Celalettin Süğürtin 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Lastiklerin rotasyonu konusu atlanmış. Lastik kullanım talimatlarında her 5 bin km de bir önlerle arkaların yer değiştirmesi kuralı vardır. Öndeki lastikler tekerleklerin sağa sola hareketinden dolayı aşınmaya maruz kalır. Her 5 bin km de bir yapılacak rotasyonla öndeki tekerleklerin sabit olan arka tarafa takılmak suretiyle tornalanması hedeflenir. Sizin zaten 3 bin kilometre yapmış olan yeni ayarındaki lastiklerinizin rotasyon süresinin dolmasına az kalmış. Öndekilerin arkaya atılıp yenilerin öne takılması gerekir. Bu yolla tüm lastiklerin eşit aşınmaları sağlanmış olur. Bu konu bu açı vurgulanarak yeniden sorulduğunda Michelin'in önceki cevabının yerine bunu vereceğini sanıyorum. Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Lastiklerin rotasyonu konusu atlanmış. Lastik kullanım talimatlarında her 5 bin km de bir önlerle arkaların yer değiştirmesi kuralı vardır. Öndeki lastikler tekerleklerin sağa sola hareketinden dolayı aşınmaya maruz kalır. Her 5 bin km de bir yapılacak rotasyonla öndeki tekerleklerin sabit olan arka tarafa takılmak suretiyle tornalanması hedeflenir. Sizin zaten 3 bin kilometre yapmış olan yeni ayarındaki lastiklerinizin rotasyon süresinin dolmasına az kalmış. Öndekilerin arkaya atılıp yenilerin öne takılması gerekir. Bu yolla tüm lastiklerin eşit aşınmaları sağlanmış olur. Bu konu bu açı vurgulanarak yeniden sorulduğunda Michelin'in önceki cevabının yerine bunu vereceğini sanıyorum. göreceli bi kavram bu bence arabam savrulmasın dersen yeni lastiği arkaya tak... ama önler yeni olsun lastik patlamasın dersen öne tak, çünkü arkada patlayan lastikle önde patlayan lastiği kontrol etmek farklı oluyorr.. Yorum bağlantısı
Ünal Ercan 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Ekonomik nedenlerden dolayı sadece 2 adet yeni standart lastik alındığı durumlarda önden çekişli araçlarda da yeni lastikler arka aksa takılıp eski lastiklerin arkadan ön aksa alınması doğru uygulama olacaktır. Aksi uygulama, kaygan ve virajlı yolda aracın arkasının savrulma ihtimalini artırır. Aracın arkadan savrulmasını kontrol etmek çok zor olduğundan böyle bir durum kaza yapmamıza neden olabilir. Bu önemli tavsiye standart lastikler için geçerlidir. Kış lastiği takılması durumunda, yeni çift lastik her zaman çekiş aksına takılmalıdır. Bridgestone'den alıntıdır. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Lastiklerin rotasyonu konusu atlanmış. Lastik kullanım talimatlarında her 5 bin km de bir önlerle arkaların yer değiştirmesi kuralı vardır. Öndeki lastikler tekerleklerin sağa sola hareketinden dolayı aşınmaya maruz kalır. Her 5 bin km de bir yapılacak rotasyonla öndeki tekerleklerin sabit olan arka tarafa takılmak suretiyle tornalanması hedeflenir. Sizin zaten 3 bin kilometre yapmış olan yeni ayarındaki lastiklerinizin rotasyon süresinin dolmasına az kalmış. Öndekilerin arkaya atılıp yenilerin öne takılması gerekir. Bu yolla tüm lastiklerin eşit aşınmaları sağlanmış olur. Bu konu bu açı vurgulanarak yeniden sorulduğunda Michelin'in önceki cevabının yerine bunu vereceğini sanıyorum. Olmaz, rotasyon başka durum yepyeni lastik başka durum, zaten düzenli aşınmış 4 lastikte rotasyon olur, ama sıfır lastikle olmaz, ha diş kalınlığı çok yakınsa olabilir ama değilse olmaaaz. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 göreceli bi kavram bu bence arabam savrulmasın dersen yeni lastiği arkaya tak... ama önler yeni olsun lastik patlamasın dersen öne tak, çünkü arkada patlayan lastikle önde patlayan lastiği kontrol etmek farklı oluyorr.. Evet arkaların patlaması çok daha tehlikeli. Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Ani frenlemede araç öne doğru yıkıldığı için arka lastikleriniz kötü olursa arkanın hafif kalmasından dolayı kayma veya sert viraja girildiğindeki savurma arkadan olacaktır, bu nedenle arkaya takılır fakat ön lastiklerimizinde çok bitik olmamasına dikkat etmek gerekir. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Konunun cevabı otoritelerce değişik platformlarda verilmiş olmasına rağmen hala öne takma ısrarını izah etmek güç. Günümüz tubeless lastiklerinde direksiyon hakimiyetini bozacak patlama ancak lastiğin yarılması ile olur, yarılma da ciddi bir darbe sonrası olacağından lastiğin diş derinliğinin hiç bir koruyucu etkisi olmaz. Öndeki lastiğin yeni olması ise sadece traksyionu arttırır, kalkarken hafif patinaja düşmekten de kimseye zarar gelmez. ABS destekli bir fren sisteminde dört tekerlekten dengeli frenaj etkisi sağlanacağından iyi lastiğin önde olmasının da faydası farazi olmaktan öteye geçmez. Niye arka sorusunun cevabını da görselolarak almışsınızdır diye düşünüyorum. Bilimsel kanıtlara dayalı sonuçları kanaatlerle tartışılır hale getirmeye gerek yok. Yine de keyfiniz bilir... 9 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Konunun cevabı otoritelerce değişik platformlarda verilmiş olmasına rağmen hala öne takma ısrarını izah etmek güç. Yine de keyfiniz bilir... Yok vallahi ısrarcı değiliz Cem Abi doğrusunu duyduk sayenizde gördük öğrendik. Saygılar Abi. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Göknar 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 (düzenlendi) Bence her ne kadar arkaya takılması cazip görülse de arabanın arkasının savrulması olayı yüksek oranda kendi elimizde olan bir şeydir, yavaşlayarak savrulmayı önleyebiliriz ancak durma esnasında ani frenleme esnasında tamamen elimizde olmayan çevresel etkenler olduğundan dolayı yeni lastiklerin ön tarafa takılması taraftarıyım çünkü fren gücünün büyük çoğunluğu ön tekerlerdedir,ben böyle düşünüyorum, 20 Haziran 2013 tarihinde İbrahim Göknar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 (düzenlendi) Bu soru çok sık sorulan bir soru, hatta bu forumda cevabını başka bir konu içerisinde vermiştim : 1 - yeni lastikleri her zaman arkaya takmalısınız.Nedenlerine gelince :İlk ve en önemli neden can güvenliğiniz. Yeni lastiklerin yol tutuşu eski lastiklerinkinden her zaman daha iyidir. Aracınızın arkasını kontrol etmek, her zaman için önünü kontrol etmekten daha zordur (aracınızın çekişi nereden olursa olsun) Bu iki durumu birleştirirsek:Diyelim, ıslak bir zeminde sürüş yapıyorsunuz ve malesef yeni lastiklerinizi öne takmışsınız. Ani bir frenleme yaptığınızda, aracınızın önü buna karşılık verecektir ancak arkada bulunan, frenleme performansı azalan lastiklerin cevap verme olasığı çok düşüktür. Sonuç :Arkanın kontrol kaybı + yol tutuş kaybı + aracın kontrol kaybı + yoldan çıkma vs. 2 - Hayır jantlardan çıkarmanıza gerek yok 20 Haziran 2013 tarihinde Berk Yalçın (REZULTEO) tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Aslında aşınma durumunu gözetirsek, aynı yenilikteki 4 lastik düşünüldüğünde arkalar hep daha iyi durumda oluyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 öne takın önden çekerli aracın en çok ön lastiği aşınır. fren yaparsınız aracın fren ağırlığın %80 i öndedir. gaza basarsınız ( önden çekişli) tahrik tekerleri öndedir aşınır. işin aslı iki lastik değişimi benim mantığıma ters tüm tekerler aynı öneme sahip ama illa ikili değişecekse öne takın. her hangi dönüşte araç önden kaymaya başlar tekerler kötü ise hakimiyet olanaksızlaşıyor. otoriterler hangi model için söylüyor bilmiyorum ama ben 2007 den beri 5-6 set lastik değiştim kullandım 100 bin kmden fazla araç sürdüm ( tecrübem azdır belki ) lastik kaynaklı yaşadığım yol tutuş vs sorunlarının hepsi önden kayma üzerine. 