İçeriğe Yönlendir

Denizli Yalçın Oto Triger Değişimi Sonrası Yağ Kaçağı?


Ahmet İhsan Akşen

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen

Öncelikle herkese hayırlı akşamlar, diğer konularda yazdığım gibi bugun 115binde bakım için Atılgan Sancaktepe yetkili servisine gittim ve bakım yapmanın huzuru ile dolacağıma içim karardı :(
 
Geçen sene aracı 102 binde aldığımda Denizli Yalçın otoda 90bin bakımı denilen triger değişiminide kapsayan bakımı yaptırdım. 1 senedir sıkıntısız biniyordum ayda bir yağ ve su seviye kontrolu dışında birşey yapmadım yaptırmadım.Buraya kadar sıkıntı yok, yapılan işlemler aşağıda.
  
3yqQKUW.png


15bin dolmasada seneden yine servise gittim ve geçen sene "Yetkili servise gittim kafam rahat etti" dediğim için yine yetkili servise gideyim dedim...  motor yağlama sistemi dahil 360 liraya anlaştık ve 3 saate alacagımı soylediler. Bende "geçen serviste triger değişti bu kadar sürdü ben 1 saatte biter sanıyordum" dedim. tabi lafın gelişi yoksa 12de verdik akşam 6 6 buçuk gibi almıştım aracı. Neyse aracı bırakıp çıktım. yapılanlar bunlar.
 
sKLI8bjl.jpg
 
Akşam almaya gittim ve can sıkıcı kısımlar başladı. "Yağlama pompası yağ sızdırmış trıger ıslanmış yeniden değişmesi gerekebilir, 3 saatte yaptılar dediniz ama iyi yapmamışlar" dedi servis danışmanı... "temizledik sıktık ama 5 bin km sonra gelin tekrar bakalım, " dedi. "yetkili servise yaptırdım eğer sıkıntı varsa neden ben ödüyorum bunu suçunu" dedim. "otosan sadece parça garantisi verir işçilikte sıkıntı varsa yaptırdığınız yere gitmeniz gerekir" dedi.
Şimdi benim dediğimden yola çıkarak bu hikayeyi atmış olabilirmi servis yoksa bu pompanın gerçekten trigeri yağlama olasılığı varmı? Böyle bir sıkıntıyı servisin belirtmesi gerekmezmi yazılı olarak? ben hakkmı aramak istersem nasıl ıspatlayacağım triger değişiminde pompanın yanlış takıldığını? benim bunu kendim görme yada başka usta ile bakma şansım varmı?
 
birde turbo hafif ses yapıyor dedi ama ben hiç ses duymadım. çekişte azalma yada turbo ve hava filtresi ağzında yağ falan da yok.
 
kafam çok karışık, triger kopar yada turbo dağılır ve daha çok masraf açar diye korkuyorum. ne önerirsiniz?

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

İşçilikte garanti kapsamında diye biliyorum. İşçilik garanti kapsamına girmiyorsa neden servise gideyim ki? Dışarıdan orijinal parçayı alır, özel serviste taktırırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

İşçilik garantisi için o servise gitmeniz gerekiyor diyor. Oraya gidip boş dönmekde var. Triger bu yağlanmadan dolayı erken kopma yapar mı? Temizleyip taktirsam işçilik değişim kadar külfetli olur mu?

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

İşçilik garantisi için o servise gitmeniz gerekiyor diyor. Oraya gidip boş dönmekde var. Triger bu yağlanmadan dolayı erken kopma yapar mı? Temizleyip taktirsam işçilik değişim kadar külfetli olur mu?

Yalçın otonun yetkisi ile telefonda görüştünüz mü? Benim dediğim işçilik garantisi tüm yetkili servislerde geçerli olması lazım. Sonuçta sistemde yapılanlar görünüyor. Ben diyelim aracımın bakımını Erzurumda yaptırdım ama işçilik kaynaklı sorun çıktı, Erzuruma mı gideceğim sorunun düzeltilmesi için. Bu konuyu Çağlar (Bayur) abi daha iyi  yanıtlaycaktır.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Akşam 6 ya doğru aldım aracı, yarın sabahtan arayacağım inşallah.

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Akşam 6 ya doğru aldım aracı, yarın sabahtan arayacağım inşallah.

Hayırlısı olsun, bende B Maxin 30bin bakımını Yalçın Otoda yaptırmıştım. Danışmanlar ve personel güleryüzlü ve İlgiliydi ve memnun kaldığım bir servisti. Umarım sorun bir an önce garanti kapsamında çözülür.

Yorum bağlantısı
Alper Ünal

hocam en güzeli işçiliğine kefil olacağınız bir özel servistir. yetkili servisler maalesef güzel ülkemde elini verenin kolunu kapıyor her marka için geçerli bu sadece ford değil.İstanbul üyelerimizden özel servis hakkında fikir alırsınız zaten hiç gitmedim ama adını çok duydum "maslak no name servis" :biggrin:  

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim aklımda da noname servis var ama servisin dediği gibi 5 bin binip mi gideyim hemen mi gideyim bilemedim.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

Video çektim ama ses gerçekten var gibi... Normal bi ses mi bu yoksa revizyon yada değişim zamanı gelmismi Turbo nun?

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Ünal

hocam 110 bindeki araç için bence turbo revizyonu erken tabi kullanımla alakalı ama yinede erken bence vakit geçirmeden gidin içiniz rahatlasın kafanızdan çıksın arabayı tereddütsüz kullanın 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Focus 2 tdci Turbo sesi:

Video ekleyemedim sanırım.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Birde debriyaj nasıl kontrol edin dedim, "çok yukarıda kavriyor fazla dayanmaz 5 bin km sonra gelince onuda değiştirelim" dedi eleman. Buradaki abilerim Ford yukarıda kavrar ayarı otomatik yapar diyor her zaman. Ben 1 senedir kullanıyorum hep yukarıda en sonda kavriyordu zaten.

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Şuan cep telefonuma Denizli Yalçın otodan mesaj geldi.  :biggrin:  Ücretsiz kış kontrolleri başlamış. 109 tl üzeri harcamalarda sürpriz hediyeler varmış. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bir sıkıntı daha çıktı... 29 ekimde lastikleri değiştirdim rot balans yapıldı Tem de falan kullandım 100 km üstü bir sıkıntı yoktu servise girip çıktı direksiyon spor modda kullanırım hep ama sert gelmeye başlamıştı 5 gündür. Az önce 100 km üstüne çıkma şansım oldu direksiyon titriyor bırakınca... Servise gitmeden once yoktu böyle bir sıkıntı deli olacağım... Ne yapmış olabilirler ki?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ses turbo değil gibi, onun sesi ıslık gibi, vınlamadan sonra duyuluyor, benim teşhisim gergi makara ayarı yanlış, servisteki teknisyen püf noktasını bilmiyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Noname serviste bütün sorularıma cevap bulabilir miyim? Rot balans var mı orada?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Hava filtresinin borusuna bile takmamis adamlar. Radyatör üzerindeki eğri boru ile filtreye giden yassı boru.

Birde hava giriş borusu elimi tutunca hava ufluyor gibi normal mi bu? Radyatör üstündeki kapağı sokunce görünen eğri 3 delikli boru.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Servisteyim kasise sert girmissinizdir balans bozulmustur falan diyor. 3 aydır aynı yollarda aynı hızla geziyorum sıkıntı yoktu dedim bakalım diyip aldılar. Lastik değişimi yaptığım yer 2 jant cekilmenmis bunları değiştirin dedi ama 1 senedir aldığımdan beri öyle sıkıntı yoktu.

Şimdi serviste jantlari değiştirin diyecek ne dersiniz 2 adet titanyum jant değiştirip devam mı edeyim yoksa farklı bir model mi?

Serviste en uygunu 250 lira onunda göbek kısmı hoşuma gitmedi.

d87dcf5de8550644133b7741f32f0cac.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Ön lastik balanslari yaptılar deneme sürüsü sonrası teslim ettiler. Test edemedim sıkıntı yoktur inşallah. Yeni lastik neden bu kadar çabuk balans bozdu anlamadım ama neyse artık.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ahmet İhsan Akşen
On 11.11.2014 at 16:26, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Birde debriyaj nasıl kontrol edin dedim, "çok yukarıda kavriyor fazla dayanmaz 5 bin km sonra gelince onuda değiştirelim" dedi eleman. Buradaki abilerim Ford yukarıda kavrar ayarı otomatik yapar diyor her zaman. Ben 1 senedir kullanıyorum hep yukarıda en sonda kavriyordu zaten.

 

On 11.11.2014 at 10:28, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Benim aklımda da noname servis var ama servisin dediği gibi 5 bin binip mi gideyim hemen mi gideyim bilemedim.

Hey yavrum hey, 3 sene 40 bin km oldu aynı triger, aynı turbo, aynı debriyaj devam ediyoruz :) son iki bakımda yetkiliye gitmedigim gitsemiydim falan diyordum ama bir kez daha memnun oldum gitmediğime :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hey yavrum ötesi hey, 11 sene 180 bin km. oldu, 2. triger kayışındayım 3. ye geçeceğim, hala aynı turbo, aynı debriyaj, aynı fren diskleri, aynı fren balataları, devam ediyoruz,  değişim zamanı 250 bin km. ye gelince belki, son 2 bakımı kendim yaptım, ondan önce serviste zevke yaptırdım, memnun kaldım. :D:tongue:

 

turbo sesi ne oldu, birşey yok değilmi, yok demişsin gerçi...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

İntercooler borusunda yırtık çıktı değişti o zaman sanayide. 5000 bin km sonra servise gitsem hem triger hemde baskı balata değiştirecekti servis boşu boşuna...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...