İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

bu kışın camda buhu problemi olayının çok net araba ile ilgisi var.

opelde hiç cama bile vermiyorum sabit ayakta kalorifer zerre buhu yok

klima hiç açmıyorum bu sebeple. bu arada cam konumunda klima devreden çıkartılabiliyor bu arada.

Fluance vardı bende kışın kaloriferi camdan 1 sn çek anında buhuya dönüyordu. klimada direk açılıydı onda kapatılamıyordu

 

Araba 5 kişi olsun anında buğu yapıyor. Tek kişi oluncada ani hava değişimlerinde buğu yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz yazdı:

 

Araba 5 kişi olsun anında buğu yapıyor. Tek kişi oluncada ani hava değişimlerinde buğu yapıyor. 

 

çok net mühendislikle ilgili konu. 

 

hyundaimi hatırlamıyorumda fluance da anında buhu olurdu

 

opelde kulağı duymuyor arabanın resmen . buhudan bi haber. alman gavuru iyi hesap yapmış sanırım

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Aracın iç hacimi ufak araç içindekilerin sayısı fazla ön cam yakın haliyle buğu oluyor . Bolu ya gelirken de 2 kişi buğu yaptı bence sırf buğu için fan açacağıma cama buğu önleyici uygularım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mutlu yıllar. 

Yeni yılda ailecek hipermil yaparak girdik. 

Bu videoda gaz pedali ve motor yükü grafiği var. Gaza yüzde 10 basmak, motor yükünü yüzde 40 artırıyor. 

Gaza sabit oranda basıp motoru devirlendirmek hem hızı artırıyor hemde yükü azaltıyor.  Bu bize yeni fikirler verebilir. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 Gaza yüzde 10 basmak, motor yükünü yüzde 40 artırıyor. 

 

Bu şekilde sabit bir oran söylemek mümkün değil. Aracın motor yükünü etkileyen bir çok kriter var. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Geri besleme sistemi hiçbir araçta yok. Pedalın hükmü olmaz bu durumda 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Geri besleme sistemi hiçbir araçta yok. Pedalın hükmü olmaz bu durumda 

 

Gaz pedalı yanlış bir kavram oldu. Ölçülen veri gaz kelebeği konumu. Gaz kelebeği açıldıkca motor yüke biniyor. 

Geri besleme derken neyi kasteddin anlamadım abi. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pedalın basma oranı ile devir oranı. Pedala %20 basıldı, motor diyecek ki, o oranda ben 3000 dd döneceğim. Bunu yapan sistem yok. Yüke göre devir düşüyor veya yükseliyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pedal konumu sabitken, düz yolda rampaya vurunca load ölçümüne bakarak daha iyi fikirler çıkar

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Tüketimle alakalı Ayten konularında tek bir konudan mı ilerlesek? Kaç tane tüketimle alakalı konu var, her biri parça parça farklı bölümlerde.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Tüketimle alakalı Ayten konularında tek bir konudan mı ilerlesek? Kaç tane tüketimle alakalı konu var, her biri parça parça farklı bölümlerde.

 

Yok bu tüketim videosu değil, sensör referans videosu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Ilk giris cumlesi hipermil yaparak girdik ama.

 

İyide benim her sürüşüm hipermil. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Iyi de her surus icin ayri konu mu acalim? Her surus hipermil ise tek tip bir konu yeterlidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Iyi de her surus icin ayri konu mu acalim? Her surus hipermil ise tek tip bir konu yeterlidir.

 

Dedimya bu sensör referans videosu. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ustad, o zaman buna sürüş diyelim; içerik aynı, mantık aynı, anlatmak istediğin aynı. Şu kadar basarsan bu, bu kadar basarsan şu. Değişen birşey yok. Ha Hasan Kel, ha Kel Hasan (Hasanlar alınmasın :p).

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bütün şahsi çekimlerin olduğu hipermil, sürüş, tüketim vs konular ve videolar birleştirilmiştir. Bu tarz konularda tek başlıktan ilerleyelim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Klimanın motor yükünü, Fiestanın tüketimini, Puntonu yol loglarını hepsini karman çorman etmişn abi :( Hypermil yazan ne varsa hepsini tek konu yapmışın. 

1000 motorlar sollama konusunu bile tüketime atmışın :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Klimanın motor yükünü, Fiestanın tüketimini, Puntonu yol loglarını hepsini karman çorman etmişn abi :( Hypermil yazan ne varsa hepsini tek konu yapmışın. 

1000 motorlar sollama konusunu bile tüketime atmışın :(

 

Yönetim bunu uygun gördü. Tek başına alınmış bir karar değil.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Metin Akbal yazdı:

Ustad, o zaman buna sürüş diyelim; içerik aynı, mantık aynı, anlatmak istediğin aynı. Şu kadar basarsan bu, bu kadar basarsan şu. Değişen birşey yok. Ha Hasan Kel, ha Kel Hasan (Hasanlar alınmasın :p).

 

Alındım mı alınmadım, alınmışmıyım yooo alınmadım alınmadım...:D

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Alındım mı alınmadım, alınmışmıyım yooo alınmadım alınmadım...:D

 

Du bakiyim valla alinmamissim 😁

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Uzaktan bakınca alınmadığım belli oluyor yani :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Uzaktan bakınca alınmadığım belli oluyor yani [emoji4] 
Soyle yazsak Ha Hasan Petrolcu ha Petrolcu Hasan :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu aralar Almanlar Hypermiling yapmaya başladı. Çokca karşıma video çıkıyor. Audi s8 ile yapanıda gördük. 

Predictif yani ön koşullu çalışan hız sabitleyici denemiş oldular. 

 

https://youtu.be/RbtgoGAgiGA

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...