2 takım michelin 2 takım goodyear bi takım lassa şimdi de kormoran marka. sıfır aldıklarımın neredeyse hepsi 10 bine gelmeden yol tutuş performansında kayıplara başlıyordu. öyle absürt araç sürmem bir de arka tekerlerin hiç vukuatı olmadı ön lastiklerden çok çektim. rotasyonlarını sürekli yaparım, tabi araç önemli. ha bide kışlık olarak 2 adet kullananlar niye öne takıyor olay sadece karda patinaja düşmemek mi ? yoksa fren performansı da önemli değil mi bu yorumlarımın hepsi önden çekerli araçlar için. mercedesim olsa 4 tane alırdım Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Birini öne tak, birini arkaya bari çapraz taksın 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 ha bide kışlık olarak 2 adet kullananlar niye öne takıyor olay sadece karda patinaja düşmemek mi ? yoksa fren performansı da önemli değil mi bu yorumlarımın hepsi önden çekerli araçlar için. mercedesim olsa 4 tane alırdım Mustafa niye öne takıyor, yola saplansın diye. Peki sadece öne takılmış kar lastiği ile yolculuk yaptığında frenleme yaptınmı hiç veya virajlara 30-40 km den daha hızlı girdinmi. Ben 60 km hızla girdim altımda opel vardı. Çok keskin olmadığı halde aracı toparlamakta baya zorlanmıştım. Bu arada frenlemede ön tekerlerde tutunma daha iyi olur diyen arkadaşlara diyorum. Ben sadece önlerde kar lastiği kullanıyorum (Bütçemden dolayı. Ama pişmanım) Karda frene bastığımda ön stabil ama arka sallıyor. En ufak virajda sert girdiğimde arka atıyor ve arajı gerçekten kontrol etmek zorlaşıyor. NOT: Mustafa şu dediğine katılıyorum lastik değişecekse 4 lastik birilkte değişmeli. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 4 lastik değişmek her zaman iyidir. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 (düzenlendi) Ortaya taksın konu da kapansın bence bir daha yazdırmayın bana 21 Haziran 2013 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 Abi yok. Ne kadar anlatsan, izletsen, paylaşsan da olmuyor, olmuyor. Bilimsel veriler, videolar, lastik üreticilerinin paylaşımları yine de yanlışlar üzerine gidilmesini engelleyemiyor. Trafik kazalarının ve tıkanıklıklarının eğitimle değilde yalnız ve yalnızca cezalarla çözüleceğini savunmuşumdur hep. Haklılığımın en büyük kanıtı sanırım bu ön-arka tartışmaları. Ayhan gibi ben de artık birşey yazmıyorum Sen ne söylersen söyle, söylediğin, karşındakinin anladığı kadardır. (Mevlana) Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 2 sene önce yazmıştı Çağlar abi arkaya takılır diye o günden sonra benim için sağlam bir kaynak olmuştu bu teknik bilgi 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 Ben dördünüde yeniledim kurtuldum. 1 Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 21 Haziran 2013 Yazar Paylaş 21 Haziran 2013 arkadaşlar herkese teşekkür ederim önemli bir konuydu özellikle güvenlik için. bu forum ne büyük şans tecrübeli abilerden ve bilir kişilerden direk öğrenebiliyoruz,bu tip konular internette HERKES tarafından konuşulduğu için güvenilmiyor tabiiki. işte bu yüzden teşekkürler foruma.. 1 Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 arkadaşlar internetteki bilgilerle ustaların tavsiyeleri kafamı karıştırdı. kışlık lastikleri taktıracağım da öğrenmek istedim. iki tane kışlık geçen sene almıştım 2 tane de eskiden kalan var.yeni olanları öne mi arkaya mı taktırayım. ne dersiniz? geçen sene yenileri öne takmıştım. Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 Önden çekişli arabalarda her zaman iyi lastikleri öne takarlar diye biliyorum,, 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 İyi lastik hep arkaya takılır ki yolda kayma engellensin. KAr lastiğinde çekiş de ayrı önemli tabii. sakin kullanmak kaydı ile öne takılırsa karlı zeminde rampada çekiş gücünü artırır 4 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 16 Kasım 2014 Paylaş 16 Kasım 2014 İyi lastik hep arkaya takılır ki yolda kayma engellensin. KAr lastiğinde çekiş de ayrı önemli tabii. sakin kullanmak kaydı ile öne takılırsa karlı zeminde rampada çekiş gücünü artırır Yıllar önceki bir yazında okumuştum abi bunu ogün bugündür hep aklımda maşallah 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts