İçeriğe Yönlendir

Bir Türlü Bitmeyen Jant Problemi


Eren Bulut

Recommended Posts

Eren Bulut

Herkese Merhaba;

 

Öncelikle 2000 Fiesta 1.25 Flair aracımı aldığımda 13'' sac jant ve kapaklar vardı üzerinde.

 

Benim aracımın Sport modelindeki jantları çok beğendim ve ona yakın bir jant aradım.

 

Uzun aramalardan sonra girdiğim bi dükkanda 14'' jant buldum ve aldım ancak satıcının bana verdiği jantlar Pejo uyumluymuş

 

Jantlar sürtme yapıyordu Bu durumu da forumda abilerimizden ögrendim.

 

Daha sonra arkadaşlarımın 13'' den 14'' e geçme bir inç daha büyüt diyip kanıma girmelerinden sonra 1250 Tl verip 15'' Ford Titanium

replika Jant ve 195/45/15 Petlas Performans lastik aldım. Bunları taktığımda da şöyle bir sıkıntı ile karşılaştım. Motora fazla geldi yordu sanırım. Araba hantallaştı. Sizce iki aylık jant ve lastikleri satıp ya da takas edip 14'' jant ve lastiğe mi dönmeliyim yoksa hiç macera aramayıp ayrıca zararda etmeyip şu an üstündeki jantlar ve lastiklerle devam mı etmeliyim? 

 

Yorum bağlantısı
Eren Bulut

Bence orjinal ölçüsüne 13" e dönün.

Hocam 13'' inç jant arabada bisiklet tekeri gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Bisiklet tekeri gibi görünse ne olur? Bende Ford Taunus var. Onda da 13" jant var, 165 taban lastik var. Orjinal ölçüsü bu. 1250cc Fiestayı dizayn eden mühendis aracı 13" janta göre dizay etmiş. Peki ne yapılabilir? 13" sac jantı 13" alüminyum alaşımlı jant ile değiştirilebilirsiniz.  Benim düşüncem budur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Tansel

Bisiklet tekeri gibi görünse ne olur? Bende Ford Taunus var. Onda da 13" jant var, 165 taban lastik var. Orjinal ölçüsü bu. 1250cc Fiestayı dizayn eden mühendis aracı 13" janta göre dizay etmiş. Peki ne yapılabilir? 13" sac jantı 13" alüminyum alaşımlı jant ile değiştirilebilirsiniz.  Benim düşüncem budur.

+1

Yorum bağlantısı
Emrah ÇILGIN

Şimdiye kadar hiç bir aracımda büyük jant taktığım için hantallaştığı olmadı 206larımda 15 ve 16 lık jantlar kullandım transporter t4 ümüzün bi 15 lik var bide 18lik var 18likte bile görmedim mercedes e200 var yine 15lik ve 17 lik jantları var onda da 17likte de bi fark yok mondeo da 17lik fark ettirmiyor ama hiç 1.25 gibi küçük hacimli bi motor kullanmadım yinede çok hissettireceğini sanmıyorum 15 liğin benim şimdiki mondeoya da önceki sahibi 14lük çelik jant takmış bende şu an 16lık jant arıyorum

Yorum bağlantısı
Eren Bulut

Bisiklet tekeri gibi görünse ne olur? Bende Ford Taunus var. Onda da 13" jant var, 165 taban lastik var. Orjinal ölçüsü bu. 1250cc Fiestayı dizayn eden mühendis aracı 13" janta göre dizay etmiş. Peki ne yapılabilir? 13" sac jantı 13" alüminyum alaşımlı jant ile değiştirilebilirsiniz.  Benim düşüncem budur.

 

Ben görselliğe de önem veriyorum. Ayrıca taban arttıkça yol tutuş değişiyor diye biliyorum.

Hantallaştığına nasıl karar verdiniz?

İki uzun yol tecrübem oldu biri 14'' pejo jantıyla diğeri 15'' şu anki jantlarla. 

Belki psikolojik ama arada bi fark var. Seriliği azaldı yüksek hızlarda 120 130 üstüne çıkmıyor araba. ilk uzun yolda 160 ı gördüm.

Şimdiye kadar hiç bir aracımda büyük jant taktığım için hantallaştığı olmadı 206larımda 15 ve 16 lık jantlar kullandım transporter t4 ümüzün bi 15 lik var bide 18lik var 18likte bile görmedim mercedes e200 var yine 15lik ve 17 lik jantları var onda da 17likte de bi fark yok mondeo da 17lik fark ettirmiyor ama hiç 1.25 gibi küçük hacimli bi motor kullanmadım yinede çok hissettireceğini sanmıyorum 15 liğin benim şimdiki mondeoya da önceki sahibi 14lük çelik jant takmış bende şu an 16lık jant arıyorum

Bendeki motor 1.25 senin jant değiştirdiğin araçlardaki motorlar nedir?

Yorum bağlantısı
Berkay Özdemir

Ebat olarak pek degisim olmuyorki. 175 65 13 se atiyorum. 195 50 15 olur. Ebat olarak yanaktan alip janta vermis olursunuz. Ha 13den 17e gectim deseniz bu farki anlarim. Ama farkli yerde arayin hiz isini bu kadar farketmez jant değişiminde..

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

1,25  flair...zaten yeterince küçük bir araç..ama üzerindeki zetec motor yeterince mutlu eder...13 den 14 e doğru bir geçiş olsaymış yine de bi nebze iş görürmüş...ama 15 replika janta 1250 lira vermek çok akıllıca olmamış...bence satabiliyorsanız satın paranızı kurtarın...arabanızı da kurtarın...14 orjinal fiesta janta yada dha mantıklısı orjinaline dönün...şanzımanı motoru bu saatten sonra yormak çok mantıklı değil...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

% 3.28 daha büyük, % 11 daha geniş bir lastik..

Motor zaten küçük...

Ne kadar seri bir motor olsa da, verdiği tort ortada...

Ben bu eziyeti yapmazdım bu arabaya...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

15" hem de replika olduğundan çok fazla ağır. Ayrıca Mehmet abinin yazdığı gibi hem çap büyümüş hem taban genişlemiş. Çok yük bindirmissiniz bosuna. Hem performans kaybı hem yakıt tüketimi için hiç iyi değil

Yorum bağlantısı
Eren Bulut

Bence sorunu başka yerde arayın. Jant nu kadar farkettirmez.

Bu hafta sonu ustaya gösterdim aracı bir gün kendisi kullandı herhangibir problem görmedi. Rutin bakımları yapıldı sadece.

Ebat olarak pek degisim olmuyorki. 175 65 13 se atiyorum. 195 50 15 olur. Ebat olarak yanaktan alip janta vermis olursunuz. Ha 13den 17e gectim deseniz bu farki anlarim. Ama farkli yerde arayin hiz isini bu kadar farketmez jant değişiminde..

Ebat olarak pek değişim olmuyor ancak ustanın bana söylediği 42 numara ayağa 44 numara ayakkabı giyersen ne olur dedi.

1,25  flair...zaten yeterince küçük bir araç..ama üzerindeki zetec motor yeterince mutlu eder...13 den 14 e doğru bir geçiş olsaymış yine de bi nebze iş görürmüş...ama 15 replika janta 1250 lira vermek çok akıllıca olmamış...bence satabiliyorsanız satın paranızı kurtarın...arabanızı da kurtarın...14 orjinal fiesta janta yada dha mantıklısı orjinaline dönün...şanzımanı motoru bu saatten sonra yormak çok mantıklı değil...

Jant + Lastik Fiyatı 1250 TL verdim abi. Şu an götürsem 2 aylık lastik ve jant a en fazla 900 verirler sanırım.

 

% 3.28 daha büyük, % 11 daha geniş bir lastik..

Motor zaten küçük...

Ne kadar seri bir motor olsa da, verdiği tort ortada...

Ben bu eziyeti yapmazdım bu arabaya...

 

 

15" hem de replika olduğundan çok fazla ağır. Ayrıca Mehmet abinin yazdığı gibi hem çap büyümüş hem taban genişlemiş. Çok yük bindirmissiniz bosuna. Hem performans kaybı hem yakıt tüketimi için hiç iyi değil

 

Peki motoru biraz rahatlatmak ve performansı biraz artırmak için açık hava filtresi taksam araca bi faydası olur mu? Ya da bu gibi başka bi yöntem varmıdır bildiğiniz? 

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

77C251BC54E2F38632244609AAC90B09.jpg

 

donanimhaberden Iratus nikli arkadaşın incelemesi sonucu yaptığı tespitleri aynen yazıyorum:

 

Arkadaşlar merhaba,

İnternette gezinirken Car & Driver dergisinde ilginç bir test buldum, jant büyütmenin etkilerini incelemek için Golf üzerinde 15 inçten 19 inçe 5 ayrı jant-lastik kombinasyonu test etmişler, sonuçlar aşağıda:

http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested

 

Alınan sonuçlar ilginç, buna göre:

- Daha büyük jant setleri tartışmasız daha ağır (15" = 18 kg, 19" = 24 kg) - Dolayısıyla aracın kalkış ve hızlanma performansı düşüyor, 0-100 7,6'dan 7,9'a çıkıyor (Lastiklerin eylemsizlik momenti nedeniyle genel olarak hafif lastik-jant kombinasyonu makbuldür ve lastiklerden atılan her bir kilonun araç performansına en az dört kilo olarak yansıdığı söylenir, yani 19" jantlar arabaya neredeyse 100 kg fazladan koyuyor gibi düşünülebilir)

- Yol tutuş 1-2 inç artmalarda iyileşiyor ancak fazlasında işler terse dönüyor (G 0,83 ten 0,89'a çıkıyor, sonra düşüyor)

- yakıt ekonomisi bir miktar bozuluyor (10 lt/100 km -> 11 lt) (lastik çapı neredeyse artmamasına rağmen!)

- Subjektif olarak en iyi hissi 17 ve 18 inç jantların verdiği söyleniyor

- Yol gürültüsü olarak desibelmetre göstermese de frekans ve konfor bakımından 15 ve 16'nın en iyi olduğu söyleniyor

- Sanılanın aksine çelik jant alaşıma göre ağır değil

- Konfor olarak elbette en küçük jant en konforlu

 

Kısacası buradan çıkarılacak dersler:

- Jant büyütürken en fazla 1 ya da 2 inç büyütmeli ve basit bir kural olarak her inç büyümesi için genişleyen tabanlı lastikte yanak profili 10 azaltılmalı, taban aynı kalıyorsa yanak 5 azaltılmalı

- Taban alanı fazla büyütülmemeli, en fazla bir üst grup seçilirse iyi olur (195 -> 205 gibi)

- Hız ve yük endeksi gibi 'servis tanımı' parametrelerine dokunmamak, ille değiştirme gerekiyorsa büyütmek önemli (91 yerine 93, V yerine W ya da Y gibi) ancak bu durumda lastik ömrü azalabilir

- Jant ve lastik hafifliği ile sağlamlığına dikkat edilmeli

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhun Batur

Aracın jant/lastik ölçüsü ağırlığına, yol tutuşuna, frenleme - kayma vs durumlarına verdiği tepkiye vs. vs. istinaden yapılan yüzlerce test sonrasında optimum ölçü bulunarak belirlenir. Jant boyunu orjinal dışında büyütmek,küçültmek yol tutuşa,ön düzene,rot balans ayarına varana kadar farkeder. Ben de kendi aracıma jant lastik yaparken ebat ile oynamadım. Modeli değiştirdim. Kara jant tabir ettiğimiz jantlar gitti gözüme hoş gelen bir alaşım jant geldi. Hangi aracın bunu kabul edip hangi aracın olumsuz tepkiler vereceğini kestirmek zor. Bence en güzeli ve güvenlisi mühendislerin belirlediği ebatlara sadık kalmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

Peki motoru biraz rahatlatmak ve performansı biraz artırmak için açık hava filtresi taksam araca bi faydası olur mu? Ya da bu gibi başka bi yöntem varmıdır bildiğiniz? 

 

Lastik ölçülerini düşürün. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Bulut

Lastik ölçülerini düşürün. :)

Mehmet Abi peki Lastik ölçülerini 185/55/15 yapsam olur mu ya da önerdiğiniz ölçü varmıdır?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Berke Yılmaz Yıldırım

Aynı sorun bendede oldu 15 i den 17 inç ford st jant lara geçtim ve aracımda gözle görülür bi performans kaybı oldue964921c7e85c58a79c19c902b53bf5c.jpg

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ömer Vural

Benim aracımda da aynı sorunum var ya bu yüzden ne aracımı ne de jantları satmak istemiyorum. Aracı aldığım kişi 14 jant takmış bende üzerindeki lastikleri değiştirdim sadece hatta aynı üzerinde 165/65/14 ebatında lastik aldım fakat arkaya iki kişi oturduğunda sürtme yapıyo malesef kasislerden geçerken yada esneme yaptığında sürtme oluyo 185/55/14 alsam yada yine 155/65/14 falan yapsam bundan kurtulabilirmiyim acaba ya da sizce hangi ölçü kullanmalıyım ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benim aracımda da aynı sorunum var ya bu yüzden ne aracımı ne de jantları satmak istemiyorum. Aracı aldığım kişi 14 jant takmış bende üzerindeki lastikleri değiştirdim sadece hatta aynı üzerinde 165/65/14 ebatında lastik aldım fakat arkaya iki kişi oturduğunda sürtme yapıyo malesef kasislerden geçerken yada esneme yaptığında sürtme oluyo 185/55/14 alsam yada yine 155/65/14 falan yapsam bundan kurtulabilirmiyim acaba ya da sizce hangi ölçü kullanmalıyım ?

Orjinal jant ölçüleriniz neler?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Vural

Orjinal jant ölçüleriniz neler?

Benim aracım fiesta flair orjinal ölçüleri 165/70/13 gia modellerinde Çelik jant var 185/55/14 jant mevcut

Yorum bağlantısı
Ömer Vural

175 65 14 bakinin. Sorunsuz kullanirsiniz.

Yok hocam şuan üzerinde zaten 165/65/14 var o sürtme yapıyo 175/65/14 olunca daha da sürtme yapar bence düşürmek gerekmiyo mu ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yok hocam şuan üzerinde zaten 165/65/14 var o sürtme yapıyo 175/65/14 olunca daha da sürtme yapar bence düşürmek gerekmiyo mu ?

Şimdi tekrardan hesap yaptım, 165/65/14'ün sürtmemesi gerekiyor. Yürüyen takımınızı bi kontrol ettirin derim.

Sürtmeyi hangi durumlarda yaşıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...