Serkan Karakoca 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 3 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Kadrandaki hız doğru ise, dizel arabanın yüksek tork avantajı, düşük hızda kendini gösteriyor. doğru tek depo 1350 km yol yaptım klima açık iki yetişkin 18 jant lastik ve araçta komple stage 3 setup vardı yaklaşık 180 hp 350 nm tork 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) Ben hep söylüyorum, benimki 70 'in altında çok yakıyor, 120-160 arası daha az yakıyor. 12 Kasım 2018 tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Ben hep söylüyorum, benimki 70 'in altında çok yakıyor, 120-160 arası daha az yakıyor. Buna bende inanmaya basladim cunku 90 la giderken 6.4 yakan araba 120 ile giderken 8 litre yakmasini bekliyorum 7 litre yakiyor 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 5 dakika önce, Metin Akbal yazdı: Buna bende inanmaya basladim cunku 90 la giderken 6.4 yakan araba 120 ile giderken 8 litre yakmasini bekliyorum 7 litre yakiyor 70 altında şehir içinde dümdüz yolda anlık tüketimim 8-12 lt arasında geziyor, şehir dışında 120-160 bandında anlık tüketimlerde 4-5 lt 'leri uzun soluklu görebiliyorum. Bundan sonra V8 'in tadına bakayım diyorum. Şehir içi 1.3 mutlujet palio, şehirler arası 545i V8 motor. Off ne hayal bee. 4 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 1.0 tsi polo ile 110 km sabit ile gittik aşağı yukarı 4.7 lt gösterdi gösterge... 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 4 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı: 70 altında şehir içinde dümdüz yolda anlık tüketimim 8-12 lt arasında geziyor, şehir dışında 120-160 bandında anlık tüketimlerde 4-5 lt 'leri uzun soluklu görebiliyorum. Bundan sonra V8 'in tadına bakayım diyorum. Şehir içi 1.3 mutlujet palio, şehirler arası 545i V8 motor. Off ne hayal bee. otomatik mi hocam, otomatik vites kilit şeysindendir o. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 1 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: otomatik mi hocam, otomatik vites kilit şeysindendir o. Evet hocam otomatik. Bana kalırsa atalet sebebiyle bu kadar ciddi fark oluşuyor. Araç baya ağır. Yolculuk esnasında 2 ton gibi ağırlığı oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Hocam bence otomatik vites düşük hızda kaçırıyor güçten çalıyor, yüksek hızda tork konvertör kilitleniyor düz vites gibi çalışıyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) 17 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: otomatik mi hocam, otomatik vites kilit şeysindendir o. 16 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı: Evet hocam otomatik. Bana kalırsa atalet sebebiyle bu kadar ciddi fark oluşuyor. Araç baya ağır. Yolculuk esnasında 2 ton gibi ağırlığı oluyor. Zf Hp5 şanzımanın son dişlisinde, yani 5nci vitesde lock-up Damper var. buda yakıtt tüketimini düşürür. 12 Kasım 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Bir saat önce, Gökhan Albayrak yazdı: 70 altında şehir içinde dümdüz yolda anlık tüketimim 8-12 lt arasında geziyor, şehir dışında 120-160 bandında anlık tüketimlerde 4-5 lt 'leri uzun soluklu görebiliyorum. Bundan sonra V8 'in tadına bakayım diyorum. Şehir içi 1.3 mutlujet palio, şehirler arası 545i V8 motor. Off ne hayal bee. 3,0 lt hacimli ACT teknolojisine sahip bir V6 veya V8 olsa silindirlerin yarısı kapandığında 1,5 lt açıkken 3,0 lt. ne güzel olurdu. Bu fikir geçenlerde kullanma fırsatını bulduğum Audi A6 3,0 tdi 6 silindirli 300hp lik bir Quattro kullanınca aklıma geldi. araca bindiğimde ortalama yakıt tüketimi 12 lt/100km idi araçtan indiğimde 13,5lt/100km idi. ama araç virajda yan camlara, düz yolda koltuğa yapıştırıyordu. Ağır başlı kullandığımızda 1,6 tdci mondeo gibi 5,5-6 lt/100km yaksa, adrenalin istediğimizde 12-13lt/100km yaksa. tercih ayağınızın altında. ne güzel olurdu olsa bile 2012 model aracın fiyatı 250000 tl idi. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 29 dakika önce, Metin Uzunoğlu yazdı: 3,0 lt hacimli ACT teknolojisine sahip bir V6 veya V8 olsa silindirlerin yarısı kapandığında 1,5 lt açıkken 3,0 lt. ne güzel olurdu. Bu fikir geçenlerde kullanma fırsatını bulduğum Audi A6 3,0 tdi 6 silindirli 300hp lik bir Quattro kullanınca aklıma geldi. araca bindiğimde ortalama yakıt tüketimi 12 lt/100km idi araçtan indiğimde 13,5lt/100km idi. ama araç virajda yan camlara, düz yolda koltuğa yapıştırıyordu. Ağır başlı kullandığımızda 1,6 tdci mondeo gibi 5,5-6 lt/100km yaksa, adrenalin istediğimizde 12-13lt/100km yaksa. tercih ayağınızın altında. ne güzel olurdu olsa bile 2012 model aracın fiyatı 250000 tl idi. Silindir kapama yıllardan beri var ama dediğiniz gibi güzel araçlarda neden olmaz hiç düşünmedim. Belki ilerleyen zamanlarda karşılaşırız. Gerçi yine sıfır aracı alamayacağımız için youtube dan takibini yapabiliriz. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Bir saat önce, Gökhan Albayrak yazdı: Silindir kapama yıllardan beri var ama dediğiniz gibi güzel araçlarda neden olmaz hiç düşünmedim. Belki ilerleyen zamanlarda karşılaşırız. Gerçi yine sıfır aracı alamayacağımız için youtube dan takibini yapabiliriz. A6 quatrro 1.5 olsa da aynı yakacaktır. Silindir kapama çok marjinal tasarruf sağlar. %7 felan en çok. Öyle yarıya inmez. O audi 3.0 diye çok yakmıyor. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 16 saat önce, Ahmet Gül yazdı: Ben hiç paylaşmayım o zaman 😀 Ortalamam 8.3. Herkes ne kadar az yakarımın testini yaparken ben en çok ne kadar yakarımın testini yaptım: Kastamonu-Ankara 11.4 l pompa verisi, hem de benzin en V pavırından 😆 Benim İstanbul içi 10 civarı ortalamam. Azıcık uzağa gidersem düşüyor ama bir şekilde 10'a çıkıyor geri. Başta kafaya takıyordum, sonra vazgeçtim. Uzun yolda 6.5'lara düşüyorum ama. Kastamonu - Ankara 11.4 ile gitmek için sağlam basmak lazım ama. Bonus 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) 12 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: A6 quatrro 1.5 olsa da aynı yakacaktır. Silindir kapama çok marjinal tasarruf sağlar. %7 felan en çok. Öyle yarıya inmez. O audi 3.0 diye çok yakmıyor. Abi bu videoda 120 ve 130 km arasında silindir kapama teknolojisi arasında 1,3 litre fark var. 12 Kasım 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) 26 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: Benim İstanbul içi 10 civarı ortalamam. Azıcık uzağa gidersem düşüyor ama bir şekilde 10'a çıkıyor geri. Başta kafaya takıyordum, sonra vazgeçtim. Uzun yolda 6.5'lara düşüyorum ama. Kastamonu - Ankara 11.4 ile gitmek için sağlam basmak lazım ama. Bu arada geçen hafta serviste bujileri değiştirdim. Araba kendine geldi. Yakıt da biraz düştü gibi geldi ama psikolojik mi değil mi pompa verisinden sonra söylerim. Tüm yetkili servislerde kış kampanyası var. Yedek parça ve işçilikte %20 indirimli. Geçen de konuşmuştuk da eğer dur kalk trafikse 10 litre normal. Yavaş da olsa akıcı bir trafik varsa 8-9 arasında kalmalı. Tabi TCT kaçırıyorsa o da etken. Bujilerden emin değilsen hazır kampanya varken 24 Kasım’a kadar değiştir. Orijinal bujiden başka kullanma derim abi aynı NGK var falan diyorlar aynı değil. En son depo verim 54 litre benzin ile 655 km. 400 km şehir dışı. 250 civarı şehir içi. Kış lastikleri ve malum hava soğuk. Bujiler de değişmeden. Şehir dışı 130 civarı sürat şehir içi 50-90 arası. Bu arada 11.4 litre ortalamayı bulabilmek için bonusta gönderdiğin kadranı gördüm 🤫 12 Kasım 2018 tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi İmla 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Silindir kapama 5.7 litre v8 hemi motorda da var. V4 olarak çalışıyor 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 18 dakika önce, Ahmet Gül yazdı: Bu arada geçen hafta serviste bujileri değiştirdim. Araba kendine geldi. Yakıt da biraz düştü gibi geldi ama psikolojik mi değil mi pompa verisinden sonra söylerim. Tüm yetkili servislerde kış kampanyası var. Yedek parça ve işçilikte %20 indirimli. Geçen de konuşmuştuk da eğer dur kalk trafikse 10 litre normal. Yavaş da olsa akıcı bir trafik varsa 8-9 arasında kalmalı. Tabi TCT kaçırıyorsa o da etken. Bujilerden emin değilsen hazır kampanya varken 24 Kasım’a kadar değiştir. Orijinal bujiden başka kullanma derim abi aynı NGK var falan diyorlar aynı değil. En son depo verim 54 litre benzin ile 655 km. 400 km şehir dışı. 250 civarı şehir içi. Kış lastikleri ve malum hava soğuk. Bujiler de değişmeden. Şehir dışı 130 civarı sürat şehir içi 50-90 arası. Bu arada 11.4 litre ortalamayı bulabilmek için bonusta gönderdiğin kadranı gördüm 🤫 Geçen gün Birmot'a uğradım ben de, TCT güncellemesi sormak için, oradan dönüşte Zincirlikuyu'dan Cevizlibağ'a 6.1 ortalamayla geldim E-5'ten, ben de şok oldum. Yol akınca ciddi düşüyor yani. Servis ses ve sert çalışmayla ilgili ısrarla normal diyor bu arada. DSG gibi çalışmasını bekleme, kavrama değişmeden yağı da pek değiştirmiyoruz diyor. Alfisti forumda da TCT yağını değiştiren yok, muhtemelen fırsat bulunca bi deneyeceğim o işi. Faydası olacağını düşünüyorum, neticede 5 yıl ve 67.000 km kullanılmış bir yağ dolaşıyor şanzımanda. Buji işinde de internette yazılanları okuyunca ben NGK'ya mail attım, orijinal bujiyi de siz üretiyorsunuz, Alfa kutusundakiyle NGK kutusundaki farklı mı diye, hayır ikisini de biz üretiyoruz bire bir aynı dediler, ben de 4 tanesi 300'e N11'den aldım dolaba koydum, ilk bakımda değiştireceğim. Muhtemelen usta takarken niye orijinal almadın diyecek de inat ettim nedense. 4 buji kaça geliyor servis indirimiyle? 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 12 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: Geçen gün Birmot'a uğradım ben de, TCT güncellemesi sormak için, oradan dönüşte Zincirlikuyu'dan Cevizlibağ'a 6.1 ortalamayla geldim E-5'ten, ben de şok oldum. Yol akınca ciddi düşüyor yani. Servis ses ve sert çalışmayla ilgili ısrarla normal diyor bu arada. DSG gibi çalışmasını bekleme, kavrama değişmeden yağı da pek değiştirmiyoruz diyor. Alfisti forumda da TCT yağını değiştiren yok, muhtemelen fırsat bulunca bi deneyeceğim o işi. Faydası olacağını düşünüyorum, neticede 5 yıl ve 67.000 km kullanılmış bir yağ dolaşıyor şanzımanda. Buji işinde de internette yazılanları okuyunca ben NGK'ya mail attım, orijinal bujiyi de siz üretiyorsunuz, Alfa kutusundakiyle NGK kutusundaki farklı mı diye, hayır ikisini de biz üretiyoruz bire bir aynı dediler, ben de 4 tanesi 300'e N11'den aldım dolaba koydum, ilk bakımda değiştireceğim. Muhtemelen usta takarken niye orijinal almadın diyecek de inat ettim nedense. 