Hakan Gürsu 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Merhaba arkadaşlar... 2014 nisan ayında 0 olarak aldığım Nissan Note marka aracım 9000 km ye geldi, bu süre zarfında aracımın görebildiğim iyi ve kötü yanlarını anlatmaya çalışacağım. Aracım Nissan Note 1,5 dci Tekna...Nissan Note , üç donanım paketi ile satılıyor.Sırası ile Visia, Tekna ve Platinium... Benim aracım orta donanım paketi olan Tekna... Tekna’da... 6 hava yastığı, Esp, Cruise, Digital Klima, Start stop, Otomatik yanan farlar ve silecekler Usb ve Aux grişi Bluetoth, Lastik basınç uyarı, Jant ve sis farları var. Motor : Renault’un, Nissan’ın %25 hissesini almasından sonra ortak kullanılan1,5 dci 90 bg olan motor var.Bu motor 1130 kg lık Note’u gerçekten güzel götürüyor, turbo boşluğu hiç yok. Otobanda 5. viteste 110 km/h civarı giderken birden gaza yüklendiğinizde istekli bir şekilde 170 km/h’e çok hızlı bir şekilde çıkıyor. ( Tabi Note’un daha 170 km/h hızlara gelmeden bile abi ne olur beni bırak dediğinden “yol tutuş” paragrafında bahsedeceğim) 5.Vites 2000 d/dak 110 km hız yapıyor. 0-100 :11.9 sn - Son Sürat : 179 - 1750 d/dak 200 Nm tork veriyor. Motor : 8v Uzunluk :4.10 cm Yükseklik : 1.53 cm Genişlik : 1.69 cm İç mekan : Aracın otoruş pozisyonu yüksek zaten sınıf konumlandırmasında B-Mpv diye geçiyor.Plastik kalitesi kötü, her yer sert ve kalitesiz plastik.. ama içeride trim ses yok. Tek güzel yeri teyp ve kontrol panellerinin olduğu yer piyano black dediğmiz kaplama ama orasını da habire silmek gerekiyor tozu ve parmak izini çok gösteriyor. İç mekandaki genişlik ve ferahlık konusuna gelecek olursak Note’un öne çıktığı önemli noktalardan biri bu, ben 1.80 im ön koltukta baş mesafesi 8 parmak arkada ise 3 parmak boşluk var. Diz mesafesi ise aracın arkasına her oturan arka koltuktaki diz mesafesine gerçekten şaşırıyor.C segmentindeki arabalar kadar, hatta bazılarından daha iyi bir diz mesafesi var. Arka kapılar 90 dereceye yakın açılıyor özellikle kızım koltuğunda uyuya kaldığı zaman çok rahat bi şekilde alabiliyorum.Arka koltuk kızaklı komple ileri geri haraket edebiliyor.Bu sayede bagaj biraz daha genişleyebiliyor.Arka koltuk ortasında koldayama var indirince bardak falanda konabiliyor.Çift torpidosu var biri yukarıya doğru açılıyor. Süspansiyon : Note’un süspansiyonu sert ve gürültülü çalışıyor.İçeride özellikle arka tarafta bir çukurdan geçtğinizde, içeriye fazla ses alıyor.Zamanında 2005 Fiesta da kullandım onun da çok sertti fakat bu kadar içeri ses vermezdi.Belki yalıtımla da alakalıdır. Şanzıman: Vites çubugu uzun ama vites geçişleri çok net. Fren : Arkalar kampana, pedal biraz sert fakat panik frende beklenmeyecek kadar güzel durduruyor.Fren lambalarında Led kullanılmış. Direksiyon: Elektrik destekli ve hızlandıkça sertleşiyor ama yüksek süratte biraz daha sertleşmesini isterdim. Bagaj : Çift zeminli, büyük bavulları dik koyabiliyorsunuz ( zemini iptal ettiğiniz zaman ) 295 lt.Koltuk ileri kaydırılarak 381 lt oluyor. Yol Tutuş: Note’un üzerinde 185/65/15 Continental lastikler var bu fazlaca yanak sayesinde virajlarda tekerin üzerine bi yığılma yapıyor bunu hissediyorsunuz ve Note’un yerden yüksek yapısı ve özeliklede yüksek tavan yapısına sahip olması sert girilen virajlar ve makas tabir ettiğimiz ani yanal haraketlerde süspansiyonun sert yapısına rağmen aracı yatırıyor. 16 inch jant ve 195/55/16 lastiklerle daha iyi bir yol tutuşa sahip olunabilir belki.Onun için lastiklerin eskimesini beklerim diyorum ama jantlarıma da kıyamıyorum. Gelelim yüksek hızdaki stabiliteye, yukarııda bahsettiğim gibi Note 140 km/h den sonra beni bırak abi daha zorlama diyor J ufak ufak gezinmeler başlıyor heleki otobanda rüzgar varsa çok etkileniyor ve yan aynalardan gelen rüzgar rahatsız ediyor.Yani 140 üstünün arabası değil yapı itibari ile. Yakıt : Note’un en başarılı olduğu nokta Renault’un sayesinde yakıt.Aracım 9000 km bunun 4000 km sini uzun yolda yaptım İstanbul-Marmaris arası. Depo 41 litre ışık yandıktan sonra 36 litre alıyor. 160 tl mazotla 800 km yaptı.( 3 kere denenmiş ) Uzun yol değerleri şöyle : Otobanda 120 sabit, klima sürekli açık ve şoför hariç 2 yetişkin. Arac İstanbuldan ortalama 3,5 lt ile başladı Marmarise varınca 3.9 lt yaktığını gösterdi.Fakat depo hesabında 4,4 çıkıyor yani km de 20 krş yakmış. Daha yavaş ve dikkatli kullanarak bu uzun yol değerinin üstüne bi 100 km daha konulabilir. Bi ara 90km/h 100km/h arası gidip ne yakıcak diye merak ettim, 3.1 e kadar indi. ( Bu arada bu bütün uzun yol ne yakacak testlerinde ECO mode hep kapalıydı, neden kullanmadın diyecek olursanız performansı çok öldürüyor kullanım keyfi kalmıyor.Zaten az yakıyor. J ) Şehir içi değeri ise yine 160 tl yakıt ile 600 km yol yaptı yani km de 26 krş yakmış bu da ortalama 6 lt tüketmiş demek..Ama yol bilgisayarı 5.5 litre yaktığını gösteriyor.Bu arada ortalama hızım 25 km/h.( Eco mode kapalı ) Yeni Nissan Note’ u size elimden geldiği kadarı ile anlatmaya çalıştım eğer küçük sınıfta az yakan geniş, ferah bi araba arıyorum ama çok atraksiyonla işim yok, çok yüksek sürat de yapmayı da sevmem derseniz size Note’u önerebilirm. 25 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 harika bir anlatım. satıcı bu kadar iyi anlatamazdı. güle güle binin. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Güzel paylaşım olmuş, elinize sağlık, okuyunca birden gözümün önünden benim fişyon geçti. 2 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 22 Ekim 2014 Yazar Paylaş 22 Ekim 2014 harika bir anlatım. satıcı bu kadar iyi anlatamazdı. güle güle binin. Teşekkür ederim. Güzel paylaşım olmuş, elinize sağlık, okuyunca birden gözümün önünden benim fişyon geçti. Rica ederim, evet fusionda yüksek yapıda ve genelde aynı sorunlar var herhalde. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 satanı servisi bu bilgilere sahip değildir 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 22 Ekim 2014 Yazar Paylaş 22 Ekim 2014 satanı servisi bu bilgilere sahip değildir Teşekkür ederim Çağlar abi. Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Tam benlik arabaymış. Bilgiler için teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 eco tuşu start stop u kapatır da. aynı zamanda gaz pedalı tepkisini de mi etkiliyor? Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 22 Ekim 2014 Yazar Paylaş 22 Ekim 2014 (düzenlendi) Tam benlik arabaymış. Bilgiler için teşekkürler.Rica ederim.eco tuşu start stop u kapatır da. aynı zamanda gaz pedalı tepkisini de mi etkiliyor?Eco ya basıldığı zaman gaz tepkileri çok ölüyor.Açıkcası ne eco tuşunu ne de start stopu pek kullanmadığım için ikisinin birbirlerine karşı olan davranışlarını bilmiyorum. 22 Ekim 2014 tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Güzel anlatılmış. Baktığınızda bizim şirketin Lodgy'si ile pek farklı değil. Tüketim gayet düşükmüş ama. Lodgy'de biz 6.5'larda şehir içi geziyoruz. Güle güle kullanın 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Polat 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Çok faydalı bir konu oldu. İlgi alanımda olan bir araç olduğundan özellikle dikkatle okudum, teşekkürler, güle güle kullanın... 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 22 Ekim 2014 Yazar Paylaş 22 Ekim 2014 Güzel anlatılmış. Baktığınızda bizim şirketin Lodgy'si ile pek farklı değil. Tüketim gayet düşükmüş ama. Lodgy'de biz 6.5'larda şehir içi geziyoruz. Güle güle kullanın Teşekkür ederim, Lodgy nin biraz daha fazla yakması ağırlıkla ilgili olabilir muhtemelen. Eline emeğine sağlık güzel paylaşım. Sağolun. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Teşekkür ederim, Lodgy nin biraz daha fazla yakması ağırlıkla ilgili olabilir muhtemelen. 100kg fark olmalı aralarında. Bu kadar farkediyorsa acil elemanlara kilo verdirteyim Olabilir tabi, ayrıca Lodgy bi de yüksek araç. Bu sebeple rüzgar direnci daha yüksek olmalı. Bi de şanzıman oranları da değiştirebilir durumu. Etken çok 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 22 Ekim 2014 Yazar Paylaş 22 Ekim 2014 Çok faydalı bir konu oldu. İlgi alanımda olan bir araç olduğundan özellikle dikkatle okudum, teşekkürler, güle güle kullanın... Rica ederim, faydalı olduysam ne mutlu. Yorum bağlantısı
Ali Eren 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Her satırını keyifle okudum. Gerçekten çok güzel bir anlatım olmuş. Ellerine sağlık Hakan abi. Güle güle kullan. Allah kaza bela vermesin 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Firmadan gizli reklam avantası almamış , tarafsız otomobil testi olmuş,tebrikler 1 Yorum bağlantısı
Ekin Güney 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Hakan bey bu aracı çok merak ediyordum. Bir türlü test fırsatı bulamadım. Anlatım için teşekkürler. Güzel bir test olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 22 Ekim 2014 Yazar Paylaş 22 Ekim 2014 Her satırını keyifle okudum. Gerçekten çok güzel bir anlatım olmuş. Ellerine sağlık Hakan abi. Güle güle kullan. Allah kaza bela vermesin Çok teşekkür ederim, Allah cümlemizi kazadan beladan korusun. Firmadan gizli reklam avantası almamış , tarafsız otomobil testi olmuş,tebrikler Sağolun eksik olmayın. Hakan bey bu aracı çok merak ediyordum. Bir türlü test fırsatı bulamadım. Anlatım için teşekkürler. Güzel bir test olmuş. Çok sağolun, tam isabet olmuş demekki. Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Güzel bir anlatım olmuş teşekkürler... 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 23 Ekim 2014 Paylaş 23 Ekim 2014 Dillerinize sağlık, sıkılmadan okuduk.Yararlı bir bilgilendirme olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 23 Ekim 2014 Paylaş 23 Ekim 2014 Satırı satırına okudum. Teşekkürler... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Ekim 2014 Paylaş 23 Ekim 2014 Elinize sağlık. Çok güzel açıklama olmuş. Yolda gezinme durumu lastik basıncınız kaç? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts