Korhan Şenörer 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 Konu ile benzer olduğu için buraya yazayım. Lastik rotasyonu kaç km.de bir hangi sıra yapılmalıdır. Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 Benim de okuduklarıma göre iyi lastikler arkada olmalıymış. Araba arka taraftan kaymaya başlıyormuş çünkü. Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 Konu ile benzer olduğu için buraya yazayım. Lastik rotasyonu kaç km.de bir hangi sıra yapılmalıdır. Ortalama 40bin Km. Yada 4 yıl. diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 Bu gün öğrendik biz. Arkaya takılıyor. Önden veya arkadan çekiş farketmiyomuş. https://www.youtube.com/watch?v=UEl_k2rw5ug 2 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 Ortalama 40bin Km. Yada 4 yıl. diye biliyorum. bir de 4 mm, yani 4 kuralı var, 4 sene 4(0) bin km, 4mm ama Korhan Bey sanki var olan lastikleri bir birleriyle değiştirmekten bahsediyor, "sağ-sola, ön-arkaya" gibi anladım... 1 Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 bir de 4 mm, yani 4 kuralı var, 4 sene 4(0) bin km, 4mm ama Korhan Bey sanki var olan lastikleri bir birleriyle değiştirmekten bahsediyor, "sağ-sola, ön-arkaya" gibi anladım... Evet. Kullanıma bağlı aşınmanın önüne geçmek amacıyla lastiklerin ön-arka sağ-sol şeklinde değiştirilmesini kastetmiştim. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 lastik radial ise çapraz değişirid 80 model torosta mesela. zamne lastiğinni dönüşe alıştığı yön değişirse iöçerde tel kırar. yazlık kışlık söerken işaretlemeyip geri takarken karıştırmak gibi 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 17 Kasım 2014 Paylaş 17 Kasım 2014 Bu gün öğrendik biz. Arkaya takılıyor. Önden veya arkadan çekiş farketmiyomuş. https://www.youtube.com/watch?v=UEl_k2rw5ug Doğru bildiğimiz yanlış bir uygulamaymış demekki; Enteresan bir bilgi hocam. Ben de şimdi öğrendim. 1 Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu 17 Kasım 2014 Paylaş 17 Kasım 2014 Aracın yönünü ön takım tayin ettiğine göre en çok yola tutunması gereken lastikler ön lastiklerdir bence. Direksiyonu kırdığım zaman önler kızak gibi kayarken arkaların tutunmasının pek işe yarayacağını sanmıyorum. O yüzden ben olsam öne takardım. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 17 Kasım 2014 Paylaş 17 Kasım 2014 Aracın arkasını kontrol etmeyi az çok bikiyorsanız ve sakin kullanıyorsanız bence öne takabilirsiniz. arka kaymasın diye yokuşta kalabilirsiniz. ayrıcq önden çekişli arabalar genel virajda önce önden kayar. arka kaydığı zaman daha tehlikeli olabilir ancak arkaya da sonuçta bitik bir lastik değil 1 senelik lastik takacaksınız. zaten ön daha çabuk aşındığından 1 sene sonra hemen hemen eşitlemiş olursunuz lastik dişlerini. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 17 Kasım 2014 Paylaş 17 Kasım 2014 Aracın yönünü ön takım tayin ettiğine göre en çok yola tutunması gereken lastikler ön lastiklerdir bence. Direksiyonu kırdığım zaman önler kızak gibi kayarken arkaların tutunmasının pek işe yarayacağını sanmıyorum. O yüzden ben olsam öne takardım. Mantık farklı. Savrulma arka lastikte olduğu için arkaya takılıyor. Testlerde ön yeni arka eski olduğunda araç takla atıyor. Arka yeni olduğunda ise bu olmuyor. Mehmet Kaya hocam daha net bilgi verecektir. Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 17 Kasım 2014 Paylaş 17 Kasım 2014 bir de 4 mm, yani 4 kuralı var, 4 sene 4(0) bin km, 4mm ama Korhan Bey sanki var olan lastikleri bir birleriyle değiştirmekten bahsediyor, "sağ-sola, ön-arkaya" gibi anladım... Amman Osman, çok fazla 4 geçmiş cümlede. Hem de tam 4 tane. Alınan olmasın sonra. Caps gibi olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Evet. Kullanıma bağlı aşınmanın önüne geçmek amacıyla lastiklerin ön-arka sağ-sol şeklinde değiştirilmesini kastetmiştim. Yaz kış değişimi yaparken rotasyon uygulanabilir. 10.000'de bir ya da. Yorum bağlantısı
Oğuz Cansu 7 Mart 2016 Paylaş 7 Mart 2016 Kesinlikle yeniler arkaya. Gecenlerde lastikleri degistirdim arka tekerler neredeyse kabak olmuş önlerde hiç birşey yok. Araci virajlı bir yolda kullandığım için yol tutuşunu sağlayan lastikler arka lastiklermis çok net anladım. Ama aracın en önemli yeri tekerleri imkânlari zorlayıp dördünü aynı anda değiştirmek lazim. 300 lira için riske degmez 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 7 Mart 2016 Paylaş 7 Mart 2016 Kesinlikle yeniler arkaya. Gecenlerde lastikleri degistirdim arka tekerler neredeyse kabak olmuş önlerde hiç birşey yok. Araci virajlı bir yolda kullandığım için yol tutuşunu sağlayan lastikler arka lastiklermis çok net anladım. Ama aracın en önemli yeri tekerleri imkânlari zorlayıp dördünü aynı anda değiştirmek lazim. 300 lira için riske degmezAynen. Lassa da çalışan bir arkadaş eğitime gitti testleri izledim diyor. İnanamadım sonuçlara dedi. Müşteriye anlayamıyorum ama diyor. Lassa 2 tane yeni lastik alanlardan rastgele arayıp soruyormuş bayi size bilgi verdi mi nereye takılması gerektiği Hakkında. 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Usta şoförsen ben drift yaparım arkayı toplarım dersen bence yenileri öne takmakta fayda var çünkü ften mesafesi denen çok hayati bir ölçüt var 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Daha önce hiç düşünmeden yanlış cevap vereceğim bir konu. Üzerinde hiç kafa yormamıştım. Bundan sonra doğru cevabı önce kendime sonra çevreme kabullendireceğim... 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Arkadasin arkaya takalim demesine rağmen "yeni lastik öne takılır" diyen lastikciye bile laf anlatmak zor... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Arkadasin arkaya takalim demesine rağmen "yeni lastik öne takılır" diyen lastikciye bile laf anlatmak zor... Ben anlatamadım. En son bağırdım. Sanane kardeşim ben arkaya tak diyorum. Uzatma tak arkaya dedim. Ondan sonra taktı arkaya. Ya lastik patlarsa diyor. " kardeşim ömrü hayatımda kaç defa lastik gümleme ihtimalimi yüksek, aracın arkasını bırakma ihtimali mi yüksek " dedim. İstemeye istemeye homurdanarak arkaya taktı. 1 Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Ben dördünüde yeniledim kurtuldum. Abi sen zaten 2 teker üstünde gidiyorsun Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Lastikler takım olarak , yani 4 adet olarak değiştirilir. Kullanım süresince ön-arka değişimleri yapılarak , maksimum performans alınır. Önden kaymanın , arkadan kaymaya göre daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Videolarda spin atan araçları , bence sürücüleri yolda tutmak istememiş. Önden kayan bir araca müdahale etmek daha kolay olsa da , işler ters gittiğinde spin yerine takla atarsınız. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Gezer 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Arkadaşlar 2004 ford focus üzerinde 195 60 15 lastik vardı bende altı yere deymesin diye 195 65 15 taktım herhangi bir zarar olurmu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Bir saat önce, Mehmet Gezer yazdı: Arkadaşlar 2004 ford focus üzerinde 195 60 15 lastik vardı bende altı yere deymesin diye 195 65 15 taktım herhangi bir zarar olurmu Performans düştü, yol tutuş kötüleşti, salınım arttı, yakıt arttı. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts