Ali Darbaz 19 Ekim 2019 Yazar Paylaş 19 Ekim 2019 Günlerde Cuma.. İşten geldim. Dört gündür yatan datlu arabamın etrafında şöyle bir yürüdüm. Yağına Suyuna baktım. Eve çıktım, gece oldu uyku tutmadı. Yarın yapacağım ilk solo uzun yolculuğum beni heyecanladıryordu. Netflixde arda arda 3 bölüm Glitch izledim. Artık bünye çöktü, öylece yatmışım sızmışım. Sabahın köründe kızım beni uyandırdı. 06:50 gibi yataktan kalktım. Hiç bir şey yemedim. karnım ac değildi. ama miğdem boşboş. Aç karınla daha iyi araba sürdüğümü biliyordum. Sabahın köründe sis basmış göz gözü görmüyor. Arabamı bindim ve doğruca Bp istasyonuna sürdüm. Deposu boştu, daha 284 km yol yapmış olmasına rağmen turuncu lpg bitiyor ışığı yanmıştı. Turuncu işik demek 100 km menzil var demektir. Depoyu fulledim, 284 km için 20 litre lpg harcamıştım. Bunda son günlerde sıkışıp kaldığım istanbul trafiğin etkisi büyüktü. tüketim 100 km de 7,1 litreye çıkmıştı. Depoyu doldurunca, lastik basınclarını ayarlamak için tulumbanın başına gittim. Lastiklerin en iyisi 31 en kötüsü 29 psi basınc çıkmıştı. Hepsini 34 psi yaptım. Bu benim en ideal otoban lastik basıncım idi. a101 den aldığım basınç ölçer ile tekrar kontrol ettim. Tüm tekerler 34 psi çıkmıştı. Yola çıktım, vitesi 5 takıp 80 km hızla bağladım hız sabitleyicisini. Önce Paşaköy beleş yolundan , Sabiha gökçen bağlantı ile tersane köprüsüne ulaştım. D-100 çevre yoluna girdiğimde sabah trafiği görünce canım biraz sıkıldı. Tuzla Şekerpınar Dilovası derken , o müthiş efsanevi Dilovası osoruk kokusu içinde d-100eolan sabrımın sonuna gelmiştimki, yol birden boşaldı. Saate 80 km hıza bağlamış i10 çokta meyilli olmayan yolda körfezi geçip düm düz ilerlemeye başladığında içimi müthiş bir huzur kapladı. Lpg yakıt göstergesinin bir zamanlar 125 km dediğinde indiği yerde olmayışı, 150 km yol yapmış olmama rağmen yarım depo cizgisine inmeyi , inanılmaz birşeyler olduğunun göstergesiydi. Arabama yeni aldığım jantları bagaja doldurdum. Bir takımda grupdan arkadaşımın arabasına aldım . 8 tane jantı koltukları katlayıp İstanbula taşıdım. d-100 yolunda 80 km sabit hızla giderken . Mesai bitimine denk gelmiş olmalıki, yolda bir çok heyecanlı şehir magandası bana biraz sert frenler yapınca , jantların hoşurtusu beni Otoban'da buldum kendimi. Gözüm 15 liralık otoyol masrafını cebimde tutmaktı. Lakin yinede otobana girerip, Şekerpınar'dan çıkarak yine 6 liralık bir ödeme ile yırtmış olduk. Mühteşem Esanslı kokusu ile Dilovası'nda teeet geçmiş oldum . E-80 yolunda, tırların seyir süratlerine yakın bir hızda arabamı sürdüm. Saate 94 km hızla sürerken motorun sesinin orantısız fazla geldiğini duyunca, kafa rüzgarına girdiğimi farkettim.94 km hız ve 3000 devirde motor neredeyse %70 - 80 yükte yürüdüğünden çok fazla yakıt tükettiğimi anladım. Hızımı sesin orantısız artığı devir aralığının altına düşürerek rüzgarın etkisini kırdım. 88 km hızla 2800 devirde arabanın sesi soluğu kesildi. Eve varmadan evvel 316 km yol yaptığımı gördüm. Yakıt istasyonuna girdiğim. 316 km yol yaptığım halde arabanın benzin ibresi inmemiş, halen bir çeyrek benzin olduğunu gördüm. Heyecanım tavan yapmıştı. Aykıt hesaplamasının sonucu görmeyi ölesiye arzuluyordum. Çünkü 284 kmde turuncu yakan arabam, 316 km hypermil sonunda halen bir çeyrek depo yakıtı vardı. Bp istasyon görevlisi doluma gecti. Bende gözlerimi diktim ekrana litreleri sayıyorum. Pompa 16,97 litrede attı. Araba 316 km için 16,97 litre yakarak 100 km yolda 5,37 litre ortalamayı yakalamıştım .. Yüklü ve yüksüz yolculuğun ortalama hızı 71 km/h olduğunu hatırlatır. Herkese mutlu tatiller dilerim. Esenlikle kalın. Not : Yüksek hassasiyetle yaptığım uzun mesafeli tek tip yakıt ile aldığım diğer sonuç 105 km sürat ile yapılan hypermilde 6,8 litre. 80 km hızı baz alarak yaptığım hypermildeise 5,4 litre tüketim yakaladım. 4 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 19 Ekim 2019 Paylaş 19 Ekim 2019 Bugün Tuzla'dan Bursa Ulu camii ye gittim geldim gezmeye körfezi de dolaştım böyle konu çıkartamam sizin ki ayrı bir zevk 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Ekim 2019 Yazar Paylaş 19 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: jantlar gunmetal rengide mi Ben pek renklere hakim değilim.. Rengi burda daha net https://allegro.pl/oferta/hyundai-i10-felga-5-5x14-et47-52910b9200-alufelga-7762014310 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ekim 2019 Paylaş 19 Ekim 2019 80le 2.8 litre yakıyor passat. Sert fren yapan kişi, neden yaptı onu, ne yaptın da yaptı ya da? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Ekim 2019 Yazar Paylaş 19 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: 80le 2.8 litre yakıyor passat. Sert fren yapan kişi, neden yaptı onu, ne yaptın da yaptı ya da? Abi sanki bende bir suç arıyormuşsun gibi geliyor . Kamyon kamyona yol vermedi frenleştiler. Bende arkadan fren cektim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ekim 2019 Paylaş 19 Ekim 2019 Kimse kimseye durduk yere korna çalmaz fren yapmaz da. Az yakacağım diye sollama filan yaparken arkadan geleni delirttiğin anlar olduğunu da düşünüyorum 3 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Ekim 2019 Yazar Paylaş 19 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Kimse kimseye durduk yere korna çalmaz fren yapmaz da. Az yakacağım diye sollama filan yaparken arkadan geleni delirttiğin anlar olduğunu da düşünüyorum Abi inan bir arabayı sollamadan önce arkamdakilerin geçmesini bekliyorum. En son ben solluyorum. İster inan ister inanma. % 90 yaptığım şey budur.n 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2019 Paylaş 19 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Ben pek renklere hakim değilim.. Rengi burda daha net https://allegro.pl/oferta/hyundai-i10-felga-5-5x14-et47-52910b9200-alufelga-7762014310 gunmetal hatta çift gölgeli güzelmiş 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Ekim 2019 Yazar Paylaş 19 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: gunmetal hatta çift gölgeli güzelmiş Abi, ingilterde satıln Hyundai i10 1.0 Premium donanım kasanın jantları bunlar. Parça kodu 52910 b9200 Bu videoda 2013 yılındaki testi. Jantlara dikkat 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Ekim 2019 Paylaş 19 Ekim 2019 bu durumun tedavisine, mopar 5.9 v8 diyor doktorlar. zaten eski zaten baştan kabul ediyorsun rölantide o kadar yakıyor zaten. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Ekim 2019 Yazar Paylaş 20 Ekim 2019 Dogan Arsiray yazdı: bu durumun tedavisine, mopar 5.9 v8 diyor doktorlar. zaten eski zaten baştan kabul ediyorsun rölantide o kadar yakıyor zaten. Bu motorun şanzımanını değiştirip, 1000 devirde 45 mil yaptırıyorlar. Tüketim 6.5 litreyi yakalıyor adamlar. 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 20 Ekim 2019 Paylaş 20 Ekim 2019 Şu hassasiyetin onda birini bizi yönetenler göstersin yemin ederim arşı tutan 7 direğin dibine millet bahçesi açıp bahçede atom parçalarız 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Ekim 2019 Yazar Paylaş 20 Ekim 2019 (düzenlendi) Tahir Ak yazdı: Şu hassasiyetin onda birini bizi yönetenler göstersin yemin ederim arşı tutan 7 direğin dibine millet bahçesi açıp bahçede atom parçalarız Son 2 aydır yaptığım tüm o tablolar hesaplamalar. Hepsini teoriden pratiğe döktüm. Arabada vis yok dedik 2500 devir altında kullanmadım. Rampa hesaplamaları yaptık. %5 eğimi görünce vites düşürmedik. Rüzgar sürtünme katsayısı 90 km hızda nasıl artığını çok güzel tecrube ettik. 88 kmh indik. Eskiden ezbere 80 km ile sürerdim. Şimdi ise herşeyi bilimsel acıdan öğrendiğim için anlıyarak sürüyorum. Sizler zaten şahitsiniz. Kac gündür nelerle uğraştığımı. Bsfc ,Bmep, volumetrich efficient, lean burn vs daha niceleri. 20 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 21 Ekim 2019 Paylaş 21 Ekim 2019 Hypermil hypermil diyorsun da biz mil uzunluk ölçüsü kullanmıyoz bence bu tabir değişmeli Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Ekim 2019 Paylaş 21 Ekim 2019 yüksekkm ci. arabayı satamaz ama böyle derse. Yorum bağlantısı
Azad Mirzade 21 Ekim 2019 Paylaş 21 Ekim 2019 (düzenlendi) Eline sağlık, roman tadında Bazan hypercılık yapıyorum, sonra bir bakıyorum vitesi çekmişim ikiye sağlı sollu araçları geçiyorum, arabanın motor sesini duyunca hyper myper hak getire bende *yani devirli kullanıyorum, öyle makas atan bir sürücü değilim, kimseye önermem. hypermil için yerli kelime işi zor. sakinsürücü, ağırgiden, katırcı gibi terimler olabilir ancak 😛 21 Ekim 2019 tarihinde Azad Mirzade tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Ekim 2019 Yazar Paylaş 21 Ekim 2019 Ben bu yolculuğun, google time line üzerinden gerçek sürüş saatlerini ve gerçek km bilgilerini hesapladım. Gideken d100 yolu ile gitmiştim. D100 ile kat ettiğim yolda hızı 80 km sürate sabitlemiştim. Bu yoldaki bir kaç defa durdum ( birde tuvalet molası verdim) ortalama hızım 68 km çıktı. Dönüşte ise otobanda 100 km hızı sabitleyerek durmaksızın sürdüm. 81 km/h ortalama çıktı. Yorum bağlantısı
Ali Kangal 21 Ekim 2019 Paylaş 21 Ekim 2019 Günlerde Cuma.. İşten geldim. Dört gündür yatan datlu arabamın etrafında şöyle bir yürüdüm. Yağına Suyuna baktım. Eve çıktım, gece oldu uyku tutmadı. Yarın yapacağım ilk solo uzun yolculuğum beni heyecanladıryordu. Netflixde arda arda 3 bölüm Glitch izledim. Artık bünye çöktü, öylece yatmışım sızmışım. Sabahın köründe kızım beni uyandırdı. 06:50 gibi yataktan kalktım. Hiç bir şey yemedim. karnım ac değildi. ama miğdem boşboş. Aç karınla daha iyi araba sürdüğümü biliyordum. Sabahın köründe sis basmış göz gözü görmüyor. Arabamı bindim ve doğruca Bp istasyonuna sürdüm. Deposu boştu, daha 284 km yol yapmış olmasına rağmen turuncu lpg bitiyor ışığı yanmıştı. Turuncu işik demek 100 km menzil var demektir. Depoyu fulledim, 284 km için 20 litre lpg harcamıştım. Bunda son günlerde sıkışıp kaldığım istanbul trafiğin etkisi büyüktü. tüketim 100 km de 7,1 litreye çıkmıştı. Depoyu doldurunca, lastik basınclarını ayarlamak için tulumbanın başına gittim. Lastiklerin en iyisi 31 en kötüsü 29 psi basınc çıkmıştı. Hepsini 34 psi yaptım. Bu benim en ideal otoban lastik basıncım idi. a101 den aldığım basınç ölçer ile tekrar kontrol ettim. Tüm tekerler 34 psi çıkmıştı. Yola çıktım, vitesi 5 takıp 80 km hızla bağladım hız sabitleyicisini. Önce Paşaköy beleş yolundan , Sabiha gökçen bağlantı ile tersane köprüsüne ulaştım. D-100 çevre yoluna girdiğimde sabah trafiği görünce canım biraz sıkıldı. Tuzla Şekerpınar Dilovası derken , o müthiş efsanevi Dilovası osoruk kokusu içinde d-100eolan sabrımın sonuna gelmiştimki, yol birden boşaldı. Saate 80 km hıza bağlamış i10 çokta meyilli olmayan yolda körfezi geçip düm düz ilerlemeye başladığında içimi müthiş bir huzur kapladı. Lpg yakıt göstergesinin bir zamanlar 125 km dediğinde indiği yerde olmayışı, 150 km yol yapmış olmama rağmen yarım depo cizgisine inmeyi , inanılmaz birşeyler olduğunun göstergesiydi. Arabama yeni aldığım jantları bagaja doldurdum. Bir takımda grupdan arkadaşımın arabasına aldım . 8 tane jantı koltukları katlayıp İstanbula taşıdım. d-100 yolunda 80 km sabit hızla giderken . Mesai bitimine denk gelmiş olmalıki, yolda bir çok heyecanlı şehir magandası bana biraz sert frenler yapınca , jantların hoşurtusu beni Otoban'da buldum kendimi. Gözüm 15 liralık otoyol masrafını cebimde tutmaktı. Lakin yinede otobana girerip, Şekerpınar'dan çıkarak yine 6 liralık bir ödeme ile yırtmış olduk. Mühteşem Esanslı kokusu ile Dilovası'nda teeet geçmiş oldum . E-80 yolunda, tırların seyir süratlerine yakın bir hızda arabamı sürdüm. Saate 94 km hızla sürerken motorun sesinin orantısız fazla geldiğini duyunca, kafa rüzgarına girdiğimi farkettim.94 km hız ve 3000 devirde motor neredeyse %70 - 80 yükte yürüdüğünden çok fazla yakıt tükettiğimi anladım. Hızımı sesin orantısız artığı devir aralığının altına düşürerek rüzgarın etkisini kırdım. 88 km hızla 2800 devirde arabanın sesi soluğu kesildi. Eve varmadan evvel 316 km yol yaptığımı gördüm. Yakıt istasyonuna girdiğim. 316 km yol yaptığım halde arabanın benzin ibresi inmemiş, halen bir çeyrek benzin olduğunu gördüm. Heyecanım tavan yapmıştı. Aykıt hesaplamasının sonucu görmeyi ölesiye arzuluyordum. Çünkü 284 kmde turuncu yakan arabam, 316 km hypermil sonunda halen bir çeyrek depo yakıtı vardı. Bp istasyon görevlisi doluma gecti. Bende gözlerimi diktim ekrana litreleri sayıyorum. Pompa 16,97 litrede attı. Araba 316 km için 16,97 litre yakarak 100 km yolda 5,37 litre ortalamayı yakalamıştım [emoji4] .. Yüklü ve yüksüz yolculuğun ortalama hızı 71 km/h olduğunu hatırlatır. Herkese mutlu tatiller dilerim. Esenlikle kalın. Not : Yüksek hassasiyetle yaptığım uzun mesafeli tek tip yakıt ile aldığım diğer sonuç 105 km sürat ile yapılan hypermilde 6,8 litre. 80 km hızı baz alarak yaptığım hypermildeise 5,4 litre tüketim yakaladım. Filim gibi anlatmış sın ustam.VIA_G3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Günlerde Cuma.. İşten geldim. Dört gündür yatan datlu arabamın etrafında şöyle bir yürüdüm. Yağına Suyuna baktım. Eve çıktım, gece oldu uyku tutmadı. Yarın yapacağım ilk solo uzun yolculuğum beni heyecanladıryordu. Netflixde arda arda 3 bölüm Glitch izledim. Artık bünye çöktü, öylece yatmışım sızmışım. Sabahın köründe kızım beni uyandırdı. 06:50 gibi yataktan kalktım. Hiç bir şey yemedim. karnım ac değildi. ama miğdem boşboş. Aç karınla daha iyi araba sürdüğümü biliyordum. Sabahın köründe sis basmış göz gözü görmüyor. Arabamı bindim ve doğruca Bp istasyonuna sürdüm. Deposu boştu, daha 284 km yol yapmış olmasına rağmen turuncu lpg bitiyor ışığı yanmıştı. Turuncu işik demek 100 km menzil var demektir. Depoyu fulledim, 284 km için 20 litre lpg harcamıştım. Bunda son günlerde sıkışıp kaldığım istanbul trafiğin etkisi büyüktü. tüketim 100 km de 7,1 litreye çıkmıştı. Depoyu doldurunca, lastik basınclarını ayarlamak için tulumbanın başına gittim. Lastiklerin en iyisi 31 en kötüsü 29 psi basınc çıkmıştı. Hepsini 34 psi yaptım. Bu benim en ideal otoban lastik basıncım idi. a101 den aldığım basınç ölçer ile tekrar kontrol ettim. Tüm tekerler 34 psi çıkmıştı. Yola çıktım, vitesi 5 takıp 80 km hızla bağladım hız sabitleyicisini. Önce Paşaköy beleş yolundan , Sabiha gökçen bağlantı ile tersane köprüsüne ulaştım. D-100 çevre yoluna girdiğimde sabah trafiği görünce canım biraz sıkıldı. Tuzla Şekerpınar Dilovası derken , o müthiş efsanevi Dilovası osoruk kokusu içinde d-100eolan sabrımın sonuna gelmiştimki, yol birden boşaldı. Saate 80 km hıza bağlamış i10 çokta meyilli olmayan yolda körfezi geçip düm düz ilerlemeye başladığında içimi müthiş bir huzur kapladı. Lpg yakıt göstergesinin bir zamanlar 125 km dediğinde indiği yerde olmayışı, 150 km yol yapmış olmama rağmen yarım depo cizgisine inmeyi , inanılmaz birşeyler olduğunun göstergesiydi. Arabama yeni aldığım jantları bagaja doldurdum. Bir takımda grupdan arkadaşımın arabasına aldım . 8 tane jantı koltukları katlayıp İstanbula taşıdım. d-100 yolunda 80 km sabit hızla giderken . Mesai bitimine denk gelmiş olmalıki, yolda bir çok heyecanlı şehir magandası bana biraz sert frenler yapınca , jantların hoşurtusu beni Otoban'da buldum kendimi. Gözüm 15 liralık otoyol masrafını cebimde tutmaktı. Lakin yinede otobana girerip, Şekerpınar'dan çıkarak yine 6 liralık bir ödeme ile yırtmış olduk. Mühteşem Esanslı kokusu ile Dilovası'nda teeet geçmiş oldum . E-80 yolunda, tırların seyir süratlerine yakın bir hızda arabamı sürdüm. Saate 94 km hızla sürerken motorun sesinin orantısız fazla geldiğini duyunca, kafa rüzgarına girdiğimi farkettim.94 km hız ve 3000 devirde motor neredeyse %70 - 80 yükte yürüdüğünden çok fazla yakıt tükettiğimi anladım. Hızımı sesin orantısız artığı devir aralığının altına düşürerek rüzgarın etkisini kırdım. 88 km hızla 2800 devirde arabanın sesi soluğu kesildi. Eve varmadan evvel 316 km yol yaptığımı gördüm. Yakıt istasyonuna girdiğim. 316 km yol yaptığım halde arabanın benzin ibresi inmemiş, halen bir çeyrek benzin olduğunu gördüm. Heyecanım tavan yapmıştı. Aykıt hesaplamasının sonucu görmeyi ölesiye arzuluyordum. Çünkü 284 kmde turuncu yakan arabam, 316 km hypermil sonunda halen bir çeyrek depo yakıtı vardı. Bp istasyon görevlisi doluma gecti. Bende gözlerimi diktim ekrana litreleri sayıyorum. Pompa 16,97 litrede attı. Araba 316 km için 16,97 litre yakarak 100 km yolda 5,37 litre ortalamayı yakalamıştım [emoji4] .. Yüklü ve yüksüz yolculuğun ortalama hızı 71 km/h olduğunu hatırlatır. Herkese mutlu tatiller dilerim. Esenlikle kalın. Not : Yüksek hassasiyetle yaptığım uzun mesafeli tek tip yakıt ile aldığım diğer sonuç 105 km sürat ile yapılan hypermilde 6,8 litre. 80 km hızı baz alarak yaptığım hypermildeise 5,4 litre tüketim yakaladım. Filim gibi anlatmış sın ustam.VIA_G3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ekim 2019 Yazar Paylaş 25 Ekim 2019 Yakın zamanda tekrar aynı yolu geri dönmek zorunda kalabilirim. Hedefi 5 altına indirdim. Yola gece zifiri karanlıkta çıkmayı planlıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Aralık 2019 Yazar Paylaş 5 Aralık 2019 Bu videoyuda hatırlatayım. Bu benim 4 yıllık i10 geçmişimdeki en ekonomik sürüş idi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2019 Yazar Paylaş 13 Aralık 2019 Merhaba Çok dengeli bir güzergahta (tırmanışlar ve inişller neredeyse aynı seviyede) yakıt tüketimini 5,1 litreye kadar düşürmeyi başardım. Park ederken arabanın uzun olması sebebiyle fazla manevra yapınca tüketim 5,5 litrelere fırladı. Akşam farklı bir rotadan eve döneceğim için dönüş yolu aynı olmayacaktır. Aynı yolun dönüş tüketim değerini başka bir zaman ölçeceğim 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 85- 90 a yakin km de daha dusuk yakita ulasabilirsin. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Az yakıtırıyorum diye benzinde almıyorsun galiba abi Hortumda kalan yakıtla eve dönersin artık 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2019 Yazar Paylaş 13 Aralık 2019 Oğuzkan Erışık yazdı: Az yakıtırıyorum diye benzinde almıyorsun galiba abi Hortumda kalan yakıtla eve dönersin artık 77 km menzil var.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts