İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Sorunu


Buğra susam

Recommended Posts

Buğra susam

Herkese merhaba,

Başımdan enteresan bir problem geldi ve belki bilen vardır diye paylaşmak istedim.

2001 model Mondeo aracım var. Dün akşam iş çıkışı eve giderken birden O/D ışığı yanıp sönmeye başladı ve araba 3. ve 4. viteslere geçmez oldu. Vites D konumundayken hızlanıldığında devir artıyor ama araba gitmiyor.

2 konumuna getirildiğinde normal 2. viteste gittiği şekilde gidiyor onda bir sorun yok.

Bugün sabah aracı bostancı otogençler servise götürdüm. Usta aracı denedi geldi ve bu 3 ve 4'e geçmiyor. O nedenle şanzıman açılıp ne olduğuna bakılacak denildi. Maksimum 3500 TL fiyat çıkar denildi. Bende aracı aldım ve kayışdağındaki tekforda götürdüm. Yalnız aracı götürürken vites konumunu yanlışlıkla D'ye almışım ve giderken farkettimki arıza birden düzelmiş ve 3 ve 4 e her zaman olduğu gibi geçiş yapıyor. Düzelmiş haliyle Tekforda gittim ve durumu anlattım. Usta da şanzımana revizyon yapılması lazım dedi ve 2000 Tl fiyat çıkardı.

Aracın vites geçişlerinde hiç bir sorun yok. Şanzımanda mekanik problem olsa geçişlerde vs. gürültü sertlik gibi şeyler hissederim diye düşünüyorum ama bunların hiç biri şu an mevcut değil.

Sonuç olarak forumda okuduğum şeyler de olduğu için şanzımana revizyon için açılmadan yapılabilecek şeyler vardır belki diye düşündüm ve sizlerden yardımcı olan çıkar belki diye buraya yazıyorum. Şanzımanın mesafe sensörünün de benzer problemlere yol açtığını okumuştum. Şanzıman gerçekten açılacak ise bu işi hakkıyla yapan nereye götürmek lazım? İstanbul'daki arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

Siz ne dersiniz?

Yorum bağlantısı

Mondeo mk3 aracimda da benzer sıkıntıyı yasadim, sonuc sanziman revizyonuydu. Ancak mk2lerde dediginiz sensorden benzer durumlari yasayanlari okumustum, once sensoru deneyin bence eger revizyon sart ise 2000lira cok cok uygun bir rakam.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

şanzuman uyarı vermiş gibi."dikkatli ol yakın zamanda bozulacağım" demiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Otomotik vitesler de genelde açık bakalım derler.Masraflı olur.öncelikle bsayara sokup arıza kodlarına baktırın sonra elletin.

Kardeşimin başına geldiği için (98 glx) söylüyorum bsayar kodu vermiş ama anlayan hak getire. Boşu boşuna tonla masraf etti. en sonun da başına gelmiş bir usta bulunca , çözüldü.  Sorun ufak bir kart da çıktı.Denemenizde  yarar var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Buğra susam

Cevaplar için teşekkür ederim.

Bostancıda sadece otomatik vites işi yapan bir ustayla görüştüm. Yarın gidip arıza kodlarını bir sorduracağım bakalım. Açılması gerekiyorsa açılacak yani yapacak bu anlamda bir şey yok.

Gelişmeleri buradan bildireceğim.

Yorum bağlantısı

forumda aratın çok konu var, sensör temizliginden başlayıp vites seçici ye dogru ilerleyin, en son revizyon.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Sorun sensor arızası, başka yerde aramayın, şanzımanın hiç sorunu yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

tesadüfen bu konu ile ilgili sorunları okumuştum forumda. isterseniz şanzıman mesafe sensörü ile ilgili arızaları okuyun. sizin sorununuza benzer şeyler vardı. tr sensörü diye hatırlıyorum. boşuna masraf etmeyin.kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Buğra susam

Şanzuman Mesafe Sensörü (Tr Sensörü)

 

bu konuyu incele belki sorununa yardımcı olur.

 

okudum hocam okumam mı? :)

Bugün Bostancıdaki şanzımancı ustaya gidip derdimi anlattım. Sağolsun çok yoğun olmasına rağmen ilgilendi. Bu yaşadığınız problem yüzde 90 elektrik-elektronik arızası çıkar çünkü şanzımanda vuruntulu geçiş vb yok dedi. Pazartesi günü sabahtan aracı bırakıp cihaza bağlatacağız bakalım.

Cevaplar için herkese teşekkür ediyorum. Gelişmeleri ileteceğim.

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

okudum hocam okumam mı? :)

Bugün Bostancıdaki şanzımancı ustaya gidip derdimi anlattım. Sağolsun çok yoğun olmasına rağmen ilgilendi. Bu yaşadığınız problem yüzde 90 elektrik-elektronik arızası çıkar çünkü şanzımanda vuruntulu geçiş vb yok dedi. Pazartesi günü sabahtan aracı bırakıp cihaza bağlatacağız bakalım.

Cevaplar için herkese teşekkür ediyorum. Gelişmeleri ileteceğim.

ben aracı bağlattım aynı sıkıntıdan dolayı kesin sonuç veremiyor. şanzuman için ayrı beyin yokmuş bizim arabalarda tek beyin varmış oda yanılmıyorsam 704 kodlu arıza olması lazım. sensör arızası buda vites tarağı oluyor. bence direk buna yoğunlaş sorunun çözülecek inşallah

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Buğra susam

Herkese tekrar merhaba,

O günden beridir aracı sorunsuz olarak kullanıyorum. Herhangi bir tekleme fırlatma takılma mevcut değil.

Aracı Bostancı'da bulduğum bir ustaya gösterdim sorunun elektronik olduğunu ve eğer mekanik problem olsa zaten kendini belli edeceğini söyledi.

Bu haliyle gidiyoruz bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökhan Çelik2

Herkese tekrar merhaba,

O günden beridir aracı sorunsuz olarak kullanıyorum. Herhangi bir tekleme fırlatma takılma mevcut değil.

Aracı Bostancı'da bulduğum bir ustaya gösterdim sorunun elektronik olduğunu ve eğer mekanik problem olsa zaten kendini belli edeceğini söyledi.

Bu haliyle gidiyoruz bakalım.

MERHABA PEKİ SORUN NASIL COZULDU NE DEGİŞTİ NE YAPILDI YAZRMISINIZ. BENDE 97 MK2 ARACIM GENELDE OTOBANA CIKIP BELİRLİ BIRSURE 120 140 LA 45   50 DAK GİTTİKTEN SONRA O/D ISIGI YANIP SÖNUYOR .. BU ISIK YANDIGI SURE BOYUNCA 1.VİTESTEN 2. VITESE GECERKEN SILKELIYOR  SONRA PARK EDİYORUM SABAH DUZELİYOR .NORMALKDEDE VİTES GEÇİSLERİ ÇOK YUMUSAK HİÇ BİR PROBLEM YOK.SAYGILAR

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ferhat Özcan

merhaba

benim aracımda bugün 2. vites konumunda kaldı sadece 1 ve 2 arası çalışıyor vites kolu anahtarı dahi çıkaramadım üzerinde kaldı.

Yorum bağlantısı
F.Agah Özdemir
(düzenlendi)

Herkese merhabalar. 1998 GLX Mondeo otomatik vites aracım var. Halen çözemediğim bir sorunumu anlatmak istiyorum.

  1. Dün öğleden sonra seyir halinde iken aracım 5-6 sn aralıkla vuruntu yapmaya başladı. Müsait bir kenara çektim ve işlerim nedeni ile araç yaklaşık 1 saat kadar burada bekledi.
  2. İşlerimi halledip tekrar yola çıktığımda arabanın vites değişimlerini yapmadığını farkettim. Haliyle sanayinin yolunu tuttuk.
  3. Bilgisayar testinde Araç Hız devir sensörü arızası verdi. Şanzımandan olmamasını umarak Elektrikçiye gittim.
  4. Hız devir sensörü de dahil olmak üzere birçok soketi takıp çıkardık. Gerekli elektrik ölçümleri yapıldı ve test sürüşüne çıktık. (Bir sorun gözükmedi, ya da bulunamadı)
  5. Araç bu kez de çok yüksek devirlerde vuruntu ile vites değiştirmeye başladı.

          Bu arada araca tarih sırasına göre yaptıklarım; Kasım 2013'de Şanzıman yağ değişimi, 2 gün evvel arka stop lambası değişimi :) ("Çalışan şey kurcalanmaz" mantığı ile artık periyodik bakımlar haricinde hiçbiryerini kurcalamıyorum.)  

Evvelce benzer olaylara tanık olan forum arkadaşlarından fikir bekliyorum.  

tarihinde F.Agah Özdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Hakan bektas

Benzer sorun bendede olustu fakat tam tersi bende d konumunda sikinti yok 1-2-3-4 yapiyor vitesi 1 konumuna aldigumda sanki 3 de kalmis gibi cozen varsa yaedimci olsun kimse anlamiyor sanki herkes birlesmis 3500 araci yeni aldim bu arada

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

D konumunda sıkıntı yoksa yoktur fakat 1 konumuna aldığınızda vites 1 2 3 4 diye zeten gitmiz ki araban... 2 konumunda da keza aynı 1 2 3 4 diye atmez ki yoksa ben mi yanılıyorum araçlarımız 4 vites...

Çok dik rampalarda ve çok dik inişlerde 1 ve 2 kullanılmaz mı?

Yorum bağlantısı
Hakan bektas

D konumunda sıkıntı yoksa yoktur fakat 1 konumuna aldığınızda vites 1 2 3 4 diye zeten gitmiz ki araban... 2 konumunda da keza aynı 1 2 3 4 diye atmez ki yoksa ben mi yanılıyorum araçlarımız 4 vites...

Çok dik rampalarda ve çok dik inişlerde 1 ve 2 kullanılmaz mı?

ok çok doğru katılıyorum zaten d harici kullanmam dik rampada aldım 1 e zaten ama kalkmıyor 2 ye alıyorum kalkıyor sanki 1. vires 3 kalmış gibi kalkıyor

Yorum bağlantısı
Misafir

2. Viteste kilit vardir. Asla geri kaydirmaz. Ama kalkisi daha gec olur. Buzlu yollarda bu nedelnle onerilir. Patinaja dusmez. Ford oyomatik vitesleri rampa asagi gaza basmasaniz bile vites buyuterek hizlanmaya musait sanzimanlardir. Bu nedenle 1. Vites cok dik rampalarda aracin hizlanmasinin onune gecmek ya da kar veya buzlu yuzeylerde aracin hizlanmasinin onune gecerek motor freninden yararlanmayi kolaylastirmak uzere kullanilabilir. Sizin anlatiminiza gore viteste bir problem var. 1 de vermesi gereken tepkiyi 2'de, ikide vermesi gereken tepkiyi 1'de aliyor gibisiniz. Eger ki viteslerin yeri karistirilmiyorsa.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...