Misafir 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 Süper Yalnız ben kalipere uzun bir civata yada sac parçası koyup 2 başparmağımla tek tek kaliperleri geri yerine basıyorum, bana gerekmez, eee malum genç sayılırız hala Marifet parmakta diyorsun yani, sakın arabada olmasın? Fındık kadar arabanın leblebi kadar kaliperi? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 (düzenlendi) Marifet parmakta diyorsun yani, sakın arabada olmasın? Fındık kadar arabanın leblebi kadar kaliperi? Axor kaliperinide yerine kısmen sokmuşluğum vardır, fiesta ne ki antrenman olur Şaka bir yana faydalı bir alet elbette, kaliper düzgün çalışıyorsa fiesta focus mondi farketmez, yerine elle sokarım, yeterki pas olmasın, yoksa olmaz tabii, bu arada sürekli bu tür işlerle uğraşırım zaten, malum şantiyeci olunca nelerle uğraşıyoruz, merakta olunca ellerde baya güçlü oluyor haliyle bu arada c-max in kaliperde nohut kadar, ne olmuş yani, yarış arabasımı bu dev gibi olsun, alayı aynı bunların hocam hatta sizinki dahada kolay iki arabanında fren sistemi basit ve ufak zaten. 15 Ekim 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 Yapacam dedi, sonunda yapmış dediğini Çok teşekkürler paylaşım için. Tam da bu gün aklımdan geçirdim, acaba yaptı mı, yapmadı mı diye. [emoji3] Marifet parmakta diyorsun yani, sakın arabada olmasın? Fındık kadar arabanın leblebi kadar kaliperi? [emoji2] Yorum bağlantısı
Misafir 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 Axor kaliperinide yerine kısmen sokmuşluğum vardır, fiesta ne ki antrenman olur Şaka bir yana faydalı bir alet elbette, kaliper düzgün çalışıyorsa fiesta focus mondi farketmez, yerine elle sokarım, yeterki pas olmasın, yoksa olmaz tabii, bu arada sürekli bu tür işlerle uğraşırım zaten, malum şantiyeci olunca nelerle uğraşıyoruz, merakta olunca ellerde baya güçlü oluyor haliyle bu arada c-max in kaliperde nohut kadar, ne olmuş yani, yarış arabasımı bu dev gibi olsun, alayı aynı bunların hocam Ali pistonun çevirilerek itilmesi gerekiyor. Aksi halde oring contayı bozabilirsin. Daha geçen hafta benim yeğenin focusun merkezi bozmuş bir tamirci. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 (düzenlendi) Ali pistonun çevirilerek itilmesi gerekiyor. Aksi halde oring contayı bozabilirsin. Daha geçen hafta benim yeğenin focusun merkezi bozmuş bir tamirci. Hımm doğrudur, dediğim gibi sistem sağlam olacak yoksa parmakla hafif döndürüp basmak zor oluyor abi, pas vs. varsa zaten o iş tam sökmeden olmaz, olsa bile dediğin gibi bozarsın yada fazla dayanamaz, benimki işin esprisi elbet, ben yaparım ayrı, sonuçta senin icat güzel elbette, eline sağlık 15 Ekim 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 https://plus.google.com/u/0/110071149356780618915/posts/DfJxPvPJ2zp?pid=6070524996560563490&oid=110071149356780618915 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 https://plus.google.com/u/0/110071149356780618915/posts/DfJxPvPJ2zp?pid=6070524996560563490&oid=110071149356780618915 Budur Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Abi eline sağlık.Güzel çözüm olmuş. Eldiven yakışmamış.Servet ustam sana yollasın has eldivenlerden. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Mükremin abi ufak bir tavsiye de bulunmak istiyorum. Pistonları bu şekilde sonuna kadar itersen yani olması gerekenden biraz fazla orada sıkışma ihtimalleri var. ( Senin pistonlar sıkışmaz belki ama hafif paslı bir piston içeri gidip gelmeyebilir ) İtme işlemi işimizi görecek kadar yapılmalıdır.Frene basarsın tutar ama olması gereken gibi işlev görmez. Bu değişim gerçekten ustalık işidir. Ayrıca içeri kaçıp çıkmayan pistonlarda olabilir. Şahit olmuşluğum vardır. Çırak kısmına dokundurtmamak gerekir. Eline sağlık.. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Abi eline sağlık. Daha büyük tamirlere ihtiyaç duymadım Yorum bağlantısı
Akan Belen 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Tebrikler abi.Valla bravo yani ne denir ki ben ampul zor degisiyorum Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Abi eline sağlık.Güzel çözüm olmuş. Eldiven yakışmamış.Servet ustam sana yollasın has eldivenlerden. Sağolasın Oktay, Servette eldiven mi varmış. Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Mükremin abi ufak bir tavsiye de bulunmak istiyorum. Pistonları bu şekilde sonuna kadar itersen yani olması gerekenden biraz fazla orada sıkışma ihtimalleri var. ( Senin pistonlar sıkışmaz belki ama hafif paslı bir piston içeri gidip gelmeyebilir ) İtme işlemi işimizi görecek kadar yapılmalıdır.Frene basarsın tutar ama olması gereken gibi işlev görmez. Bu değişim gerçekten ustalık işidir. Ayrıca içeri kaçıp çıkmayan pistonlarda olabilir. Şahit olmuşluğum vardır. Çırak kısmına dokundurtmamak gerekir. Eline sağlık.. 1 Pistonu sonuna kadar itmedim. 2 Bu işlemden önce toz lastiğini çıkarır bakarım, paslanma varsa zaten iş bitmiştir, tutsa bile hidrolik kaçırır. Değişim gerekir. Yoksa tozunu temizler, hafifçe yağlar işleme öyle başlarım. 3 Bu aparatı yapma sebebim senin yukarıda saydığına benzer sebeplerle aynı teker için frenciye 3 defa gitmek zorunda kalmamdır. 4 Daha önce station renoyla Adanaya giderken arka sol fren merkezinin kilitlemesi sonucunda yolda kaldım. Kampana kıpkırmızı olmuş, lastikten duman çıkmaya başlamıştı. Eldeki imkanlarla fren merkezini iptal edip 3 teker freniyle yolculuğumu tamamlamıştım. Hassasiyetinde haklısın. Uyarıların için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 https://plus.google.com/u/0/110071149356780618915/posts/DfJxPvPJ2zp?pid=6070524996560563490&oid=110071149356780618915 Aleti hem yapmış, hem de test etmiş Sırf aleti denemek için yepyeni balataları da değiştirmişsinizdir şimdi Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Aleti hem yapmış, hem de test etmiş Sırf aleti denemek için yepyeni balataları da değiştirmişsinizdir şimdi Celalettin hocam. Test etmeden buraya koymak olmaz değil mi. Gençlere yol gösteriyorsak yolun da çıkmaz sokak olmaması lazım. Daha önceki mesajımda yazmıştım. Ramazandan sonra bir usta! frenciye sadece arka teker için üç kere gitmek zorunda kaldım. Sonunda bir daha gelmem dedim ve böyle başladım. Yeni ama ustanın bozduğu balataları değiştirerek işe başladım. Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 16 Ekim 2014 Paylaş 16 Ekim 2014 Gençlere yol gösteriyorsak yolun da çıkmaz sokak olmaması lazım. Yorum bağlantısı
Taha Bayraktar 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 Merhaba; Bende sadece kendi aracımda kullanacağım aparatı yaptım. Malzemeler; Hurda sandığından 15 cm’lik 16’lık ankraj dişlisi, 2 adet uygun somun, 1 adet büyük ve kalın pul, eski bir balata. Frenciye gidip pistonun kağıda kopyasını ve eski bir balata aldım. Ankraj dişlisinin dişlerini eğe ile düzelttim (Somunlar güzel çalışsın diye..), frenciden aldığım ölçü ile pul üzerine işaretleme yaptım ve döndürme pim deliklerini deldim. Ankrajın çapını pul deliğine göre eğeledim. Eski balataya dişli çapına göre delik açtım. Dişlinin üst tarafına somunu kaynaklattım, balatayı geçirdim, alt somunu taktım, pulu dişliye oturttum ve döndürme pimleri ile somunu da kaynakla sabitlettim. Aracıma özel aparatım hazır. Pimlerin derinlik ölçüsünü daha almadım. Onuda alınca sadece eğe ile işlem tamamlanacak. Saygılarımla… hızlı resim yükle 2 Yorum bağlantısı
