Uğur Kamil 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Bugün 200 km yaptım. 170 km'si uzun yol 100km hız sabitleyici açık 20 km'si şehir içi(5 km'si dur kalk) 10 km'si çoğunluğu 1-2. vites rampa çıkışlı ve inişliydi. Hava sağnak yağmurlu(normal havaya göre 0.5 lt kadar fark ediyor) 3 kişiydik araçta 5,4 lt ortalama ile dolaştık. Hız sabitleyici kullanmasaydım çok fark olacağını sanmıyorum. Hava yağmurlu olmasa ve 90 geçmeseydim 4.5-5 lt arasında bir ortalama olurdu ama. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 11 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Bir soru gelsin Peki limitör ile hızı 80e sabitlesek gaza kick down yapyacak şekilde bassak. Hep 80le gidecek şekilde Cruise control ün 80e sabitlemesinden az yakar mı. Limitör yakıtı ona göre mi yolluyor yani optimum yakıt ile mi gidiyor Focus 3’lerde kick down yapınca limitör devreden çıkıyordu. Diğer araçları bilemiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Focus 3’lerde kick down yapınca limitör devreden çıkıyordu. Diğer araçları bilemiyorum. Yapmayacak şekilde demek istedim . Harf eksik kalmış düzelttim 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Şimdi, Mustafa Tüfekçi yazdı: 2 dakika önce, Ahmet Gül yazdı: Focus 3’lerde kick down yapınca limitör devreden çıkıyordu. Diğer araçları bilemiyorum. Yapmayacak şekilde demek istedim . Harf eksik kalmış düzelttim Bu işi ancak @Ali Darbaz Bey çözer 😀 Ben polemiğe girmem, basarım 😁 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Düz yol tek kişi; 70km hız devir 1400 ortalama 4lt yakıyor. Aynı şartlarda; 100km hız devir 2000 ortalama 5lt yakıyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 28 dakika önce, Ahmet Gül yazdı: Bu işi ancak @Ali Darbaz Bey çözer 😀 Ben polemiğe girmem, basarım 😁 Hocam bu en baba yontem. Ama henuz tam tesekkullu denemedim. Cunku 80 km hizda limitleyince araba rampa asagi kendi kendine 90 km hiza cikiyor. Araba ikaz sesi bangir bangir bagiriyor. Uzun yolda 110 km hiza baglrsam tadindan yenmez. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 52 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Bir soru gelsin Peki limitör ile hızı 80e sabitlesek gaza kick down yapmayacak şekilde bassak. Hep 80le gidecek şekilde Cruise control ün 80e sabitlemesinden az yakar mı. Limitör yakıtı ona göre mi yolluyor yani optimum yakıt ile mi gidiyor Kangodan diyeyim gerçi mazdanın da aynı idi. Dip gaz harici basılı tutunca Cruise ile aynı yakıyor. İki sistem de aynı işi yapmaya çalışıyor. Sabit hız 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 14 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Hocam bu en baba yontem. Ama henuz tam tesekkullu denemedim. Cunku 80 km hizda limitleyince araba rampa asagi kendi kendine 90 km hiza cikiyor. Araba ikaz sesi bangir bangir bagiriyor. Uzun yolda 110 km hiza baglrsam tadindan yenmez. Ben sevmiyorum böyle otonom sistemleri. Gaza frene basmayacaksam, vites değiştirip arabayla oynamayacaksam İETT ile giderim daha iyi😊 Bas akbili hem ucuz hem çevreci. Şaka bir yana bu iş bana daha mantıklı geldi. CC kullanıldığında araç hızlanmak için dip gaz yapıyor, bu da tüketimi felaket artırıyor. Ben her zaman iddia ediyorum CC’den daha az yaktırırım. Çünkü CC yol ve gaz pedalını hissetmiyor. Limitör iyi olabilir, çünkü ayarı veren sonuçta sizsiniz. Tamirat tadilatta izlemiştim, adam gazı hissetmek için ayakkabısını bile çıkarıyordu. Ayakkabıları da çıkarırsak mükemmel sonuç elde ederiz 😀 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Sabit gaz marjinal daha az yakar. Yokuşlarda gazı artırmaz. elle kullanınca inişte boşa almalar gazdan çekmeler vs ile daha da az yakılabiliyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 Ben daha önce Crusie Control motora nasıl yüke bindirdiğini gösterir bir video çekmiştim. 35 nci saniyeen itibaren motora yükün nasıl bindiğini görebilirsiniz. Bu arada google Earth ' e göre rampanın eğimi % 7 Bu da aynı rampanın Brake Specific Fuel Consumption videosu. Motor yükü artıkca Yakıt tüketimdeki değişimleri gösteriyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) Bu Alman eğitim videosunda, arabayı vites kücültüp 3/1 gaza basarak yürütmek yerine, vites yükseltip 3/2 oranında gaza basarak yol amlmanın daha ekonomik olduğu belirtiliyor. 12 Kasım 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 Burda ise neden gaza yüksek vites oranında 3/2 oranında basmamızı gerektiğini çok güzel bi şekilde anlatmış. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Sabit gaz marjinal daha az yakar. Yokuşlarda gazı artırmaz. elle kullanınca inişte boşa almalar gazdan çekmeler vs ile daha da az yakılabiliyor.Mercedes deki limitör rampa inişte motor freni yapıyor gaza bassakta. Hatta vites düşürüyor. Elektronik gaz kelebeği olduğu için pedala bassak da o gaz vermiyor ondan sordum. Sabitleyici inişte yine vites düşürüyor ama hızlanıyor. W203kasa için bu. 202 kasada gaz teli vardı. Hem motor freni yapıyordu keskin bir şekilde hemde vites düşürürdü. Hatta eğer el gazı ile hızı düşürsen retarder gibi davranırdı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 tam öyle dememiş bence. Başka bir durum var ilk rakamlar ve grafik doğru. En son kısım sanki tasarruf miktarı. 3/2 nasıl basıyoz? tabana mı geçecek pedal? 1 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Mercedes deki limitör rampa inişte motor freni yapıyor gaza bassakta. Hatta vites düşürüyor. Elektronik gaz kelebeği olduğu için pedala bassak da o gaz vermiyor ondan sordum. Sabitleyici inişte yine vites düşürüyor ama hızlanıyor. W203kasa için bu. 202 kasada gaz teli vardı. Hem motor freni yapıyordu keskin bir şekilde hemde vites düşürürdü. Hatta eğer el gazı ile hızı düşürsen retarder gibi davranırdı. E işte...boşa alacaksın. 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 tam öyle dememiş bence. Başka bir durum var ilk rakamlar ve grafik doğru. En son kısım sanki tasarruf miktarı. 3/2 nasıl basıyoz? tabana mı geçecek pedal? E işte...boşa alacaksın.Enjeksiyonlu araçta boşa almak yakıtı sıfırlamaz ki zaten bilirsiniz. Cut off da yakıtı keser de boşta kesmez yanlış mıyım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 4 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: tam öyle dememiş bence. Başka bir durum var ilk rakamlar ve grafik doğru. En son kısım sanki tasarruf miktarı. 3/2 nasıl basıyoz? tabana mı geçecek pedal? E işte...boşa alacaksın. 3 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Gaz pedalını %150 yap diyor 3/2 derken %60 - %70 demek istemiştim Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Şimdi, Ali Darbaz yazdı: 3/2 derken %60 - %70 demek istemiştim İstemek yok. 2/3 diyecen anladık tabi şaka yapıyoruz 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Yok ben işin esprisindeyim zaten 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 1 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: 7 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: tam öyle dememiş bence. Başka bir durum var ilk rakamlar ve grafik doğru. En son kısım sanki tasarruf miktarı. 3/2 nasıl basıyoz? tabana mı geçecek pedal? E işte...boşa alacaksın. Enjeksiyonlu araçta boşa almak yakıtı sıfırlamaz ki zaten bilirsiniz. Cut off da yakıtı keser de boşta kesmez yanlış mıyım Mustafa sen bari yapma ya. Elbette boşta daha az yakar. Yeni VW lerde otomatik coasting özelliği nedir bi kontrol edelim istersen ? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) Almanca zor olduysa buda popüler bir kanalın anlatımı Burda yine Mazda motorunu anlatırken Bsfc değinilmiş. 12 Kasım 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Boşta elbette dümdüz görece kuvvetli eğimli yokuş aşağı ineceksen viteste daha az yakar ama iş uzun tatlı inişlere ve iniş çıkışlara gelince iş değişir. motorun yaptığı fren etkisi, rölantide yaktığı enerjiden daha çoktur. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 3 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Mustafa sen bari yapma ya. Elbette boşta daha az yakar. Yeni VW lerde otomatik coasting özelliği nedir bi kontrol edelim istersen ? Bilmiyordum baktım. Bahsi geçen boşta sürüş atalet ile yürümesi için boşa atma. O şanzıman özelliği. Bizim testimiz için aynı araç farklı koşul denenmeli. 911turbodaki DSG özelliği marjinal 😛 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Biz hipermilciler zaten fren kullanmayız.Onu koy kenara. Frensiz nasıl uzun yolda kullanırsın viteste ve vitessiz inişler ne anlama gelir vs. 911 bulduk da hipermil yapacaz Ben şahsen yapmam 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 E5 Dilovası rampasını inerken boşta inmek mi peki viteste inmek mi az yaktırır. Eskiden olsa video çekerdim her gün indiğim yol . Ama uzun vadede unıtmazsam İstanbul dönüşlerinde video çekecem. Boş da viteste ve hız limitleme ile 3 hafta sürer bitirmem 😛 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts