Mehmet Göktürk 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Şimdi, Servet Aydın yazdı: Olay yavaş gitme değil, rüzgar direnci olan araçları takip etme Çok fenayız mirim 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Müthiş fark ediyor lakin hava filtresi acayip yağ bağlıyor 1 1 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Tüm sürüşlerimi ve aracimla olan seyahatlerimi dünya şartlarinda yaparim ve havalarin soğuduğu botlarinı giydirdigim su gunlerde 100 km de cc kullanmadan 8.2 yakiyorum. tüm arkadaslara burdan selam gönderiyorum 😂 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2018 Yazar Paylaş 11 Kasım 2018 Şimdi, Servet Aydın yazdı: Müthiş fark ediyor lakin hava filtresi acayip yağ bağlıyor Servet abi ben saate 110 km hizla giderken 6.7 litre lpg yakarken 80 km hizla gittigimde 6.2 cikiyor. 30 km hiz farkina ragmen neden topu topu 0.5 litre gibi rakam cok komik bir degerde kaliyor. Oysaki 1000 devir fark var iki hiz arasinda. Egzantrik mili profili yuzundenmi acaba. Şimdi, Alpay Sumer yazdı: Tüm sürüşlerimi ve aracimla olan seyahatlerimi dünya şartlarinda yaparim ve havalarin soğuduğu botlarinı giydirdigim su gunlerde 100 km de cc kullanmadan 8.2 yakiyorum. tüm arkadaslara burdan selam gönderiyorum 😂 Benzin dersen kalbim dayanmaz. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı: Benzin dersen kalbim dayanmaz. Seni mi kıracağım ? Tabiki Benzin😊 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 11 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Servet abi ben saate 110 km hizla giderken 6.7 litre lpg yakarken 80 km hizla gittigimde 6.2 cikiyor. 30 km hiz farkina ragmen neden topu topu 0.5 litre gibi rakam cok komik bir degerde kaliyor. Oysaki 1000 devir fark var iki hiz arasinda. Egzantrik mili profili yuzundenmi acaba. Benzin dersen kalbim dayanmaz. Rüzgar direnci denen bir birim var. Senin aracında kaç idi? Misal, 109 bg cmax 109 bg focustan az yakıyor o değer ile 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 İ10 beygirgücü zayıf. Düşük hızda tork gerekiyor ateşleme avansı açıyor 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 80 sabit hızda, Cc nin rampalarda dip gaz basmasına aldırmadan, deneysel yaptığım testin sonucunda tüketim 6,2 litre çıktı. Aynı rampaları manual çıksaydım rahat 5,8 litrelere düşerdik.Cc dipgaz yapmiyor benim kullanimimda. Rampanin durumuna gore bazen 0.1 artarken bazen 1 litre artiyor.Ayni yolu 5.8 ile duser miydiniz dustunuz mu?Ben cc kullanimimda 5 litre yaktigim yolda ayak gaziyla 5.5 ile gittigimden eminim. 1 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Yerine göre dip gaz veya normal gaz oranı da yapabilir. Hocam haklı. Ciğeri yüksek motor daha stabil cc sunuyor 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2018 Yazar Paylaş 11 Kasım 2018 (düzenlendi) 15 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Rüzgar direnci denen bir birim var. Senin aracında kaç idi? Misal, 109 bg cmax 109 bg focustan az yakıyor o değer ile 0.31 cd degeri var. Ön yuz alani ise 2 m2 den azdir. 11 Kasım 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 52 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Servet abi ben saate 110 km hizla giderken 6.7 litre lpg yakarken 80 km hizla gittigimde 6.2 cikiyor. 30 km hiz farkina ragmen neden topu topu 0.5 litre gibi rakam cok komik bir degerde kaliyor. Oysaki 1000 devir fark var iki hiz arasinda. Egzantrik mili profili yuzundenmi acaba. Bende 1.2 jettada 80km sabitlediğimde 4 lt ortalamayla gittiğim yolu 100km sabitleyerek gittiğimde 5 lt cıvarında gidiyorum. Daha üst hızları uzun vadeli denemedim. hız sabitleyici açıkken benim gazdan ayağımı çekip anlık 0 tükettiği yerlerin %90'ında 1-2 lt anlık tüketime düşüyor çok nadir 0 a düşüyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2018 Yazar Paylaş 11 Kasım 2018 Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı: Seni mi kıracağım ? Tabiki Benzin😊 Alpay senin araban ile bu gunku yolu gitmiş olsaydim 72 km icin 38 lira odeme yapmis olurdum. Kanser ederdi beni.. Sana acil 2014 volkswagen polo 1.2 tdi bluemotion recete ediyorum.. 3.8 litre dizel ile bayram edersin.. i10 dan buyuk araba. İ10 kucukse diye tavsiye edecegim yegane araba budur. Volkswagenin kendi kendine hypermiling yapan arabasi. 52 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Yerine göre dip gaz veya normal gaz oranı da yapabilir. Hocam haklı. Ciğeri yüksek motor daha stabil cc sunuyor Obd 2 ile bakinca %91 motor yukune ciktigina sait oldum.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2018 Yazar Paylaş 11 Kasım 2018 Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: İ10 beygirgücü zayıf. Düşük hızda tork gerekiyor ateşleme avansı açıyor Egzantrik zamanlamasi 2000 ile 3500 devir arasinda profil değiştiriyor. O bolumde yaklaşik + 10 newton fazla uretiyor.. Yukardaki grafikde gorebilirsiniz. Saate 105 km hizla ilerledigimde tam 3500 devir ceviriyor araba. Buda maksimum tork devri. Belki maksimum tork devrinde olmak kasayi cekmeyi kolaylaştiriyordur. Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı: Tüm sürüşlerimi ve aracimla olan seyahatlerimi dünya şartlarinda yaparim ve havalarin soğuduğu botlarinı giydirdigim su gunlerde 100 km de cc kullanmadan 8.2 yakiyorum. tüm arkadaslara burdan selam gönderiyorum 😂 Ben hiç paylaşmayım o zaman 😀 Ortalamam 8.3. Herkes ne kadar az yakarımın testini yaparken ben en çok ne kadar yakarımın testini yaptım: Kastamonu-Ankara 11.4 l pompa verisi, hem de benzin en V pavırından 😆 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Ti-Vct Focus uzun yolda aynı güzergahta 110 km/h sabit hızla CC ile 6.2 lt, CC’siz 5.8 lt yakıyor. Gereksiz bir donanım iyi sürücüye uymaz kontrol bende değil gibi hissediyorum 😀. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Uzun yolda anlık tüketim açıldığında, cruse ve cruse siz fark bariz görünüyor zaten. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 8 saat önce, Servet Aydın yazdı: Yerine göre dip gaz veya normal gaz oranı da yapabilir. Hocam haklı. Ciğeri yüksek motor daha stabil cc sunuyor Pozantı yokuşunu inerken vites bile düşürüyor liberty 💪 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 8 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Alpay senin araban ile bu gunku yolu gitmiş olsaydim 72 km icin 38 lira odeme yapmis olurdum. Kanser ederdi beni.. Sana acil 2014 volkswagen polo 1.2 tdi bluemotion recete ediyorum.. 3.8 litre dizel ile bayram edersin.. i10 dan buyuk araba. İ10 kucukse diye tavsiye edecegim yegane araba budur. Volkswagenin kendi kendine hypermiling yapan arabasi. Obd 2 ile bakinca %91 motor yukune ciktigina sait oldum.. Benim yakitla sorunum yok, hypermilling yapamam ben, doğama aykiri😁 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 CC ile yaptığım denemelerde CC benden her zaman daha az tüketmiştir.CC ile motor optimum gaz ayarını sağlıyor.Ayak ile yapılan ayarlarda hız ister istemez sürekli yükselip alçalıyor.Sabit hızda gitmek çok zor oluyor.Dikkat göstergede olduğu için yola odaklanma azalıyor.Ben CC ile daha verimli ve güvenli gidiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı: Benim yakitla sorunum yok, hypermilling yapamam ben, doğama aykiri😁 yahu zaten 1,2 tdi ile istediğin kadar bassanda en fazla yakıcağı 6 litre olcaktır. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 10 saat önce, Alpay Sumer yazdı: Seni mi kıracağım ? Tabiki Benzin😊 Zenginler kulübüne Alpay hocamı 'da "mevsimlik" yazın, yazları bizden değil 1 2 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) şuraya bende bir taş atayım :d 12 Kasım 2018 tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım 2018 Yazar Paylaş 12 Kasım 2018 (düzenlendi) 44 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı: şuraya bende bir taş atayım :d Kadrandaki hız doğru ise, dizel arabanın yüksek tork avantajı, düşük hızda kendini gösteriyor. Avusturya'da elektrikli otomobiller için hız sınırı 90 km'den 120 km'ye çıkarılmış. Bunun belli başlı otomobilerde etkisini ve hesaplamasını yapmış Bjorn Nyland. Bu da gösteriyorki, yüksek süratte gitmenin zaman/maliyet acısından pekde bir artışı olmadığı görülüyor. Burda elektrikli otomobillerin rüzgar drenci ön plana çıkıyor. Benim arabamında 0,31 cd değeri olması bir şans. Buda yüksek hızda daha az drence mağruz kalmasını sağlıyor. Bundan sonraki süreçte saate 80 km hız yerine 105 km hızla arabayı sürmek daha cok zaman tasarrufu ve nispeten az yakıt tüketim artışı olarak karşımıza çıkıyor. Saate 105 km hızla sürmenin güvenlik sorunlarından başka sıkıntısı kalmıyor. 12 Kasım 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts