İçeriğe Yönlendir

Aracım 2000 Devirin Üstünde Sıcak Hava Veriyor


Rifat Gelve

Recommended Posts

Rifat Gelve

Arkadaşlar aracım rolantideyken sıcak hava vermiyor termostattan, devirdaimden ve peteklerin tıkalı olmasından şüphelendim . Araştırırken araştırırken gauge testi diye bir şey duydum .Aracıma uyguladım ama değerleri anlamadım. Aracımda anormal bir durum var mı acaba anlayanlar yorumlayabilir mi?Kalorifer sorunuma da yardımcı olursanız sevinirim.

GAUGE SWEP (Göstergedeki ibrelerin hepsi sona gelip başa döndü)
LED TEST (Göstergedeki tüm lambalar yandı.
ROM LEVEL 0230
NUM TARGET ROM 0230
NUM EEPROM LUL 0001
MANUFACTURE START 6A
MANUFACTURE HOURS 0018
DTC #00 NONE
ROAD SPEED 0.0 MPH
ROAD SPEED 0.0 KM/H
SPEEDO GAUGE 0056
ENGINE SPEED 0000
TACHO GAUGE 003F
ODO ROLL CUNT 0
FUEL A/D1 INPUT 84 active
FUEL A/D2 INPUT 0 passive
FUEL GAUGE 01CF
FUEL FLOW 0000
FUEL PERCENT 26
ENGINE TEMP 52 C
TEMP GAUGE 004E
BATTERY 12,3
DIST.TO EMPTY 236 KM
RAFE 27.21/100 KM
PATS KEY FLAGS 10
A/D INPUT 00 90
A/D INPUT 01 FF
A/D INPUT 02 9/C
A/D INPUT 03 FF
A/D INPUT 04 43
A/D INPUT 05 15
PORT A (1/B) (2/B) değişiyor
PORT B (00) (40) değişiyor
PORT E of
PORT K (0C)(06) değişiyor
PORT L FF
PORT M (10)(14) değişiyor
PORT P 22
PORT S 11
PORT T ED
PORT U 00
PORT V 00
PORT D 3B
PERSONALITY 01 00
PERSONALITY 02 00
PERSONALITY 03 00
PERSONALITY 04 00
GAUGE SWEPP (Göstergedeki ibrelerin hepsi sona gelip başa döndü)

NOT: Aracı motor sıcakken 15.30 gibi park etmiştim testi 21.00 de yaptım 52 derece motor sıcaklığı vardı arabayı çalıştırdım
2-3 dk.sonra ibre ortaya geldi motor sıcaklığı 95 di ve gittikçe artıyordu stop ettim.buraya kadar normal mi? yarın şehirdışına gidecem sıcaklığı gauge menüden takip edeceğim.uzun yolda giderken nasıl olması gerekir motor sıcaklığının nasıl anlayacağım termostadın, devirdaimin  veya diğer şeylerin arızalı olduğunu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Burada motor dururken bakmışsınız. Sorunun kaynağına rölantideyken bakmak lazım. Bakalım rölantide motor ısısı yükseliyor mu? 2bin devir sonrası ısı ne oluyor, yokuş aşağı ayağı gazdan çekince ne oluyor, bunlara bakmak lazım.

Bu arada, bu kadar saat sonra motor hala nasıl 52 derece olur çözemedim. Benim motor suyu 2-3 saat içinde ortam ısısına geliyor.

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

Burada motor dururken bakmışsınız. Sorunun kaynağına rölantideyken bakmak lazım. Bakalım rölantide motor ısısı yükseliyor mu? 2bin devir sonrası ısı ne oluyor, yokuş aşağı ayağı gazdan çekince ne oluyor, bunlara bakmak lazım.

Bu arada, bu kadar saat sonra motor hala nasıl 52 derece olur çözemedim. Benim motor suyu 2-3 saat içinde ortam ısısına geliyor.

aracı çalıştırdım sıcaklık artmaya başladı 2-3 dk. sonra ibre 90 ın biraz altına geldi zaten genelde orada durur. motor sıcaklığı da 90 ı geçti daha artacaktı.52 derece olmasını ben de anlamadım. acaba termostatta arıza mı var? yarın uzun yolda dediklerinizi gözlemleyeceğim. motor sıcaklığı kaça kadar çıkması veya nerede durması lazım?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kadranda 90, gauge'ta 52 miydi yani?

Bence kesinlikle termostat. Yine de devirdaim kontrol edilmeli, zira eksiltme de varmış.

Motor sıcaklığı 80-100 arası gezinmeli, kadran 90'da kalmalı.

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

Kadranda 90, gauge'ta 52 miydi yani?

Bence kesinlikle termostat. Yine de devirdaim kontrol edilmeli, zira eksiltme de varmış.