4 buji kaça geliyor servis indirimiyle? 128 lira tanesi. 4 tanesi 512 lira yapıyor. İndirimle 400 liraya aldım. Montaj işçiliği de 50 lira istediler ama sonra size bir ikramımız olsun dediler ücretsiz yaptılar. Ben de onların bu kıyağına servis memnuniyet anketine 10 üzerinden 9-10 vererek cevap verdim 😀 Bir arkadaşımda Leon FR vardı 6-6.5 yakıyormuş şehir içinde dedim, öldürürsen yakar dedi. Siz Octavia’ya ne yediriyorsunuz biz de Giu’ya ondan versek 6 litre yaksa 😁 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 7 dakika önce, Ahmet Gül yazdı: 128 lira tanesi. 4 tanesi 512 lira yapıyor. İndirimle 400 liraya aldım. Montaj işçiliği de 50 lira istediler ama sonra size bir ikramımız olsun dediler ücretsiz yaptılar. Ben de onların bu kıyağına servis memnuniyet anketine 10 üzerinden 9-10 vererek cevap verdim 😀 Bir arkadaşımda Leon FR vardı 6-6.5 yakıyormuş şehir içinde dedim, öldürürsen yakar dedi. Siz Octavia’ya ne yediriyorsunuz biz de Giu’ya ondan versek 6 litre yaksa 😁 Buji uyguna gelmiş, Zincirlikuyu Birmot'un yaklaşımını da beğendim ben, kayıt filan açmadılar, usta ile teste çıktık sohbet ettik, sonra bilgisayara bağlayıp yazılım güncellemesi adaptasyon vs. yapıp verdiler. Alfa-Lancia-Jeep bölümünde pek araba olmayınca ilgi alaka iyiydi. İşim düşse giderim tekrar. Tabi ben normalde Sportivo'da yaptırıyorum işlemleri. Ben 300'e aldım NGK'yı, şu an 11.11 indirimiyle 270 lira. https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/buji-ikr9j8-fiat-linea-bravo-grande-punto-14t-jet-takim-P110799964 Jetta, Golf, Octavia, Passat uzun dönem kullandım hepsini, ortak özellikleri yolda çok güzel akıyorlar ve TSI motorun alt devirleri Multiair'den daha iyi. Temel fark bu bence. DSG 2000 deviri neredeyse hiç görmüyor sakin kullanımda, TCT 2000'i geçince vites atıyor. 1'den 2'ye atmak için bile 2000 devire çıkıyor. Bu da bir etken. Diğer arabalarla 70 ile döndüğüm yonca kavşağı Giu ile yol da başka arabalar da varken 100 ile döndüm dün gece, bu da Alfa'nın yakıtına katlanmak için bir etken. Ama bir şekilde bu TCT ile ilgili kafamı rahatlatmam lazım. Diğer bir not ise, daha az yakar mı acaba diye iki depodur Opet'ten alıyorum, normalde Shell dışında benzin almam kolay kolay, arabanın sesi filan bi acayip oldu. Depo bitince Shell'e döneceğim tekrar sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 silindir kapamasın araba ne gerek var yav. keşke silindir eklese benimki 6 iken 8 olsa gaza basınca daha zevkli olur 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Valla Alfa servislerini ben de çok beğendim acayip ilgililer ve sizi mutlu etmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Ford servislerinde adam yerine konulmadıktan sonra böyle muamele görünce cepleri boşaltasım geldi 😀 Biraz ayak üstü muhabbet ettik, satış sonrası müşteri memnuniyet anketine düşük puan verirsek bayağı canlarını sıkıyorlarmış servis yetkililerinin, tabi bu da bir etken. Alfa her ne kadar kendisi olmasa da ismi premium sınıfta. Gittiğim Yenimahalle Birmot servisi Alfa ile beraber Jeep, Lancia ve Maserati’ye de hizmet veriyor. Tabi Maserati müşterisine gösterilen hürmetten biz de bir kepçe tadına baktık 😀 Dünya gözüyle yakından bir Maserati de gördük, ona da şükür. Vw araçların tiplerini sevmiyorum hiç. İlerde bir A4 ya da A3 neden olmasın derim ama bu DSG korkulu rüyam. Ben aşırı derece de pimpirikli biriyim. Sizin Zeyrek yokuşundan çıkarkenki sesi duysam bir hafta uyuyamam. Onun için çift kavrama cesaret edemiyorum. Markası ne olursa olsun. Halbuki o kadar da hoşuma gidiyor namussuz. Belki ilerde garantili bir araç alacak duruma gelirse öyle. DSG Alfa’da olsun, bence bir litre daha az yakar, 0.2 saniye de 0-100’den kazanır. Mükemmel bir şanzıman. Geçen ben de PO’dan benzin aldım. Psikolojik falan değil gerçekten gitmiyor araba. O gitmedi ben bastım, ben bastım o gitmedi. İkimiz de inat ettik, sonuçta öyle bir içirdim ki benzini, Shell’den alsam daha ucuza gelecekti 😀 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 10 dakika önce, Ahmet Gül yazdı: Valla Alfa servislerini ben de çok beğendim acayip ilgililer ve sizi mutlu etmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Ford servislerinde adam yerine konulmadıktan sonra böyle muamele görünce cepleri boşaltasım geldi 😀 Biraz ayak üstü muhabbet ettik, satış sonrası müşteri memnuniyet anketine düşük puan verirsek bayağı canlarını sıkıyorlarmış servis yetkililerinin, tabi bu da bir etken. Alfa her ne kadar kendisi olmasa da ismi premium sınıfta. Gittiğim Yenimahalle Birmot servisi Alfa ile beraber Jeep, Lancia ve Maserati’ye de hizmet veriyor. Tabi Maserati müşterisine gösterilen hürmetten biz de bir kepçe tadına baktık 😀 Dünya gözüyle yakından bir Maserati de gördük, ona da şükür. Vw araçların tiplerini sevmiyorum hiç. İlerde bir A4 ya da A3 neden olmasın derim ama bu DSG korkulu rüyam. Ben aşırı derece de pimpirikli biriyim. Sizin Zeyrek yokuşundan çıkarkenki sesi duysam bir hafta uyuyamam. Onun için çift kavrama cesaret edemiyorum. Markası ne olursa olsun. Halbuki o kadar da hoşuma gidiyor namussuz. Belki ilerde garantili bir araç alacak duruma gelirse öyle. DSG Alfa’da olsun, bence bir litre daha az yakar, 0.2 saniye de 0-100’den kazanır. Mükemmel bir şanzıman. Geçen ben de PO’dan benzin aldım. Psikolojik falan değil gerçekten gitmiyor araba. O gitmedi ben bastım, ben bastım o gitmedi. İkimiz de inat ettik, sonuçta öyle bir içirdim ki benzini, Shell’den alsam daha ucuza gelecekti 😀 toplasanız kaç tane alfa sahibi var ülkede , olanların kaç tanesi servise gidiyor. müşteri görünce ilgi patlaması normal 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 1 dakika önce, Ahmet Gül yazdı: Vw araçların tiplerini sevmiyorum hiç. İlerde bir A4 ya da A3 neden olmasın derim ama bu DSG korkulu rüyam. Ben aşırı derece de pimpirikli biriyim. Sizin Zeyrek yokuşundan çıkarkenki sesi duysam bir hafta uyuyamam. Onun için çift kavrama cesaret edemiyorum. Markası ne olursa olsun. Halbuki o kadar da hoşuma gidiyor namussuz. Belki ilerde garantili bir araç alacak duruma gelirse öyle. DSG Alfa’da olsun, bence bir litre daha az yakar, 0.2 saniye de 0-100’den kazanır. Mükemmel bir şanzıman. Hocam ben DSG için çok uykusuz kaldım, okumadığım teknik döküman kavga etmediğim servis kalmadı. En son hem kendim yarı usta oldum hem Akif ustayla tanıştım kafam rahatladı. Şimdi TCT'nin acemisiyim, Alfa servisleriyle de o kadar samimi değiliz ama bunu da çözeriz evelallah. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 20 dakika önce, Ali Gök yazdı: toplasanız kaç tane alfa sahibi var ülkede , olanların kaç tanesi servise gidiyor. müşteri görünce ilgi patlaması normal Güzel bir ayrıcalık, zevkli oluyor 😁 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Bir soru gelsin Peki limitör ile hızı 80e sabitlesek gaza kick down yapmayacak şekilde bassak. Hep 80le gidecek şekilde Cruise control ün 80e sabitlemesinden az yakar mı. Limitör yakıtı ona göre mi yolluyor yani optimum yakıt ile mi gidiyor 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts