Eren Bulut 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Herkese Merhaba; Öncelikle 2000 Fiesta 1.25 Flair aracımı aldığımda 13'' sac jant ve kapaklar vardı üzerinde. Benim aracımın Sport modelindeki jantları çok beğendim ve ona yakın bir jant aradım. Uzun aramalardan sonra girdiğim bi dükkanda 14'' jant buldum ve aldım ancak satıcının bana verdiği jantlar Pejo uyumluymuş Jantlar sürtme yapıyordu Bu durumu da forumda abilerimizden ögrendim. Daha sonra arkadaşlarımın 13'' den 14'' e geçme bir inç daha büyüt diyip kanıma girmelerinden sonra 1250 Tl verip 15'' Ford Titanium replika Jant ve 195/45/15 Petlas Performans lastik aldım. Bunları taktığımda da şöyle bir sıkıntı ile karşılaştım. Motora fazla geldi yordu sanırım. Araba hantallaştı. Sizce iki aylık jant ve lastikleri satıp ya da takas edip 14'' jant ve lastiğe mi dönmeliyim yoksa hiç macera aramayıp ayrıca zararda etmeyip şu an üstündeki jantlar ve lastiklerle devam mı etmeliyim? Yorum bağlantısı
Fatih Emre 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Bence orjinal ölçüsüne 13" e dönün. 2 Yorum bağlantısı
Eren Bulut 22 Aralık 2014 Yazar Paylaş 22 Aralık 2014 Bence orjinal ölçüsüne 13" e dönün. Hocam 13'' inç jant arabada bisiklet tekeri gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Fatih Emre 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Bisiklet tekeri gibi görünse ne olur? Bende Ford Taunus var. Onda da 13" jant var, 165 taban lastik var. Orjinal ölçüsü bu. 1250cc Fiestayı dizayn eden mühendis aracı 13" janta göre dizay etmiş. Peki ne yapılabilir? 13" sac jantı 13" alüminyum alaşımlı jant ile değiştirilebilirsiniz. Benim düşüncem budur. 1 Yorum bağlantısı
Okan Tansel 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Bisiklet tekeri gibi görünse ne olur? Bende Ford Taunus var. Onda da 13" jant var, 165 taban lastik var. Orjinal ölçüsü bu. 1250cc Fiestayı dizayn eden mühendis aracı 13" janta göre dizay etmiş. Peki ne yapılabilir? 13" sac jantı 13" alüminyum alaşımlı jant ile değiştirilebilirsiniz. Benim düşüncem budur. +1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Hantallaştığına nasıl karar verdiniz? Yorum bağlantısı
Emrah ÇILGIN 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Şimdiye kadar hiç bir aracımda büyük jant taktığım için hantallaştığı olmadı 206larımda 15 ve 16 lık jantlar kullandım transporter t4 ümüzün bi 15 lik var bide 18lik var 18likte bile görmedim mercedes e200 var yine 15lik ve 17 lik jantları var onda da 17likte de bi fark yok mondeo da 17lik fark ettirmiyor ama hiç 1.25 gibi küçük hacimli bi motor kullanmadım yinede çok hissettireceğini sanmıyorum 15 liğin benim şimdiki mondeoya da önceki sahibi 14lük çelik jant takmış bende şu an 16lık jant arıyorum Yorum bağlantısı
Eren Bulut 22 Aralık 2014 Yazar Paylaş 22 Aralık 2014 Bisiklet tekeri gibi görünse ne olur? Bende Ford Taunus var. Onda da 13" jant var, 165 taban lastik var. Orjinal ölçüsü bu. 1250cc Fiestayı dizayn eden mühendis aracı 13" janta göre dizay etmiş. Peki ne yapılabilir? 13" sac jantı 13" alüminyum alaşımlı jant ile değiştirilebilirsiniz. Benim düşüncem budur. Ben görselliğe de önem veriyorum. Ayrıca taban arttıkça yol tutuş değişiyor diye biliyorum. Hantallaştığına nasıl karar verdiniz? İki uzun yol tecrübem oldu biri 14'' pejo jantıyla diğeri 15'' şu anki jantlarla. Belki psikolojik ama arada bi fark var. Seriliği azaldı yüksek hızlarda 120 130 üstüne çıkmıyor araba. ilk uzun yolda 160 ı gördüm. Şimdiye kadar hiç bir aracımda büyük jant taktığım için hantallaştığı olmadı 206larımda 15 ve 16 lık jantlar kullandım transporter t4 ümüzün bi 15 lik var bide 18lik var 18likte bile görmedim mercedes e200 var yine 15lik ve 17 lik jantları var onda da 17likte de bi fark yok mondeo da 17lik fark ettirmiyor ama hiç 1.25 gibi küçük hacimli bi motor kullanmadım yinede çok hissettireceğini sanmıyorum 15 liğin benim şimdiki mondeoya da önceki sahibi 14lük çelik jant takmış bende şu an 16lık jant arıyorum Bendeki motor 1.25 senin jant değiştirdiğin araçlardaki motorlar nedir? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Bence sorunu başka yerde arayın. Jant nu kadar farkettirmez. 1 Yorum bağlantısı
Berkay Özdemir 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 Ebat olarak pek degisim olmuyorki. 175 65 13 se atiyorum. 195 50 15 olur. Ebat olarak yanaktan alip janta vermis olursunuz. Ha 13den 17e gectim deseniz bu farki anlarim. Ama farkli yerde arayin hiz isini bu kadar farketmez jant değişiminde.. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 1,25 flair...zaten yeterince küçük bir araç..ama üzerindeki zetec motor yeterince mutlu eder...13 den 14 e doğru bir geçiş olsaymış yine de bi nebze iş görürmüş...ama 15 replika janta 1250 lira vermek çok akıllıca olmamış...bence satabiliyorsanız satın paranızı kurtarın...arabanızı da kurtarın...14 orjinal fiesta janta yada dha mantıklısı orjinaline dönün...şanzımanı motoru bu saatten sonra yormak çok mantıklı değil... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 % 3.28 daha büyük, % 11 daha geniş bir lastik.. Motor zaten küçük... Ne kadar seri bir motor olsa da, verdiği tort ortada... Ben bu eziyeti yapmazdım bu arabaya... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Aralık 2014 Paylaş 22 Aralık 2014 15" hem de replika olduğundan çok fazla ağır. Ayrıca Mehmet abinin yazdığı gibi hem çap büyümüş hem taban genişlemiş. Çok yük bindirmissiniz bosuna. Hem performans kaybı hem yakıt tüketimi için hiç iyi değil Yorum bağlantısı
Eren Bulut 23 Aralık 2014 Yazar Paylaş 23 Aralık 2014 Bence sorunu başka yerde arayın. Jant nu kadar farkettirmez. Bu hafta sonu ustaya gösterdim aracı bir gün kendisi kullandı herhangibir problem görmedi. Rutin bakımları yapıldı sadece. Ebat olarak pek degisim olmuyorki. 175 65 13 se atiyorum. 195 50 15 olur. Ebat olarak yanaktan alip janta vermis olursunuz. Ha 13den 17e gectim deseniz bu farki anlarim. Ama farkli yerde arayin hiz isini bu kadar farketmez jant değişiminde.. Ebat olarak pek değişim olmuyor ancak ustanın bana söylediği 42 numara ayağa 44 numara ayakkabı giyersen ne olur dedi. 1,25 flair...zaten yeterince küçük bir araç..ama üzerindeki zetec motor yeterince mutlu eder...13 den 14 e doğru bir geçiş olsaymış yine de bi nebze iş görürmüş...ama 15 replika janta 1250 lira vermek çok akıllıca olmamış...bence satabiliyorsanız satın paranızı kurtarın...arabanızı da kurtarın...14 orjinal fiesta janta yada dha mantıklısı orjinaline dönün...şanzımanı motoru bu saatten sonra yormak çok mantıklı değil... Jant + Lastik Fiyatı 1250 TL verdim abi. Şu an götürsem 2 aylık lastik ve jant a en fazla 900 verirler sanırım. % 3.28 daha büyük, % 11 daha geniş bir lastik.. Motor zaten küçük... Ne kadar seri bir motor olsa da, verdiği tort ortada... Ben bu eziyeti yapmazdım bu arabaya... 15" hem de replika olduğundan çok fazla ağır. Ayrıca Mehmet abinin yazdığı gibi hem çap büyümüş hem taban genişlemiş. Çok yük bindirmissiniz bosuna. Hem performans kaybı hem yakıt tüketimi için hiç iyi değil Peki motoru biraz rahatlatmak ve performansı biraz artırmak için açık hava filtresi taksam araca bi faydası olur mu? Ya da bu gibi başka bi yöntem varmıdır bildiğiniz? Yorum bağlantısı
Fatih Emre 23 Aralık 2014 Paylaş 23 Aralık 2014 donanimhaberden Iratus nikli arkadaşın incelemesi sonucu yaptığı tespitleri aynen yazıyorum: Arkadaşlar merhaba, İnternette gezinirken Car & Driver dergisinde ilginç bir test buldum, jant büyütmenin etkilerini incelemek için Golf üzerinde 15 inçten 19 inçe 5 ayrı jant-lastik kombinasyonu test etmişler, sonuçlar aşağıda: http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested Alınan sonuçlar ilginç, buna göre: - Daha büyük jant setleri tartışmasız daha ağır (15" = 18 kg, 19" = 24 kg) - Dolayısıyla aracın kalkış ve hızlanma performansı düşüyor, 0-100 7,6'dan 7,9'a çıkıyor (Lastiklerin eylemsizlik momenti nedeniyle genel olarak hafif lastik-jant kombinasyonu makbuldür ve lastiklerden atılan her bir kilonun araç performansına en az dört kilo olarak yansıdığı söylenir, yani 19" jantlar arabaya neredeyse 100 kg fazladan koyuyor gibi düşünülebilir) - Yol tutuş 1-2 inç artmalarda iyileşiyor ancak fazlasında işler terse dönüyor (G 0,83 ten 0,89'a çıkıyor, sonra düşüyor) - yakıt ekonomisi bir miktar bozuluyor (10 lt/100 km -> 11 lt) (lastik çapı neredeyse artmamasına rağmen!) - Subjektif olarak en iyi hissi 17 ve 18 inç jantların verdiği söyleniyor - Yol gürültüsü olarak desibelmetre göstermese de frekans ve konfor bakımından 15 ve 16'nın en iyi olduğu söyleniyor - Sanılanın aksine çelik jant alaşıma göre ağır değil - Konfor olarak elbette en küçük jant en konforlu Kısacası buradan çıkarılacak dersler: - Jant büyütürken en fazla 1 ya da 2 inç büyütmeli ve basit bir kural olarak her inç büyümesi için genişleyen tabanlı lastikte yanak profili 10 azaltılmalı, taban aynı kalıyorsa yanak 5 azaltılmalı - Taban alanı fazla büyütülmemeli, en fazla bir üst grup seçilirse iyi olur (195 -> 205 gibi) - Hız ve yük endeksi gibi 'servis tanımı' parametrelerine dokunmamak, ille değiştirme gerekiyorsa büyütmek önemli (91 yerine 93, V yerine W ya da Y gibi) ancak bu durumda lastik ömrü azalabilir - Jant ve lastik hafifliği ile sağlamlığına dikkat edilmeli 2 Yorum bağlantısı
Gökhun Batur 23 Aralık 2014 Paylaş 23 Aralık 2014 Aracın jant/lastik ölçüsü ağırlığına, yol tutuşuna, frenleme - kayma vs durumlarına verdiği tepkiye vs. vs. istinaden yapılan yüzlerce test sonrasında optimum ölçü bulunarak belirlenir. Jant boyunu orjinal dışında büyütmek,küçültmek yol tutuşa,ön düzene,rot balans ayarına varana kadar farkeder. Ben de kendi aracıma jant lastik yaparken ebat ile oynamadım. Modeli değiştirdim. Kara jant tabir ettiğimiz jantlar gitti gözüme hoş gelen bir alaşım jant geldi. Hangi aracın bunu kabul edip hangi aracın olumsuz tepkiler vereceğini kestirmek zor. Bence en güzeli ve güvenlisi mühendislerin belirlediği ebatlara sadık kalmak. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Aralık 2014 Paylaş 23 Aralık 2014 Peki motoru biraz rahatlatmak ve performansı biraz artırmak için açık hava filtresi taksam araca bi faydası olur mu? Ya da bu gibi başka bi yöntem varmıdır bildiğiniz? Lastik ölçülerini düşürün. 2 Yorum bağlantısı
Eren Bulut 23 Aralık 2014 Yazar Paylaş 23 Aralık 2014 Lastik ölçülerini düşürün. Mehmet Abi peki Lastik ölçülerini 185/55/15 yapsam olur mu ya da önerdiğiniz ölçü varmıdır? Yorum bağlantısı
Berke Yılmaz Yıldırım 6 Ocak 2015 Paylaş 6 Ocak 2015 Aynı sorun bendede oldu 15 i den 17 inç ford st jant lara geçtim ve aracımda gözle görülür bi performans kaybı oldu Yorum bağlantısı
Ömer Vural 27 Şubat 2015 Paylaş 27 Şubat 2015 Benim aracımda da aynı sorunum var ya bu yüzden ne aracımı ne de jantları satmak istemiyorum. Aracı aldığım kişi 14 jant takmış bende üzerindeki lastikleri değiştirdim sadece hatta aynı üzerinde 165/65/14 ebatında lastik aldım fakat arkaya iki kişi oturduğunda sürtme yapıyo malesef kasislerden geçerken yada esneme yaptığında sürtme oluyo 185/55/14 alsam yada yine 155/65/14 falan yapsam bundan kurtulabilirmiyim acaba ya da sizce hangi ölçü kullanmalıyım ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Şubat 2015 Paylaş 27 Şubat 2015 Benim aracımda da aynı sorunum var ya bu yüzden ne aracımı ne de jantları satmak istemiyorum. Aracı aldığım kişi 14 jant takmış bende üzerindeki lastikleri değiştirdim sadece hatta aynı üzerinde 165/65/14 ebatında lastik aldım fakat arkaya iki kişi oturduğunda sürtme yapıyo malesef kasislerden geçerken yada esneme yaptığında sürtme oluyo 185/55/14 alsam yada yine 155/65/14 falan yapsam bundan kurtulabilirmiyim acaba ya da sizce hangi ölçü kullanmalıyım ? Orjinal jant ölçüleriniz neler? 1 Yorum bağlantısı
Ömer Vural 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 Orjinal jant ölçüleriniz neler? Benim aracım fiesta flair orjinal ölçüleri 165/70/13 gia modellerinde Çelik jant var 185/55/14 jant mevcut Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 175 65 14 bakinin. Sorunsuz kullanirsiniz. Yorum bağlantısı
Ömer Vural 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 175 65 14 bakinin. Sorunsuz kullanirsiniz. Yok hocam şuan üzerinde zaten 165/65/14 var o sürtme yapıyo 175/65/14 olunca daha da sürtme yapar bence düşürmek gerekmiyo mu ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Mart 2015 Paylaş 1 Mart 2015 Yok hocam şuan üzerinde zaten 165/65/14 var o sürtme yapıyo 175/65/14 olunca daha da sürtme yapar bence düşürmek gerekmiyo mu ? Şimdi tekrardan hesap yaptım, 165/65/14'ün sürtmemesi gerekiyor. Yürüyen takımınızı bi kontrol ettirin derim. Sürtmeyi hangi durumlarda yaşıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Recommended Posts