çıkamaya çalışmayın sistem aracı sabitlediğiniz hıza çıkarmak için daha çok gaza basacaktır bu yakıtı arttırıp motor performansını düşürür arkadaşlarında dediği gibi vites küçültüp çıkmalısınız.

Yorum bağlantısı

Her şeyi araçtan beklemeyin. Biraz da siz gaz verin, yardımcı olun. Durum normal. Bende de aynısı oluyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Konuyu özetliyorum ;

 

1.2 motora cc koyan zihniyet suçlu :D arabanın günahı yok :):p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...