Motor sıcaklığı 80-100 arası gezinmeli, kadran 90'da kalmalı.

hayır kadran hiç kalkmadı 0 daydı gauge de engine temp 52 dereceydi. engine temp arttıkça kadran da kalkmaya başladı kadran 90 a gelince gauge de 90 lardaydı. anlamdığım lpg ye 25 derecede geçiyor benim araç engine temp 52 ise neden lpg ye hemen geçmedi 1-2 dk. sonra lpg ye geçti. eksiltme çok az ilave etmeye bile gerek yok yani. 2 yıldır biniyorum kadranın hiçbir zaman 90 ın altına indiğini görmedim yokuş aşağı boşa atsam bile hiç düşmez. o yüzden termostat pek düşünmemiştim. acaba peteklerden dolayı rolantide sıcaklık düşüyor olabilir mi? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2008 model araçta petek tıkanmasının pek mümkün olduğunu sanmıyorum.

LPG'ye geçiş ısısı 40'ın altında önerilmez bu arada.

Hararet müşürünüz de arızalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

2008 model araçta petek tıkanmasının pek mümkün olduğunu sanmıyorum.

LPG'ye geçiş ısısı 40'ın altında önerilmez bu arada.

Hararet müşürünüz de arızalı olabilir.

hararet müşürüyle rolantide kaloriferin soğuk hava vermesinin alakası var mı?

Benim temel problemim 2000 devirin üstündeyken havanın sıcak ama rolantideyken sıcaklığın düşmesi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

hararet müşürüyle rolantide kaloriferin soğuk hava vermesinin alakası var mı?

Benim temel problemim 2000 devirin üstündeyken havanın sıcak ama rolantideyken sıcaklığın düşmesi.

Sadece ihtimalleri konuşuyorum ;)

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

Sadece ihtimalleri konuşuyorum ;)

Peki Sani bey aracımı çalıştırdıktan sonra da gauge testi aşağı yukarı yukarıdaki teste benzerdi. yukarıdaki teste göre bir uyarı arıza kodu var mı aracımda? Bazılarının paylaştığı gibi kodlar görmedim ben gauge de.

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

Hayir, herhangi bi ariza kodu yok.

Gösterdiğiniz ilgi için teşekkürler Sani Bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

Sani bey dün akşam en son arabayı 21.00 gibi stop etmiştim bugün 13.00 gibi gauge menüyle arabayı çalıştırınca engine temp 42C ibre 0 daydı yani en düşük altmış ya onun altındaydı. dış sıcaklık 4 dereceydi. Engine temp sıcaklığı nereden alıyor arıza oradan herhalde değil mi? Tabi bu benim kaloriferdeki sıcaklığın rolantide düşmesini etkiliyor mu onu da merak ediyorum.Biraz hareket ettim engine temp 70 lerdeyken araba lpg ye geçti 25derecede geçiyor lpg ye.engine temp 80 lere gelince ibre hareket etmeye başladı biraz sürdüm stop etmeye yakın ibre tam ortada yani 90 ın biraz altındaydı her zamanki durduğu yerde engine temp ise 106 dıydı. kaputu açtım herhangi bir anormallik görünmüyordu. Diğer arkadaşların da fikrini alabiliriz. 2 saat sonra Kayseriye gideceğim gitmeden önce bilgi alabilirsem ustaları yönlendiririm.Kayseride internete giremeyebilirim.Giderkende engine tempi gözlemleyeceğim. Uzun yolda ibre 90 da çakılı kalırdı her zaman biliyorum.Cevaplarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sani bey dün akşam en son arabayı 21.00 gibi stop etmiştim bugün 13.00 gibi gauge menüyle arabayı çalıştırınca engine temp 42C ibre 0 daydı yani en düşük altmış ya onun altındaydı. dış sıcaklık 4 dereceydi. Engine temp sıcaklığı nereden alıyor arıza oradan herhalde değil mi? Tabi bu benim kaloriferdeki sıcaklığın rolantide düşmesini etkiliyor mu onu da merak ediyorum.Biraz hareket ettim engine temp 70 lerdeyken araba lpg ye geçti 25derecede geçiyor lpg ye.engine temp 80 lere gelince ibre hareket etmeye başladı biraz sürdüm stop etmeye yakın ibre tam ortada yani 90 ın biraz altındaydı her zamanki durduğu yerde engine temp ise 106 dıydı. kaputu açtım herhangi bir anormallik görünmüyordu. Diğer arkadaşların da fikrini alabiliriz. 2 saat sonra Kayseriye gideceğim gitmeden önce bilgi alabilirsem ustaları yönlendiririm.Kayseride internete giremeyebilirim.Giderkende engine tempi gözlemleyeceğim. Uzun yolda ibre 90 da çakılı kalırdı her zaman biliyorum.Cevaplarınızı bekliyorum.

GAge menüde sıcaklık 42C göstermesine bakılırsa araç direk LPG geçmesi lazım. Ancak 70 dereceye geldiğinde geçti diyorsunuz. Yani 25 derece artış olunca.

Peki 90da sabitmi kaldı araç?

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

Arkadaşlar arabamda rolantide kaloriferden ılık hava gelme problemi vardı devirliyken sorun yok sıcak hava geliyor. Araştırırken araştırırken dün sağolsun Sani beyin yardımlarıyla gauge menüyü öğrendim çok yardımcı oldu bana.dün arabayı 21.00 gibi stop etmiştim bugün 13.00 gibi gauge menüyle arabayı çalıştırınca engine temp 42C ibre 0 daydı yani en düşük altmış ya onun altındaydı. dış sıcaklık 4 dereceydi. Engine temp sıcaklığı nereden alıyor arıza oradan herhalde değil mi? Tabi bu benim kaloriferdeki sıcaklığın rolantide düşmesini etkiliyor mu onu da bilmiyorum.Biraz hareket ettim engine temp 70 lerdeyken araba lpg ye geçti 25 derecede geçiyor lpg ye.engine temp 80 lere gelince ibre hareket etmeye başladı biraz sürdüm stop etmeye yakın ibre tam ortada yani 90 ın biraz altındaydı her zamanki durduğu yerde engine temp ise 106 dıydı. kaputu açtım herhangi bir anormallik görünmüyordu. 1 saat sonra Kayseriye gideceğim gitmeden önce bilgi alabilirsem ustaları yönlendiririm.Kayseride internete giremeyebilirim.Giderkende gauge menüden engine tempi gözlemleyeceğim. Uzun yolda ibre 90 da çakılı kalırdı her zaman biliyorum.Cevaplarınızı bekliyorum.Özellikle duayen abilerden.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Arkadaşlar arabamda rolantide kaloriferden ılık hava gelme problemi vardı devirliyken sorun yok sıcak hava geliyor. Araştırırken araştırırken dün sağolsun Sani beyin yardımlarıyla gauge menüyü öğrendim çok yardımcı oldu bana.dün arabayı 21.00 gibi stop etmiştim bugün 13.00 gibi gauge menüyle arabayı çalıştırınca engine temp 42C ibre 0 daydı yani en düşük altmış ya onun altındaydı. dış sıcaklık 4 dereceydi. Engine temp sıcaklığı nereden alıyor arıza oradan herhalde değil mi? Tabi bu benim kaloriferdeki sıcaklığın rolantide düşmesini etkiliyor mu onu da bilmiyorum.Biraz hareket ettim engine temp 70 lerdeyken araba lpg ye geçti 25 derecede geçiyor lpg ye.engine temp 80 lere gelince ibre hareket etmeye başladı biraz sürdüm stop etmeye yakın ibre tam ortada yani 90 ın biraz altındaydı her zamanki durduğu yerde engine temp ise 106 dıydı. kaputu açtım herhangi bir anormallik görünmüyordu. 1 saat sonra Kayseriye gideceğim gitmeden önce bilgi alabilirsem ustaları yönlendiririm.Kayseride internete giremeyebilirim.Giderkende gauge menüden engine tempi gözlemleyeceğim. Uzun yolda ibre 90 da çakılı kalırdı her zaman biliyorum.Cevaplarınızı bekliyorum.Özellikle duayen abilerden.

GAge menüde sıcaklık 42C göstermesine bakılırsa araç direk LPG geçmesi lazım. Ancak 70 dereceye geldiğinde geçti diyorsunuz. Yani 25 derece artış olunca.

Peki 90da sabitmi kaldı araç?

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

GAge menüde sıcaklık 42C göstermesine bakılırsa araç direk LPG geçmesi lazım. Ancak 70 dereceye geldiğinde geçti diyorsunuz. Yani 25 derece artış olunca.

Peki 90da sabitmi kaldı araç?

evet her zamanki gibi 90 da sabit kaldı. aracım uzun yolda yokuş aşağı giderken boşa atsam bile 90 da çakılı kalır. hiç düşmez. merak ettiğim gauge menüdeki engine temp sıcaklığı nereden alıyor arıza herhalde orada.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Rifat bey konunuzu ayırdım. Çünkü sorununuz farklı. Bu yüzden yeni konu oluşturdum. Buradan devam ediniz.


evet her zamanki gibi 90 da sabit kaldı. aracım uzun yolda yokuş aşağı giderken boşa atsam bile 90 da çakılı kalır. hiç düşmez. merak ettiğim gauge menüdeki engine temp sıcaklığı nereden alıyor arıza herhalde orada.

Sabit kalıyorsa termostadta sorun yok. Rolantide sıcak hava üflemiyor dediğiniz durum araç ilk  çalıştığında mı? Yoksa aracı uzun süre kullandıktan sonra aracı rolanti pozisyonuna getirdiğinizde mi bu sorunu yaşıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Rifat Gelve

Rifat bey konunuzu ayırdım. Çünkü sorununuz farklı. Bu yüzden yeni konu oluşturdum. Buradan devam ediniz.

Sabit kalıyorsa termostadta sorun yok. Rolantide sıcak hava üflemiyor dediğiniz durum araç ilk  çalıştığında mı? Yoksa aracı uzun süre kullandıktan sonra aracı rolanti pozisyonuna getirdiğinizde mi bu sorunu yaşıyorsunuz?

Mehmet bey motorun soğukken sıcak vermeyeceğini biliyorum. Motor sıcakken 2000 devirin üstünde sıcak hava geliyor rolantide ılık hava geliyor. Keşke yeni konumu kapatmasaydınız ben gauge menüdeki engine temp ile ilgili bilgi almak için açtım bu yeniyi konuyu. Acelem de var Kayseriye gideceğim burada usta kıt o yüzden Kayseride yaptıracağım.Konumu birleştirmeseniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Konunuzu silmedim. Konunuzu birleştirdim. Sorununuz gage menü ile ilgili değil. Sorununuza uygun başlık açtım. Buradan daha rahat sorununuz cevap bulursunuz.


Not: Konu başlıkları acele cevap, lütfen yardım şeklinde olmuyor :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben mondeoda max düğmesine bastığımda üfleme güçlü ancak devir yükseldiğinde üfleme daha da güçleniyor. Sizin ki de buna benzer bir durum gibi. Autoda mı oluyor yoksa fan hızını siz belirlediğinizde mi oluyor?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Rıfat bey şimdi gördüm.

Engine temp bu sıcaklıkta başlamamalı normalde bildiğim kadarı ile. Ben hala termostat diyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Rıfat bey şimdi gördüm.

Engine temp bu sıcaklıkta başlamamalı normalde bildiğim kadarı ile. Ben hala termostat diyorum.

 

Başlar, oraya konulan termistör gereksiz yere sıfırdan başlayıp 90-100 dereceye kadar adım adım takip etmek için değildir.. Araba lpg ye geçmek için suyun sıcaklığını ecu dan mı yoksa lpg beyni denen içinden su geçen aletin derecesinden mi alıyor ?  Araba lpg ile çalıştığını biliyor mu yani ? Bu araba da olsa olsa sistemde hava vardır, gaza basınca kalorifer ısıtmasının başka türlü izahı olamaz bence..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Başlar, oraya konulan termistör gereksiz yere sıfırdan başlayıp 90-100 dereceye kadar adım adım takip etmek için değildir.. Araba lpg ye geçmek için suyun sıcaklığını ecu dan mı yoksa lpg beyni denen içinden su geçen aletin derecesinden mi alıyor ?  Araba lpg ile çalıştığını biliyor mu yani ? Bu araba da olsa olsa sistemde hava vardır, gaza basınca kalorifer ısıtmasının başka türlü izahı olamaz bence..

Abi termostat arızalıysa araç boşa düştüğünde, uzun yola çıktığında ısı düşüyor. Bu sebeple rölantide motor soğuyabiliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Başlar, oraya konulan termistör gereksiz yere sıfırdan başlayıp 90-100 dereceye kadar adım adım takip etmek için değildir.. Araba lpg ye geçmek için suyun sıcaklığını ecu dan mı yoksa lpg beyni denen içinden su geçen aletin derecesinden mi alıyor ?  Araba lpg ile çalıştığını biliyor mu yani ? Bu araba da olsa olsa sistemde hava vardır, gaza basınca kalorifer ısıtmasının başka türlü izahı olamaz bence..

Abi arkadaşın asıl sorunu  araç rolantide sıcak hava vermiyor. Aracın devrini 200 devire getirince sıcak hava üflüyor.

Abi termostat arızalıysa araç boşa düştüğünde, uzun yola çıktığında ısı düşüyor. Bu sebeple rölantide motor soğuyabiliyor.

Isı düşüşü yokmuş Sani. 90a gelince sabit kalıyormuş. Hatta rampa aşağıya boşa sallasa bile aracın sıcaklığı 90 derecede kalıyormuş.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

2008 model araçta petek tıkanmasının pek mümkün olduğunu sanmıyorum.

LPG'ye geçiş ısısı 40'ın altında önerilmez bu arada.

Hararet müşürünüz de arızalı olabilir.

 

2008 model olması petekleri temize çıkarmaz ki, sisteme lpg eklenmiş belki komple soğutma suyu boşaltıldı.. Eklerken yeterli özen gösterilmedi.. Kalorifer peteği tıkalı da olabilir..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...