Turkay Enez 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 Turkay Bey, bütün araçların sistemini incelemedim ama Fordları iyi öğrendim. Önceleri ben de sizin yaptığınız gibi pistonu farklı malzemelerle iterek balata değiştirebiliyordum. Ancak Ford araçlarda (Belki yeni nesil bir çok araçta) kullanılan kaliperlerde freni bıraktıktan sonra pistonun geri çekilme işlemi, sızdırmazlığı sağlayan conta tarafından yapılmakta, yani biz frene bastığımızda silindir çevresindeki o ring contayı kastırarak ileri doğru sıkıştırmış oluyoruz, bıraktığımızda ise lastik malzeme sıkıştığı yerden geri çıkma refleksiyle pistonu da beraberinde çok kısa bir mesafe geri getiriyor. (Bu geri çekme o kadar az ki, diskteki mikron miktarındaki yalpada bile balataya sürtüyor ve disk sürekli sıcak durumda kalıyor) Geri itekleme işi ise tamamen imkansız, zira bu defa konik contayı piston ile yatağı arasında sıkıştırma yönünde basınç uygulamış oluyorsunuz. Bu durumda daha da zorlanırsa conta ezilerek yırtılabiliyor. Bunu önlemenin çaresi ise pistonu çevirerek iteklemek. (Bu nedenle balata değişimi için ustaya gidersem mutlaka aparat kullanmasını sağlarım) Ayrıca; balata ve diskin incelmesi nedeniyle oldukça ileri gelmiş pistonun conta ile toz lastiği arasında kalan kısmı hidrolik sıvısı ile temas etmediğinden kurumuş oluyor. Biz onu çevirmeden iteklediğimizde conta üzerinde kuru bir metalin sürtünmesine neden oluyoruz ve işi iyice zorlaştırıyoruz. Ben bu işi yapmadan önce toz lastiğini sıyırıp hidrolik sıvısı ve fırça ile bu bölümü güzelce yıkıyorum. Tavsiye ederim. Mükremin Bey, Disk frenli tüm araçlarda, (istisna var mı bilmiyorum) pistonun geri çekilmesi işlemi sizin de söylediğiniz gibi lastik conta sayesinde oluyor. Kampana balatalarda ise bu geri itme işlemi yaylar sayesinde gerçekleşir. Ancak, geri itekleme işlemi imkansız değildir. Hangi yöntemle yaparsak yapalım (çevirerek veya çevirmeden, levye, çekiç sapı veya sizin aparat vb.) farketmez. Hepsinde de silindir geri gider. Arkasında ve dolayısıyla lastik contada bir sıkışma olmaz. Çünkü, silindirin arka boşluğunda bulunan hidroliğin üst fren ana merkezindeki depoya geri gitmesini sınırlayan bir subap yoktur. Ancak tek istisna fren basılmasıdır. Frene basılıysa hidroliğin geri gitmesi ancak o zaman imkansız olur. Zaten, her frene basışımızda rekorlardaki hidrolik, silindire doğru gider bıraktığımızda geri üst merkezdeki depoya döner. Bu dönüşüm sizin de söylediğiniz gibi çok az miktarlardadır. Ancak uzun süre sonunda balata inceldikçe silindir de önde kalır. Üst merkezdeki hidrolik seviyesi bu yüzden düşer. Yeni balata takıldığındaysa eski seviyesine tekrar yükselir. Sizin bu aparatı yapmanıza sebep olan ustanın, balata değişiminde yanlış yaptığı neydi? Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 (düzenlendi) Mükremin Bey, Disk frenli tüm araçlarda, (istisna var mı bilmiyorum) pistonun geri çekilmesi işlemi sizin de söylediğiniz gibi lastik conta sayesinde oluyor. Kampana balatalarda ise bu geri itme işlemi yaylar sayesinde gerçekleşir. Ancak, geri itekleme işlemi imkansız değildir. Hangi yöntemle yaparsak yapalım (çevirerek veya çevirmeden, levye, çekiç sapı veya sizin aparat vb.) farketmez. Hepsinde de silindir geri gider. Arkasında ve dolayısıyla lastik contada bir sıkışma olmaz. Çünkü, silindirin arka boşluğunda bulunan hidroliğin üst fren ana merkezindeki depoya geri gitmesini sınırlayan bir subap yoktur. Ancak tek istisna fren basılmasıdır. Frene basılıysa hidroliğin geri gitmesi ancak o zaman imkansız olur. Zaten, her frene basışımızda rekorlardaki hidrolik, silindire doğru gider bıraktığımızda geri üst merkezdeki depoya döner. Bu dönüşüm sizin de söylediğiniz gibi çok az miktarlardadır. Ancak uzun süre sonunda balata inceldikçe silindir de önde kalır. Üst merkezdeki hidrolik seviyesi bu yüzden düşer. Yeni balata takıldığındaysa eski seviyesine tekrar yükselir. Sizin bu aparatı yapmanıza sebep olan ustanın, balata değişiminde yanlış yaptığı neydi? Açıklama güzel olmuş teşekkür ederim. Benim dikkatinizi çekmek istediğim şey kaliper yapısındaki değişikliktir. Eski tip disk kaliperleri sizin de sözünü ettiğiniz gibi herhangi bir aparata gerek olmaksızın (çevirmeden) itilerek geri gidebilmektedir. Zaten onlarda çevirmek için aparatın tutunmasına yarayacak pim oyuntuları da mevcut değildir. Tofaşlarınkini baş parmağımızla dahi itebiliyorduk. Yeni tip kaliperlerde ise piston üzerinde (balataya bastığı alan üzerinde) aparatın tutunup çevrilmesine imkan sağlayacak oyuntular mevcuttur ve bu tip kaliperler çevirmeden çok zor itilirler. İmkansız derken bu zorluğu kastetmiştim. İşte sorun da buradadır eğer bu tip kaliperlerin pistonu (çevirmeden!) zorlanarak itilirse, piston ile silindir arasında sızdırmazlığı sağlayan o ring contanın yırtılması söz konusudur. Bu durumu anlatan çok güzel bir şema görmüştüm bulabilirsem buraya ekleyim. Benim aparatı yapmamın sebebi yukarıda anlattığım işlem değildi, Bir diskin tornası için üç kez gittiğim (sözde) frenciye bir daha gitmemek için yapmıştım. Aparatı yapıp aracımın disk ve balatalarını kendim değiştirmiştim. 8 Ocak 2016 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdal Çelenoğlu 1 Ekim 2016 Paylaş 1 Ekim 2016 Merhaba; Bende sadece kendi aracımda kullanacağım aparatı yaptım. Malzemeler; Hurda sandığından 15 cm’lik 16’lık ankraj dişlisi, 2 adet uygun somun, 1 adet büyük ve kalın pul, eski bir balata. Frenciye gidip pistonun kağıda kopyasını ve eski bir balata aldım. Ankraj dişlisinin dişlerini eğe ile düzelttim (Somunlar güzel çalışsın diye..), frenciden aldığım ölçü ile pul üzerine işaretleme yaptım ve döndürme pim deliklerini deldim. Ankrajın çapını pul deliğine göre eğeledim. Eski balataya dişli çapına göre delik açtım. Dişlinin üst tarafına somunu kaynaklattım, balatayı geçirdim, alt somunu taktım, pulu dişliye oturttum ve döndürme pimleri ile somunu da kaynakla sabitlettim. Aracıma özel aparatım hazır. Pimlerin derinlik ölçüsünü daha almadım. Onuda alınca sadece eğe ile işlem tamamlanacak. Saygılarımla… hızlı resim yükle Merhaba; Bende sadece kendi aracımda kullanacağım aparatı yaptım. Malzemeler; Hurda sandığından 15 cm’lik 16’lık ankraj dişlisi, 2 adet uygun somun, 1 adet büyük ve kalın pul, eski bir balata. Frenciye gidip pistonun kağıda kopyasını ve eski bir balata aldım. Ankraj dişlisinin dişlerini eğe ile düzelttim (Somunlar güzel çalışsın diye..), frenciden aldığım ölçü ile pul üzerine işaretleme yaptım ve döndürme pim deliklerini deldim. Ankrajın çapını pul deliğine göre eğeledim. Eski balataya dişli çapına göre delik açtım. Dişlinin üst tarafına somunu kaynaklattım, balatayı geçirdim, alt somunu taktım, pulu dişliye oturttum ve döndürme pimleri ile somunu da kaynakla sabitlettim. Aracıma özel aparatım hazır. Pimlerin derinlik ölçüsünü daha almadım. Onuda alınca sadece eğe ile işlem tamamlanacak. Saygılarımla… hızlı resim yükle Merhaba; Bende sadece kendi aracımda kullanacağım aparatı yaptım. Malzemeler; Hurda sandığından 15 cm’lik 16’lık ankraj dişlisi, 2 adet uygun somun, 1 adet büyük ve kalın pul, eski bir balata. Frenciye gidip pistonun kağıda kopyasını ve eski bir balata aldım. Ankraj dişlisinin dişlerini eğe ile düzelttim (Somunlar güzel çalışsın diye..), frenciden aldığım ölçü ile pul üzerine işaretleme yaptım ve döndürme pim deliklerini deldim. Ankrajın çapını pul deliğine göre eğeledim. Eski balataya dişli çapına göre delik açtım. Dişlinin üst tarafına somunu kaynaklattım, balatayı geçirdim, alt somunu taktım, pulu dişliye oturttum ve döndürme pimleri ile somunu da kaynakla sabitlettim. Aracıma özel aparatım hazır. Pimlerin derinlik ölçüsünü daha almadım. Onuda alınca sadece eğe ile işlem tamamlanacak. Saygılarımla… hızlı resim yükle selamun aleyküm mükremin abi bişey sorucam bu apranın ölçüleri acaba vosvogen golf4 e olurmu 2001 model aynı ölçülerde bende yapmak istiyorum Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 2 Ekim 2016 Paylaş 2 Ekim 2016 Hay bu youtube'un..... Video kaliteli olunca yükleyemedi zavallı Abi ne güldüm buna. Demek kaliteli olunca yükleyemedi. oooof of. 3 gün gülerim daha. Bu arada ilk işlerimden birisi bu edevatı yapmak olacak. Eline emeğine sağlık. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 selamun aleyküm mükremin abi bişey sorucam bu apranın ölçüleri acaba vosvogen golf4 e olurmu 2001 model aynı ölçülerde bende yapmak istiyorum Bilemem ki! Golf tamircisine veya bir frenciye sormak lazım. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 Senin böyle konularında vardı değil mi abi? Ne ara matkapla araba cilalama işine kalkıştın? Kim girdi aklına? Kim etti bunu sana? Noldu bize? Yorum bağlantısı
Recommended Posts