Serdar Samancıoğlu 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 (düzenlendi) Forumda arattığımda daha önce açılmış buna benzer bir konu gördüm ama yazılı anlatım şeklinde. Ben de videolusunu paylaşmak istedim. iyi seyirler Not: 03:44 'den itibaren izlerseniz sıkıcı kısımları atlamış olursunuz videoyu oradan başlatamadım bir türlü 14 Ekim 2014 tarihinde serdar samancıoğlu tarafından düzenlendi 10 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 (düzenlendi) 1.14' saniyedeki viraja herhangi bir iyi araç, 50 ile girince salavat getiriyor. Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor 14 Ekim 2014 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 Allah'a çok şükür binebildiğim araçta Abs de Tcs de Esp de ve hatta Xds de var. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 Vw de olmazsa olmaz donanımlar Evet, başka türlü yerinde duramıyor garibim araç 3 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 Evet, başka türlü yerinde duramıyor garibim araç İşin gücün üfür Passat için böyle demiyordun ama Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 1.14' saniyedeki viraja herhangi bir iyi araç, 50 ile girince salavat getiriyor. Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor finish te manidar.... zira yolun tek bildiğimiz virajı orasıydı bozacan arabayı basma vesile ile esp lambası hala yanmadı 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor Bunların üstüne bir de koni koy... 1 Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 Bizim arabalarda da TVC var. Anladığım kadarıyla esasında ikisi de aynı şey, sadece isimleri farklı.. VW "XDS” Elektronik dinamik diferansiyel kilidi “XDS”, bilinen EDL fonksiyonunun geliştirilmiş ve genişletilmiş versiyonudur. Ancak, XDS çekiş kaybına odaklanmak yerine hızlı viraj geçişlerinde virajın iç bölgesinde bulunan ön tekerlek yükünün azalmasına tepki verir. XDS, tekerleğin patinaj yapmasını önlemek için virajın iç bölgesindeki tekerleğe ESP hidroliği üzerinden fren basıncı üretir. Bu şekilde çekiş iyileştirilir ve yetersiz yönlendirme eğilimi azaltılır. Bu esnada basınç seviyesi yaklaşık 5 bar’dan 15 bar’a kadar uzanan aralıkta hareket edebilmektedir. Sürüş izlenimi, ayarlı bir diferansiyel kilidinin hafifletilmiş şekline benzer. Tek taraflı, hassas bir fren basıncı yapılandırılması sayesinde daha sportif, daha hızlı ve hedef konusunda daha hassas bir viraj kabiliyeti elde edilir. Ford "TVC" Dinamik Tork Kontrolü, araç virajı alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak, virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor.Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Otomobil virajdan çıkışta hızlanırken, sistem, ön iç tekerleğin ne zaman patinaj yapmaya başladığını algılıyor ve o tekerleğe hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerleğin patinaj yapmasını önlüyor ve motor torkunu daha fazla yol tutuşuna sahip dıştaki tekerleğe aktarıyor. Böylece çekişi ve direksiyon kontrolünü koruyor. 1 Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu 15 Ekim 2014 Yazar Paylaş 15 Ekim 2014 Bizim arabalarda da TVC var. Anladığım kadarıyla esasında ikisi de aynı şey, sadece isimleri farklı.. VW "XDS” Elektronik dinamik diferansiyel kilidi “XDS”, bilinen EDL fonksiyonunun geliştirilmiş ve genişletilmiş versiyonudur. Ancak, XDS çekiş kaybına odaklanmak yerine hızlı viraj geçişlerinde virajın iç bölgesinde bulunan ön tekerlek yükünün azalmasına tepki verir. XDS, tekerleğin patinaj yapmasını önlemek için virajın iç bölgesindeki tekerleğe ESP hidroliği üzerinden fren basıncı üretir. Bu şekilde çekiş iyileştirilir ve yetersiz yönlendirme eğilimi azaltılır. Bu esnada basınç seviyesi yaklaşık 5 bar’dan 15 bar’a kadar uzanan aralıkta hareket edebilmektedir. Sürüş izlenimi, ayarlı bir diferansiyel kilidinin hafifletilmiş şekline benzer. Tek taraflı, hassas bir fren basıncı yapılandırılması sayesinde daha sportif, daha hızlı ve hedef konusunda daha hassas bir viraj kabiliyeti elde edilir. Ford "TVC" Dinamik Tork Kontrolü, araç virajı alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak, virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor.Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Otomobil virajdan çıkışta hızlanırken, sistem, ön iç tekerleğin ne zaman patinaj yapmaya başladığını algılıyor ve o tekerleğe hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerleğin patinaj yapmasını önlüyor ve motor torkunu daha fazla yol tutuşuna sahip dıştaki tekerleğe aktarıyor. Böylece çekişi ve direksiyon kontrolünü koruyor. Aynısı mıdır değil midir onu bilmiyorum. İşlevler benzer olsa da abs, esp, tcs gibi donanımlar Bosch firması tarafından üretilip çeşitli firmalar bunu otomobillerine entegre ederek kullanıyorlar. Diğer otomobil üreticileri (BMW, Mercedes vs.) benzer işlevleri gören farklı teknolojileri geliştirdiklerinde de kendileri isimlendirmektedir. Yani tek fark isimde gibi gözükse de, aslında donanımda ve çalışma prensibinde farklılıklar olması kaçınılmazdır. Bosch'un bu ürünleri şu sayfada yer almaktadır. http://www.bosch-automotivetechnology.com/en/de/driving_safety/driving_safety_systems_for_passenger_cars_1/active_safety/active_safety_2.html O değil de hiç unutmam, ben küçükken (yaklaşık 20 yıl önce) evimizde Bosch marka bi mikser vardı, ki o da annemlerin düğün hediyesiymiş. Nerden baksanız şu anda 32 yıllık mikserdir ve hala taş gibi sorunsuz çalıştığını bilirim. Adamlar işini gerçekten iyi yapıyorlar . Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 Aynısı mıdır değil midir onu bilmiyorum. İşlevler benzer olsa da abs, esp, tcs gibi donanımlar Bosch firması tarafından üretilip çeşitli firmalar bunu otomobillerine entegre ederek kullanıyorlar. Diğer otomobil üreticileri (BMW, Mercedes vs.) benzer işlevleri gören farklı teknolojileri geliştirdiklerinde de kendileri isimlendirmektedir. Yani tek fark isimde gibi gözükse de, aslında donanımda ve çalışma prensibinde farklılıklar olması kaçınılmazdır. Bosch'un bu ürünleri şu sayfada yer almaktadır. http://www.bosch-automotivetechnology.com/en/de/driving_safety/driving_safety_systems_for_passenger_cars_1/active_safety/active_safety_2.html O değil de hiç unutmam, ben küçükken (yaklaşık 20 yıl önce) evimizde Bosch marka bi mikser vardı, ki o da annemlerin düğün hediyesiymiş. Nerden baksanız şu anda 32 yıllık mikserdir ve hala taş gibi sorunsuz çalıştığını bilirim. Adamlar işini gerçekten iyi yapıyorlar . Hocam, özetle her iki sistem için de diyor ki; "ESP'nin yardımı ile ön tekerleklerde patinaj başladığı anda tekerleklerin fren basıncı değiştirilir, böylece yol tutuş iyileştirilir, araç virajı daha net döner". Yani ikisi de aslında aynı şeyler. Bu sistemlerin patenti zaten Bosch firmasında. Avrupada şu an rakip firma yok bildiğim kadarıyla. Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu 15 Ekim 2014 Yazar Paylaş 15 Ekim 2014 Hocam, özetle her iki sistem için de diyor ki; "ESP'nin yardımı ile ön tekerleklerde patinaj başladığı anda tekerleklerin fren basıncı değiştirilir, böylece yol tutuş iyileştirilir, araç virajı daha net döner". Yani ikisi de aslında aynı şeyler. Bu sistemlerin patenti zaten Bosch firmasında. Avrupada şu an rakip firma yok bildiğim kadarıyla. Sizin yazınızı iyi okumamışım. Orada yazdığına göre TVC ESP ile birlikte çalışan ayrı bir sistem. Yani aslında amaç aynı olmakla birlikte (aracın kontrolünü sağlamak), birisi tekerlere ayrı ayrı fren basıncı uygulayarak çalışırken, diğeri motordan aldığı torku tekerlere farklı güçte ileterek yardımcı oluyor. Yani sizin aracınızda ikisi de mevcut bu durumda. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 1.14' saniyedeki viraja herhangi bir iyi araç, 50 ile girince salavat getiriyor. Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor telif hakkı istiyorum arkadaş Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 telif hakkı istiyorum arkadaş benim parklar ne güzelmiş 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ekim 2014 Paylaş 15 Ekim 2014 Araç elektronik teknolojik nerde eski bizonlar mirim... Yorum bağlantısı
Recommended Posts