İçeriğe Yönlendir

Yeni veya İyi Lastikler Öne mi Arkaya mı Takılır?


İsmail Avcı

Recommended Posts

İsmail Avcı

abilerim,arkadaşlarım öncelikle konu daha önce aşağıdaki linkte

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/197375-ndeki-lastiklerin-arkaya-alinmasi-rotasyon/?hl=%2Byeni+%2Blastik+%2B%C3%B6ne+%2Barkaya+%2Btak%C4%B1lmal%C4%B1#entry965338

 

konuşulmuş ama tam zıt iki görüş olduğu için tekrar danışmak istedim.Mod abilerden istirhamım konu netliğe kavuştuktan sonra birleştirelim olur mu? :flowers:

 

3 aylık yaklaşık 3 bin km de yokohama cdrive 2 lastiklerim şu an önde,bir çift daha aynı lastikten alıyorum.yeni lastikleri öne mi yoksa arkaya mı taktırmalıyım .

 

2.olarak da eğer öne diyorsak eski lastikleri janttan ayırarak yapmaya gerek varmı?  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Kesinlikle arkaya.

Çünkü güvenlikte arka lastiklerin kontrolü olmadığı için arkaya yeni lastik takılması daha güvenli.

 

Ekleme =Yeni lastik Kesinlikle arkaya takılır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
(düzenlendi)

ben öne takın derim.

öndeki lastikler yeniyse, olduğu gibi arkaya takın, arkadaki jantlarada yeni lastiği takıp öne takın.

Hocam ben şöyle düşünüyorum, arka lastik patladığında direksiyon hakimiyetini kolay kolay kaybetmezsiniz, ama ön lastikte edebilirsiniz.

tarihinde Lokman Ceritlioğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Araç önden çekişli olduğu için ben öne takardım. Ayrıca Jantlardan ayırmaya gerek yok bence, ön jantları arkaya geçirip sadece arka lastikleri değişim/balans yaptırırdım. Sonuçta önceki lastikler balans yapılmıştır ilk takıldığında sök/tak yapmaya gerek yok...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender
(düzenlendi)

Bence arkaya takın, yeni lastikler ıslak bir zeminde giderseniz kayabilir. 500 km sonra öne alırsınız.

Jantlarınız eğik değilse farketmez.

tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Lassanın mühendisleri toplantıda bunu dile getirmişler. Kesinlikle yeni lastikleri arkaya takın demiş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Kesinlikle arkaya.

Çünkü güvenlikte arka lastiklerin kontrolü olmadığı için arkaya yeni lastik takılması daha güvenli.

 

 

Bunu biraz açar mısınız?

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

araç önden çekiş ön taraf yeniş zaten arkadan oluşabilecek durumda araç arkadan kayma yaparsa ne olacak?

ben olsam arkaya takarım.ön tarafı bir şekilde kontrol edebilirsiniz arkayı nasıl kontrol edeceksiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Keskin

3000 km deki lastik daha yenidir-yıpranmamıştır zaten.Problem etmeye gerek yok istediğiniz yere taktırın bence...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

Lassanın mühendisleri toplantıda bunu dile getirmişler. Kesinlikle arkaya takın demiş.

önden çekiş araçların lastikleri eski olsa fren mesafesi biraz daha uzar.ama arka lastiklerde oluşabilecek en küçük durumda aracı kontrol etmek daha zordur.benim buyduğumda yeni lastik arka takılmalıdır diyor lastik mühendisleri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Kesinlikle arkaya.

Çünkü güvenlikte arka lastiklerin kontrolü olmadığı için arkaya yeni lastik takılması daha güvenli.

 

Ekleme =Yeni lastik Kesinlikle arkaya takılır.

Önden çekişli arabada yeni lastik arkaya takılır bilgisi bana mantıklı gelmedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender

Önden çekişli arabada yeni lastik arkaya takılır bilgisi bana mantıklı gelmedi.

 

Lastiklerin de bir alışma süresi olduğunu kabul edersek ve çekişin olduğun tarafa yeni lastikleri takar isek yol tutuşta - hele ki zemin kuru değilse - sorun olabilir. Bunu önlemek için. 4 lastik yeniyse bunun önemi yoktur, çünkü birlikte alışacaklardır. Yeni arabalarda ani hız ve frenlerden kaçının denmesinin bir nedeni de lastiklerdir...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bunu biraz açar mısınız?

 

 

 

Araçla viraja girdiğinizde arka kaymaya başladığında kontrol etmek daha zor.

Ancak öndeki kaymayı kontrol etmek daha kolay direksiyon kontrolü olduğundan  arkaya yenileri takmak daha mantıklı :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Lastikçiye aynı soruyu sordum, önden çekişli veya arkadan çekişli fark etmez,  bir aracın lastiği patladığında kontrolün neredeyse imkansız olduğunu o yüzden yeni lastiklerin patlamama ihtimalini düşünerek kesinlikle öne takılması gerektiğini söylemişti. Direksiyon hakimiyetinin neredeyse sıfıra ineceğini söylemişti... 

 

Benim lastikçimde ön diyordu. Ben daha önce arka demiştim.

En son toplantıda mühendislere sormuşlar. Test sonuçlarına göre arka dediklerini söyledi.

Geçen yanımda bir müşteri bu soruyu sorduğunda gözüme baktılar abi arkaya takılacakmış mühendislerin söylemesi bu dediler :)

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

Araçla viraja girdiğinizde arka kaymaya başladığında kontrol etmek daha zor.

Ancak öndeki kaymayı kontrol etmek daha kolay direksiyon kontrolü olduğundan  arkaya yenileri takmak daha mantıklı :)

Kesinlikle katılıyorum  :yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Araçla viraja girdiğinizde arka kaymaya başladığında kontrol etmek daha zor.

Ancak öndeki kaymayı kontrol etmek daha kolay direksiyon kontrolü olduğundan  arkaya yenileri takmak daha mantıklı :)

Taze lastik diğerine göre yumuşak olacağı için yol tutuşu daha iyi olur. Dolayısıyla arkada olması daha mantıklı bence de....Sizin hepsi yeni sayılır,  o yüzden farketmez

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Öne takılmalıdır.

Araç önden çekişli doğal olarak yola tutunmaya önden başlıyor.

Frenajda da arkadan değil önden kayar.

Yorum bağlantısı
Hami Erışık

araç nerden çekişliyse mantık olarak oraya takılır,diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazla güvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz. 

Michelin den gelmiş bir cevap.

 

 

Yanlış bildiğim bir bilgiyi düzeltmiş oldum.

Faydalı bir konu oldu.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazlagüvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz. 

Michelin den gelmiş bir cevap.

 

 

Yanlış bildiğim bir bilgiyi düzeltmiş oldum.

Faydalı bir konu oldu.

 

 

Demiştim abi :) Lastikçiye de demiştim onlarda toplantıda mühendislere söylemişler onlarda arkaya takın demiş (Lassa)

Telefonda da demiştim :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yeni lastik arkaya takılır, arka patlarsa kontrol daha zordur, bilimsel gerçektir ve tartışmaya kapalıdır, lastikçiler önce gidip biraz çalışsınlar, sök takı babamda yapar :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Zaten yarılacak kadar eski lastik kullanmıyoruz.. Sadece yeni ve eski lastiklerimiz oluyor.. 

Ben hiç önden kaydığımı hatırlamıyorum... Bu sebeple yeni lastiğin arkaya takılması uygundur... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Tartışmayı bitirip, konuyu kilitleyelim :)

 

Daha önce ben de bu forumda bu konunun savaşını verdim. Önden kaymak arkadan kaymaya nazaran daha kolay kontroledilebilir bir durumdur. Çünkü ön tekerlere direksiyon ile doğrudan müdahale edebiliriz. Açılarını değiştirebiliriz. "Zaten kayıyoruz nasıl müdahale edelim" durumu da var. Ama kaydığımız yöne doğru direksiyon hareketleriyle toparlaması "arkadan kaymaya kıyasla" daha kolay. Dilimsel olarak kanıtlanmış, BBC deki meşhur 5. Vites programında tesleri yapılmış ve lastiği üretenler de bu konuda hemfikir olmuştur.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Muallakta olan bir soruya cevap bulmuş oldum bende.

Neymiş yeni lastik arkaya takılırmış

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...