Taha Bayraktar 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 Benim yaptığım aparat ucu sabit olan.. Ucunun çıkmasına zaten gerek yok. Somunu gevşetince zaten çıkacak.. Saygılarımla... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 Merhaba; Bende sadece kendi aracımda kullanacağım aparatı yaptım. Malzemeler; Hurda sandığından 15 cm’lik 16’lık ankraj dişlisi, 2 adet uygun somun, 1 adet büyük ve kalın pul, eski bir balata. Frenciye gidip pistonun kağıda kopyasını ve eski bir balata aldım. Ankraj dişlisinin dişlerini eğe ile düzelttim (Somunlar güzel çalışsın diye..), frenciden aldığım ölçü ile pul üzerine işaretleme yaptım ve döndürme pim deliklerini deldim. Ankrajın çapını pul deliğine göre eğeledim. Eski balataya dişli çapına göre delik açtım. Dişlinin üst tarafına somunu kaynaklattım, balatayı geçirdim, alt somunu taktım, pulu dişliye oturttum ve döndürme pimleri ile somunu da kaynakla sabitlettim. Aracıma özel aparatım hazır. Pimlerin derinlik ölçüsünü daha almadım. Onuda alınca sadece eğe ile işlem tamamlanacak. Saygılarımla… hızlı resim yükle Beğendim, elinize sağlık. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 Özür dilerek soruyorum bu sistemi neden yapmaya gerek duydunuz? Bir ara benimde fren sorunum vardı çok şükür çözüldü. Bu aparat balata değişimindemi kullanılacak yoksa fren sisteminde baglımı kalacak. Yoksa ayar gibi bir şeymi oluyor. Not:resimlerin bazılarını Filtre programından dolayı açamıyorum. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 Özür dilerek soruyorum bu sistemi neden yapmaya gerek duydunuz? Bir ara benimde fren sorunum vardı çok şükür çözüldü. Bu aparat balata değişimindemi kullanılacak yoksa fren sisteminde baglımı kalacak. Yoksa ayar gibi bir şeymi oluyor. Not:resimlerin bazılarını Filtre programından dolayı açamıyorum. Fren balatasını değişmek için... Mükremin bey eline sağlık. Faydalı bir aparat olmuş... Benim de çok kez disk ve balata değişmişliğim vardır. Ben, silindiri geri basmak için 2 adet çekiç sapı kullanıyorum genellikle. Tofaşlarda çevirmeden gitmiyor ama çoğu araçta bu şekilde geri basılıyor... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 Fren balatasını değişmek için... Mükremin bey eline sağlık. Faydalı bir aparat olmuş... Benim de çok kez disk ve balata değişmişliğim vardır. Ben, silindiri geri basmak için 2 adet çekiç sapı kullanıyorum genellikle. Tofaşlarda çevirmeden gitmiyor ama çoğu araçta bu şekilde geri basılıyor... Turkay Bey, bütün araçların sistemini incelemedim ama Fordları iyi öğrendim. Önceleri ben de sizin yaptığınız gibi pistonu farklı malzemelerle iterek balata değiştirebiliyordum. Ancak Ford araçlarda (Belki yeni nesil bir çok araçta) kullanılan kaliperlerde freni bıraktıktan sonra pistonun geri çekilme işlemi, sızdırmazlığı sağlayan conta tarafından yapılmakta, yani biz frene bastığımızda silindir çevresindeki o ring contayı kastırarak ileri doğru sıkıştırmış oluyoruz, bıraktığımızda ise lastik malzeme sıkıştığı yerden geri çıkma refleksiyle pistonu da beraberinde çok kısa bir mesafe geri getiriyor. (Bu geri çekme o kadar az ki, diskteki mikron miktarındaki yalpada bile balataya sürtüyor ve disk sürekli sıcak durumda kalıyor) Geri itekleme işi ise tamamen imkansız, zira bu defa konik contayı piston ile yatağı arasında sıkıştırma yönünde basınç uygulamış oluyorsunuz. Bu durumda daha da zorlanırsa conta ezilerek yırtılabiliyor. Bunu önlemenin çaresi ise pistonu çevirerek iteklemek. (Bu nedenle balata değişimi için ustaya gidersem mutlaka aparat kullanmasını sağlarım) Ayrıca; balata ve diskin incelmesi nedeniyle oldukça ileri gelmiş pistonun conta ile toz lastiği arasında kalan kısmı hidrolik sıvısı ile temas etmediğinden kurumuş oluyor. Biz onu çevirmeden iteklediğimizde conta üzerinde kuru bir metalin sürtünmesine neden oluyoruz ve işi iyice zorlaştırıyoruz. Ben bu işi yapmadan önce toz lastiğini sıyırıp hidrolik sıvısı ve fırça ile bu bölümü güzelce yıkıyorum. Tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts