İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mustafa Arıkan

Güzel inceleme olmuş. 

Ancak bu motor rakiplerinden çok fazla yakıyor. Kona’da da durum çok değişmemiş. 2.0 T4 190hp Volvo’dan bile çok yakıyor. 

Tucson’da da kullanıcılar yakıttan şikayetçiydi zaten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dün, taze taze bunu yolda gördük, çok hoş duruyor, fiyatlatına bakınca segment

üstü bir model olmuş ama :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
8 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

 

Arabanın, 1,6 177 beygir turbo benzinli motoru vardı hocam. Sürekli 4x4 ve 50 km hıza kadar difransiyel kilidi vardı. Esp sistemine güvenerek, patinaj çeken lastiğe fren yaparak , boşta kalan lastiğe güc aktarma ilkesine sahip. Çok basit 4x4 sistemi var. Mekanik kilit yok :) .

 

Haldex benden bu kadar demez ise kar küreme makinası gibi çalışır 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Hyundai başardı bu işi.. Helal olsun.. 

 

kona1.jpg

jaguar E paceden bin kat güzel (400 bin TL)

Yorum bağlantısı
Oğuz Yılmaz

Bu haftasonu arkadasimla boluya gittik geldik iki araba. Kendisinde bundan var. Sekli semali baya guzel, aynadan afilli gozukuyor. Tipi sayesinde kaybetmeniz imkansiz hemen belli oluyor dikiz aynasinda:) gidisi de cok iyidi ben begendim kendisi de memnun. Yakista 9-10 diyorlar gercek kullanici deneyimi. Daha az yaksa guzel olurdu tabii.

Yorum bağlantısı

benzini gırtlak dolu tutuoyorum. pompa rahat çalışır derler. her lpg li aracı olanada tavsiye ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
On 24.12.2018 at 14:59, Dogan Arsiray yazdı:

tam bir salaklık örneği. turkmenistan da,  devlet başkanı  olurda oradan geçerse, rahatsız olmasın diye farlar kapalı geziyor insanlar. 

Resmen kerizlik. Doyabildiğine sömürürler böyle zihniyeti

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
On 23.12.2018 at 19:42, Koray Demir yazdı:

Riske neden risk ekliyoruz peki?

Siz hep hayata bu şekilde hep olumsuzluklarla mı bakıyorsunuz. Yaptığınız her işin olumsuz yönünü düşünürseniz hayat çekilmez olur. Birşeyi ne kadar çok ince düşünürseniz o iş mutlaka başınıza geliyor. O yüzden biraz rahat düşünün. Nefes alırken dikkat edin :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
1 saat önce, Mehmet Kaya yazdı:

Siz hep hayata bu şekilde hep olumsuzluklarla mı bakıyorsunuz. Yaptığınız her işin olumsuz yönünü düşünürseniz hayat çekilmez olur. Birşeyi ne kadar çok ince düşünürseniz o iş mutlaka başınıza geliyor. O yüzden biraz rahat düşünün. Nefes alırken dikkat edin :)

Hayır bilakis olumsuzluk değil pimpirikli adamım ben. Gelgelelim fazla rahat adamı da sevmem 😊 Gelecekse gelsin baş göz üstüne. Tedbir bizden takdir Allah’tan değerli hocam...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
49 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Hayır bilakis olumsuzluk değil pimpirikli adamım ben. Gelgelelim fazla rahat adamı da sevmem 😊 Gelecekse gelsin baş göz üstüne. Tedbir bizden takdir Allah’tan değerli hocam...

Hep olumsuzlukları düşünmek pimpiriklilik. Rahatlık konusunda valla eskiden aranın her yerini dinlerdim yok şu yok bu derken ömrüm bitti. Şimdi nerde kaldı orda bırak süper rahat :) Hep ya şu olursa ya bu olursa diyerek ve sürekli tedbir alarak yaşanmaz :) Bizde tedbir alırız ama sizin kadar ya şu olursa ya bu olursa diyerek yaşamam. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
2 saat önce, Mehmet Kaya yazdı:

Hep olumsuzlukları düşünmek pimpiriklilik. Rahatlık konusunda valla eskiden aranın her yerini dinlerdim yok şu yok bu derken ömrüm bitti. Şimdi nerde kaldı orda bırak süper rahat :) Hep ya şu olursa ya bu olursa diyerek ve sürekli tedbir alarak yaşanmaz :) Bizde tedbir alırız ama sizin kadar ya şu olursa ya bu olursa diyerek yaşamam. 

Eyvallah. Demek ki hocanın dediğini yap yaptığını yapma 😂😂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba.

Arabaya maksimum duzeyde kontrol altinda tutmak amaciyla yaptigim ayarlari paylasmak istiyorum. 

Boyum 185 cm. Kilom var 80. 

Dış dikiz aynalarimin ayarina gelirsek. Aracin hic bir parçasi aynanin kadrajinda olmaz. Düz yolda ufuk tam aynanin ortasina gelir.  

İç dikiz aynam yolculari görmekten öte, bakilinca görülcek en uzak noktaya merkezlenmiştir.

Wqk2JE.jpg

Camlarda etiket, süs asla olmaz. Düzenli olarak aynalarimi ve camlarimi temizlerim. Arabanin bütünü kirli ama cam aynalar hep piril pirildir. 

Sürüş sirasinda her yeri görmek kontrolum altinda tutmak isterim. Azami seviyede görüş seviyesine sahip olmak size tehlikeleri erken farketmenizi sağlar.

 

v65zMD.jpg

 

Boy 1,85. 

Koltuk ayarım en önden 1 tık geride, 

Koltuk bel desteği neredeyse dik. 

Ayak gaz pedalına en iyi oranda basacak,  topuktan alacağı  en iyi destek noktasında tutacak pozisyonda 

Debriyajın dibine kadar basabilecek. Tam basış ve Tam çekiş sırasında en iyi dozaj lamayı yapacağım şekilde topuktan desteklenecek. 

Ayağımı komple debriyajdan çektiğimde  istirahat noktasında dinlendire bildiğim.

Direksiyonu azami düzeyde kol değiştirmeden , geyik manevrasını yapabileceğim şekilde ( zamanında 1 defa kazadan kurtardı bu geyik manevrası) 

 

Sürüş esnasında, iyi dozladığım gaz, fren ve debriyaj aracımı yıpratmaktan kurtardığı gibi yakıtı da azaltacaktır. 

Debriyajın dibine kadar basıldığını anlamak mühimdir. Gaz pedalında ilk %40 orana kadar ince ayar yapabilecek bir topuk desteği sizi tasarrufa sürükler. 

Ayakkabınızın içinde parmaklarınızı pençe gibi yapabilceğiniz ince yazlık bir ayakkabı, pedal ince ayar üzerindeki  artırır. 

 

Koltuk yüksekliği en aşağıda, böylece, dizler çok fazla kırılmadan, bacak pedal hizası sağlanmış oluyor. 

Ön cam çok yatık olması sebebiyle, biraz uzun bir ayak alanımız var. Görüntü dar gibi gözksede, aslında göründüğü gibi değil. 

Denemeniz lazım :) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Evet doğru, sol ayna sol tarafı göstermeli , sağ ayna sağ tarafı göstermeli, orta ayna tam arkayı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

1.85 boyla o ufacık arabada koltuğu en önden bir tık geride ve dik sırtlıkla nasıl kullanıyorsunuz?

Diğerleri tamam ama koltuk pozisyonu bence sıkıntı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
1 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

1.85 boyla o ufacık arabada koltuğu en önden bir tık geride ve dik sırtlıkla nasıl kullanıyorsunuz?

Diğerleri tamam ama koltuk pozisyonu bence sıkıntı. 

 

Sıkıntı yok hocam ortamlama molasız 3 saat kullanıyorum. Ayrıca benim arabada ayak kısmı biraz uzun. 

Koltuğu birazcık geri çeksek,  5nci vitese yeterli erişimim olmuyor. Takarken iyi hissettirmiyor. Biraz dik olmalıki, kolum o 5nci vitese randımanlı kullanabilsin :) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
1.85 boyla o ufacık arabada koltuğu en önden bir tık geride ve dik sırtlıkla nasıl kullanıyorsunuz?
Diğerleri tamam ama koltuk pozisyonu bence sıkıntı. 
182 yim, ficus 2 de koltuk orta-arka arası, fotoğrafa bakarken sıkıştım [emoji16]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Benim boy 1.84..Sanırım o koltuk ayarı en arkada olurdu.Fotoğrafa bakınca belime bir ağrı saplandı..Ön görüş alanı en geniş araçlardan birisini kullanıyorum.Koltuğum en gerinin  iki tık önünde.(Nası bi cümle olduysa artık..Anlayın işte..)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O koltuk ayarında ben oraya giremem sanırım. :) Bir de otururken foto almak lazım. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
52 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Bence biraz kilo verirseniz optimum sürüş olur Ali Bey.

 

Onun içinde çabaliyoruz.. 

 

NnA3mY.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Astra J gibi önü görünmeyen bir araçta bile koltuğum en altın bir tık üstünde sırtım biraz yatık koltukta ortanın bir tık gerisinde boy 1.60. Başka türlü rahat edemiyorum vallaha.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1.72 boyumla Duster'da geriden 2 tık öndeyim.

Oturma pozisyonunda bi hata olmalı bence. Defansif sürüşte öğretmişlerdi nasıl oturulması gerektiğini.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...